ΒΙΝΤΕΟ: https://youtu.be/u-TfQ3IRU9w?si=0QIe6vkJs2sLFFg2
“Μια ιστορία αλλιώτικη από τις άλλες”
Το eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης. Προσφέρει μια πλατφόρμα για τους εκπαιδευτικούς να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να διεξάγουν έργα, μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).
Το φετινό μας πρόγραμμα eTwinning “Μια ιστορία αλλιώτικη από τις άλλες” ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2016 και έληξε τον Ιούνιο του 2016 και υλοποιήθηκε από τα Νηπιαγωγεία: 7ο, 13ο, 20ο & 24ο Κατερίνης και Άνω Καμήλας Σερρών. Συνδυάσαμε την Ανακύκλωση, τη Γειτονιά και την Φιλαναγνωσία, προγράμματα που δουλευάμε στα Νηπιαγωγεία μας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ
Πρώτη επαφή των παιδιών με το eΤwinning.
2. Πραγματοποιήσαμε κλήρωση μέσω skype για μια ιδιότυπη σκυταλοδρομία , παραγωγής ιστορίας, παραμυθιού, ποιήματος τραγουδιού, απο λέξεις που ξεκινούν από το Γ της γειτονιάς (issuu).
Δες εδώ:Ο ΓΑΜΟΣ
“ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ” – Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ.
Κάθε σχολείο – συνεργάτης δημιούργησε έναν ήρωα από ανακυκλώσιμα υλικά. Όλοι οι ήρωες μαζί έζησαν περιπέτειες στην ιστορία μας.
Δημιουργήσαμε πέντε περιπέτειες, σε κάθε μια από τις οποίες συνεργάστηκαν δύο σχολεία. Έτσι λοιπόν, δημιουργήσαμε ένα παραμύθι, το οποίο εικονογράφησαν τα παιδια. Πραγματοποιήθηκε κλήρωση ανάμεσα στα παιδιά σχετικά με την επιλογή των εικόνων.Παρακάτω ακολουθούν το Ψηφιακό βιβλίο, η Ψηφιακή διήγηση και τα Κινούμενα σχέδια:
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΔΙΑΧΥΣΗ
Δες εδώ:ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΠΑΙΔΙΑ
Το πρόγραμμα αγαπήθηκε από όλους! Εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Τραγουδήσαμε, ζωγραφίσαμε, παίξαμε, μάθαμε και κατασκευάσαμε. Πραγματοποιήσαμε όλες τις παραπάνω δραστηριότητες και ακόμη περισσότερες. Μα, πάνω από όλα αποκτήσαμε νέους φίλους και μοιραστήκαμε μαζί τους τις πιο όμορφες εμειρίες!
Θέλω να ευχαριστήσω όλες τις συναδέλφους που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, για την άψογη συνεργασία. Ήταν ένα αξέχαστο ταξίδι, που όλοι μάθαμε πολλά. Επιπλέον, ένα μεγάλο ευχαριστώ στα παιδιά, που ήταν η ψυχή του προγράμματος και περίμεναν πάντα πως και πως για τη συνέχεια. Τέλος, δεν ξεχνώ και τους γονείς που και φέτος ήταν το σημαντικότερο στήριγμά μου σε ότι και να κάναμε στο Νηπιαγωγείο.
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ – 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016
*Παρατηρήσαμε τους παρακάτω πίνακες ζωγραφικής που είναι σχετικοί με την παγκόσμια ημέρα και συζητήσαμε για το περιεχόμενό τους, τα χρώματα και τα συναισθήματα που μας δημιουργούν.
*Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά ενός βιβλίου και τα αναγνωρίσαμε σε άλλα βιβλία.
*Είδαμε ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι παραμυθάδες και ποια είναι τα πιο γνωστά τους παραμύθια.
*Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας παραμύθι.
*Συζητήσαμε για παραμύθια που έχουν στον τίτλο τους αριθμό και κάναμε την παρακάτω εργασία.
*Κατασκευάσαμε σελιδοδείκτες.
*ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ – ΒΙΝΤΕΟ:
*Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΔΥΣΚΟΛΟΥΛΑ, ΤΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΤΡΙΒΙΖΑ:
*Διαβάσαμε τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη και ένα σχετικό ποίημα.
*Παρατηρήσαμε την αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2016, καθώς και παλαιότερων ετών και ψηφίσαμε για την αγαπημένη μας αφίσα, μέσα από μια ηλεκτρονική ψηφοφορία που δημιουργήσαμε στο Νηπιαγωγείο. Η αφίσα που κέρδισε είναι αυτή του 2013!!
ΠΗΓΕΣ
21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016
Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού.
Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.
“ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ”
Με αφορμή αυτή την ημέρα αναγνώσαμε και αναλύσαμε το ποίημα ενος παιδιού από την Αφρική, το οποίο προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006. Μέσα από τη συζήτηση αναδείχθηκαν οι αξίες της ισότητας και της αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων.
Τα νήπια του 1/Θ Νηπιαγωγείου Άνω Καμήλας είναι ήδη ευαισθητοποιημένα σε θέματα ρατσισμού και φυλετικών διακρίσεων κι έχουν γνωρίσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν παιδιά σε όλον τον κόσμο από τη φετινή συμμετοχή μας στο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της Unicef – Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών 2015 – 16. με κεντρικό σύνθημα “Για κάθε παιδί, ίσες ευκαιρίες για ζωή. Όχι στη βία και το ρατσισμό. Ναι στη φιλία και το σεβασμό”
Έτσι, λοιπόν, επειδή το παραπάνω ποίημα μας άρεσε πολυ, αποφασίσαμε να το γράψουμε και να το εικονογραφήσουμε. Ιδού το αποτέλεσμα!!!
ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2016
Έφτασαν και τα φετινά καρναβάλια! Ενθουσιασμός, κέφι, χορός και πολλές κατασκευές στο Νηπιαγωγείο μας!
*Συζητήσαμε για τα έθιμα της Αποκριάς, της Καθαράς Δευτέρας και το πέταμα του χαρταετού.
*Διαβάσαμε παραμύθια και μικρές ιστορίες για τα καρναβάλια και τραγουδήσαμε αποκριάτικα τραγούδια.
*Είδαμε πίνακες ζωγραφικής σχετικές με τις Απόκριες.
*Κατασκευάσαμε ομαδικά τον Αρλεκίνο μας:
*Καπέλο Αρλεκίνου για όλους:
*Καπέλο Πριγκίπισσας και καπέλο πειρατή:
*Καπέλο Βασίλισσας και βατράχου:
*Μάθαμε τον αριθμό 7 και ζωγραφίσαμε επτά μασκαράδες:
*Μολυβοθήκη Κλόουν:
*Η πρόσκληση για το αποκριάτικο πάρτυ μας:
*Το αποκριάτικο πάρτυ μας την Τσικνοπέμπτη:
* Οι χαρταετοί μας. Ο καθένας με το μήνυμα του: ” ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΧΑΡΤΑΕΤΟ ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΙΩΞΩ ΜΑΚΡΙΑ…”
ΠΗΓΕΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 1/Θ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΑΝΩ ΚΑΜΗΛΑΣ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2016
Πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας το Περιβαλλοντικό αυτό Πρόγραμμα για διάστημα δύο μηνών. Αναλυτικότερα:
*Συζητήσαμε τα παρακάτω:
*Διαβάσαμε πολλά παραμύθια περιβαλλοντικού περιεχομένου:
*Ολοκληρώσαμε τα επόμενα φύλλα εργασίας:
*Πραγματοποιήσαμε το παρακάτω πείραμα:
Βάλαμε μέσα σε ένα βάζο μερικά δημητριακά Cheerios και υποθέσαμε πως είναι λάστιχα αυτοκινήτων. Παρατηρήσαμε πόσο χώρο πιάνουν στο βάζο (και αντίστοιχα πόσο χώρο θα έπιαναν τα λάστιχα στη χωματερή) και σημειώσαμε μια γραμμή. Με ένα εργαλείο πατήσαμε τα δημητριακά και τα διαλύσαμε (ανακύκλωση ελαστικών) και είδαμε εντυπωσιασμένοι το κατά ποσο μειώνεται το ύψος των σκουπιδιών. Ενημερωθήκαμε πως μπορούν αυτά τα ανακυκλωμένα ελαστικά να ξαναχρησιμοποιηθούν και στο τέλος συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας.
*Επίσκεψη από τα ΚΠΕ Ποροίων:
Με μεγάλη χαρά δεχτήκαμε την επίσκεψη της κυρίας Ελευθερίας από τα ΚΠΕ Ποροίων, η οποία μας αφηγήθηκε μια ωραία ιστορία για την ανακύκλωση χαρτιού, μας έκανε ομαδικά παιχνίδια και μας έμαθε ένα υπέροχο τραγούδι για την Ανακύκλωση. Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα και τραγουδούν συνεχώς το τραγούδι αυτό! Πρι φύγει, την ευχαριστήσαμε και τις χαρίσαμε ένα μπλοκ με τις ζωγραφιες μας.
*Είδαμε στο YouTube πολλά τραγούδια και εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την Ανακύκλωση:
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ
ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ – ΕΕΑΑ
ΠΕΠΠΑ ΤΟ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Και μερικά ακόμη…
Το τραγούδι της σακούλας.
Είμαι εγώ ο μπλε κάδος.
Το ταξίδι των πλαστικών μπουκαλιών.
Ανακύκλωση.
Η μπαλάντα των σκουπιδιών.
*Oι κατασκευές μας:
ΠΗΓΕΣ
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
Συζητήσαμε σχετικά με τον πίνακα ζωγραφικής. Τι μας δείχνει, τι τίτλο θα του δίναμε, ποια είναι τα χρώματα που χρησιμοποιεί, πως νιώθουν τα παιδιά αυτά.
Αναπαραστήσαμε κι εμείς τον πίνακα ζωγραφικής.
Στη συνέχεια τα παιδιά έπαιξαν σε παζλ τον πίνακα ζωγραφικής στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
UNICEF – Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών
Για κάθε παιδί, ίσες ευκαιρίες για ζωή. Όχι στη βία και το ρατσισμό. Ναι στη φιλία και το σεβασμό.
*Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε κατά το Δεκέμβριο του 2015 και τον Ιανουάριο του 2016.
*Συζητήσαμε για τη UNICEF, το ρόλο της και τη βοήθεια που προσφέρει στα παιδιά ανά τον κόσμο. Είδαμε το βίντεο με τη δράση της. Γράψαμε κι εμείς UNICEF και δημιουργήσαμε μια γωνιά γι’ αυτή, με αφίσες και πληροφοριακό υλικό που μας έστειλε.
*Συζητήσαμε για τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και δημιουργήσαμε μια αφίσα με αυτά.
*Διαβάσαμε το παραμύθι της UNICEF.
*Παίξαμε το εκπαιδευτικό παιχνίδι της UNICEF.
*Παρατηρήσαμε φωτογραφίες με τις δύσκολες συνθήκες ζωής και εργασίας κάποιων παιδιών. Αποφασίσαμε να αλλάξουμε μια από τις φωτογραφίες, ζωγραφίζοντας στα παιδιά παιχνίδια.
*Κάθε παιδί ζωγράφισε από ένα δικαίωμα και φωτογραφήθηκε με αυτό.
* Κατασκευάσαμε Ημερολόγια για το 2016 και Εικόνες με τη Γέννηση του Χριστού και αποφασίσαμε να τις πουλήσουμε στους γονείς, στο Χριστουγεννιάτικο Παζάρι που κάναμε στις 23/12/15. Το συμβολικό ποσό που μαζέψαμε, εστάλη με ταχυδρομική επιταγή μέσω ΕΛΤΑ στη UNICEF. Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς για την έμπρακτη στήριξή τους.
*Τραγουδήσαμε το τραγούδι:
ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ και το χορέψαμε.
*Συμμετείχαμε στις εκδηλώσεις του Δημοτικού Σχολείου Άνω Μητρουσίου Σερρών για την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού, στις 11 Δεκεμβρίου 2015.
*Μοιράστηκε στο σπίτι η αφίσα με τα δικαιώματα των παιδιών.
*Δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι για τη UNICEF και το εικονογραφήσαμε.
Το ονομάσαμε: “Το σχολείο που πήγε στην Αφρική”
Τα μικρά ζιζάνια έγιναν συγγραφείς και εικονογράφοι, και είναι πολύ ενθουσιασμένα!!!
ΠΗΓΕΣ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας τα παιδιά που καθηλώνονται καθημερινά για πολλές ώρες μπροστά στην τηλεόραση, αντιμετωπίζουν στο μέλλον προβλήματα ανάγνωσης, καθίστανται λιγότερο δημιουργικά και εμφανίζουν μειωμένη κριτική σκέψη.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς για:
ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ
Δεν πρέπει να παρακολουθούν τηλεόραση. Η ταχύτατα αναλλαγή των εικόνων δεν επιτρέπει στα παιδιά την κατανόηση του περιεχομένου τους, ενώ απαγορεύεται αυστηρά η παρουσία τηλεοπτικής συσκευής στα παιδικά υπνοδωμάτια.
ΠΑΙΔΙΑ 3-10 ΕΤΩΝ
Τα παιδιά τριών έως πέντε ετών δεν πρέπει να βλέπουν περισσότερο από μισή ώρα την ημέρα και μόνο παιδικά προγράμματα της ηλικίας τους. Παιχνίδια στο υπολογιστή επιτρέπονται μετά το 4ο έτος της ηλικίας τους και για ελάχιστο χρόνο. Όχι περισσότερο από μια ώρα την ημέρα τηλεόραση, συνιστούν οι ειδικοί για τους 6χρονους.
ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 10 ΕΤΩΝ
Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά κινδυνεύουν να γίνουν «μόνιμοι τηλεθεατές», αν παρακολουθούν περισσότερες από 3 ώρες τηλεόραση τη μέρα. Οι γονείς οφείλουν να ορίσουν ένα σαφές χρονικό πλαίσιο για την τηλεθέαση και τη χρήση υπολογιστή. Ως σήμα κινδύνου πρέπει να εκληφθεί η περίπτωση που τα παιδιά ή οι έφηβοι αρχίζουν να παραμερίζουν άλλα ενδιαφέροντα ή να απομακρύνονται από τους φίλους τους.
Πηγή : healthpress.gr