Πρoστατευμένο: Χρονοστήλη Εκπαίδευσης

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρoστατευμένο: Χρονοστήλη Εκπαίδευσης

ΒΓ Α.3.4 Η συνάρτηση y=αx+β (Σχέδιο μαθήματος)



Λήψη αρχείου

Ένα σχέδιο μαθήματος στα Μαθηματικά Β Γυμνασίου (Άλγεβρα: Η συνάρτηση y=αx+β), όπου οι μαθητές θα εμπλακούν σε δραστηριότητες με τις οποίες θα κληθούν να σχεδιάσουν τη γραφική παράσταση της συνάρτησης και να συνδέσουν το πρόσημο του α με τα τεταρτημόρια στα οποία αυτή εκτείνεται και το πρόσημο του β με την κατακόρυφη μετατόπιση της y=αx στον άξονα y΄y, με τη βοήθεια τόσο μέσω του φύλλου εργασίας όσο και μέσω της διάδρασής τους με το αντίστοιχο αρχείο περιβάλλοντος Geogebra ( https://www.geogebra.org/m/pmetrqjm ).

Κατηγορίες: Μαθηματικά Β Γυμνασίου | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΓ Α.3.4 Η συνάρτηση y=αx+β (Σχέδιο μαθήματος)

Το Συμβόλαιο της Τάξης

«Η συμπεριφορά κάθε μαθητή εντός, αλλά και εκτός, του χώρου του τάξης

αποτελεί τον καθρέφτη της αγωγής». Έτσι ως μαθητής, κάθε μέρα…

δείτε το Συμβόλαιο Τάξης !

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Συμβόλαιο της Τάξης

Σταυρόλεξα στα Μαθηματικά Γ Γυμνασίου

Δείτε μία πρωτότυπη, καινοτόμα και προσωπική δημιουργία, η οποία περιέχει Σταυρόλεξα για όλες τις παραγράφους του Σχ. Βιβλίου των Μαθηματικών Γ Γυμνασίου (Δημιουργός: Κατσαρής Ηλίας).

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΑ
ΓΓ Α.1.1.Α Οι πραγματικοί αριθμοί και οι πράξεις τους https://crosswordlabs.com/embed/11-1887
ΓΓ Α.1.1.Β Δυνάμεις πραγματικών αριθμών https://crosswordlabs.com/embed/11-1888
ΓΓ Α.1.1.Γ Τετραγωνική ρίζα πραγματικού αριθμού https://crosswordlabs.com/embed/11-1398
ΓΓ Α.1.2.Α (v1) Αλγεβρικές παραστάσεις – Μονώνυμα https://crosswordlabs.com/embed/12–1463
ΓΓ Α.1.2.Α (v2) Αλγεβρικές παραστάσεις – Μονώνυμα https://crosswordlabs.com/embed/12-3704
ΓΓ Α.1.2.Β Πράξεις με μονώνυμα https://crosswordlabs.com/embed/12-3705
ΓΓ Α.1.3 Πολυώνυμα – Πρόσθεση και Αφαίρεση πολυωνύμων https://crosswordlabs.com/embed/13–420
ΓΓ Α.1.4 Πολλαπλασιασμός πολυωνύμων https://crosswordlabs.com/embed/14-789
ΓΓ Α.1.5 Αξιοσημείωτες Ταυτότητες https://crosswordlabs.com/embed/15-859
ΓΓ Α.1.6 Παραγοντοποίηση αλγεβρικών παραστάσεων https://crosswordlabs.com/embed/16-768
ΓΓ Α.1.8 ΕΚΠ και ΜΚΔ ακεραίων αλγεβρικών παραστάσεων https://crosswordlabs.com/embed/18-983
ΓΓ Α.1.9 Ρητές αλγεβρικές παραστάσεις https://crosswordlabs.com/embed/19-1481
ΓΓ Α.1.10.Α Πολλαπλασιασμός – Διαίρεση ρητών παραστάσεων https://crosswordlabs.com/embed/110-109
ΓΓ Α.1.10.Β Πρόσθεση – Αφαίρεση ρητών παραστάσεων https://crosswordlabs.com/embed/110-110
ΓΓ Α.2.1 (v1) Η εξίσωση αx+β=0 https://crosswordlabs.com/embed/21-x0
ΓΓ Α.2.1 (v2) Η εξίσωση αx+β=0 https://crosswordlabs.com/embed/21-x0-ver-2
ΓΓ Α.2.2 Εξισώσεις δευτέρου βαθμού https://crosswordlabs.com/embed/22-488
ΓΓ Α.2.3 Προβλήματα εξισώσεων δευτέρου βαθμού https://crosswordlabs.com/embed/23-566
ΓΓ Α.2.5.Α Διάταξη πραγματικών αριθμών https://crosswordlabs.com/embed/25-753
ΓΓ Α.2.5.Β Ιδιότητες της διάταξης https://crosswordlabs.com/embed/25-754
ΓΓ Α.2.5.Γ Ανισώσεις πρώτου βαθμού μ’ έναν άγνωστο https://crosswordlabs.com/embed/25-755
ΓΓ Α.3.1 Η έννοια της γραμμικής εξίσωσης https://crosswordlabs.com/embed/31-413
ΓΓ Α.3.2 Η έννοια του γραμμικού συστήματος και η γραφική επίλυσή τoυ https://crosswordlabs.com/embed/32-o
ΓΓ Α.3.3 Αλγεβρική επίλυση γραμμικού συστήματος https://crosswordlabs.com/embed/33-233
ΓΓ Α.5.1 Σύνολα https://crosswordlabs.com/embed/51-348
ΓΓ Α.5.2 Δειγματικός χώρος – Ενδεχόμενα https://crosswordlabs.com/embed/52-226
ΓΓ Α.5.3 Η έννοια της πιθανότητας https://crosswordlabs.com/embed/53-108
ΓΓ Β.1.1.Α Κύρια και δευτερεύοντα στοιχεία τριγώνου – Είδη τριγώνων https://crosswordlabs.com/embed/11-1899
ΓΓ Β.1.1.Β Ίσα τρίγωνα – Κριτήρια ισότητας τριγώνων https://crosswordlabs.com/embed/11-1900
ΓΓ Β.1.1.Γ Κριτήρια ισότητας ορθογωνίων τριγώνων https://crosswordlabs.com/embed/11-1901
ΓΓ Β.1.2 Λόγος ευθυγράμμων τμημάτων https://crosswordlabs.com/embed/12-3711
ΓΓ Β.1.3 Θεώρημα του Θαλή https://crosswordlabs.com/embed/13-1101
ΓΓ Β.1.5.Α Όμοια πολύγωνα https://crosswordlabs.com/embed/15-1036
ΓΓ Β.1.5.Β Όμοια τρίγωνα https://crosswordlabs.com/embed/15-1037
ΓΓ Β.2.1 Τριγωνομετρικοί αριθμοί γωνίας https://crosswordlabs.com/embed/21-572
ΓΓ Β.2.2 Τριγωνομετρικοί αριθμοί παραπληρωματικών γωνιών https://crosswordlabs.com/embed/22-489
ΓΓ Β.2.3 Σχέσεις μεταξύ τριγωνομετρικών αριθμών μίας γωνίας https://crosswordlabs.com/embed/21-3-18
ΓΓ Β.2.4 Νόμος των ημιτόνων – Νόμος των συνημιτόνων https://crosswordlabs.com/embed/22-617
Κατηγορίες: Μαθηματικά Γ Γυμνασίου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σταυρόλεξα στα Μαθηματικά Γ Γυμνασίου

Σταυρόλεξα στα Μαθηματικά Β Γυμνασίου

Δείτε μία πρωτότυπη, καινοτόμα και προσωπική δημιουργία, η οποία περιέχει Σταυρόλεξα για όλες τις παραγράφους του Σχ. Βιβλίου των Μαθηματικών Β Γυμνασίου (Δημιουργός: Κατσαρής Ηλίας).

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΑ
ΒΓ Α.1.1 Η έννοια της μεταβλητής – Αλγεβρικές παραστάσεις https://crosswordlabs.com/embed/11-2–6
ΒΓ Α.1.2 (v1) Εξισώσεις α΄ βαθμού https://crosswordlabs.com/embed/12-3020
ΒΓ Α.1.2 (v2) Εξισώσεις α΄ βαθμού https://crosswordlabs.com/embed/12-ver-2
ΒΓ Α.1.4 Eπίλυση προβλημάτων με τη χρήση εξισώσεων https://crosswordlabs.com/embed/14-e-9
ΒΓ Α.2.1 Τετραγωνική ρίζα θετικού αριθμού https://crosswordlabs.com/embed/21-567
ΒΓ Α.2.2 Άρρητοι αριθμοί – Πραγματικοί αριθμοί https://crosswordlabs.com/embed/22–152
ΒΓ Α.3.1 H έννοια της συνάρτησης https://crosswordlabs.com/embed/31-h-3
ΒΓ Α.3.2 Kαρτεσιανές συντεταγμένες – Γρ. παράσταση συνάρτησης https://crosswordlabs.com/embed/32-k-
ΒΓ Α.3.3 Η συνάρτηση y=αx https://crosswordlabs.com/embed/33-h-yx
ΒΓ Α.3.4 Η συνάρτηση y=αx+β https://crosswordlabs.com/embed/34-h-yx
ΒΓ Α.3.5 H συνάρτηση y=α διά x – Η υπερβολή https://crosswordlabs.com/embed/35-h-y-x-
ΒΓ Α.4.1 Βασικές έννοιες της Στατιστικής: Πληθυσμός – Δείγμα https://crosswordlabs.com/embed/41-387
ΒΓ Α.4.2 Γραφικές παραστάσεις https://crosswordlabs.com/embed/42-347
ΒΓ Α.4.5 Μέση τιμή – Διάμεσος https://crosswordlabs.com/embed/45-218
ΒΓ Β.1.1 Εμβαδόν επίπεδης επιφάνειας https://crosswordlabs.com/embed/11-1871
ΒΓ Β.1.2 Μονάδες μέτρησης επιφάνειας https://crosswordlabs.com/embed/12-3659
ΒΓ Β.1.3 ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ Eμβαδά επίπεδων σχημάτων: Ονομασίες https://crosswordlabs.com/embed/13-e-
ΒΓ Β.1.3 ΤΥΠΟΙ Eμβαδά επίπεδων σχημάτων: Τύποι https://crosswordlabs.com/embed/13-e–2
ΒΓ Β.1.4 Πυθαγόρειο θεώρημα https://crosswordlabs.com/embed/14-636
ΒΓ Β.2.1 Εφαπτομένη οξείας γωνίας https://crosswordlabs.com/embed/21-568
ΒΓ Β.2.2 Ημίτονο και συνημίτονο οξείας γωνίας https://crosswordlabs.com/embed/22-h-5
ΒΓ Β.3.1 Εγγεγραμμένες γωνίες https://crosswordlabs.com/embed/31-494
ΒΓ Β.3.2 Κανονικά πολύγωνα https://crosswordlabs.com/embed/32-310
ΒΓ Β.3.3 Μήκος κύκλου https://crosswordlabs.com/embed/33-313
ΒΓ Β.3.5 Εμβαδόν κυκλικού δίσκου https://crosswordlabs.com/embed/35-195
ΒΓ Β.4.1 Ευθείες και επίπεδα στον χώρο https://crosswordlabs.com/embed/41-503
ΒΓ Β.4.2 Στοιχεία και εμβαδόν πρίσματος και κυλίνδρου https://crosswordlabs.com/embed/42-365
ΒΓ Β.4.3 Όγκος πρίσματος και κυλίνδρου https://crosswordlabs.com/embed/43-182
ΒΓ Β.4.4 H πυραμίδα και τα στοιχεία της https://crosswordlabs.com/embed/44-h-2
ΒΓ Β.4.5 Ο κώνος και τα στοιχεία του https://crosswordlabs.com/view/45-226
ΒΓ Β.4.6 Η σφαίρα και τα στοιχεία της https://crosswordlabs.com/embed/46-84
Κατηγορίες: Μαθηματικά Β Γυμνασίου | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σταυρόλεξα στα Μαθηματικά Β Γυμνασίου

Δράση στο 2ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2022

Το τρίγωνο του Pascal

Το έργο αφορά ένα γνωστό τρίγωνο στον κόσμο των μαθηματικών, το «Τρίγωνο του Pascal». Πρόκειται για μία απλή κατασκευή, έχει πάρα πολλές ενδιαφέρουσες ιδιότητες και κρύβει μέσα της υπερβολικά πολλές αρχές των μαθηματικών. Οι ιδιότητές αυτές το έχουν καταστήσει ως ένα σημαντικό καθώς και εύχρηστο εργαλείο σε πολλούς κλάδους των μαθηματικών. Στην αρχή γίνεται μία σύντομη αναφορά στον Γάλλο Μαθηματικό Blaise Pascal και στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά 20 ιδιότητές του, αρκετές εκ των οποίων δεν συναντώνται εύκολα στην ελληνική δικτυογραφία!

Το έργο αποτελεί ομαδοσυνεργατική εργασία 6–μελούς ομάδας μαθητών του Γ3 τμήματος της Γ΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας.

( https://www.youtube.com/watch?v=oax1ePfCNtU&list=PLzr21r4id6ILTSKxPhz-CiyPdh2g6Qet3&index=23 )

Παρακολουθήστε εδώ τη σχετική εργασία ή σαρώστε απευθείας το QR Code:

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση στο 2ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2022

Δράση στο 1ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2021

Μέτρηση ύψους με χρήση Εφαπτομένης οξείας γωνίας

Το έργο αφορά μία πειραματική δραστηριότητα και χαρακτηρίζεται ως ειδική περίπτωση της βιωματικής μάθησης στα Μαθηματικά η οποία αποκαλείται «μεταφορά προβλήματος στην πραγματικότητα». Οι μαθητές του Β3 τμήματος της Β΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με στόχο τον υπολογισμό του ύψους του κτιρίου της σχολικής τους μονάδας με τη βοήθεια της Τριγωνομετρίας και κάνοντας χρήση γωνιομέτρων που οι ίδιοι τους κατασκεύασαν με απλά χειραπτικά υλικά.

( https://www.youtube.com/watch?v=PLF7VxbpUwY&list=PLzr21r4id6ILTSKxPhz-CiyPdh2g6Qet3&index=21 )

Παρακολουθήστε εδώ τη σχετική εργασία ή σαρώστε απευθείας το QR Code:

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση στο 1ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2021

Δράση στο 3ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2023

Ο αριθμός π

Το έργο αναφέρεται στον πιο αξιοσημείωτο απ’ όλους τους αριθμούς, τον διάσημο στον κόσμο των μαθηματικών «αριθμό π». Πρόκειται για έναν πραγματικό αριθμό, που ορίζεται ως ο λόγος της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό του. Ο σταθερός αυτός λόγος ονομάστηκε από τους αρχαίους Έλληνες «ο αριθμός π». Γίνεται εμπεριστατωμένη αναφορά στις ιδιότητες καθώς και στις συνέπειες των ιδιοτήτων του, παρουσιάζεται μία σύντομη ιστορία του πλαισιωμένη με διάφορες εκτιμήσεις των δεκαδικών του ψηφίων, ενώ τέλος μελετάται η παρουσία του τόσο σε εδάφιο της Βίβλου όσο και σε μνημεία, παιχνίδια, γραμματόσημα, κέρματα, βιβλία, ταινίες, μουσική ως και στιχάκια απομνημόνευσης.

Το έργο αποτελεί ομαδοσυνεργατική εργασία των μαθητών του Β1 τμήματος της Β΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας.

( https://www.youtube.com/watch?v=n23GVES8Xbo )

Παρακολουθήστε εδώ τη σχετική  εργασία ή σαρώστε απευθείας το QR Code:

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση στο 3ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2023

Δράση στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2024

Οι 7 γέφυρες του Königsberg

Το έργο αναφέρεται στο διάσημο γρίφο των 7 γεφυρών του Königsberg. Πρόκειται για ένα διάσημο περιπατητικό & μαθηματικό πρόβλημα εμπνευσμένο από μία πραγματική πρώην γερμανική πόλη, το Königsberg (σημερινό Kaliningrad), και η διατύπωση έχει ως εξής: «στην πόλη Königsberg της Πρωσίας υπάρχει ένα νησί, το Kneiphof, περιστοιχισμένο από τους παραποτάμους του Pregel. Επτά γέφυρες περνούν πάνω από το ποτάμι και τίθεται το ερώτημα: υπάρχει διαδρομή η οποία διασχίζει καθεμία από τις γέφυρες μία μόνο φορά;». Το πρόβλημα αυτό απασχόλησε για πολλά χρόνια τους κατοίκους της πόλης, έως ότου λύση στο πρόβλημα έδωσε ο μεγάλος Ελβετός μαθηματικός, Leonhard Euler.

Δείτε παρακάτω μία σύνοψη της εργασίας.

Σύνοψη

Το έργο αποτελεί ομαδοσυνεργατική εργασία 6–μελούς ομάδας μαθητριών του Γ2 τμήματος της Γ΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας.

( https://www.youtube.com/watch?v=y4lzpw0IpkI )

Παρακολουθήστε εδώ τη σχετική εργασία ή σαρώστε απευθείας το QR Code:

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2024

ΒΓ Β.2.1 Εφαπτομένη οξείας γωνίας – Κλίση ευθείας (Σχέδιο μαθήματος)

εφω κλίση 120



Λήψη αρχείου

Ένα σχέδιο μαθήματος στα Μαθηματικά Β Γυμνασίου (Γεωμετρία: Η εφαπτομένη οξείας γωνίας – Κλίση ευθείας), όπου οι μαθητές θα εμπλακούν σε δραστηριότητες με χρήση του λογισμικού δυναμικής Γεωμετρίας Geogebra, με το οποίο μέσω διάδρασης τους δίνετε η δυνατότητα να μεγαλώσουν ή να μικρύνουν τις πλευρές ενός ορθογωνίου τριγώνου και έτσι να πειραματιστούν, να υποθέσουν, να εκτιμήσουν, να συγκρίνουν, να συμπεράνουν και τέλος να αντιληφθούν διαισθητικά τις έννοιες που εισάγονται. Η διδακτική αυτή διαδικασία καθοδηγείται από δύο φύλλα εργασίας, ένα για κάθε προσδοκώμενο μαθησιακό αποτέλεσμα (το πρώτο εισάγει την έννοια της εφαπτομένης και το δεύτερο συνδέει την κλίση α της ευθείας y=αx με την εφαπτομένη της γωνίας ω που σχηματίζει η ευθεία y=αx με τον οριζόντιο άξονα x΄x), μέσω των οποίων καλλιεργείται η ομαδοσυνεργατικότητα.

Τα συνοδευτικά αρχεία Geogebra:

Κατηγορίες: Μαθηματικά Β Γυμνασίου | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΓ Β.2.1 Εφαπτομένη οξείας γωνίας – Κλίση ευθείας (Σχέδιο μαθήματος)