- Ο χρόνος τρέχει ...
Ιούλιος 2024 Δ Τ Τ Π Π Σ Κ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Ιστορικό
Πρoστατευμένο: Χρονοστήλη Εκπαίδευσης
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Ετικέτες: Χρονογραμμή
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρoστατευμένο: Χρονοστήλη Εκπαίδευσης
ΒΓ Α.3.4 Η συνάρτηση y=αx+β (Σχέδιο μαθήματος)
Ένα σχέδιο μαθήματος στα Μαθηματικά Β Γυμνασίου (Άλγεβρα: Η συνάρτηση y=αx+β), όπου οι μαθητές θα εμπλακούν σε δραστηριότητες με τις οποίες θα κληθούν να σχεδιάσουν τη γραφική παράσταση της συνάρτησης και να συνδέσουν το πρόσημο του α με τα τεταρτημόρια στα οποία αυτή εκτείνεται και το πρόσημο του β με την κατακόρυφη μετατόπιση της y=αx στον άξονα y΄y, με τη βοήθεια τόσο μέσω του φύλλου εργασίας όσο και μέσω της διάδρασής τους με το αντίστοιχο αρχείο περιβάλλοντος Geogebra ( https://www.geogebra.org/m/pmetrqjm ).
Κατηγορίες: Μαθηματικά Β Γυμνασίου
Ετικέτες: y=αx, y=αx+β, παράλληλες ευθείες
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΓ Α.3.4 Η συνάρτηση y=αx+β (Σχέδιο μαθήματος)
Το Συμβόλαιο της Τάξης
«Η συμπεριφορά κάθε μαθητή εντός, αλλά και εκτός, του χώρου του τάξης
αποτελεί τον καθρέφτη της αγωγής». Έτσι ως μαθητής, κάθε μέρα…
δείτε το Συμβόλαιο Τάξης !
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Ετικέτες: Συμβόλαιο τάξης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Συμβόλαιο της Τάξης
Σταυρόλεξα στα Μαθηματικά Γ Γυμνασίου
Δείτε μία πρωτότυπη, καινοτόμα και προσωπική δημιουργία, η οποία περιέχει Σταυρόλεξα για όλες τις παραγράφους του Σχ. Βιβλίου των Μαθηματικών Γ Γυμνασίου (Δημιουργός: Κατσαρής Ηλίας).
ΚΩΔΙΚΟΣ | ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ | ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΑ | |||
ΓΓ Α.1.1.Α | Οι πραγματικοί αριθμοί και οι πράξεις τους | https://crosswordlabs.com/embed/11-1887 | |||
ΓΓ Α.1.1.Β | Δυνάμεις πραγματικών αριθμών | https://crosswordlabs.com/embed/11-1888 | |||
ΓΓ Α.1.1.Γ | Τετραγωνική ρίζα πραγματικού αριθμού | https://crosswordlabs.com/embed/11-1398 | |||
ΓΓ Α.1.2.Α (v1) | Αλγεβρικές παραστάσεις – Μονώνυμα | https://crosswordlabs.com/embed/12–1463 | |||
ΓΓ Α.1.2.Α (v2) | Αλγεβρικές παραστάσεις – Μονώνυμα | https://crosswordlabs.com/embed/12-3704 | |||
ΓΓ Α.1.2.Β | Πράξεις με μονώνυμα | https://crosswordlabs.com/embed/12-3705 | |||
ΓΓ Α.1.3 | Πολυώνυμα – Πρόσθεση και Αφαίρεση πολυωνύμων | https://crosswordlabs.com/embed/13–420 | |||
ΓΓ Α.1.4 | Πολλαπλασιασμός πολυωνύμων | https://crosswordlabs.com/embed/14-789 | |||
ΓΓ Α.1.5 | Αξιοσημείωτες Ταυτότητες | https://crosswordlabs.com/embed/15-859 | |||
ΓΓ Α.1.6 | Παραγοντοποίηση αλγεβρικών παραστάσεων | https://crosswordlabs.com/embed/16-768 | |||
ΓΓ Α.1.8 | ΕΚΠ και ΜΚΔ ακεραίων αλγεβρικών παραστάσεων | https://crosswordlabs.com/embed/18-983 | |||
ΓΓ Α.1.9 | Ρητές αλγεβρικές παραστάσεις | https://crosswordlabs.com/embed/19-1481 | |||
ΓΓ Α.1.10.Α | Πολλαπλασιασμός – Διαίρεση ρητών παραστάσεων | https://crosswordlabs.com/embed/110-109 | |||
ΓΓ Α.1.10.Β | Πρόσθεση – Αφαίρεση ρητών παραστάσεων | https://crosswordlabs.com/embed/110-110 | |||
ΓΓ Α.2.1 (v1) | Η εξίσωση αx+β=0 | https://crosswordlabs.com/embed/21-x0 | |||
ΓΓ Α.2.1 (v2) | Η εξίσωση αx+β=0 | https://crosswordlabs.com/embed/21-x0-ver-2 | |||
ΓΓ Α.2.2 | Εξισώσεις δευτέρου βαθμού | https://crosswordlabs.com/embed/22-488 | |||
ΓΓ Α.2.3 | Προβλήματα εξισώσεων δευτέρου βαθμού | https://crosswordlabs.com/embed/23-566 | |||
ΓΓ Α.2.5.Α | Διάταξη πραγματικών αριθμών | https://crosswordlabs.com/embed/25-753 | |||
ΓΓ Α.2.5.Β | Ιδιότητες της διάταξης | https://crosswordlabs.com/embed/25-754 | |||
ΓΓ Α.2.5.Γ | Ανισώσεις πρώτου βαθμού μ’ έναν άγνωστο | https://crosswordlabs.com/embed/25-755 | |||
ΓΓ Α.3.1 | Η έννοια της γραμμικής εξίσωσης | https://crosswordlabs.com/embed/31-413 | |||
ΓΓ Α.3.2 | Η έννοια του γραμμικού συστήματος και η γραφική επίλυσή τoυ | https://crosswordlabs.com/embed/32-o | |||
ΓΓ Α.3.3 | Αλγεβρική επίλυση γραμμικού συστήματος | https://crosswordlabs.com/embed/33-233 | |||
ΓΓ Α.5.1 | Σύνολα | https://crosswordlabs.com/embed/51-348 | |||
ΓΓ Α.5.2 | Δειγματικός χώρος – Ενδεχόμενα | https://crosswordlabs.com/embed/52-226 | |||
ΓΓ Α.5.3 | Η έννοια της πιθανότητας | https://crosswordlabs.com/embed/53-108 | |||
ΓΓ Β.1.1.Α | Κύρια και δευτερεύοντα στοιχεία τριγώνου – Είδη τριγώνων | https://crosswordlabs.com/embed/11-1899 | |||
ΓΓ Β.1.1.Β | Ίσα τρίγωνα – Κριτήρια ισότητας τριγώνων | https://crosswordlabs.com/embed/11-1900 | |||
ΓΓ Β.1.1.Γ | Κριτήρια ισότητας ορθογωνίων τριγώνων | https://crosswordlabs.com/embed/11-1901 | |||
ΓΓ Β.1.2 | Λόγος ευθυγράμμων τμημάτων | https://crosswordlabs.com/embed/12-3711 | |||
ΓΓ Β.1.3 | Θεώρημα του Θαλή | https://crosswordlabs.com/embed/13-1101 | |||
ΓΓ Β.1.5.Α | Όμοια πολύγωνα | https://crosswordlabs.com/embed/15-1036 | |||
ΓΓ Β.1.5.Β | Όμοια τρίγωνα | https://crosswordlabs.com/embed/15-1037 | |||
ΓΓ Β.2.1 | Τριγωνομετρικοί αριθμοί γωνίας | https://crosswordlabs.com/embed/21-572 | |||
ΓΓ Β.2.2 | Τριγωνομετρικοί αριθμοί παραπληρωματικών γωνιών | https://crosswordlabs.com/embed/22-489 | |||
ΓΓ Β.2.3 | Σχέσεις μεταξύ τριγωνομετρικών αριθμών μίας γωνίας | https://crosswordlabs.com/embed/21-3-18 | |||
ΓΓ Β.2.4 | Νόμος των ημιτόνων – Νόμος των συνημιτόνων | https://crosswordlabs.com/embed/22-617 |
Κατηγορίες: Μαθηματικά Γ Γυμνασίου
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σταυρόλεξα στα Μαθηματικά Γ Γυμνασίου
Σταυρόλεξα στα Μαθηματικά Β Γυμνασίου
Δείτε μία πρωτότυπη, καινοτόμα και προσωπική δημιουργία, η οποία περιέχει Σταυρόλεξα για όλες τις παραγράφους του Σχ. Βιβλίου των Μαθηματικών Β Γυμνασίου (Δημιουργός: Κατσαρής Ηλίας).
ΚΩΔΙΚΟΣ | ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ | ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΑ | |||
ΒΓ Α.1.1 | Η έννοια της μεταβλητής – Αλγεβρικές παραστάσεις | https://crosswordlabs.com/embed/11-2–6 | |||
ΒΓ Α.1.2 (v1) | Εξισώσεις α΄ βαθμού | https://crosswordlabs.com/embed/12-3020 | |||
ΒΓ Α.1.2 (v2) | Εξισώσεις α΄ βαθμού | https://crosswordlabs.com/embed/12-ver-2 | |||
ΒΓ Α.1.4 | Eπίλυση προβλημάτων με τη χρήση εξισώσεων | https://crosswordlabs.com/embed/14-e-9 | |||
ΒΓ Α.2.1 | Τετραγωνική ρίζα θετικού αριθμού | https://crosswordlabs.com/embed/21-567 | |||
ΒΓ Α.2.2 | Άρρητοι αριθμοί – Πραγματικοί αριθμοί | https://crosswordlabs.com/embed/22–152 | |||
ΒΓ Α.3.1 | H έννοια της συνάρτησης | https://crosswordlabs.com/embed/31-h-3 | |||
ΒΓ Α.3.2 | Kαρτεσιανές συντεταγμένες – Γρ. παράσταση συνάρτησης | https://crosswordlabs.com/embed/32-k- | |||
ΒΓ Α.3.3 | Η συνάρτηση y=αx | https://crosswordlabs.com/embed/33-h-yx | |||
ΒΓ Α.3.4 | Η συνάρτηση y=αx+β | https://crosswordlabs.com/embed/34-h-yx | |||
ΒΓ Α.3.5 | H συνάρτηση y=α διά x – Η υπερβολή | https://crosswordlabs.com/embed/35-h-y-x- | |||
ΒΓ Α.4.1 | Βασικές έννοιες της Στατιστικής: Πληθυσμός – Δείγμα | https://crosswordlabs.com/embed/41-387 | |||
ΒΓ Α.4.2 | Γραφικές παραστάσεις | https://crosswordlabs.com/embed/42-347 | |||
ΒΓ Α.4.5 | Μέση τιμή – Διάμεσος | https://crosswordlabs.com/embed/45-218 | |||
ΒΓ Β.1.1 | Εμβαδόν επίπεδης επιφάνειας | https://crosswordlabs.com/embed/11-1871 | |||
ΒΓ Β.1.2 | Μονάδες μέτρησης επιφάνειας | https://crosswordlabs.com/embed/12-3659 | |||
ΒΓ Β.1.3 ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ | Eμβαδά επίπεδων σχημάτων: Ονομασίες | https://crosswordlabs.com/embed/13-e- | |||
ΒΓ Β.1.3 ΤΥΠΟΙ | Eμβαδά επίπεδων σχημάτων: Τύποι | https://crosswordlabs.com/embed/13-e–2 | |||
ΒΓ Β.1.4 | Πυθαγόρειο θεώρημα | https://crosswordlabs.com/embed/14-636 | |||
ΒΓ Β.2.1 | Εφαπτομένη οξείας γωνίας | https://crosswordlabs.com/embed/21-568 | |||
ΒΓ Β.2.2 | Ημίτονο και συνημίτονο οξείας γωνίας | https://crosswordlabs.com/embed/22-h-5 | |||
ΒΓ Β.3.1 | Εγγεγραμμένες γωνίες | https://crosswordlabs.com/embed/31-494 | |||
ΒΓ Β.3.2 | Κανονικά πολύγωνα | https://crosswordlabs.com/embed/32-310 | |||
ΒΓ Β.3.3 | Μήκος κύκλου | https://crosswordlabs.com/embed/33-313 | |||
ΒΓ Β.3.5 | Εμβαδόν κυκλικού δίσκου | https://crosswordlabs.com/embed/35-195 | |||
ΒΓ Β.4.1 | Ευθείες και επίπεδα στον χώρο | https://crosswordlabs.com/embed/41-503 | |||
ΒΓ Β.4.2 | Στοιχεία και εμβαδόν πρίσματος και κυλίνδρου | https://crosswordlabs.com/embed/42-365 | |||
ΒΓ Β.4.3 | Όγκος πρίσματος και κυλίνδρου | https://crosswordlabs.com/embed/43-182 | |||
ΒΓ Β.4.4 | H πυραμίδα και τα στοιχεία της | https://crosswordlabs.com/embed/44-h-2 | |||
ΒΓ Β.4.5 | Ο κώνος και τα στοιχεία του | https://crosswordlabs.com/view/45-226 | |||
ΒΓ Β.4.6 | Η σφαίρα και τα στοιχεία της | https://crosswordlabs.com/embed/46-84 |
Κατηγορίες: Μαθηματικά Β Γυμνασίου
Ετικέτες: Σταυρόλεξα
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σταυρόλεξα στα Μαθηματικά Β Γυμνασίου
Δράση στο 2ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2022
Το τρίγωνο του Pascal
Το έργο αφορά ένα γνωστό τρίγωνο στον κόσμο των μαθηματικών, το «Τρίγωνο του Pascal». Πρόκειται για μία απλή κατασκευή, έχει πάρα πολλές ενδιαφέρουσες ιδιότητες και κρύβει μέσα της υπερβολικά πολλές αρχές των μαθηματικών. Οι ιδιότητές αυτές το έχουν καταστήσει ως ένα σημαντικό καθώς και εύχρηστο εργαλείο σε πολλούς κλάδους των μαθηματικών. Στην αρχή γίνεται μία σύντομη αναφορά στον Γάλλο Μαθηματικό Blaise Pascal και στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά 20 ιδιότητές του, αρκετές εκ των οποίων δεν συναντώνται εύκολα στην ελληνική δικτυογραφία!
Το έργο αποτελεί ομαδοσυνεργατική εργασία 6–μελούς ομάδας μαθητών του Γ3 τμήματος της Γ΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας.
( https://www.youtube.com/watch?v=oax1ePfCNtU&list=PLzr21r4id6ILTSKxPhz-CiyPdh2g6Qet3&index=23 )
Παρακολουθήστε εδώ τη σχετική εργασία ή σαρώστε απευθείας το QR Code:
Κατηγορίες: Δράσεις
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση στο 2ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2022
Δράση στο 1ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2021
Μέτρηση ύψους με χρήση Εφαπτομένης οξείας γωνίας
Το έργο αφορά μία πειραματική δραστηριότητα και χαρακτηρίζεται ως ειδική περίπτωση της βιωματικής μάθησης στα Μαθηματικά η οποία αποκαλείται «μεταφορά προβλήματος στην πραγματικότητα». Οι μαθητές του Β3 τμήματος της Β΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με στόχο τον υπολογισμό του ύψους του κτιρίου της σχολικής τους μονάδας με τη βοήθεια της Τριγωνομετρίας και κάνοντας χρήση γωνιομέτρων που οι ίδιοι τους κατασκεύασαν με απλά χειραπτικά υλικά.
( https://www.youtube.com/watch?v=PLF7VxbpUwY&list=PLzr21r4id6ILTSKxPhz-CiyPdh2g6Qet3&index=21 )
Παρακολουθήστε εδώ τη σχετική εργασία ή σαρώστε απευθείας το QR Code:
Κατηγορίες: Δράσεις
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση στο 1ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2021
Δράση στο 3ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2023
Ο αριθμός π
Το έργο αναφέρεται στον πιο αξιοσημείωτο απ’ όλους τους αριθμούς, τον διάσημο στον κόσμο των μαθηματικών «αριθμό π». Πρόκειται για έναν πραγματικό αριθμό, που ορίζεται ως ο λόγος της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό του. Ο σταθερός αυτός λόγος ονομάστηκε από τους αρχαίους Έλληνες «ο αριθμός π». Γίνεται εμπεριστατωμένη αναφορά στις ιδιότητες καθώς και στις συνέπειες των ιδιοτήτων του, παρουσιάζεται μία σύντομη ιστορία του πλαισιωμένη με διάφορες εκτιμήσεις των δεκαδικών του ψηφίων, ενώ τέλος μελετάται η παρουσία του τόσο σε εδάφιο της Βίβλου όσο και σε μνημεία, παιχνίδια, γραμματόσημα, κέρματα, βιβλία, ταινίες, μουσική ως και στιχάκια απομνημόνευσης.
Το έργο αποτελεί ομαδοσυνεργατική εργασία των μαθητών του Β1 τμήματος της Β΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας.
( https://www.youtube.com/watch?v=n23GVES8Xbo )
Παρακολουθήστε εδώ τη σχετική εργασία ή σαρώστε απευθείας το QR Code:
Κατηγορίες: Δράσεις
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση στο 3ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2023
Δράση στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2024
Οι 7 γέφυρες του Königsberg
Το έργο αναφέρεται στο διάσημο γρίφο των 7 γεφυρών του Königsberg. Πρόκειται για ένα διάσημο περιπατητικό & μαθηματικό πρόβλημα εμπνευσμένο από μία πραγματική πρώην γερμανική πόλη, το Königsberg (σημερινό Kaliningrad), και η διατύπωση έχει ως εξής: «στην πόλη Königsberg της Πρωσίας υπάρχει ένα νησί, το Kneiphof, περιστοιχισμένο από τους παραποτάμους του Pregel. Επτά γέφυρες περνούν πάνω από το ποτάμι και τίθεται το ερώτημα: υπάρχει διαδρομή η οποία διασχίζει καθεμία από τις γέφυρες μία μόνο φορά;». Το πρόβλημα αυτό απασχόλησε για πολλά χρόνια τους κατοίκους της πόλης, έως ότου λύση στο πρόβλημα έδωσε ο μεγάλος Ελβετός μαθηματικός, Leonhard Euler.
Δείτε παρακάτω μία σύνοψη της εργασίας.
Το έργο αποτελεί ομαδοσυνεργατική εργασία 6–μελούς ομάδας μαθητριών του Γ2 τμήματος της Γ΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας.
( https://www.youtube.com/watch?v=y4lzpw0IpkI )
Παρακολουθήστε εδώ τη σχετική εργασία ή σαρώστε απευθείας το QR Code:
Κατηγορίες: Δράσεις
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2024
ΒΓ Β.2.1 Εφαπτομένη οξείας γωνίας – Κλίση ευθείας (Σχέδιο μαθήματος)
![εφω κλίση 120](https://blogs.sch.gr/katsaris/files/2024/03/εφω-κλίση-120-150x150.jpg?x98989)
Ένα σχέδιο μαθήματος στα Μαθηματικά Β Γυμνασίου (Γεωμετρία: Η εφαπτομένη οξείας γωνίας – Κλίση ευθείας), όπου οι μαθητές θα εμπλακούν σε δραστηριότητες με χρήση του λογισμικού δυναμικής Γεωμετρίας Geogebra, με το οποίο μέσω διάδρασης τους δίνετε η δυνατότητα να μεγαλώσουν ή να μικρύνουν τις πλευρές ενός ορθογωνίου τριγώνου και έτσι να πειραματιστούν, να υποθέσουν, να εκτιμήσουν, να συγκρίνουν, να συμπεράνουν και τέλος να αντιληφθούν διαισθητικά τις έννοιες που εισάγονται. Η διδακτική αυτή διαδικασία καθοδηγείται από δύο φύλλα εργασίας, ένα για κάθε προσδοκώμενο μαθησιακό αποτέλεσμα (το πρώτο εισάγει την έννοια της εφαπτομένης και το δεύτερο συνδέει την κλίση α της ευθείας y=αx με την εφαπτομένη της γωνίας ω που σχηματίζει η ευθεία y=αx με τον οριζόντιο άξονα x΄x), μέσω των οποίων καλλιεργείται η ομαδοσυνεργατικότητα.
Τα συνοδευτικά αρχεία Geogebra:
- Senario–Ef–2.1_1 : https://www.geogebra.org/material/edit/id/pvmwwz5y
- Senario–Ef–2.1_2 : https://www.geogebra.org/material/edit/id/fzeqctwa
Κατηγορίες: Μαθηματικά Β Γυμνασίου
Ετικέτες: Β Γυμνασίου, εφαπτομένη, κλίση ευθείας, Μαθηματικά, σχέδιο μαθήματος
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΓ Β.2.1 Εφαπτομένη οξείας γωνίας – Κλίση ευθείας (Σχέδιο μαθήματος)