Άνοιξε μόνος σου τον επεξεργαστή κειμένου και γράψε το όνομα και το επώνυμό σου.
Πρόσεξε να τα γράψεις στα ελληνικά, με μικρά γράμματα – εκτός από τα αρχικά. Να βάλεις τόνους και “ς” τελικό, όπου χρειάζεται.
Άνοιξε μόνος σου τον επεξεργαστή κειμένου και γράψε το όνομα και το επώνυμό σου.
Πρόσεξε να τα γράψεις στα ελληνικά, με μικρά γράμματα – εκτός από τα αρχικά. Να βάλεις τόνους και “ς” τελικό, όπου χρειάζεται.
Δραστηριότητα 1
Πλησιάζουν τα γενέθλια του Κωστάκη, και είναι πολύ χαρούμενος διότι για άλλη μια χρονιά θα δεχτεί δώρα από τους παππούδες. Όλα τα αδέρφια του παππού του Κωστάκη έχουν ξενιτευτεί και κάθε χρόνο στέλνουν χρήματα στον αγαπημένο τους εγγονό για τα αξιοποιήσει όπως αυτός κρίνει. Φέτος, ο παππούς Βλαδίμηρος που μένει μόνιμα στο Σικάγο του έστειλε 200 δολάρια Αμερικής, η γιαγιά Ευτέρπη όπως κάθε χρόνο του έστειλε 120 δολάρια Αυστραλίας, ο παππούς Κώστας που μένει μαζί τους στην Αθήνα του έδωσε 75 €, ενώ ο παππούς Αριστομένης του έστειλε από το Μόντρεαλ 200 δολάρια Καναδά. Ο Κωστάκης θέλει τη βοήθειά σου για να υπολογίσει το ποσό που έχει συγκεντρώσει, αλλά σε ευρώ.
Δημιούργησε πίνακα σε φύλλο εργασίας του υπολογιστικού φύλλου όπου θα αποτυπώσεις όλα τα παραπάνω στοιχεία με κατάλληλο τρόπο και μορφοποίησέ τον. Να θυμάσαι πως τα στοιχεία που θέλεις να συμμετέχουν σε πράξεις, πρέπει να καταλαμβάνουν κελιά από μόνα τους. Ο πίνακας πρέπει να έχει λάβει μορφή παρόμοια με την εικόνα.
ΠΑΠΠΟΥΣ | ΝΟΜΙΣΜΑ | ΠΟΣΟ |
ΒΛΑΔΙΜΙΡΟΣ | ΔΟΛΑΡΙΟ ΗΠΑ | 200 |
ΕΥΤΕΡΠΗ | ΔΟΛΑΡΙΟ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ | 120 |
ΚΩΣΤΑΣ | ΕΥΡΩ | 75 |
ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ | ΔΟΛΑΡΙΟ ΚΑΝΑΔΑ | 200 |
Δραστηριότητα 2
Για να μετατρέψεις όλα τα ποσά στο νόμισμα του ευρώ, πρέπει να γνωρίζεις τις ισοτιμίες των νομισμάτων σε σχέση με το ευρώ. Θα τις εντοπίσεις στο Διαδίκτυο. Αν χρειαστείς βοήθεια, κάλεσε τον δάσκαλό σου. Συζήτησε με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σου για την πράξη που πρέπει να κάνετε για τη μετατροπή αυτή. Αν χρειαστεί αναζητήστε σχετικά παραδείγματα στο Διαδίκτυο.
Από τη στιγμή που διαθέτεις όλα τα ποσά εκφρασμένα σε ευρώ, είναι εύκολο να τα προσθέσεις. Θα το κάνεις με τη χρήση της αντίστοιχης συνάρτησης του υπολογιστικού φύλλου. Αναζήτησε το σχετικό εικονίδιο στη γραμμή εργαλείων και επέλεξέ την αφού έχεις επιλέξει τα κελιά που θες να αθροίσεις.
Αντίστοιχα, μπορείς να υπολογίσεις με αυτόματο τρόπο ποιος είναι ο μέσος όρος χρημάτων που έλαβε ο Κωστάκης, ποιο είναι το μεγαλύτερο ποσό και ποιο το μικρότερο.
ΠΑΠΠΟΥΣ | ΝΟΜΙΣΜΑ | ΠΟΣΟ | ΙΣΟΤΙΜΙΑ | ΠΟΣΟ ΣΕ ΕΥΡΩ |
ΒΛΑΔΙΜΙΡΟΣ | ΔΟΛΑΡΙΟ ΗΠΑ | 200 | 1,37 | |
ΕΥΤΕΡΠΗ | ΔΟΛΑΡΙΟ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ | 120 | 1,33 | |
ΚΩΣΤΑΣ | ΕΥΡΩ | 75 | 1 | |
ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ | ΔΟΛΑΡΙΟ ΚΑΝΑΔΑ | 200 | 1,39 | |
ΣΥΝΟΛΟ | ||||
ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ | ||||
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ | ||||
ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ |
Δραστηριότητα 3
Ο Κωστάκης θέλει να αναπαραστήσει οπτικά, το μερίδιο του κάθε ποσού που έλαβε από τους παππούδες του σε σχέση με το σύνολο. Σκέφτηκε πως αυτό μπορεί να το επιτύχει με τη δημιουργία γραφήματος κυκλικής πίτας. Ενεργοποίησε το σχετικό οδηγό δημιουργίας γραφημάτων με τη βοήθεια του δασκάλου σου και διερεύνησε τις διαθέσιμες επιλογές (παράδειγμα το διάγραμμα της παρακάτω εικόνας, στο οποίο δε λαμβάνονται υπόψη οι ισοτιμίες).
Συχνά το σχολείο μας αγοράζει αθλητικά είδη και θέλει να κρατάει τον λογαριασμό. Έτσι για κάθε φορά που πηγαίνει στο κατάστημα με τα αθλητικά είδη, θέλει να κρατάει, σε ξεχωριστό υπολογιστικό φύλλο, το τι αγόρασε, σε ποια τιμή, καθώς και το πόσο κόστησαν τα είδη.
Δραστηριότητα 1
Άνοιξε ένα βιβλίο υπολογιστικών φύλλων και φτιάξε τον πιο κάτω πίνακα:
ΕΙΔΟΣ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ | ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ | ΚΟΣΤΟΣ |
Μπάλες | 10 | 21 | |
Σχοινάκια | 7 | 3 | |
Κορίνες | 16 | 4,5 | |
Στεφάνια | 5 | 11 | |
ΣΥΝΟΛΟ |
Δραστηριότητα 2
Δώσε στο φύλλο αυτό το όνομα «Οκτ2011» και αποθήκευσέ το με το όνομα «Αθλητικά είδη».
Δραστηριότητα 3
Στην τελευταία στήλη βάλε τον υπολογιστή να υπολογίζει αυτόματα τα κόστη για τα 4 είδη που αγοράζουμε, καθώς και το σύνολό τους. Πρόσεχε τον υπολογισμό να τον κάνει πραγματικά ο υπολογιστής και μάλιστα αυτόματα: όταν αλλάζουμε μια τιμή ή μια ποσότητα, τα αποτελέσματα να ενημερώνονται.
Δραστηριότητα 4
Για κάθε μια από τις τρεις στήλες «ΠΟΣΟΤΗΤΑ», «ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ» και «ΚΟΣΤΟΣ» φτιάξτε ένα γράφημα με τα χαρακτηριστικά που να σου αρέσουν.
Δραστηριότητα 5
Διέγραψε τα υπόλοιπα φύλλα του βιβλίου. Αντέγραψε το «Οκτ2011» δίπλα με το όνομα «Νοε2011». Σε αυτό άλλαξε μερικές ποσότητες και μερικές τιμές. Τι παρατηρείς στα αποτελέσματα;
Ακούστε το τραγούδι “Το Σχολείο των Στρούμφ” και γράψτε στον επεξεργαστή κειμένου τους στίχους του.
Εξασκηθείτε με τις λειτουργίες της αναζήτησης/αντικατάστασης και τις ταξινόμησης στους πίνακες που θα κατεβάσετε από τον πιο κάτω σύνδεσμο:
Με την βοήθεια του δασκάλου σου βεβαιώσου ότι ξέρεις καλά την χρήση του πλοηγού / φυλλομετρητή ιστοσελίδων (web browser).
Ως δραστηριότητες ψάξε στο διαδίκτυο για:
(*) Αυτό που λέει: Πάνω στην άμμο την ξανθή, γράψαμε τ’ όνομά της, Ωραία που φύσηξε ο μπάτης, και σβήστηκε η γραφή.
Από τους ήρωες της ελληνικής μυθολογίας ο πιο αγαπημένος μου είναι ο Ηρακλής. Είχε ευγενική ψυχή, θάρρος αλλά και δύναμη! Εσάς ποιος άθλος του Ηρακλή σας εντυπωσιάζει πιο πολύ;
Κουβεντιάστε στην ομάδα σας για να διαλέξετε να ετοιμάσετε μια παρουσίαση για έναν από τους άθλους του Ηρακλή.
Χρησιμοποιήστε το βιβλίο σου της Ιστορίας της Γ’ τάξης (σελίδες 21-40) για να γράψετε ένα σύντομο κείμενο στον επεξεργαστή παρουσιάσεων για τον αγαπημένο σας άθλο. Το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή υπάρχει εδώ. Μπορείτε να βρείτε υλικό και στα άρθρα της Βικιπαιδείας (Wikipedia): http://el.wikipedia.org/wiki/Ηρακλής
Αποθηκεύστε την παρουσίασή σας με το όνομα: «Ηρακλής» σε έναν φάκελο μαθητή της ομάδας σας.
Βρείτε εικόνες του άθλου από την ιστοσελίδα της Βικιπαιδείας: http://el.wikipedia.org/wiki/Άθλοι_του_Ηρακλή Να τις εισάγετε στην παρουσίασή σας.
Κατόπιν να μορφοποιήσετε την παρουσίαση βάζοντας διαφάνεια τίτλου και τίτλους/λεζάντες στις υπόλοιπες (με το κείμενο και τις εικόνες). Σκοπός σας είναι να φαίνεται εντυπωσιακή η παρουσίαση και να δίνει ένα ωραίο αποτέλεσμα.
Σε ποια περιοχή πραγματοποιήθηκε ο άθλος; Την βρίσκετε στο Google Earth; (ή στο Google Maps) Ψάξτε χάρτη της περιοχής στους χάρτες του σχολείου ή στο Google με την βοήθεια του δασκάλου.
Ποιες πόλεις ή χωριά βρίσκονται σήμερα εκεί; Μπορείτε να βρείτε φωτογραφίες τους;
Όλα αυτά να τα ενσωματώσετε στην παρουσίασή σας, προσθέτοντας κι άλλες διαφάνειες και να τα μορφοποιήσετε.
Να παρουσιάσετε την εργασία σας στην τάξη.
Να ζητήσετε την βοήθεια του δασκάλου για να την αναρτήσετε στο blog του μαθήματος.
Να μερικά αποτελέσματα από τη Γ’ τάξη:
Φτιάξε μια δικιά σου γελοιογραφία. Βάλε τη φαντασία σου να δουλέψει!
Πρώτα, συζήτα την ιδέα σου στην ομάδα σου και κατόπιν ζωγράφισε τη γελοιγραφία (χωρίς λόγια).
Μπορείς να την φτιάξεις με ζωγραφική στον υπολογιστή. Ή μπορείς να σκιτσάρεις πρώτα με μολύβι και χαρτί. Το σκίτσο μετά μπορείς να το περάσεις στον υπολογιστή, να το σκανάρεις, με την βοήθεια του καθηγητή σου.
Τέλος να βάλεις το σκίτσο σε ένα κείμενο ή σε μια παρουσίαση και:
Άνοιξε το TopiaThsFushs-ergaleia eikonas.ppt και παίξε με τα εργαλεία επεξεργασίας της εικόνας:
Ξεκίνα από αυτή την παρουσίαση: Παρουσιάσεις – Η αλφαβήτα
Γράψε σε κάθε διαφάνεια από μερικές λέξεις που να αρχίζουν από το αντίστοιχο γράμμα.
Αυτός ο χώρος είναι ένα ιστολόγιο του καθηγητή της πληροφορικής Θοδωρή Χατσιούλη.
Ο Θοδωρής Χατσιούλης διδάσκει στο 1ο Δημοτικό Σχολείο της Βέροιας
Εδώ αναρτάται υλικό που αφορά το μάθημα Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, σε συνεργασία με την εταιρεία Internet Technology Solutions που δραστηριοποιείται στον χώρο Κατασκευή Ιστοσελίδων και Κατασκευή Ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη.
Καλή πλοήγηση!