Στο πλαίσιο της ολιστικής προσέγγισης της εκπαίδευσης σε θέματα βιωσιμότητας, την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025, το Γυμνάσιο Τραγαίας προγραμμάτισε δραστηριότητες με σκοπό την προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη της συμπερίληψης της ηθικής για τα ζώα και της εκτίμησης της ζωής και της αξίας όλων των έμβιων όντων, υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις, στις οποίες συμμετείχαν όλοι οι μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί του Σχολείου:
- Τίτλος Δράσης: «Τα ζώα μάς δίνουν βασικά μαθήματα ζωής»
Η δράση αυτή έγινε από την εκπαιδευτικό Δέτση Καλλιόπη και δόθηκε βαρύτητα στο τι μας διδάσκουν τα ζώα και κατά πόσο είμαστε ανοιχτοί σε αυτά τα μαθήματα.
Αρχικά, τα παιδιά είδαν εικόνες στις οποίες συνυπάρχουν αρμονικά άνθρωποι και ζώα και τους ζητήθηκε να πουν τα συναισθήματα που τους προκαλούν βλέποντάς τις ή αν έχουν στο μυαλό τους παρόμοιες προσωπικές εικόνες. Στη συνέχεια, ακολούθησαν εικόνες από την άγρια ζωή της Νάξου, για να καταλάβουν ότι εκτός από τα κατοικίδια και τα ζώα κτηνοτροφίας υπάρχουν και άγρια ζώα στον τόπο τους που χρειάζονται προστασία και που η παρουσία τους είναι πολύ σημαντική, όπως είναι το παράδειγμα του σκανιά.
Ακολούθησε συζήτηση πάνω σε πρόσφατα τοπικά δημοσιεύματα, με όχι ευχάριστα νέα, για την επιβίωση ενός ρινοδέλφινου και μίας χελώνας, για να καταλήξουμε στο πόσο σημαντική είναι η παρουσία όλων των ζώων και ότι οφείλουμε να τα βλέπουμε ως ισότιμα με μας και όχι ως κατώτερα, γιατί μας δίνουν πολλά μαθήματα που θα βελτιώσουν τη ζωή μας (αρκεί να τα μιμηθούμε). Για παράδειγμα:
- Μας δείχνουν ότι έχουν την ικανότητα να συγχωρούν
- να επινοούν νέους διασκεδαστικούς τρόπους παιχνιδιού κάθε μέρα που βοηθάει στη χαλάρωση
- να κοιμούνται, όποτε το έχουν ανάγκη, δείχνοντάς μας πως ο ύπνος είναι ένα κομμάτι ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή μας
- να επιμένουν μέχρι να πετύχουν τον στόχο τους
- Επίσης, η κοινότητα των ζώων μας διδάσκει τη δύναμη της συνεργασίας, της αρμονικής συμβίωσης.
- Διαισθάνονται πότε δεν νιώθουμε καλά και προσπαθούν να μας παρηγορήσουν και
- το πιο σημαντικό μας δέχονται όπως είμαστε, δε μας κρίνουν και πολλά άλλα.
Τέλος, τα παιδιά τα ίδια με δική τους πρωτοβουλία έγραψαν κείμενα για ποιο είναι το αγαπημένο τους ζώο και γιατί.
2. Ομάδα μαθητών και μαθητριών υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Χωριανοπούλου Μαρίας, εκπόνησε εικαστική δημιουργία με θέμα τη φιλοζωία, η οποία κοσμεί τον προθάλαμο του Σχολείου μας.
3. Οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης παρακολούθησαν ομιλία σύγχρονα εξ αποστάσεως από ομάδα της Πανελλήνιας Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας. Οι ειδικοί ενημέρωσαν τους μαθητές και μαθήτριες για τη βιοποικιλότητα με έμφαση στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό οργανισμό.
- Οι μαθητές και μαθήτριες ανά τάξη επισκέφτηκαν αγρόκτημα της περιοχής της Τραγαίας. Εκεί είχαν την ευκαιρία να δουν ζώα από κοντά και να ενημερωθούν από τον ιδιοκτήτη της φάρμας για τις ανάγκες και τη φροντίδα τους.
- Στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» μαθητές και μαθήτριες ενημερώθηκαν από την εκπαιδευτικό Πρωτονοταρίου Διαλεκτή για την ανάγκη της φιλοζωίας και για τη Διακήρυξη Δικαιωμάτων των Ζώων. Κατόπιν με την επίβλεψη της εκπαιδευτικού έφτιαξαν σχετικές ζωγραφιές, οι οποίες αναρτήθηκαν στο πίνακα ανακοινώσεων στην είσοδο του Σχολείου.
- Επίσης οι μαθητές και μαθήτριες παρακολούθησαν στους διαδραστικούς πίνακες της τάξης τους την ταινία: «Hachico: Ιστορία ενός σκύλου». Μια αληθινή ιστορία της δυνατής φιλίας ανθρώπου και ζώου, που συγκίνησε τους μαθητές και μαθήτριες.

































Παρακολουθήσαμε τη δοξολογία στην εκκλησία “Παναγία η Πρωτόθρονη” και ακούσαμε το πανηγυρικό της ημέρας.




































