Πειραματικό Γυμνάσιο Τρίπολης, Ιστολόγιο

το διαλογικό ηλεκτρονικό περιοδικό της σχολικής μας κοινότητας

Ένα φανταστικό ταξίδι στη Γιαπωνέζικη τέχνη!!

Μια online “έκδοση” με ζωγραφιές που εμπνευστήκαμε από το μάθημα για την Ιαπωνική τέχνη, στο μάθημα των Εικαστικών! Ξεφυλλίστε το σαν βιβλίο από εδώ (πηγαίνουμε το ποντίκι στο κέντρο της εικόνας όπου εμφανίζεται το μήνυμα “view full screen” και κάνουμε κλικ για να εμφανιστεί σε μεγάλο μέγεθος! Ή απλά πατήστε τον σύνδεσμο Open publication, ακριβώς κάτω από το εικονίδιο):


Μια εικαστική δράση για την ημέρα κατά της σχολικής βίας

Το Υπουργείο  Παιδείας συμμετέχει στο Δίκτυο κατά της βίας στο Σχολείο. Ένας από τους σκοπούς του Δικτύου είναι η ευαισθητοποίηση μαθητών, γονέων και ολόκληρης της κοινωνίας σχετικά με το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και η καθιέρωση της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Βίας στο Σχολείο την 6η Μαρτίου. Στο πλαίσιο αυτό, μαθητές της Α και της Β τάξης πραγματοποίησαν στο μάθημα των Εικαστικών, με καθηγήτρια την κ. Παπαδοπούλου Γιούλα, μια εικαστική δράση: ομαδικά κολάζ με μικρά μηνύματα κατά της σχολικής βίας -και κατά της βίας γενικότερα- ενώ ταυτόχρονα έγιναν συζητήσεις για το θέμα σε κάθε τμήμα. Κάθε παιδί έγραψε ή εικονογράφησε το δικό του μήνυμα σε χρωματιστά χαρτάκια και τα κολάζ που προέκυψαν αναρτήθηκαν στους πίνακες ανακοινώσεων, στην είσοδο του σχολείου. ΄Ετσι προέκυψε ένας επιτοίχιος διάλογος, ενώ με μια επιλογή από τα έργα των παιδιών φτιάξαμε και μια αφίσα!

Θέλετε να δείτε τη διαδικασία; κάντε κλικ σε κάθε εικόνα για να τη δείτε ολόκληρη:

Ταξιδεύοντας ηλεκτρονικά στα μεγαλύτερα ελληνικά μουσεία!!

Μια πολύ ωραία σειρά λευκωμάτων για τα μεγαλύτερα μουσεία της Ελλάδας είναι διαθέσιμα πλέον στο διαδίκτυο για να ξεφυλλίσετε! Κάντε μια βόλτα!

http://www.latsis-foundation.org/gr/elibrary/1/O_kyklos_ton_mouseion.html

Από το 1997, ο Όμιλος Λάτση εκδίδει κάθε χρόνο έναν τόμο αφιερωμένο σε ένα αρχαιολογικό μουσείο, με σκοπό τη δημιουργία μιας σειράς λευκωμάτων που, με την επιστημονική εγκυρότητα και την αισθητική τους προσέγγιση, συμβάλλουν στη βαθύτερη γνώση και κατανόηση των επιμέρους σελίδων της ιστορίας του ελληνικού πολιτισμού.

Ένα «ξυπόλητο» σχολείο?

Μια πρωτότυπη ιδέα ξεκίνησε από έναν άνθρωπο που αποφάσισε να δει την εκπαίδευση μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα, με στόχο τη μόρφωση και την ισχυροποίηση των φτωχών! Δείτε το πολύ ενδιαφέρον βίντεο όπου ο εμπνευστής του μας εξηγεί πώς λειτουργεί το “ξυπόλητο” σχολείο, που έχει δημιουργήσει ολόκληρο κίνημα!

Aν δεν μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ, κάντε κλικ στο σύνδεσμο που ακολουθεί για να μεταφερθείτε στη σελίδα του TED: http://www.ted.com/talks/lang/el/bunker_roy.html

Η εκπαίδευση και η αυτάρκεια. Αυτά είναι τα δύο σημεία κλειδιά που προσπαθεί να προωθήσει ο Bunker Roy, μέσω της ιδέας των λεγόμενων «ξυπόλητων σχολείων», που εγκαινίασε εδώ και μερικά χρόνια σε φτωχές περιοχές της Ινδίας, αλλά και του Αφγανιστάν.

Η πρωτοβουλία ξεκίνησε το 1986. Μέχρι σήμερα, χιλιάδες γυναίκες κυρίως – καθώς οι άνδρες πρέπει να δουλέψουν και δεν έχουν χρόνο για μάθηση- έχουν εκπαιδευτεί στα σχολεία του.

Οι μαθητές διδάσκονται, εκτός άλλων, και αρχές της μηχανικής, με σκοπό την χρήση τους για την κατασκευή υποδομών με βάση την ηλιακή ενέργεια. Μάλιστα, τα περισσότερα από αυτά τα σχολεία καταναλώνουν τέτοια ενέργεια, είναι δηλαδή και οικολογικά.

Στα ξυπόλητα σχολεία προσφέρονται γεύματα, ενώ τα παιδιά, αλλά και οι μεγάλοι μαθαίνουν τρόπους οργάνωσης για να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής τους. Σε περιοχές, όπως το Αφγανιστάν, ο Roy αναφέρει ότι στόχο έχει να εκπαιδεύσει μέχρι και… γιαγιάδες.  Εξάλλου, λειτουργεί και νυχτερινό σχολείο για παιδιά, καθώς το 60% των παιδιών δουλεύουν.

«Δεν χρειάζεται να ψάχνετε εξωτερικές λύσεις. Ψάξτε εσωτερικές λύσεις. Κι ακούστε τους ανθρώπους που έχουν τις λύσεις μπροστά σας. Βρίσκονται σε όλον τον κόσμο. Μην ανησυχείτε. Μην ακούτε την Παγκόσμια Τράπεζα, ακούστε τους ανθρώπους. Έχουν όλες τις λύσεις του κόσμου», σχολιάζει ο Roy.

Μερικές από τις φετινές αποκριάτικες μάσκες!!

Αποκριάτικες μάσκες εμπνευσμένες από διάφορες μάσκες του κόσμου, από το μάθημα των Εικαστικών:

Τα αγγεία της Α τάξης!!

Δείτε μερικά από τα αγγεία που διακόσμησαν τα παιδιά της Α τάξης φέτος στο μάθημα των Εικαστικών. Παίρνουμε σχήματα από αγγεία της αρχαιότητας και τα διακοσμούμε ελεύθερα με μοτίβα και ρυθμικές επαναλήψεις. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό!

Άστεγη μαθήτρια διεκδικεί βραβείο της Intel με έπαθλο 100 χιλ. δολάρια

Διαβάστε την ιστορία μιας 17χρονης άστεγης από τις ΗΠΑ που κατάφερε να είναι υποψήφια για επιστημονικό βραβείο

Άρθρο: Μαρίνα Χατζηδημητρίου, Δημοσιεύτηκε: Ιανουάριος 14, 2012

Η 17χρονη Samantha Garvey είναι άστεγη και ζει μαζί με τους γονείς της σε άσυλο αστέγων.

Ωστόσο η 17χρονη έχει κάθε λόγο να νιώθει περήφανη για τον εαυτό της και να ελπίζει σε μια καλύτερη μέρα αφού κατάφερε μετά από σκληρή δουλειά να συμπεριληφθεί στους 61 υποψήφιους για το σημαντικό βραβείο Intel Science Talent Search, που αναζητά ανάμεσα σε εφήβους τα δυνατά μυαλά από άποψη επιστημονικής κατάρτισης.

Το βραβείο της Intel είναι 100.000 δολάρια και η κοπέλα έχει κάθε λόγο να χαμογελά.

Η 17χρονη, που είναι μια άριστη μαθήτρια στο Λύκειο του Μπρέντγουντ στο Λονγκ Άιλαντ της Νέας Υόρκης, ζει σε ιδρύματα από μικρή αλλά δεν το έβαλε ποτέ κάτω.

“Μπορείς να κλαψουρίζεις και να παραπονιέσαι για τη ζωή σου αλλά τι θα καταφέρεις μ’ αυτό;”αναρωτιέται, προσθέτοντας ότι ακολούθησε τη συμβουλή του πατέρα της που της λέει να μαζεύει το μυαλό της και να κοιτάει πάντα μπροστά.Η βραβευμένη εργασία της κοπέλας επικεντρώνεται στα μύδια και όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει θαλάσσια βιολόγος. Αυτό που βρήκε είναι πως τα μύδια είναι σε θέση να αναπτύξουν ένα πιο παχύ δέρμα αφότου έχουν επιζήσει από μια επίθεση.

Μάλιστα το σημαντικότερο είναι πως μετά από αυτό της το κατόρθωμα, η πολιτεία ευαισθητοποιήθηκε και παραχώρησε στην οικογένειά της ένα σπίτι με πληρωμένο ενοίκιο.

Σε δύο βδομάδες θα μάθει εάν κατάφερε να περάσει στους τελικούς του διαγωνισμού και η ίδια τώρα εύχεται να μπορέσει να κερδίσει το έπαθλο της Intel, αλλά και την υποτροφία που το συνοδεύει.

Της το ευχόμαστε ολόψυχα.

Ένα νέο σχολείο χωρίς αίθουσες στη Σουηδία!

Ένα πρωτότυπο σχολείο άνοιξε στην Σουηδία, στο οποίο οι αίθουσες δεν χωρίζονται από τοίχους ή μάλλον στην ουσία δεν υπάρχουν καθόλου αίθουσες με τη μορφή που τις ξέρουμε αλλά χώροι που μοιάζουν με ένα ντιζαινάτο μοντέρνο λούνα παρκ, όπου τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν και να παίξουν ταυτόχρονα. Οι υπεύθυνοι του σχολείου θέλησαν να δημιουργήσουν ένα ριζοσπαστικό χώρο, ο οποίος να βοηθάει την δημιουργική περιέργεια, την αυτοπεποίθηση και την συνεργασία των παιδιών. “Αντί να φτιάξουμε κλασικές αίθουσες με καρέκλες και γραφεία, έχουμε π.χ. ένα ομοίωμα παγόβουνου που είναι ο κινηματογράφος, έχουμε δωμάτια για χαλάρωση, για παιχνίδι και φυσικά για μάθημα” λένε οι σχεδιαστές του γραφείου Rosan Bosch που υλοποίησαν το εντυπωσιακό πρότζεκτ.

Φωτογραφίες από το ταξίδι μας στη Μαδρίτη (Comenius)

Ο Νίκος Καλτεζιώτης και ο Αλέξανδρος Τουρλούκης ταξίδεψαν στη Μαδρίτη, μαζί με τους καθηγητές Μαρίνα Καραμάνου και Κώστα Κυριακόπουλο, στο πλαίσιο του προγράμματος Comenius. Πρόσφατα ανεβάσαμε ένα φωτογραφικό άλμπουμ σε μορφή βίντεο από αυτό το ταξίδι στο blog του προγράμματος. Κάντε κλικ εδώ για να το δείτε!

Cooking time!!!

Μια από τις …αποστολές μας στα πλαίσια του προγράμματος Comenius (Colours, Sweeteners & Calories in Food Products) ήταν να μεγειρέψουμε -τι άλλο;- γλυκά! Και μάλιστα, το ένα από αυτά ήταν κοινό για όλα τα σχολεία που συμμετέχουν και είναι χριστουγεννιάτικο και πολύ διαδεδομένο στις κεντρικές και βόρειες ευρωπαϊκές χώρες: το gingerbread. Ταυτόχρονα, επιλέξαμε ένα από τα γλυκά που μας πρότειναν οι Ιταλοί φίλοι μας: τάρτα μαρμελάδας (πάστα φλόρα δηλαδή) με μια ιταλική συνταγή!

Η Βαρβάρα Δημάκη (Γ1) και η Αγγελένα Μπίσια (Γ2) ήταν η ομάδα μαγειρικής (μαζί με τις καθηγήτριες Μαρίνα Καραμάνου και Νανά Παπαδοπούλου), ενώ ο Γιάννης Γκικόπουλος (Β1) ανέλαβε καθήκοντα φωτογράφου και όχι μόνο! Έφτιαξε επίσης με τις φωτογραφίες που τράβηξε ένα πολύ ωραίο βίντεο που καταγράφει όλη τη διαδικασία, σα φωτορεπορτάζ. Εδώ να μην ξεχάσουμε να ευχαριστήσουμε το Φούρνο Αρτόπουλου που μας παραχώρησε την κουζίνα του και την κ. Παπαδοπούλου Νανά που παραχώρησε το σπίτι της για να μαζευτούν τα παιδιά μετά και να δοκιμάσουν τα γλυκά που μαγείρεψαν!