Πειραματικό Γυμνάσιο Τρίπολης, Ιστολόγιο

το διαλογικό ηλεκτρονικό περιοδικό της σχολικής μας κοινότητας

Τα δικά μας Φαγιούμ – Β Γυμνασίου

Με τη Β τάξη του Πειραματικού Γυμνασίου Τρίπολης, σχεδιάζουμε στο μάθημα των Εικαστικών τα δικά μας πορτρέτα Φαγιούμ, συμπληρώνοντας με τους κατάλληλους τόνους, γραφές και υφές (με μολύβι) το μισό πορτρέτο σε μια φωτοτυπία. Ταυτόχρονα, μαθαίνουμε τι είναι τα Φαγιούμ, την ιστορία και την τεχνοτροπία τους.

(για να δείτε την παρουσίαση πατήστε click to play στο κέντρο και μετά κινηθείτε με τα βελάκια)

Το αίνιγμα των πορτρέτων του Φαγιούμ:

Χαμένος κρίκος στην αλυσίδα της αρχαίας ζωγραφικής, τα πορτρέτα του Φαγιούμ ήρθαν στο φως στα τέλη του περασμένου αιώνα (σημείωση: 19ος) προβληματίζοντας έναν μικρό κύκλο μελετητών και συλλεκτών που έσκυψαν επάνω τους με ενδιαφέρον, χωρίς ωστόσο να κατορθώσουν να εξηγήσουν τι κρυβόταν πίσω από τα περίεργα πρόσωπα με τα σφιχτά σφραγισμένα χείλη και τα φλογερά μάτια. Τα πορτρέτα, που αποδίδουν με ρεαλιστικό τρόπο άλλοτε γυναίκες, άλλοτε άνδρες και άλλοτε παιδιά, κράτησαν το μυστικό τους και, κατά κάποιον τρόπο, τις αποστάσεις τους από το ευρύτερο κοινό. Χρειάστηκε να περάσουν άλλα εκατό χρόνια για να γίνουν γνωστά στον κόσμο, χωρίς ωστόσο, ακόμη και τώρα, να έχουν κατακτήσει την πλήρη κατανόηση. Σε αυτό ίσως κάποιο ρόλο πρέπει να έπαιξε το ότι πρόκειται για νεκρικά πορτρέτα, το ότι δηλαδή από την αρχή προορισμός τους ήταν η μελλοντική ζωή: έγιναν για να συνοδεύσουν τον νεκρό στον άγνωστο άλλον κόσμο. Αν τώρα σε αυτό προστεθεί το ότι πρόκειται για ένα επίσης άγνωστο είδος ζωγραφικής που προβλημάτισε ακόμη και τους ειδήμονες ως προς το πού να το εντάξουν, καταλαβαίνουμε γιατί οι νεκρικές προσωπογραφίες του Φαγιούμ είναι ακόμη τυλιγμένες με έναν πέπλο μυστηρίου. Επί έναν αιώνα τα μεγάλα μουσεία ήταν αναποφάσιστα αν έπρεπε να τις εντάξουν στις αιγυπτιακές, στις κοπτικές ή στις ελληνορωμαϊκές συλλογές τους και το μόνο που έκαναν ήταν να τις παρουσιάζουν ως είδος αξιοπερίεργο, πάντα στο περιθώριο πότε της μιας και πότε της άλλης από αυτές τις συλλογές.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΤΟ ΒΗΜΑ”: 07/06/1998

Περισσότερες πληροφορίες: http://el.wikipedia.org/

Μακέτα ξενοδοχείου, από τον Φώτη και το Βασίλη

Ο Φώτης Μαχαίρας και ο Βασίλης Παναγιωτακόπουλος από την Γ τάξη συνεργάστηκαν και έφτιαξαν μια πολύ όμορφη αρχιτεκτονική μακέτα ξενοδοχείου.

Πέρυσι το τμήμα τους συμμετείχε σε ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο “Διαβάζοντας μια έκθεση τέχνης” (υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαδοπούλου Γιούλα, Εικαστικά, περισσότερα στο blog του προγράμματος εδώ). Στη διάρκεια του προγράμματος επισκεφθήκαμε διάφορες εκθέσεις, μεταξύ τους και 2 εκθέσεις με αρχιτεκτονικό θέμα: την έκθεση “Μια πόλη που λέγεται Ισπανία” στην Εθνική Γλυπτοθήκη και μια έκθεση αφιερωμένη στον μεγάλο Έλληνα αρχιτέκτονα Δ. Πικιώνη, στο Μουσείο Μπενάκη.

Με αφορμή αυτές τις εκθέσεις είδαμε πολλά αρχιτεκτονικά σχέδια, μακέτες και κτίρια μοντέρνας και σύγχρονης αρχιτεκτονικής, με ειδικές προβολές στο μάθημα των Εικαστικών.

Στο τέλος της χρονιάς δώσαμε την υπόσχεση φέτος να κάνουμε έργα εμπνευσμένα από τις εκθέσεις που επισκεφθήκαμε. Προαιρετικά βέβαια, για όποιον ενδιαφερόταν περισσότερο για την αρχιτεκτονική, το έργο αυτό θα μπορούσε να είναι μακέτα.

Πόσο εύκολο όμως είναι να φτιάξει κανείς μια μακέτα; Ο Φώτης και ο Βασίλης έγραψαν ένα όμορφο κείμενο, όπου μας εξηγούν την αρχιτεκτονική περιπέτεια τους!

“Προς το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς ανακοινώθηκε ότι μπορούμε να λάβουμε συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα κατασκευής μακέτας. Έτσι λάβαμε. Το καλοκαίρι σκεφτήκαμε τα σχέδια για την κατασκευή και έπειτα αρχίσαμε αγοράζοντας, αλλά κυρίως βρίσκοντας, υλικά που θα χρησιμοποιούσαμε.

Στην αρχή φτάξαμε το κτήριο συνδέοντας τα μακετόχαρτα με ξύλα και ξυλόκολα. Έπειτα στερεώσαμε το κτήριο πάνω σε κομμάτι φελιζόλ με βίδες. Μετά ανοίξαμε τα παράθυρα στα πλαϊνά μέρη και κολλήσαμε, μετά από πολλή ώρα δουλειάς, τα παράθυρα των σοφιτών και τα μπαλκόνια με τα κάγκελα τους. Ανοίξαμε την πισίνα και βάλαμε τα απαραίτητα ώστε να μοιάζει με ξενοδοχείο.

Στην κατασκευή συναντήσαμε πολλές δυσκολίες, όπως την σύνδεση της σκεπής και το κόλλημα των καγκέλων. Δύσκολο ήταν και το “σκάψιμο” του φελιζόλ για την πισίνα.

Πρώτα νιώθαμε απογοήτευση γιατί κουραζόμασταν νομίζοντας ότι δε θα καταφέρουμε κάτι ικανοποιητικό. Τώρα όμως έχουμε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση γιατί δεν περιμέναμε ένα τόσο καλό αποτέλεσμα”

Αυτά μας είπαν τα παιδιά. Ηθικό δίδαγμα; δεν “κολλάμε στις δυσκολίες! Το αποτέλεσμα, όπως και η προσπάθεια, αξίζουν πάντα τον κόπο και μας αποζημιώνουν πάντα στο τέλος!

Δείτε τις φωτογραφίες τις μακέτας από διάφορες πλευρές:

Καλό Πάσχα και καλή άνοιξη!

Την Πέμπτη στο μάθημα των Εικαστικών φτιάξαμε Πασχαλινή/Ανοιξιάτικη διακόσμηση με τα τμήματα της Γ τάξης και το Β3. Ανεβάζουμε τις φωτογραφίες μας (με τη διαδικασία για να δείτε πώς τα φτιάξαμε) και ευχόμαστε σε όλους Καλό Πάσχα και καλή ξεκούραση στις διακοπές!

Γ1, ομαδικό κολάζ

Γ1, λεπτομέρεια

Από διάφορα τμήματα μαζί, ένα ομαδικό κολάζ

Γ2, ομαδικό κολάζ

Β3, ομαδικό κολάζ

Γ3, ένα ανοιξιάτικο ομαδικό κολάζ

Μια 3d περιπλάνηση στο ηλιακό μας σύστημα!

Καταπληκτική ξενάγηση 3d στο ηλιακό μας σύστημα και στους πλανήτες! Κάντε ένα ταξιδάκι! Πατώντας το σήμα visit planet δίπλα στον κάθε πλανήτη τον επισκέπτεσθε ενώ μπορείτε να κάνετε ζουμ και να τον περιστρέψετε για να δείτε το πλανητικό σύστημα από άλλη οπτική. Πατώντας distance meter μπορείτε να μετρήσετε την απόσταση του από τον ήλιο ή όποιον άλλο πλανήτη θέλετε. Δοκιμάστε και τα μενού και πλοηγηθείτε μόνοι σας, ακολουθώντας τη δική σας διαπλανητική διαδρομή!

http://www.solarsystemscope.com/scope.swf

Η Ώρα της Γης: Σάββατο, 31.3 στις 8:30μ.μ.!

Το Σάββατο, 31.3.12 στις 20:30, για τέταρτη διαδοχική χρονιά, κλείνουμε όλοι τους διακόπτες του σπιτιού μας για μία ώρα τουλάχιστον και συμβάλλουμε σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος.

Ο καθένας μπορεί να μοιραστεί το δικό του μήνυμα αισιοδοξίας για τη χλωρίδα και πανίδα του τόπου του στην ακόλουθη σελίδα στο facebook: www.facebook.com/WWFGreece

Κάνουμε οικονομία, σβήνουμε τα φώτα και ΣΩΖΟΥΜΕ το περιβάλλον!!!

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου και το μήνυμα του Μάλκοβιτς

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου σήμερα και το μήνυμα που θα διαβαστεί πριν από κάθε παράσταση φέρει την υπογραφή του γνωστού ηθοποιού Τζον Μάλκοβιτς.
Είναι χρόνια τώρα, από το 1962 όταν καθιερώθηκε η γιορτή από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου (ΔΙΘ), που το Εκτελεστικό Συμβούλιό του επιλέγει κάθε φορά μία διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα από μία χώρα-μέλος του, για να γράψει τις θέσεις του οι οποίες μεταδίδονται σε όλον τον κόσμο.

Πολλά θέατρα αυτή την ημέρα δίνουν προσκλήσεις, άλλα οικονομικότερα εισιτήρια για τη γιορτή της θεατρικής κοινότητας, η οποία έχει τιμηθεί ώς σήμερα με την υπογραφή μεγάλων προσωπικοτήτων του χώρου.  Ζαν Κοκτό, Αρθουρ Μίλερ, Λόρενς Ολίβιε, Ζαν Λουί Μπαρό, Πίτερ Μπρουκ, Πάμπλο Νερούδα, Ευγένιος Ιονέσκο, Λουκίνο Βισκόντι, Μάρτιν Εσλιν, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Ρομπέρ Λεπάζ, Αουγκούστο Μποάλ, Τζούντι Ντεντς κ.ά. είναι ορισμένοι απ’ όσους έχουν βάλει την υπογραφή τους, και φέτος, για την 50ή επέτειο, σειρά έχει ο Τζον Μάλκοβιτς.

«Μακάρι να είστε σε θέση να ξεπερνάτε τις αντιξοότητες, τη λογοκρισία, τη φτώχεια και τον μηδενισμό, αφού είναι σχεδόν βέβαιο ότι πολλοί από εσάς θα είστε υποχρεωμένοι να το κάνετε», σημειώνει μεταξύ άλλων ο Τζον Μάλκοβιτς. «Μακάρι να είστε ευλογημένοι με ταλέντο και αυστηρότητα για να μας διδάξετε πώς χτυπά η καρδιά σε όλη την πολυπλοκότητά της και να έχετε την περιέργεια και την ταπεινότητα να το κάνετε έργο ζωής. Και μακάρι οι καλύτεροι από εσάς –γιατί μόνο οι καλύτεροι από εσάς και μόνο σε εξαιρετικά σπάνιες και σύντομες στιγμές– να καταφέρετε να διατυπώσετε το βασικότερο των ερωτημάτων: “Με ποιον τρόπο ζούμε;”. Καλή τύχη!».

(Πηγή: Καθημερινή)

Με την ευκαιρία, ας ρίξουμε μια ματιά στα αρχαία θέατρα της Ελλάδας, εκεί που γεννήθηκε η θεατρική τέχνη. Από την αρχαία ελληνική τραγωδία και κωμωδία αντλούν την έμπνευση τους ακόμα και οι πιο σύγχρονοι θεατρικοί συγγραφείς:

Τα κυριότερα αρχαία θέατρα της Ελλάδας


Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Χτίστηκε μεταξύ 340-300 π.Χ. και ήταν χωρητικότητας 14,000 ατόμων, ένα από τα καλύτερα διατηρημένα θέατρα με καταπληκτική ακουστική.

Αρχαίο Θέατρο των Δελφών: Χτίστηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. και είχε χωρητικότητα 5000 ατόμων.

Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης:
Χτίστηκε τον 3ο αιώνα π.Χ. και είχε χωρητικότητα 18.000 ατόμων, ένα από τα μεγαλύτερα θέατρα στην Ελλάδα

Αρχαίο Θέατρο του Διονύσου:
Χτίστηκε τον 5ο αιώνα π.Χ. και είχε χωρητικότητα 17.000 άτομων, από τα μεγαλύτερα θέατρα της Ελλάδα

Αρχαίο Θέατρο Ερέτριας:
Χτίστηκε μεταξύ του 320-300 π.Χ. και είχε χωρητικότητας 6000 ατόμων.

Αρχαίο Θέατρο Δήλου:
Χτίστηκε μεταξύ του 305-270 π.Χ. και είχε χωρητικότητας 6000 ατόμων.

Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης:
Χτίστηκε περίπου το 370 π.Χ. και είχε χωρητικότητα 18.000 ατόμων, ένα από τα μεγαλύτερα θέατρα της Ελλάδα

Το νέο Art Project που παίρνουμε μέρος!

Θυμάστε το περσινό Art Project blog που ανεβάζαμε έργα μας μαζί με άλλα σχολεία; (αν όχι, πατήστε εδώ για να το επισκεφθείτε έστω και εκ των υστέρων, η ομορφιά των έργων που έχουμε αναρτήσει παραμένει πάντα επίκαιρη και αναλλοίωτη!)

Το φετινό μας project ονομάζεται “Από το σημειωματάριο στο τελικό έργο” και η διεύθυνση του blog είναι: http://theartprojectnotebook.blogspot.com

Το project ξεκίνησε μόλις χθες (26 Μαρτίου) και θα λήξει 1 Iουνίου. Σε αυτό το διάστημα των 40 ημερών οι μαθητές στο μάθημα των Εικαστικών δημιουργούν, ενώ ταυτόχρονα φωτογραφίζουμε τα προσχέδια και τα στάδια επεξεργασίας των έργων τους. Οι παρουσιάσεις-καταγραφές που προκύπτουν μας εισάγουν καλύτερα στη σκέψη και στον κόπο της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Εμείς ανεβάσαμε ήδη τα έργα που εμπνευστήκαμε από την παραδοσιακή Γιαπωνέζικη τέχνη (Β και Γ τάξη). Αξίζει όμως να δείτε τι ανεβάζουν και από τα άλλα σχολεία.

Ταυτόχρονα με όσα κάνουμε στο μάθημα των Εικαστικών, θα μπορούσε και ο καθένας από σας να φωτογραφίζει σε στάδια έργα που κάνει και εκτός μαθήματος, αν ενδιαφέρεται να τα αναρτήσουμε. Το υλικό σας μπορείτε να το παραδίδετε για ανάρτηση στην καθηγήτρια των Εικαστικών (κ. Παπαδοπούλου Γιούλα).

Πάρτε εδώ μια ιδέα από ένα ομαδικό έργο που έκαναν μαθητές από το 2ο Γυμνάσιο Λαμίας:

Δείξτε την αγάπη σας με μια ιστορία!!

Με την ευκαιρία που κάνουμε κόμικς/εικονογράφηση στο μάθημα των Εικαστικών στη Β και Γ τάξη, δοκιμάστε και αυτή την ωραία εφαρμογή online εικονογράφησης με έτοιμες εικόνες από πολλούς γραφίστες και εικονογράφους απ’ όλο τον κόσμο!!

Το Storybird είναι ένα site που δίνει όλα τα υλικά για να γράψετε τη δική σας μικρή (ή μεγάλη) ιστορία η οποία μπορεί να τυπωθεί σε μικρό βιβλιαράκι.

Χρησιμοποιώντας τις εικόνες που διατίθενται από διάφορους καλλιτέχνες μπορείτε να ντύσετε τα λόγια σας, να φτιάξετε εξώφυλλο, να κάνετε σελιδοποίηση και να το αποθηκεύσετε ιδιωτικά ή δημόσια, δίνοντας ευκαιρίες και σε άλλους να διαβάσουν ή να σχολιάσουν τις ιστορίες σας, στέλνοντάς το με email.

Το site σας δίνει τη δυνατότητα να δείτε κι άλλες ιστορίες που έχουν ήδη γίνει (για έμπνευση!). Αν έχετε ήδη μια ιστορία και ψάχνετε συγκεκριμένα πράγματα ή θέματα, υπάρχει αλφαβητική αναζήτηση θεμάτων (εδώ θα χρειαστείτε όμως και λίγα αγγλικά).

Καλή έμπνευση και καλή επιτυχία! Όποιοι ολοκληρώσουν την ιστορία τους να μας δώσουν το link στο μάθημα των Εικαστικών!!

Δείτε τώρα μια καταπληκτική μικρή ιστορία (στα ελληνικά) που βρήκαμε στη Lifo:

Ένα βίντεο για την ενδοσχολική βία από το 4ο ΓΕΛ Ρόδου

Ας δούμε τι έκαναν και σε ένα άλλο σχολείο για την ημέρα κατά της βίας στο σχολείο. Μια απλή φωτογράφιση στους τοίχους του σχολείου φέρνει στο φως λεκτική βία, συγκρούσεις και συχνά απομόνωση και μοναξιά. Σε συνδυασμό με σκίτσα των παιδιών της Α΄Λυκείου που εικονογραφούν το φαινόμενο της σχολικής βίας σε διάφορες εκδοχές, το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ δυνατό μήνυμα σε μορφή βίντεο που θέτει το ερώτημα: έτσι θέλουμε να είναι ο κόσμος μας;

“Λέξεις στους τοίχους και λέξεις στο χαρτί….”, ένα βίντεο με θέμα την ενδοσχολική βία, από τους μαθητές του 4ου ΓΕΛ Ρόδου:

Περισσότερα έργα με το Scratch!!

Θυμάστε την προηγούμενη ανάρτηση που είχαμε κάνει για τα έργα μαθητών με το πρόγραμμα Scratch, στο μάθημα της Πληροφορικής; (αν όχι πατήστε εδώ για να τα δείτε)

Λοιπόν, τώρα έχουμε πολύ περισσότερα και απίστευτα έργα για το Β τρίμηνο, ενώ στο Γ τρίμηνο έρχονται μεγαλύτερες εκπλήξεις! Απολαύστε τα:

ΟΜΑΔΑ: Κολιπέτσας Παναγιώτης
1. Αποκριάτικο Πάρτυ
http://scratch.mit.edu/projects/pkol/2383751

ΟΜΑΔΑ: Ζούζουλα, Γιαννακούλια
1. LITTLE LITTLE ELEPHANT!!!!
http://scratch.mit.edu/projects/marsoupilami/2298819

ΟΜΑΔΑ: Πολυχρονοπούλου, Σκούρου
1. μια μέρα στο ποτάμι
http://scratch.mit.edu/projects/bubbletruble/2361200

2. ΤΗΕ SMURFS
http://scratch.mit.edu/projects/bubbletruble/2376676

3. Ωρα για ψωνια
http://scratch.mit.edu/projects/bubbletruble/2376677

ΟΜΑΔΑ: Γαλιώτου Αγγελική
1. A day in the park
http://scratch.mit.edu/projects/Sollise/2367631

2. super maze

Ή πατήστε κατευθείαν στις παρακάτω εικόνες:

Scratch Project

Scratch Project

Scratch Project

Scratch Project

Scratch Project
Scratch Project
Scratch Project
Scratch Project
Scratch Project