Feed
Άρθρα
Σχόλια



Λήψη αρχείου

Το Γυμνάσιο Πηγαδίων Καρπάθου συγχαίρει την μαθήτρια Λούπη Βενετία της Β΄ τάξης για την επιτυχή συμμετοχή της στον 84ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά “Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ” που πραγματοποιήθηκε στις 20/01/2024.

Η Λούπη Βενετία προκρίνεται για να συμμετάσχει στην Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα « Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» η οποία θα διεξαχθεί το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 10:00 στην Αθήνα.

Της ευχόμαστε καλή επιτυχία!

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος των καθηγητών του Γυμνασίου Πηγαδίων Καρπάθου συγχαίρει τους μαθητές του σχολείου που συμμετείχαν στους μαθητικούς διαγωνισμούς “Θαλής” και “Εύδημος” και ιδιαίτερα τους επιτυχόντες:

I) Χότζια Μάλικ και Σεβδαλή Γεώργιο της Α’ Γυμνασίου, στο διαγωνισμό “Εύδημος”

II) Λούπη Βενετία, Λούλι Μετάλντο και Ορφανού Αναστασία της Β’ Γυμνασίου, στο διαγωνισμό “Θαλής”

III) Βασίλα Ελένη και Βιτωρούλη Άννα της Γ’ Γυμνασίου, στο διαγωνισμό “Θαλής”

Οι ανωτέρω μαθητές θα λάβουν μέρος στην επόμενη φάση των διαγωνισμών, (“Ίππαρχος” – Α’ Γυμνασίου και “Ευκλείδης” – Β’ και Γ’ Γυμνασίου) οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν στις 20/01/2024, ημέρα Σάββατο και ώρα 8:30π.μ. στο Γυμνάσιο Πηγαδίων Καρπάθου.

 

Συνεργαζόμενα Σχολεία

 1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης

6ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

δίκτυο συνεργασίας σχολείων

Στο σχολείο μας υλοποιείται πολιτιστικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων “Διαδικτυακά ταξίδια: το Γυμνάσιο Πηγαδίων Καρπάθου προβάλλει το νησί του, ταξιδεύει και γνωρίζει νέους πολιτισμούς”, μέσω του οποίου δημιουργήσαμε ένα δίκτυο σχολείων. Έτσι, μαθητές του σχολείου μας κι άλλων σχολείων της χώρας (Αθήνα: 6o Γυμνάσιο Χαϊδαρίου, Καλαμάτα: 1o Γυμνάσιο Μεσσήνης, Νάξος: ΕΝΕΕΓΥΛ Νάξου) θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν προβάλλοντας τον τόπο τους και τον πολιτισμό τους και γνωρίζοντας τους υπόλοιπους. Συγκεκριμένα, οι μαθητές θα ερευνήσουν θέματα που αφορούν τη λαογραφία, την πολιτιστική κληρονομιά, την τοπική γαστρονομία και τα ήθη- έθιμα του τόπου τους.

Στόχος του προγράμματος και της συνολικής δράσης είναι η ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών γενικής και ειδικής αγωγής και η συνεργασία κι η δημιουργία σχέσεων μεταξύ των μαθητών. Ανταλλάσσοντας απόψεις για θέματα που αφορούν το παρελθόν, διαμορφώνουν μια ισχυρή πολιτιστική ταυτότητα για το μέλλον.

 

 

Με χαρά σας ανακοινώνουμε, ότι και φέτος στο σχολείο μας θα πραγματοποιηθεί ένα σχολικό πρόγραμμα δράσεων με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Το σχέδιο περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών ως προς την ύπαρξη και το μέγεθος ενός κοινωνικού προβλήματος, που αποκτά όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις. Ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι μέρος των “φυσιολογικών πειραγμάτων” μεταξύ των παιδιών. Είναι μια αντικοινωνική συμπεριφορά, ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που τραυματίζει καθημερινά εκατομμύρια μαθητές σε όλο τον κόσμο με τρομερές συνέπειες και στην υπόλοιπη ζωή τους.

Χρησιμοποιώντας μια ποικιλία μεθόδων αλλά και με βιωματική προσέγγιση οι κύριοι στόχοι της δράσης είναι οι μαθητές/τριες:

  • να κατανοήσουν το φαινόμενο αλλά και τα πρόσωπα και τις μορφές που παρουσιάζει
  • να προβληματιστούν για τις αιτίες του σχολικού εκφοβισμού και να σκεφτούν τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης του
  • να μάθουν να έχουν ενσυναίσθηση
  • αν εκφοβίζονται να μην το αποσιωπούν, να μιλήσουν σε κάποιον, δεν είναι μόνα τους και δεν πρέπει να υποφέρουν μόνα τους
  • να συνειδητοποιήσουν ότι αν είναι μάρτυρες ενός συμβάντος σχολικού εκφοβισμού, έχουν την δύναμη αλλά και το χρέος να βοηθήσουν το άτομο που εκφοβίζεται, ζητώντας βοήθεια από άτομα που εμπιστεύονται
  • να μάθουν να ξεχωρίζουν την αλληλεγγύη από το “κάρφωμα”
  • να αντιληφθούν ότι η αρμονική και φιλική συνύπαρξη μεταξύ τους, θέλει αγώνα, γιατί προϋποθέτει ανοχή στην διαφορετικότητα του άλλου και σεβασμό στα δικαιώματα των συνανθρώπων τους
  • να εντοπίσουν ποιες είναι οι αληθινές αξίες στην ζωή ενός ανθρώπου
  • να μάθουν να συνεργάζονται με άτομα τα οποία δεν ανήκουν στο φιλικό τους περιβάλλον

Σήμερα 8/12/2023 έγινε η 1η δράση του προγράμματος στην Α’ τάξη. Οι μαθητές/τριες αφού παρακολούθησαν 2 βίντεο ήρθαν αντιμέτωποι με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Αναγνώρισαν τα πρόσωπα που εμπλέκονται και το προφίλ του καθενός. Κατανόησαν την σοβαρότητα των επιπτώσεων που έχει το bullying στα άτομα που εκφοβίζονται. Αξιοσημείωτη ήταν η συμμετοχή, η ανταπόκριση και η ευαισθησία που έδειξε η πλειοψηφία των παιδιών. Μέσα από συζήτηση φτάσαμε στον ορισμό του φαινομένου:

Ο σχολικός εκφοβισμός είναι η εσκεμμένη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη χρήση βίας ενός μαθητή σε άλλον, με σκοπό να προκαλέσει σωματικό και ψυχικό πόνο του τελευταίου. Η σχέση μεταξύ αυτού που εκφοβίζει και αυτού που εκφοβίζεται χαρακτηρίζεται από μια ασυμμετρία δύναμης. Ο εκφοβιστής υπερέχει πάντα σε κάτι (ηλικία, ύψος, σωματική διάπλαση, δύναμη, δημοφιλής, καλύτερες επιδόσεις σε κάτι, οικονομικούς πόρους κτλ.).

unnamed file

Πολύ σημαντική και ευπρόσδεκτη είναι για εμάς η συζήτηση μεταξύ εσάς και των παιδιών κάθε φορά που γίνεται μια δράση. Προτρέπετε τα να σας περιγράφουν το περιεχόμενο της δράσης και τι πήραν από αυτήν. Αυτό θα τα βοηθάει να αφομοιώσουν και να ξεκαθαρίσουν πολλά πράγματα μέσα τους και επιπλέον πιστεύουμε ότι θα εκπλαγείτε ευχάριστα.

 

« Πιο πρόσφατα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων