—
με εκτίμηση
Δημήτρης Τσουκάλης
Ψυχολόγος
Κέντρο Κοινότητας Δήμου Βόλου – Φιλικής εταιρίας με Σκουφά εντός κεντρικής πλατείας Νεάπολης
τηλ. 24213-50438
—
με εκτίμηση
Δημήτρης Τσουκάλης
Ψυχολόγος
Κέντρο Κοινότητας Δήμου Βόλου – Φιλικής εταιρίας με Σκουφά εντός κεντρικής πλατείας Νεάπολης
τηλ. 24213-50438
Κατά την επίσκεψή 34 μαθητών και τριών εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην Πομόριε/Αγχίαλο της Ανατολικής Ρωμυλίας στις 30 Απριλίου 2025, η σχολική κοινότητα “Ivan Vazov” μας επιφύλαξε θερμή υποδοχή και ιδιαίτερη φιλοξενία. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η έναρξη της διαδικασίας αδελφοποίησης των δύο σχολείων και η καλλιέργεια συνεκτικών δεσμών μεταξύ των μαθητών μας.
Πιο συγκεκριμένα, η Διευθύντρια του σχολείου “Ivan Vazov”, κυρία Petya Kazakova, η υποδιευθύντρια Αssia Peeva, ο υποδιευθυντής Nikolay Kapriev, η εκπαιδευτικός Radost Hristozova, καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας, και οι μαθητές του σχολείου υποδέχτηκαν στην είσοδο με ιδιαίτερες τιμές την αποστολή των 34 μαθητών του σχολείου μας. Τους τελευταίους συνόδευε η Αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Βόλου, κυρία Γεωργία Μποντού-Τοκαλή και οι τρεις συνοδοί εκπαιδευτικοί, κ. Καλλιόπη Γουργιώτου, Διευθύντρια, η κ. Μπάκα Αικατερίνη, υποδιευθύντρια και ο κ. Νικολάου Αχιλλέας, Φιλόλογος.
Κατά την προσέλευσή μας στο σχολείο “Ivan Vazov” μαθήτριες ντυμένες με παραδοσιακές φορεσιές και σύμφωνα με το πατροπαράδοτο έθιμο πρόσφεραν στην αποστολή μας, στα σκαλιά της εισόδου, “ψωμί κι αλάτι” ως ένδειξη φιλίας. Έπειτα μας οδήγησαν σε μία αίθουσα εκδηλώσεων στολισμένη με μπαλόνια και λουλούδια, όπου οι εκπαιδευτικοί των δύο σχολείων παρουσιάσαμε τη φυσιογνωμία των σχολείων, τον τρόπο λειτουργίας τους, το διδακτικό τους πλαίσιο, τις προοπτικές για σπουδές και τις δράσεις των μαθητών μας.
Το λόγο πήραν έπειτα οι μαθητές, οι οποίοι ενθουσιασμένοι διατύπωσαν ερωτήματα, αντάλλαξαν απόψεις , αλλά και στοιχεία επικοινωνίας. Τέλος, δώρα προσφέρθηκαν από τις δυο μεριές και διατυπώθηκαν ευχαριστίες από τους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου για τη θερμή υποδοχή. Ασφαλώς εκφράστηκε και πρόσκληση για μελλοντική επίσκεψη των μαθητών της Πομόριε στην Νέα Αγχίαλο.
Οι υπέροχοι οικοδεσπότες μας μας ξενάγησαν έπειτα στις εγκαταστάσεις του βουλγαρικού σχολείου. Πρόκειται για ένα μεγάλο σχολείο όπου φοιτούν 800 μαθητές, ένα σχολείο άρτια εξοπλισμένο και με τέτοια οργάνωση που εντυπωσίασε τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας. Τo εργαστήριο STEM, η αμφιθεατρική αίθουσα Μουσικής με πλήθος από μουσικά όργανα, οι αίθουσες Ξένων Γλωσσών, οι αίθουσες διδασκαλίας με τα εποπτικά μέσα, το ευρύχωρο γυμναστήριο, οι αθλητικές εγκαταστάσεις στο προαύλιο, η τραπεζαρία με τα επιτραπέζια παιχνίδια για τα διαλείμματα είναι το ελάχιστο που μπορούμε να αναφέρουμε από τους χώρους που επισκεφτήκαμε και φανερώνουν τις πολυσχιδείς δραστηριότητες του βουλγαρικού σχολείου . Όλοι οι χώροι ήταν φωτεινοί, καθαροί και ιδιαίτερα φροντισμένοι, χώροι που αντικατοπτρίζουν την καλλιέργεια των ανθρώπων που τους χρησιμοποιούν, την υπευθυνότητα και το σεβασμό σε ό,τι τους παρέχεται.
Τέλος, την ώρα της αποχώρησης της αποστολής μας από το σχολείο “Ivan Vazov”, μία ακόμη έκπληξη μας περίμενε. Μαθητές ντυμένοι με αντρικές παραδοσιακές φορεσιές άρχισαν να παίζουν με παραδοσιακά όργανα σκοπούς που ξεσήκωσαν Βούλγαρους και Έλληνες μαθητές σε κυκλωτικούς χορούς. Ήταν πράγματι συγκινητικό να ενώνονται όλοι οι μαθητές, μαζί και οι εκπαιδευτικοί, στους ήχους της μουσικής και της κοινής παράδοσης. Αυτές οι στιγμές έκαναν δύσκολη την ώρα του αποχωρισμού. Οι μαθητές μας δεν ήθελαν να φύγουν Αγκαλιάζονταν με τους νέους φίλους. Δόθηκαν, ωστόσο, υποσχέσεις για μελλοντικό αντάμωμα και μια πρόσκληση προς εμάς, να παρακολουθήσουμε μια θεατρική παράσταση που ανέβαζαν το ίδιο βράδυ οι μαθητές του σχολείου “Ivan Vazov”στο θέατρο της Πομόριε. Και βέβαια η πρόσκληση έγινε δεκτή.
Ευχαριστούμε τη διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς και μαθητές του σχολείου “Ivan Vazov”, γιατί κατέστησαν το ταξίδι μας μοναδικό και το σημάδεψαν με συγκινήσεις που θα μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη μας!
Η δράση σκοπό είχε την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τα έμφυλα στερεότυπα, τις εγκυστωμένες κοινωνικές αντιλήψεις περί του ρόλου και των χαρακτηριστικών αντρών και γυναικών, οι οποίες κυκλοφορούν «ανενόχλητες» γύρω μας. Σκεφτόμαστε, δηλαδή, με κάποια συγκεκριμένα πρότυπα σκέψης, τα οποία ενώ τα υιοθετούμε συνήθως ασυνείδητα και τα θεωρούμε αυτονόητα, μας οδηγούν σε εσφαλμένα συμπεράσματα, με αποτέλεσμα να διαιωνίζονται δυσλειτουργικές συμπεριφορές, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα βίντεο με τις προσπάθειες του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2024 – 2025.
Το Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου επάξια καμαρώνει για την εξαιρετική επίδοση της μαθήτριάς του Γαραντζιώτη Βασιλικής της Β΄ τάξης και τη διάκρισή της στην 3η φάση «Πτολεμαίος» του 30ού Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού Αστρονομίας 2025, ο οποίος διεξήχθη στις 15 και 16 Μαρτίου στον Βόλο στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας . Η μαθήτρια είχε σημειώσει σπουδαία επιτυχία και στις δύο προηγούμενες φάσεις του Διαγωνισμού “Αρίσταρχος και “Ίππαρχος”.
Η σπουδαιότητα της διάκρισής της Βασιλικής Γαραντζιώτη έγκειται στο γεγονός ότι μόλις 32 μαθητές και μαθήτριες των Γυμνασίων πανελληνίως διακρίθηκαν σε αυτή τη φάση και 20 μαθητές και μαθήτριες των Λυκείων, ενώ μόνο 9 μαθητές και μαθήτριες των Γυμνασίων και των Λυκείων της Μαγνησίας συνολικά επέτυχαν σε αυτή. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για ένα διαγωνισμό υψηλών απαιτήσεων που σκοπός της διοργάνωσης του από την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος Βόλου και το Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας είναι η περαιτέρω ενασχόληση και εμβάθυνση των μαθητών στην επιστήμη της Αστρονομίας, της Αστροφυσικής και της Διαστημικής, η εξοικείωσή τους με τις θαυμαστές τελευταίες ανακαλύψεις των τεχνητών δορυφόρων και άλλων παρατηρητηρίων και η επιβράβευση της ενδόμυχης και διερευνητικής προσπάθειάς τους.
Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διευθύντρια του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου, Καλλιόπη Γουργιώτου, συγχαίρουν θερμά τη μαθήτριά τους για τις επιτυχίες της και της εύχονται ολόψυχα να διακατέχεται διαρκώς από τη δίψα για μάθηση που τη χαρακτηρίζει και την αστείρευτη θέληση κι επιμονή της, ώστε να διαγράψει μια εξαιρετική ακαδημαϊκή πορεία στο μέλλον.
Στο δραματικό έργο ‘Ελένη’ του Ευριπίδη, το οποίο διδάσκει στην Γ΄ τάξη κατά το σχολικό έτος 2024-2025 η εκπαιδευτικός Μποσνάκη Νίκη, οι μαθητές και οι μαθήτριες ασκήθηκαν στη δημιουργική γραφή. Ακολουθούν δείγματα γραφής μαθητριών των τμημάτων Γ1 και Γ2.
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΟΝΤΟΒΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΙ ΜΗΔΕΙΑΤΗ ΝΕΦΕΛΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΙΑΜΕΤΗ ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΖΩΗΣ
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποιεί η εκπαιδευτικός Πελαγία Τριανταφυλλοπούλου και με την καθοδήγηση και πολύτιμη βοήθεια της κ. Ελένης Μαστροπέτρου, συνεργάτιδας της ESERO GREECE, συμμετέχουν στο Διαγωνισμό CLIMATE DETECTIVES (ADVANCED) ,του οποίου συντονιστής είναι η ESERO GREECE , και υπεύθυνοι υλοποίησης ο κ. Αντώνης Μουρατίδης και η κ. Ελένη Κατράγκου από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συνεργάτης τους η κ Κική Μακρή από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Ακολουθεί το project με το οποίο το σχολείο μας συμμετέχει στο Διαγωνισμό και για την παραγωγή του οποίου αξιοποιήθηκε το Copernicus Browser ένα εργαλείο που επιτρέπει την πρόσβαση σε δορυφορικά δεδομένα της πρωτοβουλίας Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διευκολύνοντας την παρακολούθηση περιβαλλοντικών αλλαγών και τη διεξαγωγή ερευνών στον τομέα της γεωεπιστήμης.
Οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής του σχολείου μας, Αγραφιώτη Σοφία και Ιακωβάκη Μαρία, από την αρχή του σχολικού έτους 2024-2025 έχουν πραγματοποιήσει μια σειρά ενημερωτικών δράσεων με διάφορες θεματικές, όπως οι σχέσεις μαθητών μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτικούς, ο σχολικός εκφοβισμός, θέματα ψυχικής υγείας και άλλα.
Τον μήνα Μάρτιο και Απρίλιο έχουν πραγματοποιήσει στο Εργαστήριο Πληροφορικής δράσεις και συζητήσεις με όλα τα τμήματα του σχολείου μας εκ περιτροπής για το θέμα της φιλίας. Σκοπός των δράσεων αυτών είναι να βοηθήσουν τους/τις μαθητές/μαθήτριες να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση. Να τους δώσουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές και διερευνητικές δραστηριότητες που τους προκαλούν ευχαρίστηση αλλά, ταυτόχρονα, καλλιεργούν δεξιότητες ζωής και μαθαίνουν ν’ αντιμετωπίζουν ικανοποιητικά τις συγκρούσεις και να διευθετούν αποτελεσματικά τα προβλήματα που προκύπτουν.
Στόχος, επίσης, είναι να ενισχυθεί η αλληλεπίδραση μεταξύ τους ώστε να μπορούν να «βλέπουν» την οπτική ενός άλλου προσώπου (ενσυναίσθηση) και, στην πορεία, να μπορούν να κατανοήσουν σε βάθος τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις προθέσεις του.
Οι μαθητές/τριες να διασαφηνίσουν την έννοια της φιλίας και να προσπαθήσουν να μετασχηματίσουν τη στάση και τη συμπεριφορά τους, αν χρειάζεται. Η έμφαση στην ανάπτυξη φιλικών σχέσεων μεταξύ τους βοηθάει τα παιδιά να χτίσουν μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα με αυτοπεποίθηση και υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, οι οποίες λειτουργούν προστατευτικά και υποστηρικτικά.
Οι μαθητές μας δείχνουν ενδιαφέρον κι ενθουσιασμό κάθε φορά που επισκέπτονται τη δανειστική βιβλιοθήκη της πόλης τους. Στη φωτογραφία μαθητές της Β΄ τάξης συνοδεία των εκπαιδευτικών Ιακωβάκη Μαρίας και Αγραφιώτη Σοφίας την Πέμπτη 10 Απριλίου 2025 ξεφυλλίζοντας τον πνευματικό θησαυρό.
Οι συχνές επισκέψεις σε πνευματικούς χώρους, όπως και η βιβλιοθήκη, στόχο έχουν να εμφυσήσουν στους μαθητές την αγάπη σε αξίες διαχρονικές, όπως είναι η γνώση κι η καλλιέργεια της σκέψης, και να τους αποσπάσουν από τις σειρήνες της εποχής που τείνουν να απορροφήσουν όλη τους την ενέργεια σε ανούσιες και χωρίς βάθος αναζητήσεις, όπως επικίνδυνα ηλεκτρονικά παιχνίδια κι ενασχολήσεις που τους αποχαυνώνουν και δεν τους επιτρέπουν να σκεφτούν ελεύθερα.
Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén