Climate Detectives Advanced :Το Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου και το 1ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων σε αποστολή για τη Ποιότητα του Νερού
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού Climate Detectives Advanced , το Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου συνεργάζεται με το 1o Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Νέας Αγχιάλου, σε ένα συναρπαστικό project με τίτλο «Ποιότητα Νερού». Το έργο αυτό συντονίζεται από την κα. Ελένη Μαστροπέτρου, Εξωτερική Συνεργάτιδα της ESERO Greece, και την κα. Τριανταφυλλοπούλου Πελαγία , Μαθηματικό.
Στόχος του Project
Η ποιότητα του νερού είναι ζωτικής σημασίας για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία. Σκοπός της έρευνας είναι να αναλυθεί η χημική σύσταση και οι φυσικές παραμέτροι του νερού της περιοχής, ώστε να εντοπιστούν τυχόν επιβαρύνσεις και να προταθούν λύσεις για τη βελτίωσή του. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές -μαθήτριες και οι Ναυτοπρόσκοποι γίνονται μικροί ερευνητές, συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος .
Πειράματα και Μετρήσεις
Η εκπαίδευση των μαθητών περιλαμβάνει ένα συνδυασμό θεωρίας και πρακτικών εφαρμογών, με σύγχρονες μεθόδους μέτρησης και ανάλυσης δεδομένων, όπως οι μετρήσεις Ph, η μέτρηση θολερότητας, η ανάλυση αγωγιμότητας και συγκέντρωσης ιόντων, οι μετρήσεις οξέων, βάσεων και νιτρικών ενώσεων κ.ά.
Το project αυτό δεν περιορίζεται απλώς στη θεωρητική κατανόηση της ποιότητας του νερού, αλλά παρέχει στους συμμετέχοντες πολύτιμες STEM δεξιότητες. Οι μαθητές -μαθήτριες μαθαίνουν να :
- Συλλέγουν και αναλύουν δεδομένα μέσω αισθητήρων και επιστημονικών οργάνων.
- Αναπτύσσουν προγραμματιστικές δεξιότητες μέσω Arduino και Python.
- Κατανοούν τη σημασία της επιστημονικής έρευνας και της περιβαλλοντικής προστασίας .
- Συνεργάζονται σε διεπιστημονικές ομάδες , ενισχύοντας την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων.
Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου ,που συμμετέχουν στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα <<ΝΕΡΟ–ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ>> με συντονίστρια την εκπαιδευτικό κ.Τριανταφυλλοπούλου Πελαγία, καλούνται να διεξάγουν έρευνα με θέμα <<Ποιότητα νερού >> στην περιοχή της Νέας Αγχιάλου. Στο πλαίσιο της έρευνας, εκπαιδεύονται στη χρήση του λογισμικού δορυφορικών δεδομένων <<Copernicus Browser>> κατά την πρώτη φάση και στη συλλογή δεδομένων κατά τη δεύτερη φάση.
Η κα Μαστροπέτρου Ελένη (Εξωτερική Συνεργάτιδα της ESERO Greece) και η κα Τριανταφυλλοπούλου Πελαγία {Μαθηματικός ) συντονίζουν την έρευνα.
CLIMATE DETECTIVES ΣΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΝΕΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΝΕΑΣ ΑΓΧΙΑΛΟΥ
Οι μαθητές του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου εφάρμοσαν σύγχρονες μεθόδους μέτρησης και ανάλυσης δεδομένων στην παραλία της Νέας Αγχιάλου αξιοποιώντας το Copernicus Browser, ένα εργαλείο που επιτρέπει την πρόσβαση σε δορυφορικά δεδομένα της πρωτοβουλίας Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διευκολύνοντας την παρακολούθηση περιβαλλοντικών αλλαγών και τη διεξαγωγή ερευνών στον τομέα της γεωεπιστήμης. Προχώρησαν έτσι σε:
Μετρήσεις pH για τον προσδιορισμό της οξύτητας ή αλκαλικότητας του νερού.
Μέτρηση θολερότητας με χρήση Arduino Uno, ώστε να αξιολογηθεί η καθαρότητα του νερού.
Ανάλυση αγωγιμότητας & συγκέντρωσης ιόντων, προκειμένου να εντοπιστούν πιθανοί ρύποι.
Μετρήσεις Θερμοκρασίας Νερού.
Μετρήσεις οξέων, βάσεων και νιτρικών ενώσεων για την ανίχνευση πιθανών επιπτώσεων από γεωργικές ή βιομηχανικές δραστηριότητες.
Δημιουργία διαγραμμάτων (charts) δεδομένων με Python, για την καταγραφή και οπτικοποίηση των μετρήσεων.
Χρήση φίλτρων καθαρισμού για την πρακτική αξιολόγηση μεθόδων βελτίωσης της ποιότητας του νερού.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου, η Διευθύντρια, Καλλιόπη Γουργιώτου, και η Υποδιευθύντρια, Αικατερίνη Μπάκα ευχαριστούν θερμά την κα Μαστροπέτρου Ελένη για την πολύτιμη συνεργασία της και συγχαίρουν τους μαθητές της Γ’ τάξης για το ενδιαφέρον που έδειξαν και για την συμμετοχή τους στις αναλύσεις που πραγματοποιήσαν στην παραλία Ν. Αγχιάλου .
To Project Quality of water in Nea Anchialos SECONDARY SCHOOL NEA ANCHIALOS
Το PROJECT με το οποίο η Περιβαλλοντική Ομάδα του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου σε συνεργασία με το 1ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων , έλαβε μέρος στο διαγωνισμό ΕΠΙΠΕΔΟ Β CLIMATE DETECTIVES (ADVANCED), Συντονιστής ESERO GREECE, Υπεύθυνοι υλοποίησης ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ , ΕΛΕΝΗ ΚΑΤΡΑΓΚΟΥ ( ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ), Συνεργάτες ΚΙΚΗ ΜΑΚΡΗ (ΕΘΝΙΚΟ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ). Το έργο αυτό συντονίστηκε από την κα. Ελένη Μαστροπέτρου, Εξωτερική Συνεργάτιδα της ESERO Greece, την κα. Τριανταφυλλοπούλου Πελαγία υπεύθυνη των Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου.

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Ευγένειου και του Βαρνάλειου Δημοτικού επισκέφτηκαν το Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου συνοδεία των δασκάλων τους με απώτερο στόχο την ομαλή μετάβασή τους στην βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις αίθουσες διδασκαλίας, στο εργαστήριο Θετικών Επιστημών, Πληροφορικής και Τεχνολογίας και φυσικά στο Γυμναστήριο. Όλοι οι καθηγητές καλωσόρισαν στις τάξεις τους τους μαθητές και τους έδωσαν μια μικρή γεύση του μαθημάτων τους. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του Γυμνασίου, τις διαφορές του από το Δημοτικό και κυρίως για τις δράσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται σε αυτό. Παρουσιάστηκαν τα περιβαλλοντικά προγράμματα, οι επισκέψεις που έγιναν φέτος σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και οι περιβαλλοντικές δράσεις σε ενδοσχολικό και τοπικό επίπεδο. Οι μαθητές περιηγήθηκαν και στην αυλή του σχολείου, όπου και φέτος οργανώθηκε δενδροφύτευση και φύτευση λουλουδιών. Ενημερώθηκαν ακόμη για το ταξίδι που πραγματοποιήθηκε στην Ανατολική Ρωμυλία και τα άλλα προσεχή μας ταξίδια στο εξωτερικό. Στο τέλος μοιράστηκαν στους μικρούς μαθητές δώρα ως ένδειξη φιλοξενίας και μιας πολλά υποσχόμενης νέας αρχής.
Ευχόμαστε στους μικρούς μας φίλους καλό καλοκαίρι και ένα δυναμικό ξεκίνημα τη νέα σχολική χρονιά!
Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 λειτούργησε στο Γυμνάσιο Ν. Αγχιάλου εκπαιδευτικός όμιλος με 9 μαθητές από τα τμήματα Β2 και Β3 και υπεύθυνη την εκπαιδευτικό κ. Βλαχάβα Σταυρούλα. Σκοπός του ομίλου ήταν η συγγραφή θεατρικού έργου με τίτλο « Εμείς τότε… Ναι, αλλά εμείς τώρα…».
Οι μαθητές μέσα από αυτή τη διαδικασία συγγραφής ενθαρρύνθηκαν να:
- γνωρίσουν το θεατρικό έργο ως λογοτεχνικό είδος και να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά του
- εκφράσουν τη συγγραφική τους ικανότητα
- αναδείξουν τις ευαισθησίες τους σε κοινωνικά ζητήματα
- γίνουν εν τέλει συστηματικοί αναγνώστες και θεατές
Επιδίωξη του ομίλου με τη συγγραφή αυτή ήταν η ένταξη του θεάτρου στην εκπαιδευτική διαδικασία, η καλλιέργεια της ομαδοσυνεργατικότητας, αλλά και η ψυχαγωγία των μαθητών μας – «ανερχόμενων συγγραφέων».





