Ο Γαλλικός Ποταμός- Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Γυμνασίου 2008-2009

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ«Ο ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ»Περιβαλλοντική ομάδα: Γ’ Τάξη Γυμνασίου Καμπάνη

Η Γ’ Γυμνασίου Καμπάνη στα πλαίσια του προγράμματος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα «ο Γαλλικός Ποταμός» ακολούθησε τις παρακάτω δραστηριότητες προκειμένου να ανταποκριθεί και να ευαισθητοποιηθεί με το συγκεκριμένο θέμα.

Η τάξη χωρίστηκε σε επιμέρους ομάδες και το πρώτο στάδιο του προγράμματος περιλάμβανε τη συλλογή πληροφοριών για το νερό και το ποτάμι από εγκυκλοπαίδειες, άλλα έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά) αλλά και από το Διαδίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο εξοικειώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν με το θέμα.

Στο δεύτερο στάδιο συλλέχθησαν φωτογραφίες και εικόνες κυρίως από το Γαλλικό ποταμό. Τα παιδιά ανέλαβαν την πρωτοβουλία να φωτογραφήσουν μόνα τους τον Γαλλικό ποταμό. Στη συνέχεια συγκεντρώθηκαν όλες οι φωτογραφίες και δημιουργήθηκε ένα βίντεο από τους μαθητές το οποίο προβάλλονταν ανά τακτά διαστήματα στο σχολείο για την ευαισθητοποίηση και των υπόλοιπων μαθητών.

Ως μέρος του προγράμματος και της εξοικείωσης των μαθητών με τον Γαλλικό ποταμό, κλήθηκαν οι μαθητές να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια που αφορούσαν α) τη λειψυδρία (αίτια, μέτρα αντιμετώπισης, επιπτώσεις) και β) το ποτάμι (ποιες οι σπουδαιότερες αξίες και λειτουργίες του ποταμού).

Συλλέχθηκαν, επίσης, τραγούδια και μύθοι που αναφέρονται στο ποτάμι. Οι μαθητές ακούσαν το συμφωνικό ποίημα «ο Μολδάβας» του Μπέντριχ Σμέτανα (1824-1884), όπου περιγράφεται με τη μουσική η διαδρομή του ποταμού Μολδάβα από τις πηγές του μέχρι και την Πράγα. Στη συνέχεια, οι μαθητές έγραψαν ποιήματα και διάφορες σκέψεις για το ποτάμι που βρίσκεται δίπλα στο σπίτι τους.

Στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, οι μαθητές κλήθηκαν να ζωγραφίσουν το ποτάμι και ό,τι σχετικό με το ποτάμι τους εμπνέει και τα έργα των μαθητών εκτέθηκαν στο σχολείο.

Τέλος, παρεμφερή θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε ήταν τα παραποτάμια δάση (τι προσφέρουν στον άνθρωπο, στο φυσικό περιβάλλον και από ποιους παράγοντες απειλούνται) καθώς και οι νερόμυλοι. Όσον αφορά τους νερόμυλους, η Γ’ Τάξη Γυμνασίου πραγματοποίησε εκδρομή στο Βόλο στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και οι μαθητές περιηγήθηκαν στον Πηνειό ποταμό μέχρι τις εκβολές του.

Μέσα από τις παραπάνω δραστηριότητες ευαισθητοποιήθηκαν οι μαθητές πάνω σε περιβαλλοντικά θέματα, κυρίως σε θέματα του τόπου τους, εξοικειώθηκαν με τα μέσα αναζήτησης πληροφοριών, γνώρισαν τις πολύπλευρες χρήσεις του νερού και τη σημασία του ποταμού. Εκφράστηκαν, επίσης, μέσα από δραστηριότητες αισθητικής αγωγής αλλά και νέων τεχνολογιών και έμαθαν να εργάζονται ατομικά και συλλογικά για ένα κοινό θέμα.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση