«Make a wish».
«Make a wish».
Οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας στήριξαν φέτος το πρόγραμμα «Make a wish», που κάνει πραγματικότητα τις επιθυμίες παιδιών 3-18 ετών με σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή τους ασθένειες.
Η εκπλήρωση της ευχής ενός παιδιού με σοβαρή ασθένεια δεν είναι απλά ένα δώρο που ικανοποιεί μία επιθυμία. Είναι δύναμη. Είναι ελπίδα. Είναι ζωή.
Ευχόμαστε τα αστέρια μας να εκπληρώσουν την ευχή των παιδιών και να τους δώσουν δύναμη και υγεία!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΘΑΚΗΣ
Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης Γυμνασίου Ιθάκης
Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.)
Φέτος για πρώτη φορά στο σχολείο μας λειτουργεί ο θεσμός της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.). Η συγκεκριμένη επιτροπή απαρτίζεται από α) τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, β) τον εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης, γ) τον Ψυχολόγο και δ) τον Κοινωνικό λειτουργό.
Η Ε.Δ.Υ. έχει ως σκοπό την ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών εκπαιδευτικής αξιολόγησης των μαθητών, συμβουλευτικής και υποστήριξης. Υλοποιεί σε συνεργασία με τα ΚΕΔΑΣΥ προγράμματα εκπαιδευτικής παρέμβασης, πρόληψης, ενδυνάμωσης και ενίσχυσης των γνωστικών και ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων, δράσεις για την καλλιέργεια ευκαιριών προσωπικής ανάπτυξης, ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης, και συνολικά στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των μαθητών.
Πιο συγκεκριμένα:
- διενεργεί αξιολόγηση του είδους των δυσκολιών και των πιθανών εκπαιδευτικών, ψυχοκοινωνικών και άλλων φραγμών στη μάθηση που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένοι μαθητές
- εκπονεί και εφαρμόζει βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης για τους μαθητές που διαπιστώνει ότι έχουν κάποιες από τις παραπάνω ανάγκες
- σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων παραπέμπει μαθητές στο ΚΕΔΑΣΥ εφόσον κρίνει ότι το Βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης ήταν αναποτελεσματικό.
- εξειδικεύει τους βασικούς άξονες των Εξειδικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης., όπως αυτοί καθορίζονται από τα ΚΕΔΑΣΥ, σε συγκεκριμένους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους και έχει την ευθύνη παρακολούθησης της εφαρμογής τους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του τμήματος φοίτησης του μαθητή.
- συντονίζει και παρακολουθεί τις δράσεις κοινωνικής στήριξης των μαθητών και συνεργάζεται με τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων και με λοιπούς φορείς που παρέχουν ιατρική ή ψυχολογική υποστήριξη, κοινωνικές υπηρεσίες, καθώς και με τις αρμόδιες δικαστικές αρχές, όταν προκύπτουν σαφείς ενδείξεις προβλημάτων ψυχικής υγείας ή παιδικής κακοποίησης ή γονεϊκής παραμέλησης.
Ο ψυχολόγος, Στάθης Σωτήριος, θα βρίσκεται κάθε Πέμπτη στο σχολείο και ώρες 9:00-14:00 για την υποστήριξη του μαθητικού πληθυσμού αλλά και για τη δυνατότητα συμβουλευτικής καθοδήγησης στους γονείς των μαθητών/τριών, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας τους με τη σχολική μονάδα για κλείσιμο ραντεβού.
Δράσεις του Γυμνασίου Ιθάκης κατά της ‘Εμφυλης Βίας 25.11
SQUID GAME – ΕΘΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Προβληματισμός και ανησυχία για “το παιχνίδι του καλαμαριού”
Squid Game: Η σειρά του Netflix που έχει προκαλέσει ανησυχία σε γονείς και εκπαιδευτικούς λόγω του βίαιου περιεχομένου και των περιστατικών μίμησης των προκλήσεων που προβάλλονται από παιδιά.
Πρόκειται για μια σειρά από 6 δοκιμασίες-παιχνίδια που καλούνται να παίξουν 456 συμμετέχοντες οι οποίοι βρίσκονται κλειδωμένοι σε μια μυστική τοποθεσία, για να κερδίσουν 45,6 δισεκατομμύρια γουόν. Όλοι τους είναι αντιμέτωποι με υπέρογκα χρέη και έχουν ριχτεί στη μάχη για την απόκτηση του χρηματικού επάθλου. Όποιος χάνει όχι απλά αποβάλλεται από το παιχνίδι αλλά εκτελείται εν ψυχρώ.
Το «Squid Game» έγινε επίσημα το πιο δημοφιλές σόου της πλατφόρμας, έχοντας συμπληρώσει 111 εκατομμύρια προβολές σε λιγότερο από έναν μήνα από την πρεμιέρα του.
Ο κυνισμός και η βία που χαρακτηρίζει τη σειρά είναι και ο κύριος λόγος που γονείς και εκπαιδευτικοί παγκοσμίως ανησυχούν καθώς η σειρά έχει κερδίσει και πολλούς μικρούς οπαδούς παρά το γεγονός ότι προτείνεται για 16 ετών και άνω.
Σύμφωνα μάλιστα με την Daily Mail πολλά παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο και ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να παίξουν κάποια από τα επικίνδυνα παιχνίδια που συμπεριλαμβάνονται στα επεισόδια της σειράς. Σύμφωνα με την εφημερίδα τέτοια περιστατικά έχουν ήδη αναφερθεί στη Βρετανία και το Βέλγιο ενώ έχει παρατηρηθεί και η αποστολή «επικίνδυνων» βίντεο από παιδιά σε μικρότερους συμμαθητές ως ένα είδος δοκιμής θάρρους. Στην Ελλάδα προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποιο ανησυχητικό φαινόμενο αν και σε πολλά σχολεία το συγκεκριμένο σήριαλ συζητείται πολύ μεταξύ των μαθητών .
Πώς μπορώ να προστατέψω το παιδί μου;
Συζητήστε μαζί του: Αν το παιδί σας γοητεύεται από το συγκεκριμένο περιεχόμενο μια απαγόρευση παρακολούθησης της συγκεκριμένης σειράς θα είναι αναποτελεσματική, ειδικά αν είναι το αγαπημένο θέμα συζήτησης μέσα στην τάξη. Μιλήστε στο παιδί σας, ζητήστε του να σας εξηγήσει την υπόθεση και μοιραστείτε μαζί του τις ανησυχίες σας.
Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία γονικού ελέγχου που παρέχει το Netflix: Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε στο παιδί το δικό του λογαριασμό στο Netflix και να καθορίσετε σε ποιο περιεχόμενο μπορεί να έχει πρόσβαση. Μάθετε περισσότερα εδώ
Μιλήστε στο παιδί για την πίεση των συνομηλίκων του και πως μπορεί να την αντιμετωπίσει: Ένα από τα βασικά ζητήματα που τίθενται σε σχέση με τις online προκλήσεις είναι η πίεση των συνομήλικων (peer pressure). Πολλές φορές οι νέοι φοβούνται τη διαφορετικότητα και προχωρούν σε πράξεις κάτω από την πίεση της γνώμης των συμμαθητών τους. Θωρακίστε τα παιδιά έτσι ώστε να μπορούν να πουν «όχι» χωρίς να σκέφτονται πως αυτό θα σχολιαστεί από τους υπόλοιπους ή αν θα έχει επίπτωση στην κοινωνική τους ζωή.
Εάν το παιδί σας προσπαθεί να εκφράσει τις δικές του εμπειρίες βίας μέσω βάναυσων παιχνιδιών και σειρών, ή εάν βλέπει τη βία ως τον κατάλληλο τρόπο επίλυσης συγκρούσεων, θα πρέπει να αναζητήσετε επαγγελματική βοήθεια. Αυτό ισχύει και αν παρατηρήσετε αλλαγές στη συμπεριφορά (επιθετικότητα κ.λ.π.) του παιδιού.
Πηγή: https://saferinternet4kids.gr/
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για την πρόληψη της εξάρτησης από το διαδίκτυο
Μπορείτε να βοηθήστε το παιδί σας να χρησιμοποιεί με ασφάλεια και χωρίς υπερβολές το διαδίκτυο, το κινητό τηλέφωνο και τις άλλες μορφές της διαδραστικής τεχνολογίας.
- Τοποθετήστε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο.
- Συμφωνήστε εξαρχής με το παιδί τον χρόνο χρήσης.
- Επιτρέψτε την πρόσβαση μόνο σε ιστοσελίδες και βιντεοπαιχνίδια που είναι κατάλληλα για την ηλικία του παιδιού.
- Αποτρέψτε τη χρήση ηλεκτρονικών/διαδικτυακών παιχνιδιών με επιθετικό περιεχόμενο.
- Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο ως τιμωρία ή ως επιβράβευση.
- Δημιουργήστε ευκαιρίες για πραγματικές σχέσεις με τους ανθρώπους και ενθαρρύνετε άλλα ενδιαφέροντα και δραστηριότητες, πριν από την ψηφιακή κοινωνική δικτύωση και ψυχαγωγία.
- Δημιουργήστε ένα ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια και καλύψτε συναισθηματικά τα παιδιά και τα υπόλοιπα μέλη της.
- Κάντε οικογενειακά διαλείμματα από την τεχνολογία μαζί με το παιδί.
Ποια είναι τα σημάδια εθισμού στο διαδίκτυο;
Αναζητήστε βοήθεια αν παρατηρήσετε κάποιες από τις παρακάτω συμπεριφορές στο παιδί σας:
- Συνεχής ενασχόληση με το διαδίκτυο (στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, στο κινητό, στο tablet, στα ιντερνετ καφέ ή/και στο σπίτι) και απώλεια της αίσθησης του χρόνου κατά τη διάρκεια της χρήσης.
- Έντονη επιθυμία για χρήση και αδυναμία ελέγχου της ή περιορισμού της.
- Αυξανόμενη επένδυση στον τεχνολογικό εξοπλισμό ή συχνές συναλλαγές μέσω διαδικτύου (π.χ. αναβάθμιση λογισμικού ή/και εξοπλισμού, πώληση ή αγορά αντικειμένων ή εικονικών ηρώων των ψηφιακών παιχνιδιών).
- Ανάπτυξη ανοχής στη χρήση, δηλαδή, ανάγκη σταδιακής αύξησης της χρήσης, προκειμένου να αντληθεί ικανοποίηση.
- Ασυνέπεια σε σχέση με υποχρεώσεις και άλλες ασχολίες, πτώση των σχολικών επιδόσεων, αναβλητικότητα σε ζητήματα σπουδών, συχνές πρωινές απουσίες.
- Χρήση του διαδικτύου ως μέσου διαφυγής από προβλήματα ή δυσάρεστες καταστάσεις.
- Αδιαφορία για ψυχαγωγικά ενδιαφέροντα που δεν σχετίζονται με το διαδίκτυο.
- Συμπτώματα απόσυρσης και στέρησης, όταν διακόπτεται η σύνδεση, όπως ψυχοκινητική διέγερση, θυμός, άγχος, θλίψη, εκνευρισμός, επιθετικότητα.
- Ψέματα σε σχέση με τη χρήση του διαδικτύου ή απόκρυψή της.
- Απειθαρχία και συγκρούσεις με άλλα μέλη της οικογένειας.
Πηγή: https://www.kethea.gr/chreiazesai-voitheia/diadiktyo/
Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού
20/11/2021
Η παγκόσμια μέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού εορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Το θέμα για το 2021 είναι: «Ένα καλύτερο μέλλον για κάθε παιδί».
Ο Δεκάλογος των δικαιωμάτων του παιδιού
Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.
Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.
Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.
Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.
Δικαιούμαι να μάθω τί είναι καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.
Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.
Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.
Δικαιούμαι να ζήσω σε μια κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.
Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. ΄Εναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά.
(Πηγή UNICEF)
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Σύμβουλος Σχολικής Ζωής
Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης».(Άρθρο 1 της Υ.Α.129431/ΓΔ4/28-9-2020 στο ΦΕΚ 4183/28. 09. 2020 ).
Ως Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στο σχολείο μας ορίζεται για το σχολικό έτος 2021 – 2022 η εκπαιδευτικός: Μαρκοπούλου Έφη.
ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ενισχυτική διδασκαλία 2021 – 2022
Σας ενημερώνουμε ότι για το σχολικό έτος 2021-2022 η Ενισχυτική Διδασκαλία μαθητών Γυμνασίου περιλαμβάνει τα μαθήματα:
- Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- Μαθηματικά
- Φυσική
- Χημεία
- Αγγλικά.
Τα τμήματα Ενισχυτικής διδασκαλίας είναι υποστηρικτικά μαθήματα που γίνονται από αναπληρωτές καθηγητές μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.