Στη Λογοτεχνία της Α Γυμνασίου κάναμε φέτος μια πρώτη απόπειρα να τη συνδυάσουμε με τη σύγχρονη τεχνολογία και να εκφράσουμε έτσι το βασικό μήνυμα ενός λογοτεχνικού κειμένου. Μελετώντας τα κείμενα «Ο Κωνσταντής» και ο « Βάνκας» του σχολικού εγχειριδίου η διδάσκουσα Ελένη Αρχανιώτη ζήτησε από τους μαθητές να εκφράσουν το βασικό θέμα «Παιδική Εργασία-Βιοπάλη-Παιδική Εκμετάλλευση» με τη βοήθεια του κινητού τους τηλεφώνου.
Δύο μαθητές της Α΄ τάξης ο Γιάννης Μούτσα και ο Αλεχάνδρο Κάσα έφεραν τα δικά τους βιντεάκια με εικόνα και ήχο ,αφού έκαναν διαδικτυακή αναζήτηση. Συγχαρητήρια στα παιδιά μας.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και στο πλαίσιο της Εσωτερικής Αξιολόγησης υλοποιήθηκε η Δράση της Βιβλιοπαρουσίασης. Ούτως ή άλλως οι μαθητές/τριες ξέρουν ότι η Λογοτεχνία καλλιεργεί τη σκέψη, τη γλώσσα, την αισθητική. Η Δέσποινα Σταμούλη αρχικά με το «Ψέμα» της Ζωρζ Σαρή και η Αγγελική Καζάκου στη συνέχεια με το «Καπλάνι της Βιτρίνας» της Άλκης Ζέη παρουσίασαν την υπόθεση των δύο έργων ,τις εντυπώσεις τους και τα συναισθήματά τους. Στη συνέχεια όλοι μαζί κάναμε τις προεκτάσεις μας. Βάλαμε σπόρο σκέψης για τη φιλία, το ψέμα και την αλήθεια και αναρωτηθήκαμε μήπως κάποιες φορές το ψέμα ή η αλήθεια αποτελούν μονόδρομο.
Μπράβο στα παιδιά για την ευαισθησία τους και για την αγάπη τους στη λογοτεχνία. Τη σκυτάλη έδωσαν στον Σπύρο Παπακώστα με το «Γλάρο Ιωνάθαν» του Μπάχ σε χρόνο που ο ίδιος θα είναι έτοιμος.
Έτσι μέσα στο Απρίλιο ο Σπύρος παρουσίασε την περίληψη του έργου κάνοντας τις απαραίτητες προεκτάσεις για το βαθύτερο μήνυμα του έργου ,καθώς και το τι συμβολίζει ο Γλάρος .Ακολούθησε διαλογική συζήτηση ότι αξίζει να κυνηγούν τα όνειρά τους ,να μην πτοούνται από τις δυσκολίες και να οραματίζονται ένα καλύτερο μέλλον.
Επίσης αποφάσισαν όλοι οι μαθητές/τριες να συνεχίσουν την ανάγνωση βιβλίων και το καλοκαίρι, και την επόμενη χρονιά να τα παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.