Ενεργοί πολίτες στο Γυμνάσιο Γαλαξειδίου- τα παιδιά “μάς βάζουν τα γυαλιά”

34e4b962 66c7 4653 bf7d 1e31a97ef8fd

Στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος “Ενεργός Πολίτης επιτεύχθηκε, κατά την άποψή μας στο μέγιστο δυνατό η καλλιέργεια της λεγόμενης “αρχής της ενεργού πολιτειότητας”. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες εκπαιδεύονται ώστε να:

  • ενδιαφέρονται για τα κοινά (το σχολείο, την πόλη, τη χώρα τους),
  • αναλαμβάνουν δράση για να βελτιώσουν την κοινότητά τους,
  • εκφράζουν άποψη και συμμετέχουν στον δημόσιο διάλογο με σεβασμό,
  • γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως πολίτες,
  • και συμβάλλουν με υπευθυνότητα στη δημοκρατική λειτουργία της κοινωνίας.

Συγκεκριμένα οι μαθητές αποφάσισαν να:

– μελετήσουν την ιστορία του Καποδιστριακού σχολείου

– εξετάσουν την παρούσα του κατάσταση

– αναζητήσουν λύσεις για το μέλλον του

Η δράση περιλάμβάνε:

– Ιστορική έρευνα στο Ναυτικό και Ιστορικό Μουσείο της πόλης

– Επιτόπια φωτογραφική τεκμηρίωση στο ερείπιο Καποδιστριακό σχολείο

– Επικοινωνία με τοπικούς φορείς, επιστολή στη δημοτική αρχή του τόπου και διερευνητικά τηλέφωνα σε υπάλληλους του Μουσείου κλπ

– Δημιουργία προτάσεων αξιοποίησης

– Παρουσίαση στην κοινότητα με τη μορφή αφίσας που έφτιαξαν με ψηφιακά μέσα μόνοι τους, εκτύπωσαν με δικά τους έξοδα και αφισοκόλησαν σε πολλά σημεία της πόλης.

Εν τέλει ενεργός πολίτης είναι αυτός που δεν αδιαφορεί, αλλά συμμετέχει και προσπαθεί να κάνει τον κόσμο γύρω του καλύτερο — και αυτό ακριβώς μαθαίνουν τα παιδιά μέσα από τέτοιες δράσεις.

Επιμελήτρια καθηγήτρια: Ελένη Γιαννοπούλου, φιλόλογος

Τάξη: Γ Γυμνασίου

Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων, «Η μνήμη είναι το θεμέλιο της δικαιοσύνης.»

Στις 19 Μαΐου τιμούμε τη μνήμη των Ελλήνων του Πόντου που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της Γενοκτονίας, μιας από τις πιο σκοτεινές σελίδες της νεότερης ιστορίας. Περισσότεροι από 350.000 Πόντιοι Έλληνες ξεριζώθηκαν, βασανίστηκαν και εξοντώθηκαν την περίοδο 1914–1923, με αποκορύφωμα την εκστρατεία του Κεμάλ Ατατούρκ από το 1919 και έπειτα.

Η μνήμη των θυμάτων αποτελεί χρέος ιστορικό και ηθικό. Τιμούμε τον πολιτισμό, τη γλώσσα, την παράδοση και την αξιοπρέπεια του Ποντιακού Ελληνισμού. Δεν ξεχνούμε – θυμόμαστε για να μην επαναληφθούν ποτέ ξανά τέτοια εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

 

Μαθητές μας διακρίθηκαν στους Πανελλήνιους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς «Θαλής» και «Ευκλείδης»

Μια ξεχωριστή στιγμή χαράς, περηφάνειας και ελπίδας χάρισαν στους συμμαθητές, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς τους οι μαθητές μας Μαμαρέλης Παναγιώτης, Σκαφτούρος Θανάσης και Μαρκεζίνη Μελίνα, οι οποίοι διακρίθηκαν στους Πανελλήνιους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς «Θαλής» και «Ευκλείδης», που διοργανώνονται κάθε χρόνο από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.
Η βράβευσή τους πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 18 Μαΐου στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Λαμιέων, σε μια ζεστή εκδήλωση γεμάτη συγκίνηση και ελπιδοφόρα μηνύματα για το μέλλον της Παιδείας μας.
Τα παιδιά μας δεν κατέκτησαν απλώς μια διάκριση· κατέθεσαν κόπο, επιμονή και πάθος για τη μαθηματική σκέψη, ένα πάθος που καλλιεργήθηκε με φροντίδα και αφοσίωση από τη μαθηματικό τους, κα Γκούλτα Ιωάννα, η οποία στάθηκε συνοδοιπόρος στο ταξίδι τους αυτό.
Στον πυρήνα της επιτυχίας τους δεν βρίσκεται μόνο το ταλέντο, αλλά και μια βαθιά ανθρώπινη σχέση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή, που εμπνέει και κινητοποιεί. Σε μια εποχή που τα ερεθίσματα είναι πολλά και οι προκλήσεις ακόμη περισσότερες, τα παιδιά αυτά μας υπενθυμίζουν πως το σχολείο μπορεί ακόμη να γεννά όνειρα, να χαράζει πορείες και να κρατά αναμμένη τη φλόγα της μάθησης.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και την καθηγήτρια τους. Μας κάνατε περήφανους – όχι μόνο για τη διάκρισή σας, αλλά για το ήθος, τη σεμνότητα και το φως που εκπέμπετε.

 

 

 

2ο Μαθητικό Φεστιβάλ Μουσειακού Θεάτρου

Το Γυμνάσιο και το Λύκειο Γαλαξειδίου συμμετείχαν με επιτυχία στο 2ο Μαθητικό Φεστιβάλ Μουσειακού Θεάτρου, αποσπώντας εξαιρετικές εντυπώσεις για τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την αγάπη τους για τον πολιτισμό. Το σενάριο της παράστασης ήταν εμπνευσμένο από τον γνωστό τοπικό μύθου της νεράιδας- γοργόνας Γάλαξας.
Η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας – Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων, αναδεικνύοντας τη δυναμική της μαθητικής έκφρασης μέσα από το θεατρικό βίωμα σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που στήριξαν αυτή την αξιόλογη προσπάθεια!

Μπορεί να είναι εικόνα 6 άτομαfest13 fest14 festibal 3 festibal 5 festibal 7 festibal 8 festibal 10 festibal 11 festibal 19 festibal1 festibal2 festibal4 festibal6 festibal9 festibal12

Ο Κορινθιακός κινδυνεύει – Εμείς αναλαμβάνουμε δράση!

Η συσσώρευση απορριμμάτων στον Κορινθιακό Κόλπο αποτελεί ένα φαινόμενο που απειλεί το θαλάσσιο οικοσύστημα και την ποιότητα ζωής μας. Η πρόληψη και η ευαισθητοποίηση είναι τα πρώτα βήματα για τη θεραπεία του προβλήματος.
Μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου και του Δημοτικού Σχολείου Γαλαξειδίου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα ευαισθητοποίησης σχετικά με τη ρύπανση της θάλασσας, μαθαίνοντας τρόπους με τους οποίους όλοι μπορούμε να συμβάλουμε στη διατήρηση ενός καθαρού και ζωντανού Κορινθιακού.
Μικρές πράξεις, μεγάλη αλλαγή. Η προστασία της φύσης ξεκινά από τη γνώση και καταλήγει στην πράξη.
Μπορεί να είναι εικόνα 8 άτομα, άτομα που μελετούν και κείμενο

πρόγραμμα του ΚΠΕ Άμφισσας: Πόλη και οικοσύστημα: Το χθες και το σήμερα του Γαλαξειδίου.

Στιγμιότυπα από τη συμμετοχή του Γυμνάσιου Γαλαξειδίου στο πρόγραμμα του ΚΠΕ Άμφισσας: Πόλη και οικοσύστημα: Το χθες και το σήμερα του Γαλαξειδίου.
(Εδώ από την επίσκεψή μας στο Ναυτικό Μουσείο του Γαλαξειδίου).
Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον κο Κόττη Γεώργιο και την κα Μαρία Ευαγγέλου για την εξαιρετική ξενάγηση.aggelaiko1

Γιορτάζοντας τη 25η Μαρτίου… αλλιώς!

Στο Γυμνάσιο Γαλαξειδίου φέτος γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου διαφορετικά. Συζητήσαμε, σκεφτήκαμε, αποφασίσαμε: δεν θέλουμε να είναι κανείς θεατής – ούτε στη γιορτή, ούτε στη ζωή. Όλοι συμμετέχουμε, όλοι έχουμε φωνή. Και έτσι, αντί για μια τυπική τελετή, καθίσαμε σε κύκλο – μαθητές και καθηγητές – και μοιραστήκαμε λόγια, σκέψεις, μνήμες, χορούς και τραγούδια.

Μιλήσαμε για την Ελευθερία, την Πίστη, τον Αγώνα. Τραγουδήσαμε τραγούδια παλιά, που μιλούν ακόμα στην καρδιά μας. Διαβάσαμε κείμενα και ποιήματα, όχι για να τα απαγγείλουμε όπως σε μια παράσταση, αλλά για να τα νιώσουμε και να τα συνδέσουμε με το σήμερα.

Ιδιαίτερη στιγμή ήταν η φανταστική συνέντευξη στον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και τον Ιωάννη Μακρυγιάννη. Μαθητές-δημοσιογράφοι τούς ρώτησαν για τη ζωή, τον αγώνα, τα όνειρα. Κι εκείνοι – μέσα από τα λόγια τους, που διαβάστηκαν σαν να ήταν εδώ μαζί μας – μας μίλησαν για το χρέος, την αντοχή, την αξία του να παλεύεις για ό,τι πιστεύεις.

Και στο τέλος, σε κύκλο, κύκλος ζωής και σύνδεσης, όλα τα παιδιά του σχολείου χόρεψαν μαζί.

Μάθαμε. Όχι απλώς ημερομηνίες και ονόματα, αλλά το νόημα του αγώνα. Πως η Ιστορία δεν είναι κάτι μακρινό – είναι κομμάτι μας, ζυμωμένο με τις λέξεις μας και τις πράξεις μας. Και πως οι ήρωες του ’21 ήταν άνθρωποι – με πάθη, φόβους, όνειρα – σαν κι εμάς.

Χαρήκαμε. Γιατί συμμετείχαμε. Γιατί υπήρξαμε δημιουργικοί, ελεύθεροι, ενεργοί. Γιατί νιώσαμε πως το σχολείο μπορεί να είναι χώρος ζωντανός, αληθινός, που ενώνει το παρελθόν με το παρόν με τρόπο γόνιμο και ουσιαστικό.

Η φετινή μας γιορτή δεν ήταν απλώς ανάμνηση του χθες. Ήταν ένα μάθημα ζωής για το σήμερα και ένα κάλεσμα ευθύνης για το αύριο.

  1. 651c40ba 1b89 4e83 8a09 485befc0b5fe

Γυμνάσιο Γαλαξειδίου – Τιμή και Περηφάνια!

🇬🇷 Γυμνάσιο Γαλαξειδίου – Τιμή και Περηφάνια! 🇬🇷

Με σεβασμό και υπερηφάνεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Γαλαξειδίου συμμετείχαν στη μαθητική παρέλαση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Τιμούμε τους ήρωες του 1821 και κρατάμε ζωντανές τις αξίες της ελευθερίας και της ιστορίας μας.

Χρόνια πολλά Ελλάδα! ✨💙 #25ηΜαρτίου #ΓυμνάσιοΓαλαξειδίου #Ελλάδα #Παρέλαση

(Φωτογραφίες από τα σόσιαλ, κος Ασημακόπουλος)0ffaa811 ada7 443e 96a6 49e128a0b7ff1f2c3e1a 2aed 4360 a0d4 288bb69373aa19d3f3e2 4f2e 430a 8254 a471806d395a1226f383 e8ab 430c adc8 8e7a869b0aff5c1e2182 14a2 4c63 a7c7 9649133b7b64

Ζώντας και μαθαίνοντας μαζί

Ολοκλήρωση Προγράμματος Ψυχικής Ανθεκτικότητας στην Α΄ Τάξη

psych.paraskeyopoylos

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία στη σχολική μας μονάδα το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και ενδυνάμωσης της ψυχικής ανθεκτικότητας, το οποίο υλοποιήθηκε στην Α΄ τάξη του σχολείου.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 11 μαθητές και μαθήτριες, ενώ η διάρκειά του ήταν 3 διδακτικές ώρες. Υπεύθυνες καθηγήτριες για την υλοποίηση ήταν η κα Κοντογιώργου Σπυριδούλα και η κα Γιαννοπούλου Ελένη.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος που πραγματοποιείται από την Εταιρεία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος, με έγκριση του Υπουργείου Παιδείας.

Στόχος του προγράμματος ήταν η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών, η ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και η ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης των δυσκολιών της καθημερινότητας, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργική αλληλεπίδραση.

Δωρεά ρολογιών από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γαλαξειδίου

Δωρεά ρολογιών σε όλες τις τάξεις από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γαλαξιδίου! Κυρίως όμως γνωρίστηκαν μα τους μαθητές/ -τριες και τους εκπαιδευτικούς και συζητήσαμε για πιθανές, μελλοντικές δράσεις.

Τους ευχαριστούμε!

Ημερήσια Εκδρομή του Γυμνασίου Γαλαξιδίου στα Τρίκαλα

20250129 112531 IMG 37ea1adc57ffeca1e316c1aea4817199 V IMG f649918edcfcae22e26134ecd2f1aaf5 V

Ειδικά από την επίσκεψη στο Μουσείο Τσιτσάνη στα Τρίκαλα, οι μαθητές μας αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες τόσο στο πεδίο της μουσικής παιδείας όσο και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Πιο συγκεκριμένα:

1. Γνώρισαν τη ζωή και το έργο του Βασίλη Τσιτσάνη, ενός από τους σημαντικότερους συνθέτες του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού, κατανοώντας την επίδρασή του στην ελληνική μουσική.

2. Εξοικειώθηκαν με το ρεμπέτικο τραγούδι ως έκφραση της κοινωνικής ζωής και των λαϊκών στρωμάτων του 20ού αιώνα, μαθαίνοντας για τη θεματολογία, τα μουσικά όργανα και την αισθητική του.

3. Αντιλήφθηκαν τη σημασία της πολιτιστικής μνήμης, καθώς το μουσείο στεγάζεται σε ένα ιστορικό κτήριο –χαμάμ – αργότερα τις παλιές φυλακές Τρικάλων – και συνδέει την ιστορία του τόπου με την καλλιτεχνική δημιουργία.

IMG 07613bdb6db7dd6b4172416d6dace9d4 V

Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!

20250129 111926 IMG 34e256e3ebe5d1731d2390a6e41c8b31 V IMG b9e5b59e19f511da6d252b8a07e27383 V IMG 594c786ba9a14a59422803f713b54202 V

Περιβαλλοντική Δράση

🔍🌿 Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η περιβαλλοντική δράση που διοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γαλαξειδίου και το Γυμνάσιο της πόλης μας! 🌊🌞
Μαθητές και μαθήτριες με ενθουσιασμό και αφοσίωση καθάρισαν τις παραλίες μας, συμβάλλοντας ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος και την αναβάθμιση της φυσικής ομορφιάς της περιοχής. 👏
Η δράση αυτή όχι μόνο ενίσχυσε την οικολογική συνείδηση των νέων μας, αλλά αποτέλεσε και μια ευκαιρία για να χαρούν την ομαδική εργασία και την προσφορά στο κοινό καλό. 👫🌍
Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες και ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσοι στήριξαν αυτή την προσπάθεια! Μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά! 💚
#Περιβάλλον #Κοινότητα #Γαλαξείδι #ΚαθαρισμόςΠαραλίας #ΝέοιΣεΔράση

17 Νοέμβρη – Ημέρα Μνήμης και Συγκίνησης

Η φετινή εκδήλωση για την επέτειο του Πολυτεχνείου στο Γυμνάσιο Γαλαξειδίου ήταν μια βαθιά ανθρώπινη εμπειρία. Η προβολή ντοκιμαντέρ με μαρτυρίες και πραγματικά γεγονότα μετέφερε έντονα την αλήθεια της εποχής και άγγιξε όλους μας. Οι φωνές, οι εικόνες, οι λέξεις των νέων του ’73 δεν άφησαν περιθώριο για αδιαφορία.

Μέσα σε λίγα λεπτά, η ιστορία έπαψε να είναι κάτι μακρινό – έγινε οικεία, προσωπική, ζωντανή. Η σιωπή στην αίθουσα δεν ήταν αμηχανία· ήταν σεβασμός και συγκίνηση. Ένα μάθημα ζωής, που μας ένωσε όλους

Μανιτάρια στην πόλη, ποιήματα στην τάξη

Ο στόχος μας δεν ήταν να αναδείξουμε ποιήτριες — τουλάχιστον όχι με την αυστηρή έννοια του όρου. Όταν ζητήσαμε από τις μαθήτριές μας να γράψουν μια στροφή εμπνευσμένη από το σύντομο αφήγημα “Μανιτάρια στην πόλη”, σκοπός μας ήταν να πειραματιστούν με τις λέξεις, να παίξουν με τον ήχο, να δοκιμάσουν ρυθμούς και ομοιοκαταληξίες. Μ’ άλλα λόγια, να κατανοήσουν στην πράξη τι σημαίνει μοντέρνο και τι κλασικό ποίημα, τι σημαίνει μέτρο, ροή, μελωδία.

Η διαδικασία είχε περισσότερο παιχνίδι παρά “λύση ασκήσεων”. Κι όμως, μέσα από αυτό το παιχνίδι προέκυψε μάθηση — και κάτι παραπάνω: προέκυψαν μικρά, λαμπερά ποιητικά διαμαντάκια. Στίχοι που μας έκαναν να χαμογελάσουμε, να σκεφτούμε, να σταθούμε για λίγο. Κάποιες στροφές είχαν χιούμορ, άλλες ευαισθησία, άλλες έναν αναπάντεχο σουρεαλισμό. Όλες, όμως, είχαν μια φρέσκια ματιά.

Κι αν δεν έγιναν όλες ποιήτριες, έγιναν σίγουρα μαθήτριες της τέχνης των λέξεων — και αυτός ήταν ο πραγματικός μας στόχος.

Copyright © Γυμνάσιο Γαλαξιδίου Ν. Φωκίδας          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση