4ος θεματικός κύκλος: “ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ”
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και από την 28-02-2022 μέχρι την 10-04-2022, στο Γυμνάσιο με Λ/Τ Φολεγάνδρου και στην Α΄ τάξη, υλοποιήθηκε Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Η εξέλιξη των τεχνικών πρόβλεψης του καιρού” που ανήκει στη Θεματική “ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ” και την Υποθεματική “Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα“.
Στόχος του εργαστηρίου ήταν να διδαχθούν:
α) Από την ομάδα των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: Δεξιότητες Ψηφιακής επικοινωνίας, Χρήση Τεχνολογίας.
β) Από τον κύκλο δεξιοτήτων Τεχνολογίας και Μηχανικής: Διαμοιρασμός ψηφιακών δημιουργημάτων, Ανάλυση και παραγωγή περιεχομένου ΤΠΕ, Διαθεματική χρήση ΤΠΕ, Τεχνολογικός εγγραμματισμός, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη.
γ) Από τις βασικές δεξιότητες της ζωής: Ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προγραμματισμός.
Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου είναι:
- Συζήτηση στην τάξη για την μετεωρολογία
- Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο για το θέμα και δημιουργία κειμένου
- Συλλογή δεδομένων από τον μετεωρολογικό σταθμό
- Εισαγωγή των δεδομένων του σταθμού στο exel
- Δημιουργγία γραφικών παραστάσεων με βάση τα δεδομένα του σταθμού
3ος θεματικός κύκλος: “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ”
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και από την 18-01-2022 μέχρι την 25-02-2022, στο Γυμνάσιο με Λ/Τ Φολεγάνδρου και στις Α΄ Β’ Γ’ τάξεις, υλοποιήθηκε Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Ανακαλύπτοντας το άλλο φύλο” που ανήκει στη Θεματική “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ” και την Υποθεματική “Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση”.
Στόχος του εργαστηρίου ήταν να διδαχθούν:
α) από την ομάδα των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: Κριτική σκέψη, Μάθηση μέσω τέχνης,
β) από τον κύκλο δεξιοτήτων Τεχνολογίας και Μηχανικής: Διαθεματική χρήση ΤΠΕ,
γ) από τις βασικές δεξιότητες της ζωής: Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Επίλυση συγκρούσεων.
Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου είναι:
- Ομιλία του εκπαιδευτικού-συγγραφέα κ. Μιχαλόπουλου Νικολάου, οποίος μας μίλησε για τον σχολικό εκφοβισμό
- Παρακολούθηση ντοκιμαντέρ «Bully»
- Παρακολούθηση Βιωματικό σεμινάριο που διοργάνωσε το σχολείο μας και ο Συμβουλευτικός Σταθμός Σύρου με θέμα την Ισότητα των Φύλων
- Ανάγνωση του βιβλίου «ο κόσμος από την αρχή»
- Συζήτηση για τις ιστορίες του βιβλίου
2ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και από την 01-11-2021 μέχρι την 19-12-2021, στο Γυμνάσιο με Λ/Τ Φολεγάνδρου και στις Α’ Β ΄και Γ’ τάξεις, υλοποιήθηκε Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από τη ποίηση” που ανήκει στη Θεματική “ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ” και την Υποθεματική “Ανθρώπινα δικαιώματα“.
Στόχος του εργαστηρίου ήταν να διδαχθούν:
α) από την ομάδα των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: Κριτική σκέψη, Χρήση Τεχνολογίας, Μάθηση μέσω τέχνης,
β) από τον κύκλο δεξιοτήτων Τεχνολογίας και Μηχανικής: Διαθεματική χρήση ΤΠΕ,
γ) από τις δεξιότητες του νου: Αναστοχασμός, Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές,
δ) από τις βασικές δεξιότητες της ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Υπευθυνότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία.
Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου είναι:
- Συζήτηση στην τάξη για τα δικαιώματα του παιδιού
- Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο για το θέμα και δημιουργία κειμένου
- Παρακολούθηση βίντεο για τα δικαιώματα του παιδιού
- Παιχνίδι ρόλων με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού
- Δημιουργία αφίσας
- Παρουσίαση της εργασίας
1ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και από την 20-09-2021 μέχρι την 31-10-2021, στο Γυμνάσιο με Λ/Τ Φολεγάνδρου και στις τάξεις Α’, Β’ και Γ’ υλοποιήθηκε Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Γνωρίζω τις εκκλησίες του κάστρου της Φολεγάνδρου” που ανήκει στη Θεματική “ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ” και την Υποθεματική “Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά“. Στόχος του εργαστηρίου ήταν να διδαχθούν:
α) από την ομάδα των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: Κριτική σκέψη, Δεξιότητες Επικοινωνίας, Δεξιότητες Συνεργασίας, Δημιουργικότητα, Δεξιότητες Ψηφιακής επικοινωνίας, Χρήση Τεχνολογίας,
β) από τον κύκλο δεξιοτήτων Τεχνολογίας και Μηχανικής: Διαμοιρασμός ψηφιακών δημιουργημάτων, Ανάλυση και παραγωγή περιεχομένου ΤΠΕ, Διαθεματική χρήση ΤΠΕ, Πληροφορικός εγγραμματισμός, Τεχνολογικός εγγραμματισμός, Ασφάλεια στο Διαδίκτυο,
γ) από τις βασικές δεξιότητες της ζωής: Αυτομέριμνα, Ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Εξάρτηση από τεχνολογία, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Αποτελεσματικότητα.
Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου είναι:
- Συζήτηση στην τάξη για το κάστρο της Φολεγάνδρου και τις εκκλησίες του
- Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο για τις εκκλησίες του κάστρου της Φολεγάνδρου
- Επίσκεψη στο κάστρο της Φολεγάνδρου για συλλογή πληροφοριών, φωτογράφιση βιντεοσκόπηση και σχεδιασμός των εκκλησιών
- Δημιουργία κειμένου με τις πληροφορίες και τις φωτογραφίες
- Επεξεργασία του Βίντεο
- Παρουσίαση της εργασίας
ΕΤΗΣΙΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ.Τ. ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΥ
Μετά από ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Γυμνασίου Λ.Τ. Φολεγάνδρου συντάσσεται το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης για την Εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με κεντρικό στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές δεξιότητες του 21ου αιώνα (μάθησης, αλφαβητισμού και ζωής), το οποίο θα υλοποιηθεί με παρόμοιο τρόπο από δύο ομάδες (η 1η αποτελείται από την Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου και η 2η από τη Β΄ Γυμνασίου) και θα διεξαχθεί από τον Οκτώβριο 2021 ως τον Μάιο 2022 (2 μήνες περίπου για καθέναν από τους τέσσερις θεματικούς κύκλους).
1ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
1η και 2η ομάδα: Θέμα «Πολιτιστική κληρονομιά»
Τίτλος «Τα εκκλησάκια του Κάστρου της Φολεγάνδρου»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια δεξιοτήτων 21ου αιώνα, ψηφιακής μάθησης, κοινωνικής ζωής
- να γνωρίσουν οι μαθητές την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία του τόπου τους
- να αποτυπώσουν με οπτικά και ψηφιακά μέσα τα εκκλησάκια του Κάστρου της Φολεγάνδρου και να ανεβάσουν το υλικό στο σχολικό ιστολόγιο
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5-7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα)
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος-Νοέμβριος
2ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
1η και 2η ομάδα: Θέμα «Ανθρώπινα δικαιώματα»
Τίτλος «Τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από την ποίηση»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια δεξιοτήτων 21ου αιώνα, παραγωγικής μάθησης μέσω των τεχνών, εξαγωγής συμπερασμάτων και ψηφιακού εγγραμματισμού
- να γνωρίσουν οι μαθητές τα δικαιώματα του παιδιού
- να ευαισθητοποιηθούν για φαινόμενα παιδικής εκμετάλλευσης και κακοποίησης
- να ανακαλύψουν με βιωματικό τρόπο χαρακτήρες και ρόλους μέσα από την ποίηση
- να δραματοποιήσουν και να βιντεοσκοπήσουν ένα ποίημα
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5-7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα)
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος-Ιανουάριος
3ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1η και 2η ομάδα: Θέμα «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση»
Τίτλος «Ανακαλύπτοντας το άλλο φύλο»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια δεξιοτήτων ενσυναίσθησης, ευαισθησίας, σεβασμού, αλληλεγγύης
- να γνωρίσουν οι μαθητές το σώμα τους και την αναπαραγωγική λειτουργία, καθώς και τις διαφορές των δύο φύλων
- με παιχνίδι ρόλων να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι σε σεξιστικές συμπεριφορές
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5-7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα)
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος-Μάρτιος
4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ– Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
1η και 2η ομάδα: Θέμα «Νέες τεχνολογίες»
Τίτλος «Η εξέλιξη των τεχνικών πρόβλεψης του καιρού»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια δεξιοτήτων 21ου αιώνα, ψηφιακής μάθησης, στρατηγικής σκέψης, τεχνολογίας, διαχείρισης των μέσων
- να γνωρίσουν οι μαθητές τη σημασία της μετεωρολογικής πρόβλεψης
- να διερευνήσουν την ιστορική διαδρομή της μετεωρολογίας
- να κατασκευάσουν ένα μέσο μετεωρολογικής πρόβλεψης και να εξοικειωθούν με τη χρήση του
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5-7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα)
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος-Μάιος
Συντονιστής του προγράμματος ορίζεται ο εκπαιδευτικός κος Γ. Καραμιχαηλίδης, ενώ σε αυτό θα συνεργαστούν όλοι οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου.
Η διάχυση των επιμέρους και των συνολικών αποτελεσμάτων του κάθε θεματικού κύκλου θα γίνεται κυρίως μέσω του ιστολογίου της Σχολικής Μονάδας, από το οποίο θα ενημερώνονται οι γονείς σχετικά με τη διεξαγωγή των εργαστηρίων ανά θεματικό κύκλο.