Μια σκυτάλη για το σχολείο μας
Όπως μας ενημέρωσαν οι υπεύθυνοι της Πανελλαδικής Σκυταλοδρομίας πέρα από το δίπλωμα συμμετοχής θα αποσταλεί στο σχολείο μας και μία σκυτάλη, η οποία θα αξιοποιηθεί στα μαθήματα της Φυσικής αγωγής καθώς και σε άλλες δράσεις του σχολείου.
Για εμάς όμως έχει και συμβολικό χαρακτήρα. Η σκυταλοδρομία είναι ένα ομαδικό άθλημα που εξαρτάται από την ατομική επίδοση κάθε αθλητή αλλά και από την καλή συνεργασία του με τους υπόλοιπους αθλητές κατά την αλλαγή της σκυτάλης. Αντίστοιχα στοιχεία συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές/τριες μας αλλά και ανάμεσα στους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς μας εμπεριέχει και η καθημερινή σχολική ζωή και αυτό από μόνο του είναι νίκη.
Συγκέντρωση ειδών για “Το χαμόγελο του παιδιού”
Επίλυση του κύβου Rubik από μαθητή μας
Τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης ικανοποιούν τόσο τους μαθητές/τριες όσο και τους εκπαιδευτικούς μας.
Στο βίντεο η επίλυση του κύβου του Rubik από μαθητή μας σε μόλις 1 λεπτό και 50 δευτερόλεπτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ασχολήθηκε για πρώτη φορά με το κύβο πριν από λίγες ημέρες σε δραστηριότητα του ομίλου μας.
Πείραμα χημείας: Διαλυτότητες – Β΄ Γυμνασίου
Πείραμα* στο μάθημα της Χημείας στο εργαστήριο φυσικών επιστημών του σχολείου μας.
Κάθε διάλυμα αποτελείται από δύο ή περισσότερα συστατικά. Ένα από τα συστατικά αυτά ονομάζεται διαλύτης, ενώ τα υπόλοιπα ονομάζονται διαλυμένες ουσίες. Διαλύτη θεωρούμε το συστατικό που έχει την ίδια φυσική κατάσταση με το διάλυμα. Στα υγρά διαλύματα ο διαλύτης βρίσκεται συνήθως σε μεγαλύτερη αναλογία. Σε μια ορισμένη ποσότητα διαλύτη δεν μπορούμε να διαλύσουμε απεριόριστη ποσότητα διαλυμένης ουσίας. Η μέγιστη ποσότητα της ουσίας που μπορεί να διαλυθεί σε ορισμένη ποσότητα διαλύτη εξαρτάται από το διαλύτη, από την ουσία, από τη θερμοκρασία κ.ά.
*Ως πείραμα χαρακτηρίζεται η οποιαδήποτε έμπρακτη δοκιμή ή εφαρμογή θεωρίας προς άσκηση ή μελέτη και γενικά ο κάθε έλεγχος της θεωρητικής γνώσης. Ειδικότερα όμως πείραμα λέγεται η υπό του ανθρώπου μεθοδική αναπαραγωγή ενός φαινομένου με στόχο την εξακρίβωση της φύσης του, των αιτιών που το προκαλούν και των νόμων από τους οποίους διέπεται αυτό το φαινόμενο. Γενικά το πείραμα αποτελεί μέθοδο της επιστημονικής έρευνας, εξ ου καλούμενη και πειραματική μέθοδος. Ο ερευνητής που διεξάγει πείραμα ονομάζεται πειραματιστής, αλλά και πειραματικός. Το πείραμα καθώς και η παρατήρηση αποτελούν τις δύο ερευνητικές μεθόδους των καλουμένων Εμπειρικών επιστημών
Μέθοδος και αλγόριθμοι επίλυσης κύβου Rubik 3Χ3
Στον σύνδεσμο παρουσιάζονται οι αλγόριθμοι και μια μέθοδος επίλυσης του κύβου 3Χ3 όπως αποκωδικοποιήθηκε από τον όμιλο του σχολείου, πατήστε εδώ.
Οι μεταβλητές στην γλώσσα python – Πληροφορική Γ΄ Γυμνασίου
Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία – Β΄ Γυμνασίου
17 Νοεμβρίου 2024 – Η 51η επέτειος του Πολυτεχνείου
Σήμερα 15-11-2024, πενήντα ένα χρόνια μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου στο Γυμνάσιο Φιλοθέης πραγματοποιήθηκε εκδήλωση προς τιμή του αγώνα των φοιτητών.
Όταν συνεργάζονται οι μαθητές/τριες με τους εκπαιδευτικούς μας, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και μας συγκινεί θυμίζοντάς μας ότι καμία προσπάθεια δεν πάει χαμένη.
Έτσι και ο αγώνας των φοιτητών τιμήθηκε από τους συμμετέχοντες στην γιορτή και από όλους όσοι την παρακολούθησαν.
Με την καθοδήγηση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού της γιορτής φιλόλογου κ. Κατσούλα οι μαθητές μας παρουσίασαν το χρονικό των γεγονότων με σεβασμό, σεμνότητα αλλά και θαυμασμό για τα σπουδαία γεγονότα του 73. Άλλωστε έτσι αρμόζει στη μνήμη των ανθρώπων που θυσίασαν πολλά για την ευημερία όλων μας.
Το μήνυμα ήταν σαφές: Τίποτα δεν είναι ικανό να μας διχάσει καθώς μας ενώνει η κοινή προσπάθεια για τη δημιουργία μιας κοινωνίας που σέβεται τις ελευθερίες του ατόμου, που παρέχει ευκαιρίες και που εμπνέει για τη διαμόρφωση ενός καλύτερου αύριο.
Στους εκπαιδευτικούς και στα παιδιά μοιράστηκε το πρόγραμμα της γιορτής που περιείχε λεπτομέρειες για την πορεία της εκδήλωσης.
Σημαντική ήταν και η συμβολή του μουσικού μας κ. Καλόγηρου που προετοίμασε τη χορωδία μας η οποία υπό την διεύθυνση του κ. Κατσούλα γέμισε με μελωδίες την αίθουσα τελετών του σχολείου μας.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς για την συνεργασία τους και για όσα μας παρουσίασαν σήμερα.
Το μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκου Πιερρακάκη για την
επέτειο του Πολυτεχνείου
“Με την εξέγερση του 1973 στο Πολυτεχνείο, όπως και με την κατάληψη της Νομικής που προηγήθηκε
τον Φεβρουάριο της ίδιας χρονιάς, χιλιάδες νέες και νέοι της εποχής, μας δίδαξαν την ανιδιοτέλεια,
τον αυτοσεβασμό, το ήθος και την ακεραιότητα. Η αντίστασή τους στην ανελευθερία και τον
σκοταδισμό είναι μέχρι και σήμερα μάθημα Δημοκρατίας και ελευθερίας.
Το Πολυτεχνείο δεν είναι μόνο μία ημέρα μνήμης. Είναι ένα σύμβολο ενότητας απέναντι στον
διχασμό. Σκύβουμε το κεφάλι με σεβασμό και συγκίνηση σε όσους αγωνίστηκαν, δίνοντας ακόμα και
τη ζωή τους. Ο αγώνας και η θυσία τους αποτέλεσαν μια ιστορική ρωγμή στον χρόνο, πάνω στην
οποία οικοδομήθηκε η μεταπολιτευτική Ελλάδα.
Σήμερα καλούμαστε να δούμε το Πολυτεχνείο ως μία πρόκληση για το μέλλον. Οι δημοκρατικές αξίες
είναι εμπεδωμένες στη χώρα και είναι χρέος μας να τις διαφυλάξουμε απέναντι σε έναν σύνθετο
κόσμο, γεμάτο προκλήσεις. Οι νέες μάχες αφορούν μια κοινωνία ελευθερίας και αλληλεγγύης, μια
κοινωνία πιο δίκαιη και ισχυρή.
Τιμούμε αυτή την ημέρα ως απόδειξη ότι η ελληνική κοινωνία, οι νέες και οι νέοι της έχουν τη
δύναμη και το θάρρος να αλλάζουν τον ρου της Ιστορίας. Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και
Αθλητισμού θα είναι πάντα αρωγός στην προσπάθειά τους να χαράξουν το μέλλον που ονειρεύονται.”
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με στοιχεία παιχνιδιού
Το παιχνίδι είναι σίγουρα χαρά και ψυχαγωγία. Έτσι και το μάθημα μπορεί να γίνει πιο ευχάριστο για όλους τους συμμετέχοντες όταν εμπεριέχει στοιχεία παιχνιδοποίησης. Η ενσωμάτωση μηχανισμών παιχνιδιού σε ένα περιβάλλον μη παιχνιδιού όπως είναι η μαθησιακή διαδικασία αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα παιχνίδι διασκεδαστικό, για να ενισχύσει την εμπλοκή των παιδιών.
Αυτό μεταξύ άλλων διερευνά και υλοποιεί ο όμιλος μας: Την ανίχνευση στοιχείων μάθησης σε παιχνίδια και τους τρόπους αξιοποίησής τους ανά διδακτικό αντικείμενο. Η σημερινή δραστηριότητα σχετίζεται με την αλγοριθμική και το μάθημα της πληροφορικής, τα μαθηματικά, την τεχνολογία κ. ά και αφορά στην κατασκευή του αλγόριθμου επίλυσης του κύβου του Rubik*.
* Ο Κύβος του Ρούμπικ είναι τρισδιάστατο μηχανικό παζλ. Επινοήθηκε το 1974 από τον Ούγγρο γλύπτη και καθηγητή αρχιτεκτονικής Έρνο Ρούμπικ. Έως τον Ιανουάριο του 2009, 350 εκατομμύρια κύβοι είχαν πουληθεί παγκοσμίως κάνοντας τον το εμπορικότερο παιχνίδι παζλ παγκοσμίως ενώ θεωρείται ευρέως εμπορικότερο παιχνίδι στον κόσμο.
Σε έναν κλασσικό κύβο του Ρούμπικ κάθε μία από τις έξι έδρες καλύπτεται από εννιά αυτοκόλλητα με έξι χρώματα (παραδοσιακά λευκό, κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε και πορτοκαλί). Ένας μηχανισμός περιστροφής επιτρέπει σε κάθε έδρα να περιστρέφεται ανεξάρτητα από τις άλλες, με αποτέλεσμα να συγχέονται τα χρώματα. Για να λυθεί το παζλ, πρέπει κάθε έδρα του κύβου να αποτελείται αποκλειστικά από αυτοκόλλητα του ίδιου χρώματος. Διάφορα άλλα παζλ έχουν παραχθεί με διαφορετικό αριθμό αυτοκολλήτων, όχι όλα από τον Ρούμπικ. Η αρχική 3×3×3 εκδοχή του κύβου γιόρτασε την τριακοστή επέτειο της το 2010.
Πηγή: wikipedia
Γιορτή – αφιέρωμα για την 17 Νοεμβρίου και το Πολυτεχνείο
Την Παρασκευή 15-11-2024 στο σχολείο μας θα πραγματοποιηθεί γιορτή-αφιέρωμα για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Η προσέλευση το πρωί θα γίνει κανονικά στις 8:15 όπου και θα καταμετρηθούν οι παρουσίες/απουσίες των μαθητών/τριών. Η αποχώρηση θα γίνει μετά το τέλος της γιορτής. Τα λεωφορεία έχουν ενημερωθεί.
Όποιος κηδεμόνας το επιθυμεί μπορεί να επισκεφθεί το σχολείο μας ώστε να παρακολουθήσει την γιορτή.
Αρχαία Ιστορία – Α΄ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικό παιχνίδι
Συνδύασε τις εικόνες με τα κυκλαδικά αγγεία: https://learningapps.org/watch?v=pyer1utsn21
Συμμετοχή και διεξαγωγή 85ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά « Ο ΘΑΛΗΣ», για το σχολικό έτος 2024-2025
Το Γυμνάσιο Φιλοθέης την Παρασκευή 8-11-2024 συμμετείχε στον 85ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά « Ο ΘΑΛΗΣ*».
Φέτος ο διαγωνισμός έλαβε χώρα για πρώτη φορά στον χώρο του σχολείου μας σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα. Η διάρκεια του διαγωνισμού ήταν δύο (02) ώρες από τις 12:00-14:00 και απαρτίζονταν από τρία (3) θέματα πλήρους ανάπτυξης. Οι συμμετέχοντες μαθητές ήταν μαθητές/τριες της Β΄ και Γ΄ τάξης.
Τα θέματα του διαγωνισμού στάλθηκαν στο σχολείο μισή ώρα πριν την έναρξη του διαγωνισμού, μαζί με τις σχετικές οδηγίες, αναπαρήχθησαν και μοιράστηκαν στους μαθητές, καλύφθηκαν τα στοιχεία των μαθητών στις κόλλες με μαύρα αυτοκόλλητα και τέλος αφού συγκεντρώθηκαν τα πρωτότυπα γραπτά ανά τάξη τοποθετήθηκαν σε κλειστό φάκελο και στάλθηκαν στην επιτροπή του διαγωνισμού.
Επισημαίνεται ότι μαθητές/τριες των Γυμνασίων δύνανται να συμμετάσχουν στον Διαγωνισμό λόγω του δικαιώματός τους για την παραπέρα συμμετοχή τους στους Βαλκανικούς, Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Διαγωνισμούς.
Να σημειωθεί ότι το σχολείο μας συμμετέχει για πολλοστή φορά στον εν λόγο διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας (Ε.Μ.Ε) δηλώνοντας παρόν σε σημαντικά γεγονότα της εκπαίδευσης και συναφών φορέων και διατηρώντας σταθερό το δίκτυο του με άλλα σχολεία, φορείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς της χώρας μας και του εξωτερικού.
Καλή επιτυχία στους μαθητές/τριες μας.
Υπ. Καθηγητής: Ζάβαλης Κων/νος ΠΕ03
* Ο Θαλής ο Μιλήσιος, ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος και ο αρχαιότερος των προσωκρατικών, ο πρώτος των επτά σοφών της αρχαιότητας, μαθηματικός, φυσικός, αστρονόμος, μηχανικός, μετεωρολόγος και ιδρυτής της Ιωνικής Σχολής της φυσικής φιλοσοφίας στη Μίλητο.