Μάι 10 2014

“Μανιτάρια στην πόλη” του Ίταλο Καλβίνο , η νέα ταινία του Εσπερινού Γυμνασίου Χαλκίδας.

 

ejvfullo

H Ταινία “Μανιτάρια στην πόλη” δημιουργήθηκε από μαθητές και εκπαιδευτικούς του ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ, στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος το Σχολικό Έτος 2013-’14.
Το σενάριο της ταινίας είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα “Μαρκοβάλντο ή Οι εποχές στην πόλη” του Ίταλο Καλβίνο και εκδόθηκε το 1969 στο Τορίνο της Ιταλίας.
Το βιβλίο αποτελείται από είκοσι αστείες ιστορίες με κοινό πρωταγωνιστή το Μαρκοβάλντο. Μία από αυτές τις ιστορίες είναι τα ¨Μανιτάρια στην πόλη” το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο Σχολικό βιβλίο των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α΄ Γυμνασίου.

 

Δείτε την ταινία και στιγμές από τα γυρίσματα:

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 08 2014

Έκθεση μαθητικών δημιουργιών και Ιστορικής εξέλιξης υπολογιστών, στο κόκκινο σπίτι

Οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας παρουσιάσαν μια σειρά από ψηφιακά έργα που δημιούργησαν στα πλαίσια των μαθημάτων τους και περιλαμβάνουν: Εφαρμογές για Κινητά, Ηλεκτρονικά παιχνίδια και Web Sites για επιχειρήσεις.

Παράλληλα, σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Ευβοίας  πραγματοποιήθηκαν οι εξής εκδηλώσεις:

Έκθεση Υπολογιστών με θέμα “Η Ιστορική Εξέλιξη των υπολογιστών”.

Ομιλία: “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Ευβοίας.

Ομιλία-Προβολή: “Η Πληροφορική του Χθές και του Σήμερα” από τον κ. Αριστείδη Αράπογλου Υπέυθυνο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Ευβοίας, ερευνητή-συγγραφέα Βιβλίων Πληροφορικής.

Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν  με την υποστήριξη της Εστίας Γνώσης Χαλκίδας και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ευβοίας, στα πλαίσια της Εβδομάδας Μαθητικής Δημιουργίας, 29 Απριλίου-7 Μαΐου

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 05 2014

Προβολή 2 ταινιών του Εσπερινού Γυμνασίου Χαλκίδας στα πλαίσια της Εβδομάδας Μαθητικής Δημιουργίας

 afisa mauhtikh ebdomadaΣτα πλαίσια της Εβδομάδας Μαθητικής Δημιουργίας που διοργανώνει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ευβοίας το Σχολείο μας θα προβάλει δύο ταινίας που υλοποιήθηκαν το τρέχον σχολικό έτος.

  • Η ταινία “Όλα άλλαξαν έτσι ξαφνικά” ΄διάρκειας 10 λεπτών, υλοποιήθηκε στα Εργαστήρια Δημιουργικής Απασχόλησης Μαθητών στα πλαίσια του Προγράμματος “Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά” σε συνεργασία με το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής, της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου ΑΘηνών.
  • Η ταινία “Μανιτάρια στην Πόλη” διάρκειας 14 λεπτών, υλοποιήθηκε στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το τρέχον σχολικό έτος.

Οι προβολές θα γίνουν στο Αμφιθέατρο της Περιφερειακής Ενότητας (Λεωφόρος Χαϊνά) ως εξής

Τρίτη 9 – 10 π.μ.

Τρίτη 7.30 – 8.30 μ.μ.

Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση.

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 01 2014

5η επιμορφωτική συνάντηση του Προγράμματος “Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά”

DSC_4335 [HDTV (1080)]Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η 5η επιμορφωτική συνάντηση του Προγράμματος “Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά” στη Χαλκίδα θα λάβει χώρα την Δευτέρα 5/5/2014 και ώρες 15.30 έως 19.00 στο Εσπερινό Γυμνάσιο Χαλκίδας (Μονής Ερίων).

Οι θεματικές που θα καλυφθούν είναι οι εξής:

Στ. Βγαγκές, Δάσκαλος- Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού
 Με το παιχνίδι των ρόλων προσεγγίζουμε «ΤΟ ΑΛΛΟ»
Καλογρίδη Βάλια, Νηπιαγωγός – Ειδική Παιδαγωγός ΜSc-Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού
“Διαφορετικοί και ισότιμοι : Το θεατρικό Παιχνίδι ως μέσο προσέγγισης του διαφορετικού και αποδοχής του Άλλου” 
Μ. Νάση-Βιρβίλη, Φυσικός, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού                            
 Εκπαιδευτικές Διαδρομές- Επαγγελματικές  προοπτικές
Σας ενημερώνουμε, επίσης, ότι θα ακολουθήσει άλλη μία τελευταία επιμόρφωση στην Χαλκίδα την Τρίτη 20/5.
Θα ενημερωθείτε και πάλι με σχετικό e-mail.

Στη διάθεσή σας για περαιτέρω πληροφόρηση.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 28 2014

26ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ 2014

DSC_0198 [HDTV (1080)]Ολοκληρώθηκε σήμερα Κυριακή 27/4 το 26ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ Ατομικό Σχολικό Πρωτάθλημα Σκακιού 2014, με 692 συμμετοχές μαθητών -μαθητριών στις κατηγορίες Νηπίων, Δημοτικών Γυμνασίων και Λυκείων.

Στην Κατηγορία των Νηπίων (43 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

nipia

Την Εύβοια εκπροσώπησε ο μαθητής Μιχαήλ Στέφανος  από το Νηπιαγωγείο Μύτικα,  στην 21η θέσημε 4,5 βαθμούς (σε 9 γύρους) .

Στην Κατηγορία Α΄Δημοτικού (58 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

A dhmotikoy

Την Εύβοια εκπροσώπησε ο μαθητής Τσάλλας Κωνσταντίνος  από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 47η θέσημε 3 βαθμούς (σε 9 γύρους) .

Στην Κατηγορία Β΄Δημοτικού (67 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

b dhmotikoy

Την Εύβοια εκπροσώπησε οι  μαθητές Αντωνίου Ελευθέριος  από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 40 η θέσημε 4,5 βαθμούς (σε 9 γύρους)   και ο μαθητής Βιτάλης Άγγελος από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 41 η θέση με 4 βαθμούς (σε 9 γύρους) .

Στην Κατηγορία Γ΄Δημοτικού (70 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

c dhmotikoy

Την Εύβοια εκπροσώπησαν οι  μαθητές Ντόβρος Αντώνιος  από το 7ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 52 η θέσημε 3,5 βαθμούς (σε 9 γύρους), ο Τουραντζίδης Ιωάννης-Παύλος  από το 7ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 54 η θέση με 3,5 βαθμούς (σε 9 γύρους), ο Ξανθόπουλος Κωνσταντίνος από το 7ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 62 η θέση με 3 βαθμούς (σε 9 γύρους) και ο Μιχαήλ Βασίλειος  από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 65 η θέση με 3 βαθμούς (σε 9 γύρους).

 

Στην Κατηγορία Δ΄Δημοτικού (84 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

d dhmotikoy

 

 

Την Εύβοια εκπροσώπησε οι  μαθητές Λώλης Γεώργιος  από το Δημοτικό Σχολείο Αγ. Νικολάου Χαλκίδας,  στην 54 η θέσημε 4 βαθμούς (σε 9 γύρους)   και ο μαθητής Χατζηιωάννου Κωνσταντίνος  από το 9ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 84 η θέση με 1,5 βαθμούς (σε 9 γύρους) .

 

Στην Κατηγορία Ε΄Δημοτικού (82 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

e dhmotikoy

 

 

Την Εύβοια εκπροσώπησε οι  μαθητές Γεωργούλας Σπυρίδων   από το Δημοτικό Σχολείο Λαμψάκου,  στην 33 η θέσημε 5 βαθμούς (σε 9 γύρους), ο  Ντόβρος Χρήστος  από το 7ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 35 η θέση με 5 βαθμούς (σε 9 γύρους), ο  Τζώρτζης Πάνος   από το 20 ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 40 η θέση με 4,5 βαθμούς (σε 9 γύρους), ο  Τσότρας Ιωάννης  από το 21ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 59 η θέση με 3,5 βαθμούς (σε 9 γύρους), ο  Νάτσης Ξενοφών  από το  Δημοτικό Σχολείο Λαμψάκου,  στην 71 η θέση με 3 βαθμούς (σε 9 γύρους) και η Μακρή Ιωάννα από το  Δημοτικό Σχολείο Λαμψάκου,  στην 78 η θέση με 1,5 βαθμούς (σε 9 γύρους).

Στην Κατηγορία ΣΤ΄Δημοτικού (81 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

st dhmotikoy

 

 

 

Την Εύβοια εκπροσώπησαν οι  μαθητές Σοϊλεμέζης Παναγιώτης-Αριστοτέλης   από το 20 ο Δημοτικό Σχολείο Λαμψάκου,  στην 37 η θέσημε 5 βαθμούς (σε 9 γύρους), ο  Μιχάλης Χρήστος  από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην 68 η θέση με 3 βαθμούς (σε 9 γύρους), ο  Ισμίρογλου Γεώργιος   από το 20 ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας,  στην81 η θέση με 0 βαθμούς (σε 9 γύρους).

ΓΥΜΝΑΣΙΑ


Στην Κατηγορία Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (63 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

a gymnasiou

 

 

 

Την Εύβοια εκπροσώπησαν οι  μαθήτριες Καμινάρη Ελευθερία  από το 1ο Γυμνάσιο Χαλκίδας,  στην 58 η θέσημε 2,5 βαθμούς (σε 9 γύρους) και η   Μεταξά Ελένη  από το 1ο Γυμνάσιο Χαλκίδας,  στην 59 η θέση με 2 βαθμούς (σε 9 γύρους).

 

Στην Κατηγορία Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (43 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

b gymnasiou

 

 

 

Την Εύβοια εκπροσώπησε ο μαθητής Καλέργιος Στράτος  από το Γυμνάσιο Κανήθου,  στην 36η θέσημε 3,5 βαθμούς (σε 9 γύρους) .

 

Στην Κατηγορία Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (40 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

c gymnasiou

 

 

 

Την Εύβοια εκπροσώπησε ο μαθητής Σοϊλεμέζης Γεώργιος  από το 1ο Γυμνάσιο Χαλκίδας,  στην 20η θέσημε 4,5 βαθμούς (σε 9 γύρους) και ο Ματζούτας Ανδρέας από το 1ο Γυμνάσιο Χαλκίδας,  στην 29η θέσημε 3,5 βαθμούς (σε 9 γύρους).

 ΛΥΚΕΙΑ

Στην Κατηγορία ΛΥΚΕΙΩΝ (61 συμμετοχές) οι  νικητές είναι:

Την Εύβοια εκπροσώπησαν οι  μαθητές Μεταξάς Μιλτιάδης   από το 1ο Λύκειο Χαλκίδας,  στην 30 η θέσημε 4,5 βαθμούς (σε 9 γύρους), ο  Τίκας Κωνσταντίνος  από το 4ο Λύκειο Χαλκίδας,  στην 56 η θέση με 1 βαθμούς (σε 9 γύρους), η  Ισμίρογλου Βασιλικής   από το 1ο Λύκειο Χαλκίδας,  στην 57 η θέση με 0 βαθμούς (σε 9 γύρους).

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 27 2014

12ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ Ομαδικό Σχολικό Πρωτάθλημα Σκακιού 2014

Scacchi_scolastici_a_squadre_Campionato_Grecia_nazionale_2014_Ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Παρασκευή 25/4, το «12ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ Ομαδικό Πρωτάθλημα Μαθητών-Μαθητριών» που και εφέτος διοργανώθηκαν από την Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία στην Ερέτρια. Συνολικές τελικές συμμετοχές: 71 σχολεία (απο 81 που είχαν δηλωθή αρχικώς).
Καί στις 3 κατηγορίες, Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων, η Περιφέρεια Ανατολικής Στερεάς (ΤΕΣΣΑΣ) εκπροσωπήθηκε από ομάδες Σχολείων. Αξιοσημείωτο είναι πως μετά την διεξαγωγή του Περιφερειακού Σχολικού στην Χαλκίδα, οι ομάδες Σχολείων που είχαν πάρει πρόκριση για τα τελικά, ήταν ΟΛΕΣ από την Εύβοια, ενώ ΟΛΑ πλήν ενός, αυτά τα Σχολεία της Εύβοιας ήταν σχολεία της Χαλκίδας.

ΔΗΜΟΤΙΚΑ (Συμμετοχές: 41 )

Επίσημα αποτελέσματα
1η θέση:7ο ΔΣ Πετρούπολης  βαθμοί 10 (πόντοι 18,5)
2η θέση:8ο ΔΣ Πετρούπολης  βαθμοί 10 (πόντοι 16,5)
3η θέση:14ο ΔΣ Καβάλας  βαθμοί 10 (πόντοι 16)5ο_ΔΗΜΟΤΙΚΟ_ΧΑΛΚΙΔΑΣ_ΣΚΑΚΙ_ΟΜΑΔΙΚΑ_ΕΡΕΤΡΙΑ_
Η Εύβοια :
Δημοτικό Σχολείο Νέας Λαμψάκου βαθμοί 5, θέση 26
7ο Δημοτικό Χαλκίδος βαθμοί 5, θέση 29
5ο Δημοτικό Χαλκίδος βαθμοί 4, θέση 34
20ο Δημοτικό Χαλκίδος, βαθμοί 4, θέση 37

 ΓΥΜΝΑΣΙΑ (Συμμετοχές: 15)
Επίσημα Αποτελέσματα
1η θέση:1ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου, βαθμοί 10
2η θέση:6ο Γυμνάσιο Καβάλας βαθμοί 9
3η θέση:Γυμνάσιο Αμερικάνικου Κολλεγίου “Ανατὀλια” βαθμοί 8

ΣΚΑΚΙ_1ο_ΓΥΜΝΑΣΙΟ_ΧΑΛΚΙΔΑ_104918
Η Εύβοια :
1ο Γυμνάσιο Χαλκίδος βαθμοί 5, θέση 12

 

ΛΥΚΕΙΑ (Συμμετοχές: 15)
Επίσημα Αποτελέσματα
1η θέση: Λύκειο Λεοντείου Σχολής (Παρησίων) βαθμοί: 12
2η θέση: 1ο Λύκειο Νεάπολης, βαθμοί 9
3η θέση: Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων βαθμοί 8
1ο ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ4Ο ΓΕΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Η Εύβοια :
1ο ΓΕΛ Χαλκίδος βαθμοί 6, θέση 10η

Πηγή: http://neospalamedes.blogspot.gr/, www.chess-results.com

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 22 2014

«Αναζητώντας διέξοδο στην ανεργία», φωτογραφίες και βίντεο από την εκδήλωση στην Πινακοθήκη Κυκλάδων

Tη Σύρο επισκέφτηκαν το Σαβ/κο 5 και 6 Απριλίου μαθητές και εκπαιδευτικοί του Εσπερινού Γυμνασίου Χαλκίδας, με αφορμή την εκδήλωση «Αναζητώντας διέξοδο στην ανεργία». Την εκδήλωση διοργάνωσαν ο  Σύλλογος Στερεοελλαδιτών Σύρου «Η Ρούμελη» σε συνεργασία με  το Εσπερινό Γυμνάσιο Χαλκίδας και πραγματοποιήθηκε στην Πινακοθήκη Κυκλάδων της Ερμούπολης.

Η εκδήλωση πλαισιώθηκε με την προβολή του ντοκιμαντέρ «Μένουμε Ελλάδα;», μία παραγωγή μαθητών και εκπαιδευτικών του Εσπερινού Γυμνασίου Χαλκίδας, το οποίο δημιουργήθηκε στα πλαίσια ενός πολιτιστικού προγράμματος, το σχολικό έτος 2012- ΄13.

Πέρα από το ντοκυμαντέρ, αξιόλογο και συγκινητικό ήταν και το θεατρικό μονόπρακτο «Ο μετανάστης» του Γιώργου Σκούρτη, το οποίο πραγματεύεται την εποχή των μεταναστών των προηγούμενων γενεών, οι οποίοι αφού εργάστηκαν ως «εργάτες», κάποια στιγμή επέστρεψαν στην πατρίδα. Η Σκηνοθεσία ήταν του Γιώργου Πάχου και στο ρόλο του μετανάστη ο δάσκαλος Γιάννης Καραντώνης.

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε για την διοργάνωση, τη  φιλοξενεία και την ξενάγηση τον Σύλλογο Στερεοελλαδιτών Κυκλάδων “Η Ρούμελη” και ιδιαίτερα την Πρόεδρο του Συλλόγου κα. Τσιώλη Ελένη, την γραμματέα κα. Ντούρμα Αικατερίνη και την κα. Ξαγοράρη Ειρήνη , μέλος του συλλόγου για την ξενάγησή μας στη Σύρο.

Ακολουθούν φωτογραφίες και βίντεο από την εκδήλωση:

Δείτε στιγμιότυπα από την εκδήλωση όπως τα κατέγραψε το cyclades24.gr

 

Συνέντευξη της κας Ελένης Τσιώλη, Προέδρος του Συλλόγου Στερεοελλαδιτών “Η Ρούμελη”, στην εφημερίδα Κοινή Γνώμη

Μετά την συνέντευση ακολουθεί όλο το θεατρικό μονόπρακτο ” Μετανάστης”.

Η όμορφη βραδιά έκλεισε με μουσική, όπου ο μαθητής του Εσπερινού Γυμνασίου Βαλεντίνος Γιοβάνης και η Ολυμπία Γάλλου ερμήνευσαν το τραγούδι «Τα καράβια μου καίω», του Νίκου Πορτοκάλογλου, στέλνοντας έτσι το μήνυμα  «από πείσμα και τρέλα θα ζω στην έρημη χώρα, ώσπου να ’βρω νερό, γιατί ανήκω εδώ». Δείτε το βίντεο που ακολουθεί:

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 22 2014

Ηλεκτρονικός Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Διηγήματος: «Ο Έρωτας στα Χρόνια της Κρίσης»,

Tιμητική εκδήλωση βράβευσης  για τον Ηλεκτρονικό Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Διηγήματος: «Ο Έρωτας στα Χρόνια της Κρίσης»,  έλαβε χώρα την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014, στον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων.

Tα στελέχη του Literature.gr, επιθυμούσαν να δώσουν την ευκαιρία έκφρασης σε όσους αγαπούν την λογοτεχνία, μη παραβλέποντας τις συνθήκες που όλοι βιώνουμε, αποφάσισαν να προκηρύξουν έναν ηλεκτρονικό λογοτεχνικό διαγωνισμό για ένα από τα μεγαλύτερα θέματα της λογοτεχνίας, τον έρωτα.

cONTEST-3_660_400_cropp

Τα μέλη της κριτικής επιτροπής:  ο Γιάννης Αντιόχου, Ποιητής και Μεταφραστής,  ο Στέφανος Δάνδολος, Συγγραφέας,  η Λίνα Πανταλέων Κριτικός Λογοτεχνίας,  ο Δημήτρης Σωτάκης Συγγραφέας  και ο Θανάσης Χειμωνάς Συγγραφέας, κατόπιν αξιολόγησης όλων των έγκυρων συμμετοχών επέλεξαν τα 10 καλύτερα διηγήματα κατά τη δική τους κρίση.

Τα 113 διηγήματα τα οποία κρίθηκαν αναμεταξύ τους,  στην πλειοψηφία τους ήταν άρτια λογοτεχνικά κείμενα, μυθοπλαστικής γραφής, που προσέφεραν στους κριτές απολαυστικές αναγνώσεις.

Οι νικητές  με αλφαβητική σειρά  και τίτλος διηγήματος : 

ΜΑΡΙΑΝΝΑ  ΓΛΙΑΡΜΗ  «Αέναοι, αιώνιοι, σχεδόν θεϊκοί»

ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΡΙΒΕΑΣ   «Η Νύφη με το τεμαχισμένο πρόσωπο»

ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΑΤΡΙΔΗΣ   «Η πολυκατοικία»

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΜΑΝΗ   «Ασκήσεις επί χάρτου»

ΘΩΜΑΣ ΜΥΛΩΝΑΣ    «Ασανσέρ»

ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΒΟΛΟΣ   «Γιατί Παππού;»

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΝΤΕΛΗΣ   «Το πορτρέτο»

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΡΗΓΑΤΟΥ    «Η Γέφυρα»

ΛΙΝΑ ΡΟΚΟΥ           « Επιτάφιος»

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΤΣΑΚΛΑΣ    «29/3»

Τα συγκεκριμένα διηγήματα θα εκδοθούν σε μορφή ebook από την etypesetting.gr

Σύμφωνα με την ομόφωνη γνώμη της κριτικής επιτροπής  το καλύτερο διήγημα (εκ των 10 επιλεγμένων) ανήκει στην κ. Λίνα Ρόκου με τίτλο  «Επιτάφιος»Της απονεμήθηκε το έπαθλο μιας υποτροφίας μαθημάτων λογοτεχνίας της επιλογής της, από το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο της  Στοάς του Βιβλίου που είναι και ο χορηγός της υποτροφίας.

Ωστόσο ανάμεσα στους διακριθέντες  βρίσκεται και ένας “Φίλος του Ιστολογίου μας”, ο Φιλόλογος του Λυκείου Κανήθου,  Θωμάς Μυλωνάς με το διήγημα “Ασανσέρ”.  Του ευχόμαστε πάντα επιτυχίες!! Συγχαρητήρια!

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 21 2014

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014 στο Εσπερινό Γυμνάσιο Χαλκίδας, στα πλαίσια του Προγράμματος Σίτισης και Προώθησης Υγιεινής Διατροφής που υλοποιείται στο σχολείο μας. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Ινστιτούτο Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής (Prolepsis), με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος  και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με αυτό το πρόγραμμα κάθε μαθητής του σχολείου μας, λαμβάνει καθημερινά ένα μικρογεύμα που περιλαμβάνει φρούτο, γάλα ή γιαούρτι, σάντουιτς κ.α., σύμφωνα με τον εβδομαδιαίο προγραμματισμό που επιμελείται το ινστιτούτο Prolepsis.

Επιστημονικοί συνεργάτες από το ινστιτούτο Prolepsis  έδωσαν συμβουλές για παιδιά και εφήβους σε θέματα υγιεινής διατροφής ενώ οι σεφ Χρήστος Γεωργαντής και Σωκράτης Κουγιουμτζής από την εταιρία Pot & Pan ( φτιάχνει τα μικρογεύματα), μαγείρεψαν Βακαλάο Χωριάτικο (δείτε το παρακάτω βίντεο).

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 19 2014

H ιστορία του αποτρόπαιου μαρτυρίου της σταύρωσης

Συντάκτης: κάτω από Επίκαιρα και με ετικέτα:

Προστέθηκε από 

Ο Μάρκος Τύλλιος Κικέρωνας, γνωστός και απλά ως Κικέρων, θεωρείται δικαίως ένας από τους μεγαλύτερους διανοητές, ρήτορες και συγγραφείς στη λατινική γλώσσα. Εζησε μεταξύ 106 π.Χ. και 43 π.Χ., δηλαδή στο τέλος της Ρωμαϊκής Δημοκρατίας.

Μία από τις φοβερότερες εμπειρίες της ζωής του ήταν η παρουσία σε εκτέλεση καταδίκου με τη μέθοδο της σταύρωσης. «Είναι το πλέον φρικτό βασανιστήριο που έχω παρακολουθήσει», είπε.
Γενικά οι Ρωμαίοι ευγενείς απέφευγαν ακόμα και να αναφέρουν τις λέξεις σταύρωση ή σταυρός. Τις θεωρούσαν αποτρόπαιες, όπως αποτρόπαιο και ασύλληπτης αγριότητας ήταν το μαρτύριο που δήλωναν.
Οι ιστορικοί πιστεύουν ότι η σταύρωση ως θανατική ποινή άρχισε να εφαρμόζεται από τον 6ο π.Χ. αιώνα στην αυτοκρατορία του Δαρείου. Θεωρούν ότι οι Πέρσες την εφηύραν. Καταργήθηκε το 337 μ.Χ. σε ολόκληρη την επικράτεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο, από σεβασμό στο σταυρικό μαρτύριο του Ιησού Χριστού.
Είναι ίσως ο φρικτότερος τρόπος θανάτωσης που έχει εφεύρει ο ανθρώπινος νους.
Μια διαδεδομένη αντίληψη είναι ότι ο θάνατος πάνω στον σταυρό προέρχεται από την αιμορραγία και τον πόνο που προκαλούν τα καρφιά, τα οποία έχουν διαπεράσει τα χέρια του εσταυρωμένου.
Κανείς δεν αντιλέγει ότι αυτό πράγματι αποτελεί ένα μαρτύριο δυσβάστακτο. Όμως δεν είναι εκείνο που κατά κύριο λόγο προξενεί τον θάνατο.
Ο θάνατος πάνω στον σταυρό έχει μια σειρά προδιαθετικά αίτια. Ξεκινά από το άγριο φραγγέλωμα, το κάρφωμα των χεριών και των ποδιών, την καθήλωση στον σταυρό και στην αδυναμία αναπνοής από τον καταδικασμένο. Ο θάνατος από τη σταύρωση οφείλεται κυρίως στην ασφυξία.
Το Ευαγγέλιο περιγράφει με ενάργεια πώς οι Ρωμαίοι στρατιώτες «εράπιζον εκολάφιζον, έτυπτον, έδερον» τον Χριστό. Και το έκαναν με όλη την τραχύτητα με την οποία ήταν συνηθισμένοι να φέρουν εις πέρας το έργο τους, για να κάνουν ακόμα πιο επίπονη τη θέση του δυστυχούς, που είχε πέσει στα χέρια τους.
Το φοβερό εργαλείο που χρησιμοποιούσαν κατά τον αγριότερο τρόπο ήταν το φραγγέλιο. «Φραγγελώσας παρέδωσεν αυτόν…», αναφέρει για τον Πιλάτο ο ευαγγελιστής Μάρκος.
Το φραγγέλιο δεν ήταν μια απλή μαστίγωση. Ο δήμιος που εκτελούσε τη φραγγέλωση έπαιρνε ένα χοντρό μαστίγιο με πολλές λουρίδες στην άκρη. Πάνω τους ήταν δεμένες σφαίρες από μολύβι ή μικρά κόκαλα ζώων ή και κότσια από πρόβατο.
Το θύμα βρισκόταν δεμένο σε μια κολόνα ή έναν πάσαλο. Ο βασανιστής χτυπούσε με δύναμη αυτό το φονικό εργαλείο πάνω στη ράχη του δεμένου ανθρώπου.
Από τα πρώτα κιόλας χτυπήματα το δέρμα του θύματος αυλακωνόταν. Υστερα από μερικά χτυπήματα έφευγαν οι σάρκες του και απογυμνώνονταν τα κόκαλα. Αναφέρονται πολλές περιπτώσεις καταδίκων που βρήκαν τον θάνατο στη διάρκεια της φραγγέλωσης.
Στην κατασχισμένη από το φραγγέλιο πλάτη του πήρε ο Ιησούς τον βαρύ ξύλινο σταυρό για να τον μεταφέρει στον λόφο του Γολγοθά. Δεν μπορεί ένας άνθρωπος να σηκώσει αυτό το βάρος. Ετσι και ο Χριστός λύγισε κάτω από το βάρος του σταυρού, ήδη εξαντλημένος και με αιμορραγία, που του στοίχιζε σε δυνάμεις.
Οι Ρωμαίοι στρατιώτες (όχι από καλοσύνη τους, αλλά) για να μην πεθάνει πριν φτάσει στον Γολγοθά, ανέθεσαν σε έναν περαστικό, τον Σίμωνα τον Κυρηναίο, να κουβαλήσει για το υπόλοιπο διάστημα τον σταυρό. Αιμορραγία ακατάσχετη προκαλούσαν στο τριχωτό της κεφαλής τα αγκάθια, που είχε ο στέφανος, τον οποίο του είχαν φορέσει στο πραιτόριο.
Αυτό το έξαιμο και καταπονημένο σώμα κάρφωσαν στον σταυρό.

Το δράμα του Γολγοθά, η σταύρωση του Ιησού Χριστού, ήταν μεν μια από τις πολλές σταυρώσεις της εποχής, ήταν όμως αυτή που είχε μοναδική σημασία για την ανθρώπινη Ιστορία σε νόημα και συνέπειες. Η εκούσια θυσία Του στο σταυρό πρόσφερε τη σωτηρία στον αμαρτωλό άνθρωπο και άνοιξε το δρόμο προς τον Πατέρα.

 

 

Πηγή: www.24grammata.com

http://neospalamedes.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

« Προηγ - Επόμενα »