Ιούν 20 2024

«ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΧΩΡΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24 ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΔΕΙΚΤΗ «ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ» ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.

Για τη φετινή χρονιά το σχολείο ανέλαβε τον συγκεκριμένο δείκτη καθώς η συνύπαρξη και η αρμονική συνεργασία αποτελεί διαρκές διακύβευμα βάση της ιδιαιτερότητας που έχουμε περιγράψει παραπάνω. Στα πλαίσια λοιπόν της συγκεκριμένης δράσης υλοποιήσαμε τα εξής:

Ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση της σχέσης των μαθητών μεταξύ τους.

Στην απονομή επαίνων  επίδοσης κατά τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου προστέθηκε ηθικό βραβείο σε μαθήτριά μας που λόγω υγείας  δε μπόρεσε να έρθει στην περσινή εκδρομή μας στη Ζάκυνθο και χάρισε το εισιτήριό της σε συμμαθητή της που δε μπορούσε να αντεπεξέλθει οικονομικά.

 

 

Εικόνα1 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οργάνωση του εορτασμού της 17ης Νοέμβρη από τους μαθητές η οποία ενθουσίασε τους παρευρισκομένους και «έδεσε» μεταξύ της την ομάδα.

 

 

Εικόνα2 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προσπάθεια ενεργοποίησης των μαθητικών κοινοτήτων, διοργάνωση βιωματικού παιχνιδιού «Τα Κλειδιά της  Εξουσίας».

 

 

 

 

 

Εικόνα3 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Από δεύτερο ερωτηματολόγιο που μοιράσθηκε στους μαθητές και σε σύγκριση με το αρχικό ελήφθησαν απαντήσεις που δίνουν σταθμισμένες απόψεις σχετικά με το θέμα διερεύνησης, πιο σημαντικές από τις οποίες οι ακόλουθες: Στον σχολικό χώρο εκδηλώνονται συγκρούσεις σε ελάχιστο  βαθμό. Τις σχέσεις χαρακτηρίζει ο αλληλοσεβασμός και η αποδοχή. Οι περισσότεροι έχουν φιλικές σχέσεις με τους υπόλοιπους. Στο σχολείο προωθούνται δράσεις ενίσχυσης της συνεργασίας. Οι εκπαιδευτικοί προτρέπουν τους μαθητές να εξομαλύνουν καταστάσεις συγκρούσεων  μέσω του διαλόγου.  Τέλος, στο σχολείο υλοποιούνται δράσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Τα παραπάνω στοιχεία αποτυπώνουν  ένα  καλό κλίμα στις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών.

 

Ερωτηματολόγιο για τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών

Αγαπητέ μαθητή,
Αγαπητή μαθήτρια,
Στο ερωτηματολόγιο αυτό, σου ζητάμε να εκφράσεις τη γνώμη σου για  τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών στο σχολείο μας..

ΜΗΝ γράψεις το όνομά σου σε κανένα πεδίο. Οι απαντήσεις σου θα συνδυαστούν με εκείνες των άλλων μαθητών και θα μας βοηθήσουν να κάνουμε αυτό το σχολείο ακόμη καλύτερο.

 

  1. Εκφοβίζω τους συμμαθητές μου μέχρι να πετύχω αυτό που θέλω.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Πειράζω/Ενοχλώ τους άλλους για να με προσέξουν.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Προσβάλλω τους συμμαθητές μου που δεν συμπαθώ.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Στο σχολείο λύνω τα προβλήματά μου με τη βία.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Έχω πέσει θύμα βίας ή εκφοβισμού από εξωσχολικά άτομα.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Η βία μπορεί να είναι μια μορφή διασκέδασης.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Νιώθω ισχυρός όταν εκφοβίζω τους συμμαθητές μου.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Αισθάνομαι ασφαλής στους χώρους του σχολείου.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Η πολιτική του σχολείου απέναντι σε κάθε μορφή βίας είναι ξεκάθαρη και
    εφαρμόζεται.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Υπάρχει μία ομάδα μαθητών που φαίνεται να έχει ηγετικό ρόλο στο σχολείο.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Οι σχολικές αρχές επιτρέπουν σε αυτή την ομάδα να ασκεί έλεγχο σε άλλους μαθητές.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Οι μαθητές διδάσκονται πώς να εμποδίζουν ή να αποφεύγουν τις βίαιες
    συμπεριφορές.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για έναν μαθητή να μιλήσει ιδιαιτέρως με έναν
    καθηγητή.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Αισθάνομαι τυχερός-ή που ανήκω στο σχολείο αυτό.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Περνάω όμορφα στο σχολείο.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Οι καθηγητές προωθούν ενεργά και ανταμείβουν τις μη βίαιες συμπεριφορές.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Υπάρχουν μέρες που δεν πηγαίνω σχολείο επειδή φοβάμαι τους συμμαθητές μου.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Οι περισσότεροι μαθητές επιλύουν μόνοι τους τις διαφωνίες με τους συμμαθητές τους.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Οι μαθητές νοιάζονται και φροντίζουν για τους συμμαθητές τους.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Οι καθηγητές ενθαρρύνουν τους μαθητές να λένε τη γνώμη τους.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Οι μαθητές είναι θύματα εκφοβισμού από συμμαθητές τους (bullying) στο σχολείο.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Να κυκλώσεις ποια από τα παρακάτω θεωρείς ότι είναι περιστατικά βίας ή
    εκφοβισμού: (κύκλωσε)

α) προσβλητικές εκφράσεις και βρισιές

β) απειλές

γ) ειρωνεία

δ) σωματική βία

ε) απόρριψη από άλλους

στ) καταστροφή προσωπικών αντικειμένων

ζ) βανδαλισμοί

η) κλοπή

θ) σεξουαλική παρενόχληση

  1. Αν υπήρξες μάρτυρας περιστατικού βίας στο σχολείο, πότε συνέβη

α) διάλειμμα

β) πριν το μάθημα

γ) κατά τη διάρκεια του μαθήματος

δ) κατά τη διάρκεια περιπάτου

  1. Αν υπήρξες μάρτυρας περιστατικού βίας στο σχολείο που συνέβη

α) κυλικείο

β) αίθουσα

γ) προαύλιο

δ) εργαστήριο

  1. Γράψε κάτι που θα μπορούσε να γίνει, .ώστε να πάψουν να υπάρχουν οι διαφορές – αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε μαθητές-μαθήτριες στο χώρο του σχολικού περιβάλλοντος

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Από την ΕΔΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης) και με αφορμή την «Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού-bullying» προβλήθηκε σχετικό video και ακολούθησε συζήτηση ενώ τα μέλη της ΕΔΥ παρουσίασαν καλές πρακτικές αντιμετώπισης.

 

 

Εικόνα4 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στην ίδια εκδήλωση η κοινωνική λειτουργός και η ψυχολόγος οργάνωσαν βιωματική δράση με θέμα «Βία και Παραβατική συμπεριφορά». Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού δημιουργήσαμε ομάδα μαθητών διαμεσολάβησης.

Εικόνα5 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεκαπέντε μαθητές μας πήραν μέρος σε  ενδοσχολικό πρωτάθλημα επιτραπέζιας αντισφαίρισης όπου τα παιδιά γέλασαν και ενδυνάμωσαν τις επαφές τους (επισημαίνουμε ότι το μάθημα της Φυσικής Αγωγής απουσιάζει από το πρόγραμμα των Εσπερινών Γυμνασίων).

 

 

 

Εικόνα6

 

 

 

 

 

 

 

Συμμετοχή στον διαγωνισμό «Europian School Radio – Κάντο ν’ ακουστεί»  με τη δημιουργία τραγουδιού με τίτλο «Θα είμαι εδώ». Το τραγούδι αναφέρεται στην αξία της φιλίας. Διαβάσαμε ποιήματα για τη φιλία, ακούσαμε τραγούδια με συναφές περιεχόμενο, μιλήσαμε για τους φίλους μας. Τα συναισθήματα ήταν έντονα. Το παραγόμενο υλικό πήρε μαθητής μας και με τη βοήθεια της ομάδας προσάρμοσε τους στίχους στη μουσική συνθέτοντας μία μπαλάντα-ύμνο στη φιλία.

 

 

Εικόνα7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εορτασμός της 25ης Μαρτίου με «κυνήγι θησαυρού». Στη γιορτή συμμετείχαν και οι πρόσφυγες-μαθητές μας που εντυπωσίασαν με  τα ελληνικά τους τις ιστορικές τους γνώσεις και τις επιδόσεις τους στους ελληνικούς χορούς.

 

 

 

Εικόνα8 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Επίσης κατά τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου οι πρόσφυγες-μαθητές μας μοιράστηκαν μαζί μας τα συναισθήματά τους για τα Χριστούγεννα καθώς και δικές τους ανάλογες εμπειρίες.

 

Τέλος σχηματίστηκε από εκπαιδευτικούς και μαθητές «ομάδα φροντίδας του σχολικού περιβάλλοντος» καθώς και «ομάδα ανακύκλωσης».

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




RSS Σχόλιων

Αφήστε μια απάντηση