Εισηγήτρια: Αρετή Κυπραίου, Συμβουλευτική Ψυχολόγος M.Sc. Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων M.Ed.
Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου, Εσπερινό Γυμνάσιο Χαλκίδας
Σίγουρα όλοι θα συμφωνήσουμε με το ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, λόγω του ότι αυτός βρίσκεται σε μια τόσο στενή και βαθιά σχέση ψυχικής αλληλεπίδρασης και αλληλεξάρτησης με τα παιδιά με τα οποία έρχεται σε επαφή, είναι ένα από τα πιο δύσκολα επαγγέλματα.
Ο ρόλος δασκάλου είναι πολυδιάστατος και δύσκολος, καθώς εκτός από το μαθησιακό κομμάτι της διδασκαλίας του, παράλληλα χρειάζεται να είναι εμψυχωτής και καθοδηγητής των παιδιών, και να λειτουργεί ο ίδιος σαν πρότυπο συμπεριφοράς, καθοδηγώντας τους μαθητές.
Δεν μπορούμε επίσης να διαφωνήσουμε με το ότι οι εκπαιδευτικοί καλούνται επίσης να μπορούν να εντοπίζουν τα προβλήματα που παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της τάξης και να επιβάλλουν την πειθαρχία, να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις αιτίες και τους τρόπους εκδήλωσης των μαθησιακών προβλημάτων καθώς και να διαχειρίζονται θέματα διαπολιτισμικής αγωγής και κοινωνικο – οικονομικών ανισοτήτων στο πλαίσιο της τάξης.
Συνεπώς, η εφαρμογή διαφορετικών – βιωματικών μεθόδων και πρακτικών οι οποίες να μπορούν να συμβάλλουν στην διαχείριση όλων των καταστάσεων και να συμβαδίζουν και με το κλίμα αυτής της δύσκολης -του να είναι κανείς εκπαιδευτικός- εποχής
είναι αναγκαιότητα, αν όχι η μόνη λύση.
Το μεγαλύτερο, λοιπόν, μέρος της συνάντησής μας, καλύφθηκε με βιωματική παρουσίαση και συζήτηση δραστηριοτήτων, οι οποίες, χρησιμοποιώντας κυρίως τεχνικές από το χώρο ψυχολογίας και συγκεκριμένα της Δυναμικής της Ομάδας, βοηθούν να επιτύχουμε στην πράξη κάποιους από τους δύσκολους αυτούς στόχους μας που συχνά μοιάζουν ακατόρθωτοι.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.