Γλώσσα και Εικόνα
Μαρία Λεωνίδα – Σκηνοθέτης
Η 4η συνάντηση αυτής της επιμόρφωσης, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου στο Εσπερινό Γυμνάσιο Χαλκίδας, είχε σκοπό να συνοψίσουν μερικές από τις πιο βασικές δραστηριότητες οπτικοακουστικής έκφρασης που μπορούν εύκολα να εφαρμοστούν σε κάθε σχολείο: την προβολή και αξιοποίηση αποσπασμάτων ταινιών μέσα στην τάξη και τη δημιουργία μικρών αφηγήσεων με εικόνες και λεζάντες, από μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Επιλέγοντας ως μέσο τη φωτογραφική μηχανή και τη φωτογραφία, μπορέσαμε να επικεντρωθούμε σε τρεiς τομείς:
την εξοικείωση με την εναλλαγή των κάδρων
την αφήγηση μέσα από διαδοχή ακίνητων εικόνων
την ανάπτυξη ενός θέματος μέσα σε ένα συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Η φωτογραφία προσφέρεται ιδιαίτερα για παιδιά και για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, αποφεύγει διαδικασίες μοντάζ, είναι οικονομικό μέσο και
κυρίως κάνει ξεκάθαρη την αξία/ρόλο της εικόνας σε σχέση με την πραγματικότητα. Κάτι που στο βίντεο δεν είναι τόσο εύκολο να διακρίνει ένας ερασιτέχνης.
Μια σειρά από ασκήσεις-παιχνίδια, που υλοποιούνται μέσα από ομαδική εργασία και η συγκριτική παράθεσή τους, δίνουν αφορμές τόσο για δημιουργία και
επικοινωνία όσο και για επεξεργασία του προφορικού και γραπτού λόγου.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.