Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας επιμορφώσεις και δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος “Εκπαίδευση μαθητών Ρομά”.
Στη δράση “Εικόνα και Γλώσσα” σκοπός ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τα οπτικοακουστικά μέσα (Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, Βιντεοκάμερα). Πραγματοποιήθηκαν λοιπόν πέντε παραγωγικές συναντήσεις με την υπεύθυνη – συντονίστρια της δράσης αυτής, Μαρία Λεωνίδα – Σκηνοθέτης. Για κάθε μία από τις συναντήσεις αυτές, σας παρουσιάζουμε πληροφορίες και στιγμιότυπα παρακάτω.
Στην 1η συνάντηση οι μαθητές έπρεπε να συλλέξουν φωτογραφίες ενός αντικειμένου με 5 διαφορετικούς τρόπους , χρησιμοποιώντας ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Να φωτογραφίσουν δηλαδή ένα αντικείμενο :
- Όπως ακριβώς είναι (στην πραγματικότητα)
- Όπως δεν θα μπορούσε να είναι
- Σαν να είναι διαφήμιση
- Σαν να είναι Ήρωας παραμυθιού
- ώστε να φαίνονται διαπροσωπικές σχέσεις
Στη 2η συνάντηση οι μαθητές πρέπει να συλλέξουν φωτογραφίες στις οποίες να διακρίνονται γραμμές και σημεία
Δημιουργία Story Board
Οι μαθητές αρχικά δημιουργούν μία ιστορία-σενάριο . Στη συνέχεια “σκιτσάρουν” κάθε σκηνή της ιστορίας και γράφουν δίπλα τα σχόλια τους.
3η Συνάντηση: Οι μαθητές έχοντας σαν βάση το Story Board που είχαν δημιουργήσει στη προηγούμενη συνάντηση, χρησιμοποιούν τη φωτογραφική μηχανή για να ζωντανέψουν την ιστορία τους (Κατασκευή Photo Comic).
Επίσης χρησιμοποιώντας τα ίδια στιγμιότυπα και ειδικά λογισμικά στο υπολογιστή, κατασκευάζουν Comics .
4η Συνάντηση: Μοντάζ
- Οι μαθητές χρησιμοποιούν λογισμικό επεξεργασίας Ήχου και Βίντεο
- Χρησιμοποιούν τα στιγμιότυπα από τις προηγούμενες συναντήσεις
- Ηχογραφούν τις φωνές, τους θορύβους, κλπ
- Και παράγεται το παρακάτω Βίντεο
5η Συνάντηση: Βιντεοσκόπηση
Τέλος με…
- …το ίδιο σενάριο
- …τον κατάλληλο εξοπλισμό (κάμερα, μικρόφωνο, φωτογραφικές μηχανές, τρίποδο κ.α.)
- τους μαθητές σε ρόλους Οπερατέρ, Σκηνοθέτη, Βοηθό Σκηνοθέτη και Φωτογράφους
- αρκετές ώρες Μοντάζ
- την καθοδήγηση και τον συντονισμό της κας Λεωνίδα
- τις απαραίτητες διορθώσεις στο Μοντάζ από τον κ. Κατσάνο
- παράχθηκε το παρακάτω Βίντεο…
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.