Αρχική » Εσωτερική 2023-24

Σκακιστική άσκηση

Πρόσφατα σχόλια

    cropped-stock-vector-illustration-of-a-school-building-operating-at-night-252674314

    cropped-stock-vector-illustration-of-a-school-building-operating-at-night-252674314

    Ιστορικό

    Kατηγορίες

    Εσωτερική 2023-24

    Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
    Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)
    Σχολική Μονάδα: ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ με ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ

    Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
    Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
    σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
    1. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σχολείου:
    * Το Εσπερινό Γυμνάσιο Μεσολογγιου με Λ/Τ, εκτός του ότι είναι ένα σχολείο εργαζόμενων μαθητών, μπορεί να
    θεωρηθεί και Διαπολιτιστικό σχολείο, μιας και οι μαθητές, κατά πλειοψηφία, είναι ενήλικες Βορειοηπειρώτες –
    Αλβανικής – Ελληνικής καταγωγής, μαθητές που χρειάζονται πολύ περισσότερο ειδικά περιβάλλοντα μάθησης
    και εφαρμογή μοντέλων διαφοροποιημένης μάθησης, ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στην εκπαιδευτική
    διαδικασία.
    * Η μάθηση και η διδασκαλία αποτελούν διαδικασίες ιδιαίτερης δυσκολίας και πολυπλοκότητας, ειδικότερα σε
    μια τάξη με μαθητές που έχουν διαφορετικές κοινωνικές, πολιτισμικές, γλωσσικές και άλλες ταυτότητες. Η
    μάθηση για τους περισσότερους μαθητές αυτών των τάξεων αποτελεί μια συνεχή και συχνά άνιση στην
    κυριολεξία, πάλη επιβίωσης αφού πλην του αγώνα για γνώση θα πρέπει να διαχειριστούν με επιτυχία τις
    διάφορες συγκρούσεις κοινωνικού, πολιτισμικού, γλωσσικού ή άλλου χαρακτήρα που αναπόφευκτα
    αντιμετωπίζουν.
    * Το νυχτερινό ωράριο του σχολείου δυσκολεύει τις συνθήκες λειτουργίας σε σχέση με τα ημερήσια σχολεία (πιο
    δύσκολες καιρικές συνθήκες, ασφάλεια χώρου λόγω νύχτας, εξωτερική παραβατικότητα κ.α.)
    * Λόγω της μοναδικότητας του νυχτερινού σχολείου στην περιοχή, πολλοί μαθητές κατοικούν σε αρκετά μεγάλη
    απόσταση, γεγονός που επιβαρύνει την εκπαιδευτική διαδικασία.
    * Η λειτουργία των δυο σχολείων -Γυμνάσιο και Λύκειο- αυξάνει τις διοικητικές εργασίες καθώς και τις
    εξωδιδακτικές εργασίες των εκπαισευτικών, που καθώς είναι ήδη αρκετές λόγω της ιδιαιτερότητας του
    σχολείου, αναλαμβάνουν και πολλά διδακτικά αντικείμενα.
    2. Στελέχωση
    Τη σχολική χρονιά 2023-2024 η στελέχωση του σχολείου ήταν η εξής:

    Οργανικά Αποσπασμένοι Με διάθεση Αναπληρωτές Σύνολο
    8 3 1 3 15

    3. Υποδομές
    Το σχολείο ανήκει σε σχολικό συγκρότημα με το 1ο ΓΕΛ Μεσολογγίου και το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο –
    Λύκειο Μεσολογγίου τα οποία λειτουργούν με πρωινό ωράριο. Ειδικότερα συστεγάζεται με το Ειδικό
    Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Μεσολογγίου. Διαθέτει εργαστήριο πληροφορικής με 8 σταθερούς
    υπολογιστές, 8 laptops, 11 tablets και 9 διαδραστικούς πίνακες τους οποίους προμηθεύτηκε φέτος για να
    χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κατά την
    προηγούμενη χρονιά ξεκίνησε η κατασκευή εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών, στο χώρο του εργαστηρίου
    πληροφορικής, ο εξοπλισμός του οποίου συνεχίστηκε και φέτος. Επίσης το 1ο ΓΕΛ Μεσολογγίου μας παραχώρησε
    τις απογευματινές ώρες το δικό του Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. Τα γραφεία της διευθύντριας και των
    εκπαιδευτικών είναι εξοπλισμένα με δύο σταθερούς Η/Υ, 1 λάπτοπ, 1 εκτυπωτή και 2 φωτοτυπικά μηχανήματα.
    Επιπλέον, το σχολείο διαθέτει κλειστό γυμναστήριο μπάσκετ-βόλει.
    Μαθητικό δυναμικό
    Γυμνάσιο
    Α΄Τάξη: Μαθητές 0, Μαθήτριες 5, Σύνολο 5
    Γ΄Τάξη: Μαθητές 2, Μαθήτριες 8, Σύνολο 10
    Λύκειο
    Α΄Τάξη: Μαθητές 12, Μαθήτριες 16, Σύνολο 28
    Β΄Τάξη: Μαθητές 10 , Μαθήτριες 9, Σύνολο 19
    Γ΄Τάξη: Μαθητές 9, Μαθήτριες 8, Σύνολο 17
    Οι μαθητές του σχολείου κάλυπταν μεγάλο ηλικιακό φάσμα τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο, από τα 23
    μέχρι τα 62 έτη. Οι περισσότεροι μαθητές ήταν Ελληνικής καταγωγής, ενώ 10 από αυτούς ήταν Αλβανικής
    καταγωγής και 1 Ρομά.
    Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
    Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
    Θετικά σημεία
    Γενικά η εκπαιδευτική διαδικασία – λειτουργία του σχολείου βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο.
    Οι μαθητές ενθαρρύνονται με θετικές ενέργειες στην καθημερινή τους
    προσπάθεια για μάθηση.
    Με διάλογο και συνεργασία αντιμετωπίζονται τα διάφορα ζητήματα
    επικοινωνίας.
    Με τους μαθητές συνδιαμορφώνεται ο κανονισμός του σχολείου.
    Με αντικειμενική και δίκαιη μεταχείριση αξιολογούνται οι μαθητές.
    Σημεία προς βελτίωση
    Το σχολείο μας στεγάζεται σε κτίριο που στεγαζόταν το 2ο ΓΕΛ Μεσολογγίου, το οποίο μεταφέρθηκε με όλο τον
    εξοπλισμό του σε σύγχρονο κτίριο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν βασικοί χώροι, σχεδιασμένοι για
    το συγκεκριμένο σχολείο, όπως το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. Τη φετινή χρονιά τα πειράματα στις φυσικές
    Επιστήμες πραγματοποιήθηκαν στο εργαστήριο του 1ου ΓΕΛ Μεσολογγίου στο πλαίσιο της συνεργασίας των δυο
    σχολείων.
    Διοικητική λειτουργία
    Θετικά σημεία
    Το έργο της Διοικητικής λειτουργίας στο σχολείο μας κρίνεται αποτελεσματικό γιατί στοχεύει στον ακριβή
    προσδιορισμό των εκπαιδευτικών στόχων, που εκφράζουν τη συνισταμένη των ατομικών στόχων όλων των
    μελών της σχολικής κοινότητας, στην εφαρμογή των κανόνων δικαίου που ρυθμίζουν τον τρόπο οργάνωσης και
    λειτουργίας εκπαιδευτικών οργανισμών, στη δημιουργία και διατήρηση του κατάλληλου εργασιακού
    περιβάλλοντος, ώστε να προάγεται η ομαδική προσπάθεια μέσω του συντονισμού και της συνεργασίας, στην
    καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων- ανθρωπιστικών και υλικών για την βελτίωση της
    εκπαιδευτικής διαδικασίας, στον προσδιορισμό του βαθμού αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού οργανισμού
    και στον επαναπροσδιορισμό των εκπαιδευτικών στόχων.
    Σημεία προς βελτίωση
    Περισσότερες επιμορφωτικές ημερίδες λόγω της ιδιαιτερότητας του σχολείου. Επίσης, με την ύπαρξη του
    εργαστηρίου φυσικών επιστημών μπορεί να γίνει αξιοποίησή του για δράσεις που αφορούν την καθημερινή ζωή,
    π.χ παρασκευή σαπουνιών.
    Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
    Θετικά σημεία
    Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι ο αριθμός των συναδέρφων που συμμετείχαν στα εκπαιδευτικά σεμινάρια
    ήταν μεγάλος και είχε μεγάλη απήχηση, αφού υπήρξαν συνάδερφοι που παρακολουθούσαν συγχρόνως δύο και
    περισσότερα σεμινάρια.
    Σημεία προς βελτίωση
    Ελπίζουμε την επόμενη σχολική χρονιά να μας δοθεί η ευκαιρία για συμμετοχή σε Εθνικά και Ευρωπαικά
    προγράμματα.
    Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
    Λειτουργία
    Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
    Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
    1
    Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
    Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
    Λειτουργία
    Διοικητική λειτουργία
    Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
    2
    Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
    Σχολείο και κοινότητα
    Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
    Λειτουργία
    Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
    Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
    1
    Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
    Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
    Παρατηρήσεις / Σχόλια
    Ικανοποιητική η ανάπτυξη των τεσσάρων δράσεων που εμπεριέχονται στους τρεις
    άξονες που επιλέξαμε σαν σύλλογος και έχουμε πρόθεση για τη νέα σχολική χρονιά
    να ασχοληθούμε και με περισσότερους άξονες.
    Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
    Οι μαθητές συμμετείχαν στη διδασκαλία της Βιολογίας με πραγματοποίηση απλών πειραμάτων (π.χ παρατήρηση
    έτοιμων παρασκευασμάτων με μικροσκόπιο). Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν πειράματα στο πλαίσιο της
    διδασκαλίας της Φυσικής της πρώτης Γυμνασίου. Επίσης έγινε συνδιδασκαλία δύο τάξεων με πειράματα χημείας
    στο μάθημα ” οξέα- βάσεις- άλατα”. Τέλος παρακολούθησαν τη διαδικασία παρασκευής σαπουνιού και χλωρίνης.
    Οι μαθητές/μαθήτριες ένιωσαν εμπιστοσύνη, ασφάλεια και εγγύτητα με τους εκπαιδευτικούς, αισθάνθηκαν ότι
    θα τους συμπαραστέκονταν σε μια δυσκολία που θα είχαν, ζητώντας τη βοήθειά τους και τη γνώμη τους.
    Από τις διδακτικές επισκέψεις αποκόμισαν ιστορικές, μουσικές και θεατρικές γνώσεις καθώς και ερεθίσματα
    που μπορούν να αξιοποιήσουν και στην καθημερινή τους ζωή.
    Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
    Λόγω του διδακτικού ωραρίου του σχολείου και της μετακίνησης που έπρεπε να κάνουν οι μαθητές για να
    φτάσουν σε αυτό, κάποιες δράσεις ήταν πιο δύσκολο να συντονιστούν και να πραγματοποιηθούν.
    Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
    Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση