Εσωτερική 2021-2022
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΜΕ Λ.Τ.
Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
1. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σχολείου
Το Εσπερινό Γυμνάσιο Μεσολογγίου με Λ.Τ. εκτός του ότι είναι ένα σχολείο
εργαζόμενων μαθητών, μπορεί να θεωρηθεί και Διαπολιτισμικό σχολείο, μιας
και οι μαθητές κατά πλειοψηφία, είναι ενήλικες Ρομά – Βορειοηπειρώτες –
Αλβανικής – Ελληνικής καταγωγής, μαθητές που χρειάζονται πολύ περισσότερο
ειδικά περιβάλλοντα μάθησης ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν ομαλά στην
εκπαιδευτική διαδικασία.
Η μάθηση και η διδασκαλία αποτελούν διαδικασίες ιδιαίτερης
πολυπλοκότητας, ειδικότερα σε μια τάξη µε μαθητές που έχουν διαφορετικές
κοινωνικές, πολιτισμικές, γλωσσικές και άλλες ταυτότητες. Η μάθηση για
τους περισσότερους μαθητές αυτών των τάξεων αποτελεί μια συνεχή και συχνά
άνιση, στην κυριολεξία, πάλη επιβίωσης, καθώς, προτού ακόμη επικεντρωθούν
οι μαθητές στη γνώση, θα πρέπει να διαχειριστούν µε επιτυχία τις ποικίλες
συγκρούσεις κοινωνικού, πολιτισμικού, γλωσσικού ή άλλου χαρακτήρα που
αναπόφευκτα αντιμετωπίζουν.
Το νυχτερινό ωράριο λειτουργίας δυσκολεύει τις συνθήκες λειτουργίας σε
σχέση με τα ημερήσια σχολεία (πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες, ασφάλεια
χώρου λόγω νύχτας, εξωτερική παραβατικότητα κ.α.)
Η λειτουργία δύο σχολείων Γυμνάσιο και Λύκειο αυξάνει τις διοικητικές
εργασίες καθώς και τις εξωδιδακτικές εργασίες των εκπαιδευτικών που ήδη
λόγω της ιδιαιτερότητας του σχολείου αναλαμβάνουν και πολλά διδακτικά
αντικείμενα.
2. Στελέχωση
Τη σχολική χρονιά 2021-2022 η στελέχωση δεν ήταν πλήρης. Στο Β’ τετράμηνο τοποθετήθηκε καθηγήτριαΑγγλικών και οι μαθητές δεν διδάχθηκαν Θρησκευτικά όλο το έτος. Η στελέχωση ήταν η εξής:
Οργανικά | Αποσπασμένοι | Με διάθεση | Αναπληρωτές | Σύνολο |
3 | 2 | 5 | 2 | 12 |
3. Υποδομές
Το σχολείο ανήκει σε σχολικό συγκρότημα με το 1ο ΓΕΛ Μεσολογγίου και το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο -Λύκειο Μεσολογγίου τα οποία λειτουργούν με πρωινό ωράριο. Ειδικότερα συστεγάζεται με το Ειδικό
Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Μεσολογγίου. Διαθέτει εργαστήριο πληροφορικής με 8 σταθερούς υπολογιστές
τους οποίους προμηθεύτηκε τη φετινή χρονιά από την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Επίσης στο εργαστήριο
διατίθενται 8 laptops και 11 tablets για να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στην
εκπαιδευτική διαδικασία. Τα γραφεία της Διευθύντριας και των εκπαιδευτικών είναι εξοπλισμένα με 2
σταθερούς Η/Υ, 1 laptop, 1 εκτυπωτή και 2 φωτοτυπικά μηχανήματα. Επιπλέον το σχολείο διαθέτει κλειστό
γυμναστήριο μπάσκετ-βόλεϊ.
4. Μαθητικό δυναμικό
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Τάξη | Μαθητές | Μαθήτριες | Σύνολο |
Α’ | 3 | 3 | 6 |
Β’ | 2 | 2 | 4 |
Γ’ | 3 | 2 | 5 |
ΛΥΚΕΙΟ
Τάξη | Μαθητές | Μαθήτριες | Σύνολο |
Α’ | 10 | 9 | 19 |
Β’ | 9 | 9 | 18 |
Γ’ | 5 | 6 | 11 |
Οι μαθητές του σχολείου κάλυπταν μεγάλο ηλικιακό φάσμα τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο, από τα 23
μέχρι τα 61 έτη. Οι περισσότεροι μαθητές ήταν Ελληνικής καταγωγής, ενώ 5 από αυτούς ήταν Αλβανικής και
φοιτούσαν και 1 Ρομά. Σχεδόν όλοι οι μαθητές εργάζονταν ως ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιωτικοί και δημόσιοι
υπάλληλοι.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η παιδαγωγική-μαθησιακή λειτουργία του σχολείου βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται με:
Το αμοιβαίο ενδιαφέρον
Την έμφαση στις θετικές ενέργειες παρά τα λάθη
Την ενθάρρυνση του μαθητή , τον έπαινο και την επιβράβευση για τις
προσπάθειες του
Την δίκαιη μεταχείριση στην αξιολόγηση των μαθητών
Το διάλογο και την οικοδόμηση συνεργατικών σχέσεων σε ζητήματα
επικοινωνίας
Τη συνδιαμορφωση του πλαισίου και του κανονισμού της τάξης
Τη διακριτική αντιμετώπιση ζητημάτων πειθαρχίας
Σημεία προς βελτίωση
Η έδρα του σχολείου είναι σε κτίριο που στεγαζόταν το 2οΓΕΛ Μεσολογγίου το οποίο μεταφέρθηκε με όλο τον
εξοπλισμό του σε σύγχρονο κτίριο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην λειτουργεί εργαστήριο Φυσικών Επιστημών
λόγω έλλειψης του απαιτούμενου εξοπλισμού. Ειδικά σε εσπερινά σχολεία οι μαθητές είναι απαραίτητο με
εργαστηριακές ασκήσεις να προσεγγίζουν τη γνώση με τρόπο ενεργητικό.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Το έργο της Διοικητικής λειτουργίας στο σχολείο μας κρίνεται αποτελεσματικό γιατί στοχεύει στον ακριβή
προσδιορισμό των εκπαιδευτικών στόχων που εκφράζουν τη συνισταμένη των ατομικών στόχων όλων τωνμελών
της σχολικής κοινότητας, στην εφαρμογή των κανόνων δικαίου που ρυθμίζουν τον τρόπο οργάνωσης και
λειτουργίας των εκπαιδευτικών οργανισμών, στη δημιουργία και διατήρηση του κατάλληλου εργασιακού
περιβάλλοντος ώστε να προάγεται η ομαδική προσπάθεια μέσω του συντονισμού και της συνεργασίας, στην
καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων – ανθρωπιστικών και υλικών για τη βελτίωση της
εκπαιδευτικής διαδικασίας, στον προσδιορισμό του βαθμού αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού οργανισμού
και στον επαναπροσδιορισμό των εκπαιδευτικών στόχων σύμφωνα με τα νέα δεδομένα του εξωτερικού
περιβάλλοντος λόγω της πανδημίας.
Σημεία προς βελτίωση
Περισσότερες επιμορφωτικές ημερίδες λόγω της ιδιαιτερότητας του σχολείου.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Όλες οι επιμορφώσεις, τα σεμινάρια και οι ημερίδες έγιναν εξ αποστάσεως, έτσι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου
είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε αυτές, χωρίς τη φυσική δυσκολία της απόστασης και του χρόνου
διεξαγωγής τους.
Σημεία προς βελτίωση
Τα τελευταία χρόνια αναδεικνύεται όλο και περισσότερο η ανάγκη της διεξαγωγής και συμμετοχής των
εκπαιδευτικών του σχολείου σε επιμορφώσεις ψηφιακών τεχνολογιών με εξατομικευμένη εφαρμογή στο
αντικείμενο σπουδών του κάθε εκπαιδευτικού.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
5
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
3
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
4
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις)
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Υλοποιήθηκαν οι 11 από τις 12 δράσεις λόγω αντικειμενικών δυσκολιών.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Επιμόρφωση από το ΚΕΔΑΣΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Τα αποτελέσματα της δράσης ήταν άκρως ικανοποιητικά καθώς μαθητές και εκπαιδευτικοί ζήτησαν από τους
εκπροσώπους του ΚΕΔΑΣΥ να μας επισκεφθούν και πάλι.
Ανεστραμμένη τάξη μέσα στο σχολείο
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να ανακαλύψουν με
τη χρήση των ΤΠΕ τη γνώση. Ενισχύθηκε συνεπώς η αυτοπεποίθηση τους και απέκτησαν θετική στάση απέναντι
στο μάθημα. Επιπλέον κατανόησαν καλύτερα τη μαθησιακή ενότητα.
Γνωριμία με τοπικούς φορείς, όπως: τοπική βιβλιοθήκη, Ερυθρός Σταυρός,
εργαστήρι Ε.Ε.Ε.Α. Παναγία Ελεούσα, κέντρο ημέρας Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.Α,
κοινωνικό παντοπωλείο και φαρμακείο
– Έντονο ενδιαφέρον από την πλευρά μαθητών και εκπαιδευτικών για διεύρυνση των γνωσεών τους γύρω από το
αντικείμενο του αυτισμού και των αναπτυξιακών διαταραχών.
– Ενεργός συμμετοχή στον διάλογο που ακολούθησε την ενημέρωση.
– Πρόθεση για ανάληψη πρωτοβουλιών αναφορικά με περιπτώσεις αναπτυξιακών διαταραχών στο οικείο
περιβάλλον των ακροατών.Δεδομενου μάλιστα ότι, πέραν των εκπαιδευτικών, και μεταξύ των ενήλικων
μαθητών, υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι έχουν οι ίδιοι παιδιά, είναι λογικό να ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά.
-Προβολή της δράσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Πραγματοποίηση Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο
«Αλάτι: ο λευκός χρυσός του τόπου μας»
Οι μαθητές δημιούργησαν ομάδες εργασίας και ανέλαβαν να διερευνήσουν μια παράμετρο της δράσης(Περιβαλλοντικού Προγράμματος). Συνεργάστηκαν μεταξύ τους αρμονικά, ανταλλάσοντας ιδέες και
πληροφορίες. Σε κάθε ομάδα ένας μαθητής συγκέντρωσε το υλικό από τους υπόλοιπους, το κατέγραψε και το
μορφοποίησε. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα προσωρινά αποτελέσματα της δράσης παρουσιάζονταν στους
συμμετεχόντες καθηγητές του προγράμματος και γινόταν ανατροφοδότηση. Στο τέλος όλα τα αποτελέσματα των
ομάδων εργασιών των μαθητών συγκεντρώθηκαν και το πρόγραμμα πήρε την τελική του μορφή.
Διεξαγωγή πειραμάτων προσομοίωσης Φυσικών Επιστημών
Τα αποτελέσματα πρόσφατων εμπειρικών ερευνών στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών που περιλαμβάνουν
συγκρίσεις ανάμεσα στα Πειράματα Πραγματικών Εργαστηρίων(ΠΠΕ) και στα Πειράματα Εικονικών
Εργαστηρίων(ΠΕΕ), παρουσιάζουν αντικρουόμενα αποτελέσματα με κάποιες περιπτώσεις εφαρμογής του ΠΕΕ να
υπερτερούν του ΠΠΕ, ενώ σε κάποιες άλλες περιπτώσεις να συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Τέτοιες διαφορές
πηγάζουν πρωτίστως από το γεγονός ότι η φύση του εικονικού πειράματος από το πραγματικό πείραμα είναι
εντελώς διαφορετική. Στην περίπτωση των εικονικών πειραμάτων δε συλλέγονται ουσιαστικά αυθεντικά
δεδομένα, αλλά ψευδοδεδομένα, γεγονός που θα απέκλειε το συγκεκριμένο μέσο πειραματισμού από μια
διδακτική παρέμβαση στην περίπτωση που η επιδίωξη ενός πειράματος ήταν η άμεση παρατήρηση ενός
φαινομένου για το οποίο δεν υπάρχουν προηγούμενες εμπειρίες από τους μανθάνοντες ή σαφείς παρατηρήσεις
καταγεγραμμένες από τους ίδιους και συνεπώς θεωρείται εντελώς άγνωστη η έκβασή του. Από την άλλη πλευρά,
εάν το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν είναι δυνατό να παρατηρηθεί σε εργαστηριακό περιβάλλον λόγω διαφόρων
περιορισμών (π.χ. επικίνδυνο, δαπανηρό κ.λπ.), τότε θα μπορούσαν να δημιουργηθούν οι συνθήκες σε ένα
εικονικό περιβάλλον που θα επέτρεπαν την άμεση παρατήρηση του φαινομένου.
Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Μπορούμε να πούμε ότι επετεύχθησαν σε σημαντικό βαθμό και οι στόχοι που είχαν τεθεί εξ αρχής, δηλαδή:
Η δημιουργία και σύσφιξη σχέσεων όλων των εμπλεκόμενων-Η καλλιέργεια συνεργατικών πρακτικών και η ενίσχυση των δεσμών της ομάδας
Η εμπέδωση του αισθήματος συλλογικής κυριότητας της διαδικασίας
Η παροχή πληροφόρησης και καθοδήγησης πάνω σε θέματα πρώτης
προτεραιότητας
Η βελτίωση της επιστημονικής κατάρτισης και εξέλιξης των μελών της δράσης
Η εφαρμογή των παιδαγωγικών πρακτικών και των επιστημονικών
προσεγγίσεων που προέκυψαν από την επιμόρφωση στην εκπαιδευτική
διαδικασία.
Καλλιτεχνικό εργαστήρι – Καλλιτεχνικές συνθέσεις
Αναπτύχθηκε εξαιρετική συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και με
ενθουσιασμό καθ ́ όλη τη διάρκεια της δράσης. Αναρτήθηκαν οι δραστηριότητες των μαθητών με πλούσιο
συνοδευτικό υλικό στην ιστοσελίδα του σχολείου και όλη η δράση συνετέλεσε στην προβολή του σχολείου στην
τοπική κονωνία καθώς τα ημερολόγια παρουσιάστηκαν σε έκθεση που έγινε στο σχολικό χώρο.
Δημιουργίας και χρήσης της σχολικής ιστοσελίδας
Η δράση ολοκληρώθηκε βάση των αρχικών προβλέψεων.
Οι συμμετέχοντες απέκτησαν μια αρχική εμπειρία για να μπορούν να στηρίζουν τις προσωπικές σελίδες τους,
αλλά και αναδείχθηκαν συνάδελφοι που στο μέλλον θα αναλάβουν την στήριξη της σχολικής ιστοσελίδας.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Γνωριμία με τοπικούς φορείς, όπως: τοπική βιβλιοθήκη, Ερυθρός Σταυρός,
εργαστήρι Ε.Ε.Ε.Α. Παναγία Ελεούσα, κέντρο ημέρας Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.Α,
κοινωνικό παντοπωλείο και φαρμακείο.
Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν αφορούν αποκλειστικά την ημερομηνία υλοποίησης της δράσης.
Πραγματοποίηση Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο
«Αλάτι: ο λευκός χρυσός του τόπου μας»
Οι μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου Μεσολογγίου με Λ.Τ. είναι όλοι ενήλικες, οι περισσότεροι από αυτούς
εργάζονται και αρκετοί είναι παντρεμένοι με παιδιά. Έτσι ο ελευθερος χρόνος που είχαν για να ασχοληθούν με
το πρόγραμμα ήταν ουσιαστικά όποιες από τις συναντήσεις έγιναν στο χώρο του σχολείου πριν από τα
μαθήματα. Επιπλέον λίγοι έχουν Η/Υ και είναι αρκετά εξοικειωμένοι στην αναζήτηση, στην επεξεργασία και τη
μορφοποίηση των πληροφοριών από το διαδίκτυο.
Διεξαγωγή πειραμάτων προσομοίωσης Φυσικών Επιστημών
Η εμπλοκή των μαθητών με εργαστηριακές και διερευνητικές δραστηριότητες μπορεί να συμβάλλει στην
κατανόηση των εννοιών των Φυσικών Επιστημών. Ωστόσο, η αντικατάσταση των Πραγματικών Εργαστηρίων
από τα Εικονικά είναι ένα θέμα ακόμα ανοιχτό για περεταίρω έρευνα, διότι υπεισέρχονται πολλοί παράγοντες
που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Ένας από αυτούς είναι η στάση των μαθητών απέναντι στους δύο τύπους των
εργαστηρίων. Η στάσης των μαθητών, αφορά (α) την ευκολία στη χρήση τους (β) τη συνεισφορά τους στην
κατανόηση του θέματος που μελετάται και (γ) το ενδιαφέρον που τους προκάλεσε η κάθε μέθοδος. Όσον αφορά
τη στάση των μαθητών απέναντι σε εικονικά εργαστήρια, η δυσκολία αφορά τη στάση των μαθητών απέναντι
στη χρήση των ΤΠΕ γενικότερα.
Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Δεν πρέπει να παραλείψουμε τα προβλήματα που συνάντησε η ομάδα τόσο στο αρχικό στάδιο υλοποίησης όσο
και κατά τη διάρκεια της δράσης και πιο συγκεκριμένα: τη σωματική και ψυχολογική επιβάρυνση των
συμμετεχόντων εκπαιδευτικών από τις επιπλέον ώρες παραμονής στο σχολείο, τον ακριβή προγραμματισμό
μερικών δράσεων λόγω των έκτακτων υποχρεώσεων των επιμορφωτών και τις δυσκολίες στον καθορισμό των
συναντήσεων της ομάδας δράσης λόγω προσφοράς υπηρεσιών από μέλη της σε διαφορετικά σχολεία.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Ειδικότερο Θέμα
-Γνωριμία με τοπικούς φορείς, όπως: τοπική βιβλιοθήκη, Ερυθρός Σταυρός,
εργαστήρι Ε.Ε.Ε.Α. Παναγία Ελεούσα, κέντρο ημέρας Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.Α, κοινωνικό
παντοπωλείο και φαρμακείο. Προτάθηκε η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην
Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.Α. για πιο εξειδικευμένες γνώσεις.
Θέμα 2
Άξονας Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Ειδικότερο Θέμα
-Επιμόρφωση από το ΚΕΔΑΣΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ Στη συγκεκριμένη δράση
μπορούν οι εκπαιδευτικοί να επιμορφωθούν για την αντιμετώπιση μαθητών με
μαθησιακές δυσκολίες.
Θέμα 3
Άξονας Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
-Πραγματοποίηση Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Αλάτι: ο
λευκός χρυσός του τόπου μας» Στο παρελθόν εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν
επιμορφωθεί στο σχεδιασμό και την υλοποίηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης. Αυτό είναι ένα ισχυρό κίνητρο να αναλάβουν ως υπευθύνοι τέτοιων
προγραμμάτων. Δυστυχώς όμως λόγω της οικονομικής κρίσης και μετέπειτα λόγω
του covid-19 οι δια ζώσης επιμορφώσεις δεν πραγματοποιούνται. Είναι αναγκαίο να
γίνουν ξανά γιατί ένα από τα σηματικότερα στοιχεία μιας επιτυχημένης
επιμόρφωσης στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είναι η δημιουργία ομάδων
εργασίας και η μελέτη του πεδίου.
Θέμα 4
Άξονας Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
-Διεξαγωγή πειραμάτων προσομοίωσης Φυσικών Επιστημών Πρέπει οι εκπαιδευτικοί
όλων των ειδικοτήτων να πάρουν μέρος τόσο στην Εισαγωγική επιμόρφωση για την
αξιοποίηση και εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη
διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.) όσο και στην Προχωρημένη
επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη
(επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.)
Θέμα 5
Άξονας Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Ειδικότερο Θέμα
-Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Σε συνεργασία με το Σχολικό
Σύμβουλο να πραγματοποιθεί ενημέρωση για τη διαμόρφωση ενός ευέλικτου
μοντέλου διαρκούς επιμόρφωσης.
Θέμα 6
Άξονας Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Ειδικότερο Θέμα
-Δημιουργίας και χρήσης της σχολικής ιστοσελίδας Σε όλες τις μορφές εκπαίδευσης,
η συνεχής ανασχόληση φέρνει την εμπέδωση και την βελτίωση, άρα σαν πρόταση θα
μπορούσε στο μέλλον να επαναληφθεί μια νέα δράση ιστοσελίδων σε επιπλέον
μεγαλύτερο επίπεδο.
Πρόσφατα σχόλια