Το σχολείο μας

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ 

Το Γυμνάσιο Αιτωλικού υποστηρίζει την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μαθητών/μαθητριών που κατοικούν στην πόλη του Αιτωλικού και στην ευρύτερη περιοχή. Η περιοχή παρουσιάζει  ιδιαίτερο περιβαλλοντικό, ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον. Λειτουργεί με τρία ή τέσσερα τμήματα ανά τάξη. Το σύνολο των ενεργών μαθητών/τριών κάθε σχολικής χρονιάς είναι 200 μαθητές περίπου. Υποστηρίζεται στο έργο της από τη ΔΔΕ και το ΚΕΔΑΣΥ Αιτωλοακαρνανίας, την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ και τη Γενική Δ/νση Σπουδών Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ. Το Γυμνάσιο Αιτωλικού ως οργανισμός μάθησης έχει ως στόχο να εκπαιδεύει τα μέλη του ώστε να αποκτήσουν μακροπρόθεσμη, ευρεία και σε βάθος μάθηση μέσα από ενεργητικές συμμετοχικές διαδικασίες και την συνεκτίμηση όλων των διαστάσεων της μάθησης. Εργαζόμαστε και σχεδιάζουμε συλλογικά, υποστηρίζοντας συνεργατικά και διεπιστημονικά τα μέλη της σχολικής κοινότητας για την οικοδόμηση της βαθύτερης γνώσης και την καλλιέργεια των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους καθώς και την συναισθηματική και την ψυχοκινητική τους ανάπτυξη. Το Γυμνάσιο Αιτωλικού ως ένα ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας φροντίζει με τη λειτουργία του να συμβάλλει στην ενημέρωση, αφύπνιση και ενεργοποίηση των μαθητών, των οικογενειών και της τοπικής κοινωνίας. Οι πολυσχιδείς δράσεις του προωθούν την αειφορία σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του.  Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως αναπόσπαστο και πολύτιμο κομμάτι μιας παγκόσμιας συλλογικής συνείδησης, προσπαθούμε να εργαστούμε συντονισμένα για το μέλλον του πλανήτη και για τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων να ζήσουν με αξιοπρέπεια, δικαιοσύνη και ισότητα. Το όραμά μας είναι η συνεχή βελτίωση των οργανωσιακών, των διδακτικών και των μαθησιακών διαδικασιών και η συνεχής καλλιέργεια μιας κουλτούρας μάθησης για τα μέλη του. .Σε αυτό το πλαίσιο αποβλέπουμε στην πρόοδο και βελτίωσή του ως ένας οργανισμός που εστιάζεται στη διαδικασία βελτιστοποίησης για ωφέλιμα αποτέλεσμα. Οι στόχοι τη σχολικής μονάδας που θέτονται πάντα κατά την υλοποίηση του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας είναι : Α) η καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης των μαθητών.τριών. Η καλλιέργεια δηλαδή της προσωπικότητας του ατόμου και συγκεκριμένα: η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, ο ψηφιακός γραμματισμός, ο γραμματισμός των Μέσων Επικοινωνίας, ο τεχνολογικός, η ευελιξία, η ηγεσία, η πρωτοβουλία, η παραγωγικότητα και οι κοινωνικές δεξιότητες καθώς και οι δεξιότητες που απαιτούνται για τη δημοκρατική συνύπαρξη και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Β) η συστηματική επεξεργασία των μεγάλων θεμάτων της περιβαλλοντικής κρίσης, της υγείας- ευεξίας, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής και της σεξουαλικής υγείας, της πολιτειότητας, της ενσυναίσθησης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του εθελοντισμού, του ψηφιακού περιβάλλοντος επικοινωνίας και κοινωνικότητας, της ρομποτικής και της δημιουργικότητας μέσω τεχνών και τεχνολογίας. Γ)επιπροσθέτως θέτουμε στόχους που αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων τους οποίους υλοποιούμε εφαρμόζοντας σύγχρονες διδακτικές τεχνικές και μεθοδολογίες. Στην περιοχή διαμένει μεγάλη κοινότητα Ρομά και μετανάστες, μαθητές που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του εγγραμματισμού και του αριθμητικού εγγραμματισμο. Γι αυτό το λόγο λειτουργούμε από το 2017 έως και σήμερα τάξη  Υποδοχής. Επίσης υλοποιούμε το πρόγραμμα της Ενισχυτικής διδασκαλίας όπως επίσης και Σχολικά Προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων. Αιτηθήκαμε τη δημιουργία Τμήματος ένταξης για να υποστηριχθούν οι μαθητές/τριες ε μαθησιακές ανάγκες αλλά δυστυχώς δεν εγκρίθηκε. Υποστηρίζουμε με διαφοροποιημένη διδασκαλία τους μαθητές μας ανάλογα με τις ανάγκες τους ή αιτούμαστε παράλληλη στήριξη όταν απαιτείται. Οι σχολικοί μας περίπατοι πάντα συμπεριλαμβάνουν, την επίσκεψη σε ένα μουσείο, σε μια έκθεση ή μια τοποθεσία περιβαλλοντικού ή ιστορικού ενδιαφέροντος. Οι μαθητές/τριες ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε σχολικούς διαγωνισμούς, σχολικές δραστηριότητες και καινοτόμες δράσεις και σε μαθητικά φεστιβάλ. Για την υλοποίηση των παραπάνω επιδιώκεται συνεργασία με φορείς και Συλλόγους στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται μέσα από προγράμματα Πανεπιστημίων, του ΙΕΠ, του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας, που αφορούν στην επιστημονική τους κατάρτιση, στις εκπαιδευτικές πρακτικές και στις νέες τεχνολογίες. Η συνεργασία με τους Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου είναι αδιάλειπτη. Όταν προκύπτουν άμεσες επιμορφωτικές ανάγκες οργανώνονται ενδοσχολικές επιμορφώσεις. Στη διάρκεια της πανδημίας η τηλεκπαίδευση υποστηρίχθηκε από όλους τους εκπαιδευτικούς κάνοντας χρήση δικών τους τεχνολογικών μέσων. Οι κτηριακές υποδομές του σχολείου λόγω παλαιότητας και λόγω μικρής χρηματοδότησης η οποία δεν επαρκεί για να συντηρηθεί το κτήριο και να γίνουν οι κατάλληλες βελτιωτικές παρεμβάσεις, δεν είναι άριστες. Οι χώροι δεν επαρκούν για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας. Το εργαστήριο πληροφορικής με 10 σταθμούς εργασίας είναι σύγχρονο όπως και το εργαστήριο Φυσικών επιστημών. Συστεγαζόμαστε με το  ΓΕΛ Αιτωλικού και συνεργαζόμαστε για κοινή χρήση χώρων. Σε 4 αίθουσες διδασκαλίας υπάρχει εγκατάσταση διαδικτύου και διαδραστικοί πίνακες..

Πατήστε εδω για Συλλογικό Προγραμματισμό Σχολικής Μονάδας για το σχ. έτος  2021-2022

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση