Σεπ 14
12

Υποστηρικτικό Υλικό / Θέατρο: Διδακτικά εργαλεία – Κείμενα που έχουν διδαχθεί (5)

«Ο Κωνσταντής» Λ. Ψαραύτη,

Α΄ Γυμνασιου, Εκπαιδευτικός: Μαρία Χαμούλια, 9ο Γυμνάσιο Βόλου

 Ν. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Προτεινόμενος χρόνος: 2 διδακτικές ώρες (συνεχόμενες και χωρίς διάλειμμα)

Οι μαθητές έχουν κατανεμηθεί σε 5 ομάδες με τυχαίο τρόπο, τα θρανία ανά 2 ή 3 έχουν ομαδοποιηθεί, για να αποτελέσουν χώρο εργασίας των ομάδων, ενώ οι καρέκλες βρίσκονται στο κέντρο της αίθουσας σε κύκλο.

Αρχικά οι μαθητές, καθισμένοι σε κύκλο λένε το όνομά τους γρήγορα. Στη συνέχεια επαναλαμβάνουν μία απλή φράση του κειμένου – στη δική μας εφαρμογή τη φράση «έκλεισε την πόρτα σιγανά»- ελέγχοντας την εκφορά του λόγου, να ακούγονται δηλαδή καθαρά όλα τα φωνήεντα και όλα τα σύμφωνα. Επαναλαμβάνουν την ίδια φράση με αυξανόμενη ένταση της φωνής.

Περπάτημα στο χώρο: ένας διαφορετικός μαθητής κάθε φορά περπατά στο χώρο, προσπαθώντας να αποδώσει τη ψυχική διάθεση των ηρώων του κειμένου – βάδισμα ανθρώπου κουρασμένου, απογοητευμένου, καχύποπτου, χαρούμενου κ.α

Φτιάχνω μορφή ή παιχνίδι ρόλων: ένας μαθητής αναλαμβάνει το ρόλο του ακατέργαστου υλικού (σμίλη) και ένας δεύτερος του γλύπτη που μορφοποιεί το υλικό του με θέμα μία βασική εικόνα του κειμένου:το παιδί που ζητιανεύει ή που μετράει την είσπραξη της ημέρας.Τα θέματα δίνονται από τον καθηγητή.

Τα μέλη κάθε ομάδας κάθονται στο χώρο εργασίας τους και ορίζουν έναν μαθητή ως εκπρόσωπο της ομάδας τους. Τους δίνεται σε φωτοτυπία μία σκηνή του κειμένου – έχει χωριστεί σε 3 σκηνές –και τη διαβάζουν χαμηλόφωνα.Στη συνέχεια ένας εθελοντής/μαθητής από κάθε ομάδα παρουσιάζει στην τάξη με παντομίμα το περιεχόμενο της σκηνής της ομάδας του, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές προσπαθούν να μαντέψουν το περιεχόμενο της κάθε σκηνής.

Δίνονται από τον καθηγητή ερωτήσεις σχετικές με το κείμενο και ζητείται από τους μαθητές να συνθέσουν τη δική τους ιστορία,την οποία θα παρουσιάσει στην τάξη ο εκπρόσωπος/μαθητής της κάθε ομάδας.

Ανάγνωση του κειμένου από το σχολικό εγχειρίδιο από τον καθηγητή ή έναν μαθητή/αφηγητή

Ζητείται από τους μαθητές να πουν τις εντυπώσεις τους από το «παιχνίδι», να επιλέξουν τον καλύτερο μαθητή/ηθοποιό ή αφηγητή ή γλύπτη ή την καλύτερη συγγραφική ομάδα.

Δίνεται χρόνος 10 – 15 λ. για να εκφράσουν τις βασικές ιδέες του κειμένου και τις εντυπώσεις τους από αυτό ζωγραφίζοντας.

Σημείωση: οι μαθητές δε γνωρίζουν το κείμενο που θα διδαχτούν.

      12 Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στην παιδική εργασία

ass2

Οι    Εργασίες των 5 ομάδων                

a1

a2

a3

a4

a5

 



Δεν επιτρέπονται σχόλια.

  • Watch

  • Σεπτέμβριος 2014
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων

    Σοφία Κανταράκη