Φτιάξτε ένα βροχόμετρο και μετρήστε τη βροχή! (*)
Η βροχή ανήκει στα υδατώδη μετεωρολογικά κατακρημνίσματα, μαζί και με άλλα φαινόμενα του υετού (χιονόνερο, το χιόνι, το χαλάζι, κ.λ.π). Η ένταση της βροχόπτωσης μετριέται σε χιλιοστά βροχής ανά ώρα και υπολογίζεται με το βροχόμετρο.
Μπορείτε να βρείτε βροχόμετρα σε κάποια καταστήματα με είδη κήπου, αλλά και να φτιάξετε πολύ εύκολα το δικό σας βροχόμετρο, χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε δοχείο (μέ ή χωρίς χωνάκι) και ένα χάρακα για να το βαθμονομήσετε εάν δεν είναι ήδη βαθμονομημένο.
Βροχόμετρο από ένα γυάλινο βάζο…
Βροχόμετρο από μία κατσαρόλα…
Βροχόμετρα από πλαστικά μπουκάλια…
Βροχόμετρο από γυάλινο μπουκάλι με αυτοσχέδιο χωνάκι από πλαστικό μπουκάλι…
Τοποθετήστε σε ανοιχτό εξωτερικό χώρο το βροχόμετρό σας. Εάν δεν είναι αρκετά βαρύ, για να μην το πάρει ο αέρας, σφηνώστε το ανάμεσα σε γλάστρες ή βάλτε μέσα καθαρές πετρούλες ή βώλους. Σημειώστε το ύψος βροχής και τη διάρκειά της. Με την απλή μέθοδο των τριών υπολογίστε τα χιλιοστά βροχής ανά ώρα. Μόλις υπολογίσατε την ένταση της βροχής!
Βρείτε την κατηγορία της βροχόπτωσης που μελετήσατε ανάλογα με την έντασή της:
Ασθενής βροχόπτωση: ένταση μικρότερη από 2 mm/h. (Συνήθως φθάνει τα 0,5 mm/h και προέρχεται από στρωματόμορφα σύννεφα.)
Μέτρια βροχόπτωση: ένταση από 2 έως 6 mm/h
Ισχυρή βροχόπτωση: Ένταση μεγαλύτερη από 6 mm/h (Επίσης και όταν το ύψος της βροχής σε μισή ώρα είναι μεγαλύτερο των 4 mm. Η βροχή αυτή είναι απότομη με μεγάλες σταγόνες και πολλές φορές συνοδεύεται και από χαλάζι.)
Εάν θέλετε να δώσετε μία ακόμα μαθηματική προέκταση στη δραστηριότητα αυτή παρακινήστε τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα αρχείο βροχοπτώσεων με δύο στήλες (ημερομηνία και ένταση βροχής). Τις ημέρες που δεν έβρεξε θα βάλουν μηδενική ένταση. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας μιλιμετρέ χαρτί μπορούν να φτιάξουν το δικό τους διάγραμμα τοποθετώντας στον οριζόντιο άξονα τις ημερομηνίες και στον κάθετο την ένταση της βροχόπτωσης. Ενώνοντας τα σημεία (ζεύγη τιμών), θα προκύψει το δικό τους διάγραμμα μηνιαίας έντασης βροχοπτώσεων.
Πηγή http://mouseiopeiramatwn.blogspot.gr
Αφήστε μια απάντηση