Νέα έκδοση οδηγού εκπαιδευτικού για την Πληροφορική Γυμνασίου
Διαβάστε το νέο οδηγό για τον εκπαιδευτικό που αφορά τη διδασκαλία του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Γυμνάσιο! Βέβαια, το μάθημα δε διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα όπως αναφέρεται, αλλά ισχύουν οι γενικές του κατευθύνσεις. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις έχουν επηρεαστεί από το ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο του εποικοδομισμού. Με βάση τη φιλοσοφία του νέου Π.Σ. και την προβληματική […]
Ανοικτή συζήτηση για την ενδοσχολική βία
Το γραφείο Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το αντίστοιχο γραφείο της Δυτικής Θεσσαλονίκης και το Συνήγορο του Παιδιού, οργανώνει Ημερίδα – Ανοικτή συζήτηση με θέμα «Δράσεις και παρεμβάσεις στο σχολείο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας», τη Δευτέρα 9 Μαΐου και ώρα 16.30 έως 21.00 στο Πειραματικό Σχολείο του Α.Π.Θ. (Αγ. Σοφίας 51).
Στόχος της εκδήλωσης είναι να αναδειχθούν πρακτικές και δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στα σχολεία, για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας.
Οι υπεύθυνες Αγωγής Υγείας
Κατερίνα Καούκη & Μαρία Μπαρμπαγιάννη
Του χρόνου θέλω να “γίνω” σαν το Γυμνάσιο Λεπενούς…
Το μεράκι κάποιων εκπαιδευτικών και η φρεσκάδα των μαθητών δημιουργούν δικτυακούς τόπους σαν αυτόν του Γυμνασίου Λεπενούς, ο οποίος κέρδισε το 3ο βραβείο μεταξύ όλων των δικτυακών τόπων σχολείων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών Τόπων, που οργανώθηκε από την «Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση» και την Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος» σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).

Ο δικτυακός τόπος φανερώνει τις ώρες δουλειάς των συναδέλφων με αποτέλεσμα την καλοσχεδιασμένη αρχιτεκτονική και δομή του. Το υλικό είναι πλούσιο και καθρεφτίζει με τη σειρά του τις δραστηριότητες του συλλόγου διδασκόντων και των μαθητών του Γυμνασίου με συμμετοχές σε προγράμματα Comenius, Αγωγής Υγείας, Κινητικότητας, Περιβαλλοντικά, Πολιτιστικά κλπ. Δεν λείπουν οι εργασίες στα μαθήματα της Πληροφορικής, της Τεχνολογίας, της Ιστορίας και της τοπικής Ιστορίας.
Ιδιαίτερη εντύπωση μου προκαλούν:
α) ο χαιρετισμός του Διευθυντή, ο οποίος δείχνει άνθρωπο ο οποίος υποστηρίζει τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών και την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κακά τα ψέμματα, οι διευθυντές πρέπει να δείχνουν το δρόμο, να έχουν ανοικτά μάτια και αυτιά και να διακρίνουν τους καθηγητές που προσφέρουν, και
β) το ότι “έχει αποφασιστεί από το σύλλογο διδασκόντων, μία φορά κάθε μήνα οι γονείς να καλούνται στο σχολείο για ενημέρωση τους από όλους τους καθηγητές”, όπως αναφέρεται στην υποδοχή Γονέων και Κηδεμόνων. Δεν θα σχολιάσω από τακτ απέναντι σε όσους και όσες στραβοκοιτάνε όταν ζητάμε τα αυτονόητα…
Το μόνο αρνητικό που διαπίστωσα στο δικτυακό τόπο είναι ότι δεν μπορούσα να δω τις φωτογραφίες με Firefox 4.0.1 για Ubuntu. Δεν πειράζει, ας έχει και με κάτι επιπλέον να ασχολείται ο Πληροφορικός του Γυμνασίου 🙂
Την κατασκευή – επιμέλεια της ιστοσελίδας έχουν ο καθηγητής κ. Πατσέας Μιχάλης, φιλόλογος, υπεύθυνος της βιβλιοθήκης του σχολείου και ο καθηγητής Πληροφορικής, κ. Ευθυμίου Νικόλαος. Οι δύο παραπάνω καθηγητές έχουν και την επιμέλεια της σχολικής διαδικτυακής τηλεόρασης (WebTV), που δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των μαθητών του σχολείου.
Το γόνιμο έδαφος από πλευράς μαθητών στο 28ο γυμνάσιο Θεσσαλονίκης είναι δεδομένο. Ελπίζω του χρόνου να βρούμε πρόθυμους συναδέλφους από το σύλλογο διδασκόντων και να ανοίξουμε και τα δικά μας φτερά στο Γυμνάσιο. Είπαμε, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία… Ακόμη κι αν δυο – τρεις κούκοι δεν φέρνουν την Άνοιξη… Και ο νοών νοείτο…
Εθισμός στο Διαδίκτυο: ερωτήσεις & απαντήσεις
Αντικείμενο της ομάδας “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” είναι η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων σε θέματα ασφαλούς πρόσβασης των μαθητών στο Διαδίκτυο, η προβολή καλών πρακτικών, η παροχή οδηγιών, συμβουλών και η ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων για θέματα ασφαλούς διαδικτύου.
Διαβάστε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πεντασέλιδο κείμενο το οποίο περιέχει εισαγωγικές ερωταπαντήσεις σχετικά με την έννοια του εθισμού στο Διαδίκτυο, στο πλαίσιο της συνεργασίας του παραπάνω ενημερωτικού κόμβου με την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο.
Μερικές πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις αφορούν ερωτήματα όπως: “Πότε λοιπόν πρακτικά γίνεται πρόβλημα η ενασχόληση με το Διαδίκτυο;” και “Μήπως ο εθισμός στο Διαδίκτυο δεν είναι παρά μία μορφή «ηθικού πανικού» της εποχής, όπως είχε συμβεί με την εισαγωγή του ραδιοφώνου ή της τηλεόρασης;”
Πηγή: Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο
Πήρε επιστροφή “φόρου Windows”
Ο Θανάσης Μπούνταλης περιγράφει πως κατάφερε να του επιστραφεί ο “φόρος Windows” μετά την αγορά φορητού υπολογιστή. Εννοείται ότι δεν αποδέχτηκε την εγκατάσταση των Microsoft Windows και ότι διεκδίκησε απευθείας τα χρήματα από την εταιρεία κατασκευής του φορητού.
Προφανώς το ζητούμενο δεν ήταν τα χρήματα, αλλά το δικαίωμα που έχουμε ως καταναλωτές να επιλέγουμε. Και οι επιλογές μας αφορούν και το Λειτουργικό Σύστημα του υπολογιστή που αγοράζουμε, γεγονός το οποίο κατοχυρώνεται και νομικά. Παραθέτω το άρθρο για να διαβάσετε την αλληλογραφία και να τη χρησιμοποιήσετε ως οδηγό για να διεκδικήσετε το “φόρο Windows”.
Πάντως αν έχετε αναρωτηθεί, ανάμεσα σε τόσα άλλα, γιατί η αγορά φορητού υπολογιστή πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά από το Λειτουργικό Σύστημα Microsoft Windows, τότε είστε σε καλό δρόμο. Δίκαιο απέναντί μας ως καταναλωτές είναι να επιλέγουμε εμείς το Λειτουργικό Σύστημα του υπολογιστή μας, δίχως το επιπλέον κόστος κάποιου προεγκατεστημένου.
Ανακαλύψτε το Ubuntu
Ένα υπέροχο video για το αγαπημένο μου Λειτουργικό Σύστημα, το Ubuntu:
Υπόψη: Η μετάφραση και το video παρέχεται υπο την άδεια Creative Commons. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να το κάνετε ότι θέλετε με την προϋπόθεση να δίνετε το link του αρχικού δημιουργού του διαφημιστικού ( http://www.youtube.com/user/InfinitelyGalactic ), ή αν θέλετε να περιλαμβάνει και τους ελληνικούς υπότιτλους τότε να δίνετε αυτό το link ( http://cerebrux.net/2011/01/30/video-ubuntu-linux-ανθρωπιά-προς-όλους-διαφημιστικό )
Ubuntu 11.04, είναι εδώ!
Αντιγράφω μερικές χρήσιμες οδηγίες από ένα ενημερωτικό e-mail της λίστας του Ubuntu που έστειλε ο Σίμος Ξενιτέλης για όσες και όσους θέλετε να εγκαταστήσετε το Ubuntu 11.04 που μόλις κυκλοφόρησε:
Το Ubuntu 11.04 θα ανακοινωθεί σε λίγο στο δικτυακό τόπο http://www.ubuntu.com/ μαζί με οδηγίες για τη λήψη και εγκατάσταση.
Ωστόσο, αν δούμε στο http://cdimage.ubuntu.com/releases/11.04/ παρατηρούμε ότι έχει μπει η τελική έκδοση 11.04, οπότε είναι πια διαθέσιμο. Ο παραπάνω δικτυακός τόπος είναι τώρα αργός στην πρόσβαση, οπότε έχουμε εναλλακτικές,
Για το ISO (για LiveCD ή LiveUSB stick) σε
1. βασικό σύστημα (desktop install)
2. εξυπηρετητής (server install)
3. εναλλακτικό (alternate install) δείτε http://ftp.ntua.gr/pub/linux/ubuntu-releases/11.04/Για λοιπές εγκαταστάσεις όπως
1. δημιουργία LiveDVD ή LiveUSB (με το ISO για DVD)
2. για netbook με επεξεργαστές OMAP (OMAP3 και OMAP4) δείτε http://ftp.ntua.gr/pub/linux/ubuntu-releases-dvd/11.04/release/Με το εναλλακτικό (alternate) μπορείτε
α. να το χρησιμοποιήσετε για αυτοματοποιημένες εγκαταστάσεις
β. αναβάθμιση από παλαιότερες εγκαταστάσεις δίχως πρόσβαση στο διαδίκτυο
γ. για δημιουργία κατατμήσεων LVM ή/και RAID
δ. εγκαταστάσεις σε υπολογιστές με λιγότερα από 256MiB RAM (ωστόσο το πλήρες γραφικό περιβάλλον μπορεί να μη λειτουργήσει ικανοποιητικά, οπότε αυτό το χρησιμοποιούμε για ειδικές εγκαταστάσεις, με π.χ. άλλα γραφικά περιβάλλοντα).Για οδηγίες για τη δημιουργία ενός LiveCD ή LiveUSB, δείτε στο http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download (τώρα αναφέρει 10.10), όπου στην επιλογή [2] εξηγεί πως τα φτιάχνουμε σε Linux και σε Windows. Στο Ubuntu 11.04 η προεπιλογή για το γραφικό περιβάλλον είναι το Unity, που απαιτεί επιτάχυνση υλικού από την κάρτα γραφικών. Αν δεν έχουμε τέτοια δυνατότητα, τότε το Ubuntu παρέχει το Κλασσικό GNOME, που είναι στην έκδοση 2.32.
Αν για κάποιο λόγο δε θέλουμε το Unity, μπορούμε να επιλέξουμε να χρησιμοποιήσει το παραδοσιακό GNOME. Αν ο υπολογιστής μας δεν υποστηρίζει επιχάνυνση υλικού για την κάρτα γραφικών και θέλουμε το περιβάλλον Unity, τότε μπορούμε να εγκαταστήσουμε το Unity 2D, που είναι Unity δίχως τα εφέ 3D. Το Unity 2D θέλει ειδική εγκατάσταση για τώρα (θα είναι προεπιλογή στο Ubuntu 11.10), http://www.webupd8.org/2011/01/unity-2d-qt-now-available-in-ppa-for.html
Αν είμαστε ευχαριστημένοι με την τρέχουσα έκδοση του Ubuntu που έχουμε και δεν επιθυμούμε πολλές αλλαγές, μπορούμε να περιμένουμε λίγο πριν κάνουμε την αναβάθμιση, ώστε αν υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα να ανακαλυφθεί και να διορθωθεί. Για υποστήριξη στην εγκατάσταση και χρήση του Ubuntu, δείτε στο φόρουμ http://forum.ubuntu-gr.org/ ή ρωτήστε στη λίστα.
Έφτασε το Ubuntu 11.04 “Natty Narwhal”
Από σήμερα 28 Απρίλη 2011 διατίθεται η νέα έκδοση του δημοφιλούς και δωρεάν και ανοικτού κώδικα Λειτουργικού Συστήματος Ubuntu. Πρόκειται για το Natty Narwhal, το Ubuntu 11.04!
Όσοι έχετε αφήσει πίσω σας τα παράθυρα της Microsoft και έχετε βρει την υγειά σας τρέχοντας την τελευταία έκδοση του Ubuntu 10.10, μπορείτε να πατήστε Alt+F2, να πληκτρολογήστε “update-manager -d” και να πατήστε Enter. Ο διαχειριστής ενημερώσεων (Update Manager) θα σας ενημερώσει για την κυκλοφορία της έκδοσης 11.04. Εσείς επιβεβαιώστε την αναβάθμιση και ετοιμάστε ένα καφέ που μπορείτε να απολαύστε όσο το Ubuntu 10.10 φοράει το καινούργιο του κοστουμάκι!
Όσοι επιμένετε να πληρώνετε για να τρέχετε ένα Λειτουργικό Σύστημα τη στιγμή που μπορείτε να έχετε τα πάντα δωρεάν και χωρίς τα προβλήματα των Windows, σας εύχομαι καλή φώτιση. Είναι καιρός να το ξανασκεφτείτε και να δοκιμάστε την εγκατάσταση της νέας έκδοσης του Ubuntu 11.04 Natty Narwhal.
Άντε και περιμένω εντυπώσεις!
- Γιατί το Ubuntu έγινε η πιο δημοφιλής διανομή
- Ubuntu 11.04 – Σήμερα γιορτάζουμε
- Ubuntu 11.04: Ήρθε και σας περιμένει
- Οδηγός εγκατάστασης: Download Ubuntu – You can download Ubuntu online, completely free
- Ubuntu Unity: Full Review, Μέσα και Έξω (Μέρος 1)
- Ubuntu Unity: Full Review, Μέσα και Έξω (Μέρος 2)
- Ubuntu Unity: Full Review, Μέσα και Έξω (Μέρος 3)
TA NEA: Επισφαλής η πρόσβαση στο Ίντερνετ από τα κινητά
Πρόκειται για ένα άρθρο που διάβασα στα ΝΕΑ, στις 27/4/2011, με τίτλο: “Επισφαλής η πρόσβαση στο Ιντερνετ από τα κινητά” και αφορά στην επισφαλή πρόσβαση στο Διαδίκτυο από κινητά τηλέφωνα:
Απενεργοποιήστε τη λειτουργία ασύρµατου Ιντερνετ (Wi-Fi) στο κινητό σας. Σερφάρετε µόνο από σηµεία που γνωρίζετε ότι είναι ασφαλή, όπως το σπίτι ή το γραφείο. Χρήση του Wi-Fi σε οποιοδήποτε άλλο σηµείο (καφετέρια, αεροδρόµιο, σιδηροδροµικός σταθµός κ.λπ.) ενέχει µεγάλο ρίσκο.
Χρησιµοποιείτε µόνο τις εγκεκριµένες υπηρεσίες online αγορών (app stores) για κατέβασµα και εγκατάσταση εφαρµογών.
Προσαρµόστε τις ρυθµίσεις για τις εφαρµογές στο κινητό σας, ώστε να αποτρέπεται η εγκατάσταση κακόβουλων apps.
Εγκαταστήστε ένα πρόγραµµα εντοπισµού κακόβουλου λογισµικού και ιών (antivirus) στο τηλέφωνό σας. Τα περισσότερα από αυτά διατίθενται δωρεάν στο Ιντερνετ.
Μην επισκέπτεστε ποτέ συνδέσµους που δεν εµπιστεύεστε, µην ανοίγετε ύποπτα συνηµµένα αρχεία σε e-mails και µη γνωστοποιείτε σε κανέναν τα προσωπικά σας στοιχεία (κωδικούς πρόσβασης, αριθµούς τραπεζικών λογαριασµών κ.λπ.).
Αναμόρφωση συστήματος αποσπάσεων & μεταθέσεων
Από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και συγκεκριμένα από το Δικτυακό Τόπο Διαβουλεύσεων ανακοινώθηκε δημόσια διαβούλευση για την αναμόρφωση του συστήματος αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πρόκειται για ένα πλαίσιο κανόνων και αρχών σχετικά με τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο στοχεύει στη διασφάλιση της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας, στον αποκλεισμό κάθε είδους προνομιακής μεταχείρισης και βεβαίως στην εύρυθμη λειτουργία σχολείων και υπηρεσιών.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα πρόκειται για μια σημαντική τομή, η οποία δίνει οριστικό τέλος στο όργιο ρουσφετιού και στις πελατειακές σχέσεις που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες, με την εμπλοκή μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων, υπηρεσιακών παραγόντων, πολιτευτών, βουλευτών, υπουργών κ.ά.
Θεσπίζεται, για πρώτη φορά, δίκαιο και αντικειμενικό σύστημα αποσπάσεων, παρόμοιο με αυτό που ισχύει για τις μεταθέσεις, το οποίο προβλέπει συγκεκριμένα και μετρήσιμα κριτήρια για κάθε κατηγορία απόσπασης.
Διαβάστε τη διαβούλευση εδώ: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=937 . Καταληκτική ημερομηνία είναι η 2α Μαΐου 2011.
Η.Π.Α: απολύσεις εκπαιδευτικών, διαμαρτυρίες μαθητών
Οι περικοπές στο χώρο της εκπαίδευσης είναι τρομακτικές στις Η.Π.Α. Εκπαιδευτικοί του νοτιοανατολικού Τέξας απολύονται χωρίς προειδοποίηση και τους ζητείται να εγκαταλείψουν τις τάξεις τους. Οι μαθητές και οι γονείς τους αντιδρούν στις άδικες πολιτικές κατεβαίνοντας στους δρόμους, αφού πρώτα έχουν συνεννοηθεί μέσω Ιστοτόπων Κοινωνικής Δικτύωσης.
Του σχετικού ρεπορτάζ προηγείται διαφήμιση 15 δευτερολέπτων, ανεχτείτε την…
Αφήστε το υπολογιστή, καβαλήστε το ποδήλατο!
Ξέρετε τη μούρλα μου με το ποδήλατο, με βλέπετε να έρχομαι κάθε μέρα με αυτό στο σχολείο, να κυκλοφορώ στην πόλη με όποιον καιρό – ακόμη και με χιόνι!
Τις μέρες των διακοπών σας προτρέπω να αφήσετε όσο μπορείτε τον υπολογιστή σας, να φορέστε το κράνος και να καβαλήστε το ποδήλατό σας. Πάρτε τους δρόμους με τους φίλους σας, οργανώστε μια βόλτα στην παραλία της Θεσσαλονίκης ή σε κάποιο ασφαλές μέρος της πόλης που ζείτε και αιθανθείτε την ελευθερία που προσφέρει αυτό το φιλικό προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο μέσο μεταφοράς!
Το Bike Respect – μια πρωτοποριακή ομάδα υποστήριξης του ποδηλάτου για τη μετακίνηση στην πόλη της Θεσσαλονίκης – υποστηρίζει την υποψηφιότητα της Θεσσαλονίκης για την Ευρωπαική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014! Γνωρίστε την ομάδα παίρνοντας μέρος στις τακτικές ποδηλατοδρομίες της στην πόλη και δώστε το καλό παράδειγμα της μετακίνησης στην πόλη με το ποδήλατο!
Παραρτήματα Π.Ε.ΚΑ.Π.
Κατά τη διάρκεια του 5ου συνεδρίου της Π.Ε.ΚΑ.Π. στα Ιωάννινα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. και εκπροσώπων παραρτημάτων και τοπικών συλλόγων εκπαιδευτικών Πληροφορικής.
Από όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν εκφράστηκε η ανάγκη μαζικότερης συμμετοχής, καλύτερου συντονισμού καθώς και η επιθυμία για στενότερη συνεργασία μεταξύ της Π.Ε.ΚΑ.Π. και των τοπικών συλλόγων καθηγητών Πληροφορικής ΠΕ19-ΠΕ20.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των συναδέλφων που συμμετείχαν στη συνάντηση καθώς και τη νέα διοικητική δομή της χώρας, αποφάσισε να προτείνει τη *δημιουργία παραρτημάτων σε όλες τις περιφέρειες τα οποία θα συνεργάζονται και με τους τυχόν υπάρχοντες τοπικούς συλλόγους*.
Συγκεκριμένα προτείνονται:
– Διατήρηση του:
– Παραρτήματος Ηπείρου
– Παραρτήματος Πελοποννήσου
– Μετονομασία του παραρτήματος Αχαΐας σε παράρτημα Δυτικής Ελλάδας.
– Χωρισμός του παραρτήματος Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας σε παράρτημα Δυτικής Μακεδονίας και παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας (στο οποίο εντάσσεται το παράρτημα Θεσσαλονίκης).
Επίσης, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. αποφάσισε να δημιουργήσει τα παρακάτω νέα παραρτήματα (σε συνεργασία με τυχόν υπάρχοντες τοπικούς συλλόγους):
– Παράρτημα Θεσσαλίας
– Παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης
– Παράρτημα Βορείου Αιγαίου
– Παράρτημα Νοτίου Αιγαίου
– Παράρτημα Κρήτης
– Παράρτημα Στερεάς Ελλάδας
– Παράρτημα Ιονίων Νήσων
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί τους συναδέλφους ΠΕ19 και ΠΕ20 να συμμετέχουν ενεργά και να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή στις προσωρινές Δ.Ε. των παραπάνω παραρτημάτων.
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Πρόγραμμα 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής
Μετά τη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής του 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που θα διεξαχθεί στις 4 και 5 Μαΐου 2011 στο Συνεδριακό Κέντρο “Ν. Οικονόμου»-ΝΟΗΣΙΣ Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας” εγκρίθηκε το πρόγραμμα του συνεδρίου.
Οι εργασίες του συνεδρίου θα μεταδίδονται on-line στο Lobby, στο Science Café, και στην γιγαντοοθόνη-Matrix του Noesis. Έτσι οι γονείς και οι επισκέπτες, που δεν θα χωρέσουν στην αίθουσα, θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τις εργασίες του συνεδρίου.
Ταυτόχρονα θα γίνεται webcasting, δηλαδή αναμετάδοση του συνεδρίου, σε όλα τα σχολεία της Ελλάδος μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Το 28ο Γυμνάσιο στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής!
ΝΟΗΣΙΣ σου ερχόμαστε!!! Η εργασία με τίτλο “Το Google Earth ως εκπαιδευτικό μέσο στο ψηφιακό σχολείο” των μαθητριών Αναστασίας Αλβανού, Ελένης Αναστασίου, Γεωργίας Ζάρρου και του μαθητή Θεοχάρη Καλαμά του 28ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, επιλέχθηκε ανάμεσα από 420 εργασίες για να παρουσιαστεί στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής!
Μετά την ολοκλήρωση όλων των Προσυνεδριακών Εκδηλώσεων που έγιναν στο πλαίσιο του 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής στους Νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, συνήλθε η τοπική επιστημονική επιτροπή και κατέληξε στην επιλογή για συμμετοχή στο τελικό συνέδριο στη Θεσσαλονίκη 4 και 5/5/2011 στο Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι και περήφανοι για την προσπάθεια των παιδιών μας τα οποία άξιζαν να πάνε στο συνέδριο! Η τεκμηρίωση της εργασίας και η παρουσίαση είναι άριστα οργανωμένες, τα παιδιά έδειξαν πρωτοφανή διάθεση συνεργασίας και υψηλό επίπεδο δεξιοτήτων και επικοινωνίας!
Εύχομαι καλή επιτυχία και στο συνέδριο και ευχαριστώ για την εκπληκτική συνεργασία τόσο τους μαθητές, όσο και τη Σύμβουλο Πληροφορικής Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, κ. Σοφία Τζελέπη.
Τι είναι το Internet;
Πήρα πολλές και διαφορετικές – όχι πάντα σωστές, αλλά ούτε και εντελώς λάθος – απαντήσεις στην παραπάνω ερώτηση από τα παιδιά της Α’ Γυμνασίου. Ενώ το Διαδίκτυο είναι στη ζωή όλων, λίγοι μπορούν να το ορίσουν ή ακόμη και να το περιγράψουν. Η εκπαιδευτική τηλεόραση είναι εδώ με ένα επεξηγηματικό video σχετικά με το ερώτημα: Ακολουθήστε το σύνδεσμο: Internet history από Educational Television-Greece στο Vimeo.
Ο συνάδελφος Γιάννης Σαρημπαλίδης γράφει σχετικά στο ενημερωμένο ιστολόγιό του “Η Πληροφορική στο Σχολείο” στο http://pliroforikiatschool.blogspot.com/:
Πρόσφατα η Εκπαιδευτική Τηλεόραση δημιούργησε έναν λογαριασμό στο Vimeo. Εκεί ανεβάζει διάφορα εκπαιδευτικά videos τα οποία έχει χωρίσει σε διάφορες κατηγορίες. Για το μάθημα της Πληροφορικής ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία Technology στην οποία υπάρχουν σήμερα τα εξής ενδιαφέροντα videos:
- 3D Animation
- Video Processing
- Internet History
- Picture Processing
- Client-Server
- Browsers
- URL Explanation
- Το λογισμικό – Πολυμέσα
- Οδύσσεια στο Διαδίκτυο: Επεισόδιο 1ο: “Στο δρόμο για την Ιθάκη”
- Οδύσσεια στο Διαδίκτυο: Επεισόδιο 2ο: “Σειρήνες στο Διαδίκτυο”
- Οδύσσεια στο Διαδίκτυο: Επεισόδιο 3ο: “Συμπληγάδες”
- Οδύσσεια στο Διαδίκτυο: Επεισόδιο 4ο: “Οι λωτοφάγοι”
- Οδύσσεια στο Διαδίκτυο: Επεισόδιο 5ο: “Επιστροφή στην Ιθάκη”
“Your Voice: Το Νέο Λύκειο”
Την Πέμπτη 14 Απριλίου 2011, ώρα 22.00, από το νεανικό τηλεοπτικό κανάλι MAD, θα μεταδοθεί η εκπομπή αφιέρωμα «Your Voice: Το Νέο Λύκειο» με τη συμμετοχή της Υπουργού Παιδείας και μαθητών.
Η Υπουργός θα απαντήσει σε ερωτήσεις μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου σχετικά με τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο.
Ελπίζω να ακούσουμε ερωτήσεις, αλλά και απαντήσεις, σχετικά με τη θέση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο. Θα περιμένουμε…
Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου: ενημερωτικό Δελτίο Απριλίου 2011
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στο http://Saferinternet.gr εξέδωσε το ενημερωτικό του δελτίο για τον Απρίλιο 2011. Διαβάστε το, διαδόστε το!
Επίσης επισκεφτείτε το ενημερωτικό ιστολόγιο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στο https://blogs.sch.gr/internet-safety/ για να αντλήσετε υλικό σχετικό με την ασφαλή σας πλοήγηση στο Διαδίκτυο.
Προώθηση ΕΛ/ΛΑΚ στα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής
Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω πολλούς σημαντικούς συναδέλφους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής στα Ιωάννινα. Ανάμεσά τους ξεχωρίζω το συνάδελφο Άλκη Γεωργόπουλο, δημιουργό του Διερμηνευτή της Γλώσσας, του Στεκιού των Πληροφορικών και άνθρωπο με σημαντική προσφορά στο χώρο του ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση.
Ο ίδιος μαζί με τους Ι. Σιάχο και Ι. Παπαπαναγιώτου συμμετείχαν στο συνέδριο των Ιωαννίνων με ένα εργαστήριο για την εγκατάσταση του Λειτουργικού Συστήματος Ubuntu στα σχολικά εργαστήρια Πληροφορικής. Σχετικά μπορείτε να διαβάσετε την πρότασή τους, να ανατρέξετε στο Πανελλήνιο Σχολικό δίκτυο και να ενημερωθείτε για τη δράση της Τεχνικής Στήριξης η οποία προωθεί το ΕΛ/ΛΑΚ στα ελληνικά σχολεία.
Τολμήστε να αφήστε πίσω σας τον κόσμο με παράθυρα (Windows).
Το σχολείο του μέλλοντός μας;
Ξέρω, φαντάζει με όνειρο. Ας είναι κι έτσι… Εμείς θα το προσπαθήσουμε πάντως!!!
Η ιστορία του Linux: τιμώντας την 20η επέτειό του
Με έχετε ακούσει και διαβάσει πολλές φορές για την ανάγκη στροφής μας προς το Ελέυθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ). Δείτε ένα βίντεο στα Αγγλικά για το Linux και την 20ή επέτειό του. Όσες και όσοι δεν γνωρίζετε ότι υπάρχει ένας υπέροχος κόσμος χωρίς Παράθυρα (Windows) γιατί απλά όλες οι πόρτες είναι πλέον διάπλατα ανοικτές, αντιγράφω από το linux.gr:
το Linux είναι ένα ελεύθερο τύπου-Unix λειτουργικό σύστημα που αρχικά δημιουργήθηκε από τον Linus Torvalds και στη συνέχεια αναπτύχθηκε με τη βοήθεια προγραμματιστών από όλον τον κόσμο. To Linux είναι μιά ανεξάρτητη POSIX υλοποίηση και στα χαρακτηριστικά του συμπεριλαμβάνει πραγματικό multitasking, πραγματικό πολυχρηστικό περιβάλλον, virtual memory, shared libraries, demand loading, TCP/IP networking και πολλά άλλα χαρακτηριστικά που δικαιολογούν τον τίτλο “τύπου-Unix“. Είναι κατασκευασμένο υπό την GPL άδεια, δηλαδή ο πηγαίος κώδικάς του είναι διαθέσιμος στον καθένα (opensource).
Πληροφορικός @ σχολείο ;-)
Σχετικά με μένα
About me. Edit this in the options panel.Αρχεία
- Σεπτέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτέμβριος 2010
- Απρίλιος 2010
- Φεβρουάριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Φεβρουάριος 2009
- Ιανουάριος 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
Αναζήτηση


