Νέα έκδοση οδηγού εκπαιδευτικού για την Πληροφορική Γυμνασίου
Διαβάστε το νέο οδηγό για τον εκπαιδευτικό που αφορά τη διδασκαλία του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Γυμνάσιο! Βέβαια, το μάθημα δε διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα όπως αναφέρεται, αλλά ισχύουν οι γενικές του κατευθύνσεις. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις έχουν επηρεαστεί από το ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο του εποικοδομισμού. Με βάση τη φιλοσοφία του νέου Π.Σ. και την προβληματική […]
Κοινό Υπόμνημα ΠΕΚΑΠ, ΕΠΥ, ΕΠΕ, ΕΜΗΠΕΕ
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης που έχει ξεκινήσει για το σχέδιο νόμου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», επικοινωνούμε μαζί σας για να σας υποβάλλουμε τις προτάσεις μας, που θεωρούμε ως απολύτως αναγκαίες, για τη διαμόρφωση μίας υψηλού επιπέδου παρεχόμενης Δημόσιας Παιδείας προς όφελος των μαθητών και της χώρας.
Διαβάστε τη συνέχεια στο http://es.slideshare.net/EnosiPliroforikon/2013-0819
Για τη διδασκαλία της Πληροφορικής
Σ’ αυτή την ανθρωποφαγική περίοδο που διανύουμε οι όποιες φωνές για εναλλακτική δράση ακούγονται – δικαίως έως ένα μεγάλο βαθμό – σαν κραξίματα ξιπασμένων κοράκων. Νομίζω ότι οι πρόσφατες εξελίξεις οδήγησαν πολλούς από εμάς να ξεκαβαλήσουμε το καλάμι και να σκεφτούμε ότι η φωτιά καίει το σπίτι μας.
Αν οι μαθητές άλλαζαν τα σχολεία τους…
Εντυπωσιαστήκαμε από τον όρο sustainable childhood. Έχουμε κάνει την αειφορία μαϊντανό παντού; Κι όμως, το βιντεάκι που θα παρακολουθήσετε περιγράφει τι εννοεί «ο ποιητής» με τον όρο αυτό. Πρόκειται για ένα σχολείο που το σχεδιάζουν οι ίδιοι οι μαθητές. Δείτε αγόρια και κορίτσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να αναλαμβάνουν το σχεδιασμό του μαθήματός τους. Θέτουν μόνοι τους ερευνητικούς στόχους. Πώς λειτουργούσε ο μηχανισμός των Αντικηθύρων; Το λογοτεχνικό έργο του Τολστόι…αυτά μας ενδιαφέρουν αυτά θέλουμε να ερευνήσουμε. Υπό την καθοδήγηση εκπαιδευτικών, βεβαίως, οργανώνουν την έρευνά τους και χαίρονται το μάθημά τους.
Δείτε τα πρόσωπά τους. Εκφράζουν σοβαρότητα αλλά και ενθουσιασμό. Αυθορμητισμό αλλά και ικανότητα αυτοπειθαρχίας. Γιατί η ελευθερία θέλει μεγάλη πειθαρχία. Ακούστε τη διευθύντρια του σχολείου που ρίσκαρε, που έκανε αυτό το πείραμα, που εμπιστεύτηκε τα παιδιά.
Αναδημοσίευση από το εφημεριδάκι των εκπαιδευτικών της WWF Ελλάδας.
Doodle4Google
H εταιρία “Google” διοργανώνει το διαγωνισμό «Doodle4Google». Ο διαγωνισμός, που τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘΠΑ, αφορά στο σχεδιασμό του «doodle», του λογότυπου δηλαδή της “Google”, από μαθητές, με θέμα «Η Ελλάδα μου». Απευθύνεται στους μαθητές ηλικίας 6 έως 18 χρονών όλης της χώρας (Δημοτικά, Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης) και θα διεξαχθεί κατά τη σχολική χρονιά 2012-2013. Ανάλογα με την ηλικία τους, οι συμμετέχοντες θα κατηγοριοποιηθούν σε τέσσερις ομάδες και θα αξιολογηθούν ξεχωριστά.
Η υποβολή συμμετοχής των σχολείων στο διαγωνισμό λήγει στις 29 Μαρτίου 2013 (σφραγίδα ταχυδρομείου). Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: www.google.gr/doodle4google (περιλαμβάνει όρους, πληροφορίες συμμετοχής και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις) ή για επιπλέον ερωτήσεις επικοινωνήστε με την “Google Hellas” μέσω email (d4G@ssq.gr), μέσω φαξ (αριθμός φαξ: 2164000899) ή μέσω τηλεφώνου (αριθμός τηλ. 2109287510).
Ecomobility: στις 27/2 στο Δημαρχιακό Μέγαρο
Η ομάδα Ecomobility του 28ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει τις εργασίες της στις 27/2 και ώρα 18.00 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης. Οι έντεκα μαθητές και μαθήτριες που απαρτίζουν την ομάδα συμμετείχαν σε μια σειρά δράσεων ευαισθητοποίησης σε θέματα οικολογικών μετακινήσεων. Τα προβλήματα που εντόπισαν και τις λύσεις που προτείνουν θα παρουσιάσουν μέσω ενός ευρυματικού αυτοσχέδιου δρώμενου.
Στην εκδήλωση θα παρουσιάσουν τις δικές τους εργασίες άλλα δυο σχολεία της πόλης: το 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς και το 1ο Γυμνάσιο Τριανδρίας. Τα σχολεία που συμμετέχουν στην πανελλαδική δράση Ecomonility έχουν ήδη ξεκινήσει τις παρουσιάσεις τους. Στείλτε μήνυμά στη διεύθυνση info@ecocity.gr για να λάβετε πρόσκληση και να παρακολουθήσετε την ή τις εκδηλώσεις που θα διοργανωθούν για τις παρουσιάσεις των εργασιών των ομάδων των μαθητών/τριών.
Είστε όλοι κι όλες προσκεκλημένοι να παρακολουθήσετε τις εργασίες των παιδιών και να στηρίξετε ηθικά τις προσπάθειές τους.
Στο Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα
Στις 7 Φεβρουαρίου 2013 τα μέλη της ομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του σχολείου επισκέφτηκαμε το κέντρο πληροφόρησης του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα. Η ομάδα μας ενημερώθηκε σχετικά με την οικολογία του υγρότοπου της περιοχής από τους επιστημονικούς συνεργάτες του φορέα. Ακολούθησε περιήγηση στις εκβολές του ποταμού Λουδία και παρατηρήση των πουλιών.
Έχω αναρτήσει μερικές φωτογραφίες στο σχολικό μας Ιστότοπο και περιμένω μερικές από τους/τις μαθητές/τριες.
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
Φέτος η ActionAId συπληρώνει 10 χρόνια στη διοργάνωση της Παγκόσμιας Εβδομάδας Δράσης για την Εκπαίδευση και μας θέλει ξανά στο πλευρό της.
Η φετινή εκστρατεία πραγματοποιείται την εβδομάδα 21 έως 28 Απριλίου σε όλον τον κόσμο και θέτει στο επίκεντρο εμάς: τους δασκάλους, τους εκπαιδευτικούς. Η ποιοτική Εκπαίδευση για Όλους δεν θα γίνει ποτέ πραγματικότητα εάν δεν υπάρχουν αρκετοί, κατάλληλα εκπαιδευμένοι δάσκαλοι που θα δουλεύουν κάτω από αξιοπρεπείς συνθήκες.
Πρόσφατες έρευνες αποκαλύπτουν απογοητευτικά στοιχεία. Έχει υπολογιστεί ότι υπάρχει έλλειμμα 1,7 εκατομμυρίων δασκάλων (το 1 εκατομμύριο μόνο στην Αφρική). Χωρίς αυτούς δεν θα μπορέσουν ποτέ να πάνε όλα τα παιδιά σχολείο. Η έλλειψη αυτή σε πολλές χώρες καλύπτεται εν μέρει από αγόρια που έχουν βγάλει το δημοτικό, ενώ σε πολλά σχολεία του κόσμου (κυρίως στην Υποσαχάρια Αφρική) υπάρχουν τάξεις ακόμα και με περισσότερα από 100 παιδιά.
Πέρσι 35.000 μαθητές από όλη την Ελλάδα έδωσαν το δυναμικό παρόν στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση. Φέτος ελπίζουμε η φωνή μας να γίνει ακόμα πιο δυνατή και να φωνάξουμε
«Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους»!
Γίνετε και εσείς μέρος της με 3 απλά βήματα:
- Δηλώνετε τώρα συμμετοχή. Μπείτε στην ιστοσελίδα της ActionAid http://education.actionaid.gr/GAW2013 συμπληρώστε τη φόρμα συμμετοχής, και στείλτε την μας μέσω email ή fax.
- Περιμένετε να σας αποσταλεί ο φάκελος με το υλικό της εκστρατείας. Εφόσον έχετε συμπληρώσει τη σχετική φόρμα θα σας στείλουμε δωρεάν το εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει: συλλογή πραγματικών ιστοριών με δασκάλους από όλον τον κόσμο που μας μιλάνε για τη δουλειά τους, DVD με εκπαιδευτική ταινία, αφίσα για την τάξη και υποστηρικτικό υλικό για τη θεματική με σχέδιο εργασίας με προτεινόμενες δραστηριότητες. Η αποστολή του υλικού θα γίνει στο τέλος Μαρτίου 2013.
- Ώρα για δράση! Την εβδομάδα 21 – 28 Απριλίου αφιερώστε όσο χρόνο θέλετε (από μία ώρα έως μία εβδομάδα) για να συζητήσετε στην τάξη τη θεματική, να παρακολουθήσετε το βίντεο, να κάνετε τις προτεινόμενες δραστηριότητες και να δημιουργήσετε τη δική σας εικόνα, την οποία θα μας στείλετε και θα δημοσιεύσουμε!
Πατήστε αυτόν τον σύνδεσμο http://education.actionaid.gr/GAW2013 για να σας μεταφέρει στη σελίδα όπου θα βρείτε την αίτηση συμμετοχής.
Δηλώσεις συμμετοχών έως 22 Μαρτίου 2013.
Αρχείο παρουσίασης εργασίας
Έφτασε η ώρα για να παρουσιάσετε την εργασία σας. Για το λόγο αυτό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα από τα προγράμματα δημιουργίας παρουσιάσεων, όπως OpenOffice Impress, MS-PowerPoint, Prezi, Movie Maker ή ακόμη και κάποιο από τα πολλά σχετικά προγράμματα που επιτρέπουν κάτι τέτοιο μέσω Internet.
Στο αρχείο protipo.ppt θα βρείτε έναν οδηγό τον οποίο μπορείτε να ακολουθήσετε για να παρουσιάσετε την εργασία σας. Αρκεί να αντικαταστήσετε τις οδηγίες με πλάγια γράμματα με όσα αφορούν το δικό σας θέμα. Φυσικά, μπορείτε να αλλάξετε τα χρώματα, τη γραμματοσειρά, να προσθέσετε εφέ. Δεν μπορείτε να αλλάξετε τη σειρά των διαφανειών, όμως μπορείτε να προσθέσετε ενδιάμεσες διαφάνειες αν το κρίνετε σκόπιμο.
Γενική συμβουλή: να είστε σύντομοι, αλλά περιεκτικοί. Χρησιμοποιείστε λέξεις κλειδιά και αποφύγετε μακριές προτάσεις.
Ο/η υπέυθυνος (-η) παρουσίασης με τη βοήθεια των μελών της ομάδας θα συγκεντρώσει το υπάρχον ψηφιακό υλικό (κείμενα, φωτογραφίες, video, ήχους) και θα οργανώσει την παρουσίαση της ομάδας το οποίο θα παραδώσετε ως εργασία στο edmodo, μέχρι τις 8 Ιανουαρίου 2013.
Μερικές ιδέες από παρουσιάσεις άλλων μαθητών ίσως φανούν χρήσιμες: http://karakiza-tsampika.gr/epimorfotikoyliko/gimnasio/g-gimnasiou/paradigmata-polimesikon-ergasion/ Απλά κατεβάστε τα σχετικά αρχεία.
Επίσης μπορείτε να δείτε παραδείγματα παρουσιάσεων μαθητών των προηγούμενων ετών.
Καλή δουλειά 🙂
Μάχη για τη ζωή του δίνει μαθητής της Α’ Γυμνασίου
Με μια συγκινητική επιστολή ο Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου Κατσριτσίου απευθύνει έκκληση σε όσους έχουν τη δυνατότητα και την ευαισθησία, να βοηθήσουν έναν μαθητή της Ά Γυμνασίου του Σχολείου ο οποίος πάσχει από
σοβαρή ασθένεια. Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες, στο ίδιο σχολείο, ένας μαθητής 13 ετών έχασε τη ζωή του μετά απο πολύμηνη μάχη με τη λευχαιμία. Η επιστολή- έκκληση των Γονένων του Σχολείου έχει ως εξής:
” Επικοινωνούμε μαζί σας για ένα ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα που υπάρχει στο σχολείο μας. Ένας συμμαθητής των παιδιών μας, μαθητής της Α΄ Γυμνασίου του σχολείου μας *πάσχει από σοβαρή και ανίατη ασθένεια*. Η οικογένεια του υπό το βάρος των υποχρεώσεων, αντιμετωπίζει σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα, τόσο για την διαβίωση τους όσο και για την εξέλιξη της υγείας του παιδιού. *Επίσης, το παιδί χρειάζεται άμεσα αιμοπετάλια για την ευτυχή εξέλιξη της κατάστασης του*.
Για τους λόγους αυτούς θα θέλαμε να παρακαλέσουμε για τη συνδρομή όλων σας σε δυο κατευθύνσεις:
1. Όποιος επιθυμεί και έχει τη δυνατότητα να διαθέσει οποιοδήποτε ποσό και να το παραδώσετε στην καθηγήτρια κ. Σωτηροπούλου. Οποιοδήποτε ποσό θα βοηθήσει σημαντικά!
2. *Όποιος μπορεί να γίνει δότης αιμοπεταλίων άμεσα θα πρέπει να μεταβεί στην Αθήνα, στο Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών «Αγλαΐα Κυριακού»*. Για την αποφυγή άσκοπης μετάβασης στην Αθήνα (οι Πατρινοί), όποιος επιθυμεί, μπορεί να μεταβεί στην Αιμοδοσία του Περιφερειακού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου στο Ρίο, προκειμένου να κάνει τα πρώτα απαραίτητα τεστ για να κριθεί η καταλληλότητα του ως δότης αιμοπεταλίων.
Όπως αντιλαμβάνεστε, η ταυτότητα του παιδιού δεν δημοσιοποείται για ευνόητους λόγους. Όποιος επιθυμεί να μάθει λεπτομέρειες μπορεί να επικοινωνήσει με τη Διευθύντρια του σχολείου κ. Σαρμονικά είτε προσωπικά είτε στο τηλέφωνο 2610-993995“.
Είναι άραγε έκπληξη αυτό το jingle;
Σάββατο βράδυ και διορθώνω εργασίες που μου έχουν στείλει τα παιδιά από τη Β’ τάξη. Ως θέμα έχουν την επεξεργασία ήχου με το Audacity που κατεβάζουν από το Διαδίκτυο και το εγκαθιστούν μόνα τους. Στη συνέχεια πρέπει να ηχογραφήσουν το όνομα και την τάξη τους, ενώ έχουν ήδη εισάγει ένα “μουσικό χαλί” ως δεύτερο αρχείο ήχου. Πρέπει να ρυθμίσουν ψηφιακά την ένταση του τελευταίου ώστε η μείξη των δύο να ακούγεται καθαρά ως ένα πλέον αρχείο.
Σχεδόν όλα τα παιδιά ακολουθούν τις προτεινόμενες οδηγίες όσον αφορά το περιεχόμενο του μηνύματός τους. Όχι όμως κι ένας μαθητής ο οποίος μου έστειλε αυτό το αρχείο…
Αριστεία & Καινοτομία στην Εκπαίδευση 2012
Το έργο “Edmodo: Ασφαλής Κοινωνική Δικτύωση στην Τάξη” έλαβε βραβείο Αριστείας και Καινοτομίας για το έτος 2012 από το θεσμό του Υπουργείου Παιδείας Θ.Π.Α.
Ελπίζω η τεκμηρίωση του έργου να αποτελέσει μια καλή πηγή για τη χρήση του edmodo στην τάξη εμπλουτίζοντας τα εργαλεία των εκπαιδευτικών και αυξάνοντας τη συμμετοχή των μαθητών/τριών.
Από την τελετή της απονομής και βράβευσης κρατώ τη γνωριμία με μια μικρή ομάδα συναδέλφων με τους οποίους μοιραστήκαμε την καλή διάθεση για μια διαφορετική μορφή εκπαίδευσης στη χώρα. Ο γαλανός αττικός ουρανός βοήθησε στη χαλαρή μας κουβέντα. Δεν ανταλλάξαμε υποσχέσεις, ούτε πέσανε στο τραπέζι μεγαλοστομίες. Παρά μόνο χαμόγελα και ιδέες για ένα σχολείο που αξίζουμε όλοι μας, μαθητές και εκπαιδευτικοί.
Στην παρέα της 2ας Νοεμβρίου αφιερώνω το παρακάτω τραγούδι με την ευχή να βρεθούμε ξανά:
Google Code-in Contest for High School Students
The Google Code-in contest gives pre-university students (ages 13-17) around the world an opportunity to explore the world of open source development. Students have the chance to work with mentors from 10 open source software projects on real world coding, documentation, user interface, research and quality assurance tasks.
Participants complete “tasks” of their choice designed by the 10 open source software projects. Students work completely online and outside of school hours. Students can earn t-shirts and certificates for their work and 20 dedicated students (2 chosen by each software project) will win a trip to Google in Mountain View, CA, USA in 2013.
In 2011, 542 students from 56 countries completed at least one task in the contest. We hope to expand the program this year and would appreciate your help and that of the educators in your association to spread the word to students around the globe.
The Google Code-in contest runs from November 26, 2012 to January 14, 2013. Visit:
for more information on the Google Code-in contest. A flyer about the contest is available at:
5ο τεύχος i-teacher
Στη διεύθυνση: http://i‐teacher.gr , αναρτήθηκε το 5ο τεύχος του περιοδικού i‐Teacher.gr (τεύχος Νοεμβρίου 2012) . Διατίθεται δωρεάν (free download), κλικ εδώ: http://i‐teacher.gr/files/5o_teyxos_i‐teacher_11_2012.pdf . Το i‐Teacher (ISSN 1792‐4146) είναι το ηλεκτρονικό περιοδικό για τις Τ.Π.Ε. και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση.
Εορταστικές εκδηλώσεις του Βαφοπουλείου Πνευματικού Κέντρου
Στο πλαίσιο εορτασμού για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης, το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο διοργανώνει σειρά εκδηλώσεων για το μήνα Νοέμβριο 2012.
Οι εκδηλώσεις, που θα λάβουν χώρα από 1 – 15 Νοεμβρίου 2012, είναι οι ακόλουθες:
Πέμπτη 1, ώρα 20.30
“Ο Κώστας Λούστας εκθέτει την προσωπική του συλλογή”
Εγκαίνια αναδρομικής έκθεσης ζωγραφικής του Κώστα Λούστα
Διάρκεια έκθεσης: 1 – 30/11/2012
(Αίθουσες Α’ και Β΄ Εικαστικών Εκδηλώσεων 5ου ορόφου)
(Είσοδος ελεύθερη)
Παρασκευή 2, ώρα 19.00
Ημερίδα: “Ιστορία της Ρωσικής παρουσίας στη Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα”
Ομιλητές: Αντώνιος-Αιμίλιος Ν.Ταχιάος, σλαβολόγος, ομότιμος καθηγητής του Α.Π.Θ.
Αλεξέι Ποπώβ, Γενικός Πρόξενος της Ρωσίας στη Θεσσαλονίκη
Πρωτοπρεσβύτερος Γρηγόριος Σταμκόπουλος, γενικός διευθυντής του ΕΚΠΥ “Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς”
Πάβελ Σελιβάνωφ, πρόεδρος της Ένωσης των Επιγόνων των Ρώσων μεταναστών πρώτου κύματος
Γέροντας Ιωακείμ, Ιερά Σκήτη Αγίας Άννης Αγίου Όρους
Κωνσταντίνος Γκαμπαερίδης, πρόεδρος, Συνδέσμου Παλιννοστούντων Επιχειρηματιών της Αλεξανδρουπόλεως
Ιωάννης Ζελίλωφ, πρόεδρος, Συλλόγου Παλιννοστούντων “Επιστροφή”.
(Αίθουσα Θεάτρου)
Έκθεση παλιών φωτογραφιών και αρχείων με θέμα τη ρωσική εισφορά στην ανάπτυξη του τόπου.
Παρουσίαση του ιδρύματος “Σπίτι της Ρωσικής διασποράς” (Μόσχα) και τελετή δωρεάς των εκδόσεων του στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο .
Διάρκεια έκθεσης: 2 – 18/11/12
(Αίθουσα Εικαστικών Εκδηλώσεων 6ου ορόφου)
Διοργανώνονται σε συνεργασία με το Γενικό Προξενείο της Ρωσίας στη Θεσσαλονίκη και το εργαστήριο τέχνης «Παλίτρα ΧΧΙ» από τη Μόσχα στο πλαίσιο (2012: 100 χρόνια Ελεύθερη Θεσσαλονίκη)
(Είσοδος ελεύθερη)
Δευτέρα 5, ώρα 20.00
“Θεσσαλονίκη εν θερμώ”
Παρουσίαση του βιβλίου του Απόστολου Παπαγιαννόπουλου, εκδ. Μαλλιάρης-Παιδεία.
Ομιλητές οι δημοσιογράφοι: Φαίδων Γιαγκιόζης και Παύλος Νεράντζης
(Αίθουσα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων 4ου ορόφου)
(Είσοδος ελεύθερη)
Πέμπτη 15, ώρα 20.00
“Καλλιτεχνικές δημιουργίες”
Έκθεση με έργα των μελών του «Συλλόγου Συνταξιούχων της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος» – Νομαρχιακό Παράρτημα Νομού Θεσσαλονίκης.
Διάρκεια έκθεσης: 15 – 30/11/12
(Φουαγιέ Θεάτρου)
(Είσοδος ελεύθερη)
Θεσσαλονίκη: μια πόλη σε μετάβαση, 1912-2012
Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης εκατό χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης το 1912, στην κορύφωση των εορταστικών εκδηλώσεων, ο Δήμος Θεσσαλονίκης διοργάνωσε διεθνές επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Θεσσαλονίκη: μια πόλη σε μετάβαση, 1912-2012».
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε από τις 18 μέχρι τις 21 Οκτωβρίου 2012 στο Συνεδριακό και Επιστημονικό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Στόχος του συνεδρίου ήταν να αποτελέσει σημείο συνάντησης των σύγχρονων ιστοριογραφικών ρευμάτων αλλά και όλων των συναφών κοινωνικών επιστημών, όπως της ιστορίας, της κοινωνικής ανθρωπολογίας, της οικονομίας, του δικαίου, των διεθνών σχέσεων και των τεχνών.
Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν οι: Edhem Eldem (Bogazici University), Eyal Ginio (Hebrew University of Jerusalem), Charles King (Georgetown University), Πασχάλης Κιτρομηλίδης (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Yura Konstantinova (Bulgarian Academy of Sciences), Nora Lafi (Zentrum Moderner Orient).
Την έναρξη του συνεδρίου κήρυξε ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, ενώ τις εναρκτήριες ομιλίες έδωσαν οι Mark Mazower (Πανεπιστήμιο Κολούμπια) και Κωνσταντίνος Σβολόπουλος (Ακαδημία Αθηνών).
Το oλοκαύτωμα των Καλαβρύτων 13-12-1943
Ακόμη ένα βίντεο της ΕΡΤ για το ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων.
Η Έλλη Παππά για τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο
Καθώς προετοιμάζουμε το υλικό για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, πέσαμε πάνω στο βίντεο – μέρος αφιερώματος της ΕΡΤ στην Έλλη Παππά. Αντιγράφω από το άρθρο στο YouTube:
Στο αφιέρωμα η Έλλη Παππά, συγγραφέας και μαρτυρική σύντροφος του Νίκου Μπελογιάννη, αφηγείται σε μια παρέα παιδιών την ιστορία του Ελληνοιταλικού πολέμου. Απαντά στις ερωτήσεις και αγκαλιάζει τις αγωνίες της νέας γενιάς.
Το αφιέρωμα δημιούργησε η δημοσιογράφος Έμμα Παπαεμμανουήλ . Προβλήθηκε στα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ το 2002, κατά τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Επτά χρόνια μετά, στις 27 Οκτωβρίου 2009, η Έλλη Παππά έγραψε την τελευταία σελίδα στην δική της ιστορία. Έφυγε από την ζωή για να πάει εκεί που ίσως συναντήσει ξανά τον μεγάλο της έρωτα Νίκο Μπελογιάννη.
Το αφιέρωμα αυτό, αποτελεί ένα μικρό φόρο τιμής στην μεγάλη αγωνίστρια, αλλά κυρίως αφήνει την σφραγίδα του λόγου της μέσα στον χρόνο.
Συρτάκι στην Αττάλεια Τουρκίας
Ευρωπαϊκά προγράμματα Comenius
Η παρουσίαση είναι διαθέσιμη στο http://prezi.com/p_q7b43ejvwt/comenius/
Μεγάλες δραστηριότητες – projects
Τα παρακάτω αποτέλεσαν έναν οδηγό οργάνωσης των μεγάλων δραστηριοτήτων (projects) για τη Γ’ Γυμνασίου κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012. Τα αρχεία με τις ακριβείς οδηγίες προς τους μαθητές είναι αναρτημένα σε ένα μη δημόσιο δίκτυο, το edmodo.com, το οποίο επιτρέπει την επικοινωνία μαθητών και εκπαιδευτικού.
Δημιουργία ομάδων – αρμοδιότητες μελών (Α’ φάση)
Σκοπός, υποενότητες και στόχοι της εργασίας (Α’ φάση)
Δραστηριότητες ομάδας (A’ φάση)
Οι δικές μου δραστηριότητες (Β’ Φάση)
Οδηγίες σύνταξης βιβλιογραφίας (Β’ Φάση)
Παρακάτω παραθέτω μερικές σημείωσεις σχετικά με τις ερευνητικές εργασίες:
Video από το Buck Institute for Education το οποίο εξηγεί με απλά λόγια τις βασικές αρχές μάθησης βασισμένες στα projects.
This simple video makes the essential elements of PBL come alive and brings to light the 21st Century skills and competencies (collaboration, communication, critical thinking) that will enable K-12 students to be college and work-ready as well as effective members of their communities.
Ο συνάδελφος Νίκος Μιχαηλίδης δημοσίευσε μια λίστα με επιμορφωτικό υλικό από την “Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών της Α΄ τάξης Γενικών Λυκείων στο αντικείμενο Ερευνητικές Εργασίες (Project)” του ΟΕΠΕΚ, στην οποία παραπέμπω:
- Καινοτομία Ερευνητικών Εργασιών
- Οδηγός Ερευνητικών Εργασιών Λυκείου
- Οι Φάσεις των Ερευνητικών Εργασιών
- Ερευνητικές Εργασίες: Το γενικότερο πλαίσιο
- Παρουσιάσεις από το ΠΕΚ Μυτιλήνης (1η μέρα, 2η μέρα)
- Χρονοπρογραμματισμός (ενδεικτικός)
- Ολοκληρωμένο παράδειγμα Ερευνητικής Εργασίας με θέμα τον Πολιτισμό
- Ιστοεξερευνήσεις (τι είναι, άρθρο)
Να μια σελίδα που συγκεντρώνει τις παρουσιάσεις των εργασιών όλων των ομάδων της Γ’ Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2010 – 2011. Ελπίζω να αποτελέσουν ένα καλό οδηγό για όσους μαθητές και συναδέλφους εκπαιδευτικούς θέλουν να οργανώσουν τις μεγάλες ομαδικές δραστηριότητες στο μέλλον.
Συμπληρωματικά, στο site της Σχολικής Συμβούλου Πληροφορικής Νοτίου Αιγαίου, κ. Τσαμπίκα Καράκιζα, βρήκα μια σειρά από έγγραφα τα οποία βοήθησαν αρκετά στα παραπάνω:
- Προτεινόμενα Θέματα
- Χρονοδιάγραμμα Εργασιών
- Στοιχεία Ομάδας
- Προσχέδειο Εργασίας
- Απαιτήσεις Παρουσιάσεων
- Ομαδικές Εργασίες – Πέντσας Παναγιώτης
- Η μέθοδος project στη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο
- Παρουσίαση Διημερίδας 2008 «Μεθοδολογική προσέγγιση και οργάνωση της μεθόδου project στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής της Γ΄ Γυμασίου»
Προσθέτω στο υπάρχον υλικό και όσα γράφει και παραθέτει ο συνάδελφος στο Ιστολόγιό του με θέμα: Μέθοδος Project. Εκεί θα διαβάσετε τα παρακάτω θέματα:
- ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ PROJECT
- Η παιδαγωγική αξιοποίηση των σχεδίων εργασίας: Από τη θεωρία στην πράξη
- Βιβλίο : Διδακτική της Πληροφορικής
- H μέθοδος project σε ένα πρόγραμμα για το περιβάλλον
- Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα εφαρμογής της μεθόδου project στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και στην Αγωγή Υγείας.
- Εργασία τύπου project : Ενέργεια & Περιβάλλον
- Παρουσίαση της Μεθόδου Project
- H ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ PROJECT
Επίσης υπάρχουν κάποιοι οδηγοί γραμμένοι στα Αγγλικά. Νομίζω ότι μπορούν να βοηθήσουν όσες και όσους επιχειρούν τα πρώτα τους βήματα στην οργάνωση ομαδικών μαθητικών δραστηριοτήτων:
- Team Works Guide (PDF)
A series of teacher-led classroom activities to develop collaboration, cross-cultural understanding, and conflict resolution skills - Team Ready Guide (PDF)
A teacher and student guide to creating successful teams - Intel Education – K12 Project-Based Approaches
- Project Based Learning
- Project Based Learning Webinar
Υπάρχουν πλέον ένα σωρό διαθέισμες πλατφόρμες και εργαλεία διαχείρισης περιεχομένου που μπορεί ο διδάσκων να χρησιμοποιήσει για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών, να οργανώσει τον τρόπο δουλειάς τους και να παρακολουθεί την εξέλιξη των εργασιών, τόσο ανά ομάδα, όσο και ανά άτομο. Μια αναζήτηση στο Internet θα δώσει πολλά αποτελέσματα.
Στο http://www.thinkquest.org/library/winners/2009_website.html θα βρείτε ένα σωρό πετυχημένες ομαδικές εργασίες μαθητών. Πολλές από τις ομάδες έχουν μέλη ακόμη και από διαφορετικές χώρες, αποδεικνύοντας έτσι ότι οι Νέες Τεχνολογίες βοηθούν τη συνεργατικότητα. Πρέπει να το θέλουν και τα μέλη της ομάδας βέβαια…
Εδώ θα βρείτε τη λίστα με τα αρχεία οδηγιών για τις ερευνητικές εργασίες της Γ’Γυμνασίου κατά τη σχολική χρονιά 2010 – 2ο11:
2η φάση εργασιών Γ’ τάξης: «Εισαγωγή»
Εργασίες Γ’ τάξης: συμπληρωματικές οδηγίες
3η φάση εργασιών Γ’ τάξης (Α’ μέρος)
3η φάση εργασιών Γ’ τάξης (Β’ μέρος)
Οδηγίες σύνταξης βιβλιογραφίας
Πληροφορικός @ σχολείο ;-)
Σχετικά με μένα
About me. Edit this in the options panel.Αρχεία
- Σεπτέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτέμβριος 2010
- Απρίλιος 2010
- Φεβρουάριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Φεβρουάριος 2009
- Ιανουάριος 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
Αναζήτηση