Δραστηριότητα 1η : Ανίχνευση των γνώσεων των παιδιών μας
Η ανίχνευση θα γίνει με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών και τη χρήση του cmap tools. Η ερώτηση μας θα είναι πείτε μας τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη φράση 25 Μαρτίου, διπλή εορτή……Εμείς καταγράφουμε όλες τις απαντήσεις των παιδιών στο πρόγραμμα.
Δραστηριότητα 2η : Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Παρουσιάζουμε την εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στα παιδιά και ζητάμε να μας την περιγράψουν.
πηγή εικόνας: https://gr.pinterest.com/pin/120752833741916496/
Στη συνέχεια τα ρωτάμε να μας πουν τι πιστεύουν ότι είπε ο άγγελος στην Παναγία μας και την υπόθεσή τους αυτή την επιβεβαιώνουμε δείχνοντάς τους ένα σχετικό βίντεο. Στο τέλος του βίντεο τους θέτουμε ερωτήσεις κατανόησης.
https://www.youtube.com/watch?v=NsLNk-slJY4
Εναλλακτικά μπορούμε να τους διαβάσουμε την ιστορία του Ευαγγελισμού από το ακόλουθο pdf.
http://catichisi.gr/images/stories/content/0_2015-16/1.2015/prosxoliki/22.Evag/22m1.pdf
Δραστηριότητα 3η : Εμπέδωση
α)Αναπαριστούμε το γεγονός του Ευαγγελισμού με τα παιδιά για να τους γίνει βίωμα και μετά δίνουμε τα γεγονότα του Ευαγγελισμού που υπάρχουν στον παρακάτω σύνδεσμο και τους λέμε σε ομάδες των δύο ατόμων να συνεργαστούν και να μας τα βάλουν σε σωστή χρονολογική σειρά. Εξηγούμε πριν ξεκινήσουν τα παιδιά τι δείχνει η κάθε εικόνα.
http://catichisi.gr/images/stories/content/0_2015-16/1.2015/prosxoliki/22.Evag/22b.pdf
β) Τους δίνουμε την εικόνα του Ευαγγελισμού σε παζλ για να το επιλύσουν.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2ff38b4521b9
Δραστηριότητα 4η : Αξιολόγηση
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/Φύλλο-Αξιολόγησης-Ευαγγελισμός.pdf
Δραστηριότητα 5η : Τα Ελληνάκια της Φακίνου -Διδασκαλία
Δείχνουμε τις εικόνες του βιβλίου στα παιδιά και τους ζητάμε να μας αφηγηθούν την ιστορία βλέποντας τις εικόνες. Στη συνέχεια, τους διαβάζουμε την ιστορία και τα ρωτάμε να μας πουν εάν είχαν δώσει την ίδια έκβαση ή όχι, ζητώντας τους πάλι να αφηγηθούν την ιστορία με βάση όσα άκουσαν από το βιβλίο. Στη συνέχεια κάνουμε ερωτήσεις επεξεργασίας της ιστορίας του βιβλίου, να κατανοήσουν τα γεγονότα εκείνης της εποχής με τη μορφή τηλεπαιχνιδιού.
Στο τέλος της επεξεργασίας ζωγραφίζουν τι τους άρεσε από το παραμύθι.
Δραστηριότητα 6η : Εμπέδωση
Δραματοποιούμε το παραμύθι τα Ελληνάκια. Μοιράζουμε ρόλους, δημιουργούμε τα σκηνικά με ότι έχουμε στην τάξη ως υλικό και πολλή φαντασία και αναπαριστούμε τα γεγονότα εκείνης της εποχής.
Δραστηριότητα 7η : Εμπέδωση
Δίνουμε στα παιδιά ανθρωπάκια πατρόν από χαρτόνι και τους ζητάμε να τους φορέσουν με γκοφρε την ενδυμασία του τσολιά που είδαν στο παραμύθι και της Αμαλίας για τις γυναίκες.
Για να τα βοηθήσουμε έχουμε στην τηλεόραση της τάξης μας εμφανίσει μία στολή τσολιά και μιας Αμαλίας.
https://www.youtube.com/watch?v=X1GIR6zOUgc
Όταν τελειώσουν την παρουσιάζουν στην παρεούλα και μας περιγράφουν τη στολή που έφτιαξαν.
πηγή εικόνων: https://paixnidaki.com/paidiki-kataskeui-tsolias-ektiposimo/
https://gr.pinterest.com/pin/298082069072799218/
Πατρόν: πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο
https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/τσολιας_αμαλία-πατρον.pdf
Δραστηριότητα 8η : Διδασκαλία του αριθμού 9, εισαγωγή στην πρόσθεση
Με αφορμή το παραμύθι “Τα Ελληνάκια” λέμε στα παιδιά ότι 9 Τσολιάδες έπρεπε να ανέβουν στο βουνό για να παρακολουθήσουν την πορεία των Τούρκων, που τριγύριζαν και μάζευαν τους φόρους. Στην αρχή στο βουνό ανεβαίνουν οι 8 Τσολιάδες και μετά το μεσημέρι προστέθηκε και άλλος ένας τσολιάς, που είχε μείνει πίσω για να τους πάει φαγητό. Το βουνό το κατασκευάζουν με τουβλάκια. Επιλέγουμε ένα παιδί από την παρεούλα να στείλει τους 8 τσολιάδες στο βουνό, 4 να κατασκευάσουν το βουνό με τουβλάκια και άλλον έναν να πάει φαγητό το μεσημέρι στους συναγωνιστές του. Η Νηπιαγωγός ζητάει από τα υπόλοιπα παιδιά της παρέας να ελέγξουν τον αριθμό των τσολιάδων που ανέβηκαν στο βουνό, να βρουν το αριθμητικό σύμβολο που αντιστοιχεί στην ποσότητά τους και να το βάλουν στη θέση του βουνού. Στη συνέχεια να μετρήσουν πόσοι τσολιάδες ανεβαίνουν στο βουνό το μεσημέρι και να πράξουν αναλόγως. Μόλις ολοκληρωθεί η συνάντηση των τσολιάδων με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού αποτυπώνουμε βιωματικά την διαδικασία της πρόσθεσης και του αριθμού 9 που είναι και το ζητούμενό μας.
Φύλλο εμπέδωσης για Νήπια
https://www.liveworksheets.com/ef3374571du
Δραστηριότητα 9η : Εμπέδωση του αριθμού 9
Χρησιμοποιούμε δύο στεφάνια χουλα χουκ και ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν στο κάθε στεφάνι τσολιαδάκια μέχρι τον αριθμό 9. Στη συνέχεια απαριθμούν τον αριθμό των τσολιάδων σε κάθε στεφάνι και αφαιρούν ή προσθέτουν τόσα τσολιαδάκια το σύνολο των οποίων να μας φανερώσει τον αριθμό 9. Ανάμεσα στα δύο στεφάνια ζητάμε από τον πρώτο συμμετέχοντα να τοποθετήσει το σύμβολο που μας φανερώνει το βάζω, προσθέτω. Ολοκληρώνοντας σχηματίζουν τον αριθμό 9 με πλαστελίνη.
Δραστηριότητα 10η : Αξιολόγηση του αριθμού 9
Η αξιολόγηση θα γίνει με τη χρήση φύλλων εργασίας.
https://www.liveworksheets.com/um3374333ve
https://www.liveworksheets.com/ld3374348dm
Δραστηριότητα 11η : Διδασκαλία- Τί γιορτάζουμε στις 25 Μαρτίου
Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν πώς θα βρουν πληροφορίες για την 25η Μαρτίου, πέρα από αυτές που πήραν από την ιστορία τα Ελληνάκια. Ακούμε τις απόψεις τους και στην περίπτωση που μας πουν από το ίντερνετ, τα ρωτάμε να μας πουν που θα ψάξουμε και τι θα γράψουμε. Σε αυτό το σημείο βοηθάει η νηπιαγωγός της τάξης, η οποία γράφει τις λέξεις κλειδιά, ανοίγει τη μηχανή αναζήτησης και αφήνεια τα παιδιά που επιθυμούν να πληκτρολογήσουν τις λέξεις κλειδιά. Για τη σωστή επιλογή των βίντεο θα τα κατευθύνει η ίδια. Έτσι η Νηπιαγωγός θα μπορούσε να δείξει τα παρακάτω βίντεο στα παιδιά και κατά την διάρκεια της προβολής τους, θα τα σταματήσει και θα τους θέσει ερωτήσεις κατανόησης.
Η 25η Μαρτίου 1821 για παιδιά – Τι γιορτάζουμε ; – Μαθαίνουμε κι αλλιώς ! – YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=go1T8_vVjjQ
Εναλλακτικά θα μπορούσατε να δείξετε και τα κάτωθι βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=7kZze1EFH3E
https://www.youtube.com/watch?v=O0bXkQTf-ww
https://www.youtube.com/watch?v=CDhdiqp_ng8
Στο τέλος της προβολής θα παίξει μαζί τους ένα παιχνίδι γνώσεων με τους ήρωες για να διαπιστώσει τι έχουν καταλάβει για τα γεγονότα του 1821. https://wordwall.net/resource/12622519/%ce%bf%ce%b9-%ce%ae%cf%81%cf%89%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7%cf%82
Επίσης τους δείχνουμε εικόνες ηρώων και ζητάμε να μας τις περιγράψουν.
πηγή εικόνων: https://gr.pinterest.com/pin/614530311627777719/
Δραστηριότητα 12η : Εμπέδωση
Παιχνίδι μνήμης με τους ήρωες του 1821 και την ονομασία τους.https://learningapps.org/display?v=pm5vez3ga23
πηγή εικόνων: https://gr.pinterest.com/pin/614530311627777719/
Στο τέλος το κάθε παιδί ζωγραφίζει και από έναν ήρωα και μας τον παρουσιάζει.
πηγή : https://gr.pinterest.com/pin/186969822008780709/
πηγή εικόνας:https://gr.pinterest.com/pin/658651514261395504/
πηγή εικόνας: https://gr.pinterest.com/pin/388505905363540892/
πηγή εικόνας:https://gr.pinterest.com/pin/12314598968020429/
πηγή εικόνας:https://gr.pinterest.com/pin/617908011375274313/
Δραστηριότητα 13η : Εμπέδωση _Φωνολογική επίγνωση με τα ονόματα των ηρώων
Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και παίζουμε ένα τηλεπαιχνίδι βρες τη φωνούλα του αρχικού γράμματος του ήρωά μας. Η Νηπιαγωγός κάνει την παρουσιάστρια του παιχνιδιού και ρωτάει τα παιδιά και των δύο ομάδων….πχ από ποιά φωνούλα ξεκινάει ο Κολοκοτρώνης. Το παιδί που θα απαντήσει πρώτο σωστά θα πάρει και τον πόντο για την ομάδα του. Εάν δεν απαντήσει κανένας από τους δύο παίχτες τότε ρωτάμε την ολομέλεια των δύο ομάδων και οποία πει πρώτη τη σωστή απάντηση θα πάρει και τον πόντο. Νικήτρια θα είναι η ομάδα που θα συγκεντρώσει περισσότερους πόντους.
Φύλλα εργασίας : Αντιστοιχούμε τον ήρωα με το αρχικό γράμμα του ονοματός του (προνήπια)
https://www.liveworksheets.com/oy3374544dd
Κυκλώνουμε το αρχικό γράμμα που ξεκινάει το όνομα κάποιων ηρώων του 1821
https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/Ηρωες.pdf
Δραστηριότητα 14η : Η Ελληνική μας Σημαία
Δείχνουμε στα παιδιά της Ελληνική μας σημαία και τα προτρέπουμε να μας την περιγράψουν. Στη συνέχεια καλούμε να μετρήσουν τις μπλε γραμμές και να βάλουν τον αριθμό που αντιστοιχεί στην ποσότητά τους και να κάνουν το ίδιο για τις άσπρες. Τα ρωμάτε να μας πουν εάν γνωρίζουν γιατί έχουν αυτό τον αριθμό. Ακούμε τις απόψεις τους και τους εξηγούμε ότι αναφέρονται οι μπλε γραμμές στη φράση Ελευθερία ή θάνατος, μπλε σειρά και συλλαβή. Είναι το σύμβολο της Πατρίδας μας για το οποίο θα πολεμήσουμε εάν χρειαστεί. Ολοκληρώνοντας δίνουμε σε κάποια προχωρημένα νήπια τις συλλαβές ελευθερία η θάνατος και τους ζητάμε να μας τις βάλουν πάνω στις μπλε γραμμές. Η φράση θα υπάρχει γραμμένη για να τη συμβουλεύονται.
Ολοκληρώνοντας σχηματίζουν την Ελληνική σημαία σε παζλ της τάξης και του διαδικτύου.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35477c7f489f
Δραστηριότητα 15η : Τραγουδάμε πατριωτικά και χορεύουμε
Στην αρχή ακούμε τραγούδια για την 25η Μαρτίου, εξηγούμε το νόημά τους στα παιδιά και προσπαθούμε να τα τραγουδήσουμε και εμείς και να τα συνοδέψουμε με μουσικά όργανα. Χωρίζουμε τα παιδιά σε 3 ομάδες. Η μία ομάδα θα είναι οι τραγουδιστές, η δεύτερη ομάδα θα είναι η ορχήστρα και η τρίτη ομάδα θα είναι οι χορευτές μας.
https://www.youtube.com/watch?v=PpP4e2RhTyk
Τα κλεφτόπουλα
https://www.youtube.com/watch?v=qk1lNcbAhxo
40 Παλικάρια
https://www.youtube.com/watch?v=78OcEBJPmgM&list=PLykflcFKN3gOdm6x-2aRmZj2KB-HbfdUS&index=6
Θούριος
https://www.youtube.com/watch?v=P6oxQdDfYIs&list=PLykflcFKN3gOdm6x-2aRmZj2KB-HbfdUS&index=18
Να τανε το 21
https://www.youtube.com/watch?v=hf9oCybaNbA&list=PLykflcFKN3gOdm6x-2aRmZj2KB-HbfdUS&index=4
Ύμνος για τη Σημαία μας
https://www.youtube.com/watch?v=-F5umUkrnIo
ttps://www.youtube.com/watch?v=GQqiwU6cjQ8 Ορχηστρικό
Εθνικός μας ύμνος
https://www.youtube.com/watch?v=yZzxTOuXnbI
https://www.youtube.com/watch?v=1YZpzOLtnCg
Εμβατήριο Παρέλασης
Δραστηριότητα 16η : Αξιολόγηση
Ζωγραφίζουμε τι γιορτάζουμε στις 25 Μαρτίου 1821.
https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/Φύλλο-αξιολόγησης-Τι-γιορτάζουμε-την-25η-Μαρτίου.pdf
Πρόσφατα σχόλια