ΚΑΝΕΛΛΑΚΗ ΓΚΟΛΦΩ

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

25η Μαρτίου : Διπλή εορτή

Μαρ 202315

Δραστηριότητα 1η : Ανίχνευση των γνώσεων των παιδιών μας

οθόνης 2023 03 12 161226

Η ανίχνευση θα γίνει με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών και τη χρήση του cmap tools. Η ερώτηση μας θα είναι πείτε μας τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη φράση 25 Μαρτίου, διπλή εορτή……Εμείς καταγράφουμε όλες τις απαντήσεις των παιδιών στο πρόγραμμα.

Δραστηριότητα 2η : Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Παρουσιάζουμε την εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στα παιδιά και ζητάμε να μας την περιγράψουν.

πηγή εικόνας: https://gr.pinterest.com/pin/120752833741916496/ 

Στη συνέχεια τα ρωτάμε να μας πουν τι πιστεύουν ότι είπε ο άγγελος στην Παναγία μας και την υπόθεσή τους αυτή την επιβεβαιώνουμε δείχνοντάς τους ένα σχετικό βίντεο. Στο τέλος του βίντεο τους θέτουμε ερωτήσεις κατανόησης.

https://www.youtube.com/watch?v=NsLNk-slJY4

Εναλλακτικά μπορούμε να τους διαβάσουμε την ιστορία του Ευαγγελισμού από το ακόλουθο pdf.

http://catichisi.gr/images/stories/content/0_2015-16/1.2015/prosxoliki/22.Evag/22m1.pdf

Δραστηριότητα 3η : Εμπέδωση

α)Αναπαριστούμε το γεγονός του Ευαγγελισμού με τα παιδιά για να τους γίνει βίωμα και μετά δίνουμε τα γεγονότα του Ευαγγελισμού που υπάρχουν στον παρακάτω σύνδεσμο και τους λέμε σε ομάδες των δύο ατόμων να συνεργαστούν και να μας τα βάλουν σε σωστή χρονολογική σειρά. Εξηγούμε πριν ξεκινήσουν τα παιδιά τι δείχνει η κάθε εικόνα.

http://catichisi.gr/images/stories/content/0_2015-16/1.2015/prosxoliki/22.Evag/22b.pdf

IMG 20230316 112458ευαγγελισμός

β) Τους δίνουμε την εικόνα του Ευαγγελισμού σε παζλ για να το επιλύσουν.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2ff38b4521b9

 

Δραστηριότητα 4η : Αξιολόγηση

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/Φύλλο-Αξιολόγησης-Ευαγγελισμός.pdf

Δραστηριότητα 5η : Τα Ελληνάκια της Φακίνου -Διδασκαλία

Δείχνουμε τις εικόνες του βιβλίου στα παιδιά και τους ζητάμε να μας αφηγηθούν την ιστορία βλέποντας τις εικόνες. Στη συνέχεια, τους διαβάζουμε την ιστορία και τα ρωτάμε να μας πουν εάν είχαν δώσει την ίδια έκβαση ή όχι, ζητώντας τους πάλι να αφηγηθούν την ιστορία με βάση όσα άκουσαν από το βιβλίο. Στη συνέχεια κάνουμε ερωτήσεις επεξεργασίας της ιστορίας του βιβλίου, να κατανοήσουν τα γεγονότα εκείνης της εποχής με τη μορφή τηλεπαιχνιδιού.

https://wordwall.net/resource/12613478/%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B1

Στο τέλος της επεξεργασίας ζωγραφίζουν τι τους άρεσε από το παραμύθι.

Δραστηριότητα 6η : Εμπέδωση

Δραματοποιούμε το παραμύθι τα Ελληνάκια. Μοιράζουμε ρόλους, δημιουργούμε τα σκηνικά με ότι έχουμε στην τάξη ως υλικό και πολλή φαντασία και αναπαριστούμε τα γεγονότα εκείνης της εποχής.

Δραστηριότητα 7η : Εμπέδωση

 Δίνουμε στα παιδιά ανθρωπάκια πατρόν από χαρτόνι και τους ζητάμε να τους φορέσουν με γκοφρε την ενδυμασία του τσολιά που είδαν στο παραμύθι και της Αμαλίας για τις γυναίκες.

Για να τα βοηθήσουμε έχουμε στην τηλεόραση της τάξης μας εμφανίσει μία στολή τσολιά και μιας Αμαλίας.

https://www.youtube.com/watch?v=X1GIR6zOUgc

Όταν τελειώσουν την παρουσιάζουν στην παρεούλα και μας περιγράφουν τη στολή που έφτιαξαν. 

 

dorean ektiposimo

πηγή εικόνων: https://paixnidaki.com/paidiki-kataskeui-tsolias-ektiposimo/

https://gr.pinterest.com/pin/298082069072799218/

Πατρόν: πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο

https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/τσολιας_αμαλία-πατρον.pdf

 

IMG 20230317 145646 IMG 20230317 145705IMG 20230317 145650IMG 20230317 131333

Δραστηριότητα 8η : Διδασκαλία του αριθμού 9, εισαγωγή στην πρόσθεση

Με αφορμή το παραμύθι “Τα Ελληνάκια” λέμε στα παιδιά ότι  9 Τσολιάδες έπρεπε να ανέβουν στο βουνό για να παρακολουθήσουν την πορεία των Τούρκων, που τριγύριζαν και μάζευαν τους φόρους. Στην αρχή στο βουνό ανεβαίνουν οι 8 Τσολιάδες και μετά το μεσημέρι προστέθηκε και άλλος ένας τσολιάς, που είχε μείνει πίσω για να τους πάει φαγητό. Το βουνό το κατασκευάζουν με τουβλάκια. Επιλέγουμε ένα παιδί από την παρεούλα να στείλει τους 8 τσολιάδες στο βουνό, 4 να κατασκευάσουν το βουνό με τουβλάκια και άλλον έναν να πάει φαγητό το μεσημέρι στους συναγωνιστές του. Η Νηπιαγωγός ζητάει από τα υπόλοιπα παιδιά της παρέας να ελέγξουν τον αριθμό των τσολιάδων που ανέβηκαν στο βουνό, να βρουν το αριθμητικό σύμβολο που αντιστοιχεί στην ποσότητά τους και να το βάλουν στη θέση του βουνού. Στη συνέχεια να μετρήσουν πόσοι τσολιάδες ανεβαίνουν στο βουνό το μεσημέρι και να πράξουν αναλόγως. Μόλις ολοκληρωθεί η συνάντηση των τσολιάδων με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού αποτυπώνουμε βιωματικά την διαδικασία της πρόσθεσης και του αριθμού 9 που είναι και το ζητούμενό μας.

IMG 20230320 101844 IMG 20230320 094748 COLLAGE

Φύλλο εμπέδωσης για Νήπια

https://www.liveworksheets.com/ef3374571du

Δραστηριότητα 9η  : Εμπέδωση του αριθμού 9

Χρησιμοποιούμε δύο στεφάνια χουλα χουκ και ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν στο κάθε στεφάνι τσολιαδάκια μέχρι τον αριθμό 9. Στη συνέχεια απαριθμούν τον αριθμό των τσολιάδων σε κάθε στεφάνι και αφαιρούν ή προσθέτουν τόσα τσολιαδάκια το σύνολο των οποίων να μας φανερώσει τον αριθμό 9. Ανάμεσα στα δύο στεφάνια ζητάμε από τον πρώτο συμμετέχοντα να τοποθετήσει το σύμβολο που μας φανερώνει το βάζω, προσθέτω. Ολοκληρώνοντας σχηματίζουν τον αριθμό 9 με πλαστελίνη.

IMG 20230320 100456 COLLAGE IMG 20230320 100717 IMG 20230320 100731 COLLAGE IMG 20230320 101144

Δραστηριότητα 10η  : Αξιολόγηση του αριθμού 9

Η αξιολόγηση θα γίνει με τη χρήση φύλλων εργασίας.

https://www.liveworksheets.com/um3374333ve

https://www.liveworksheets.com/ld3374348dm

Δραστηριότητα 11η : Διδασκαλία- Τί γιορτάζουμε στις 25 Μαρτίου

Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν πώς θα βρουν πληροφορίες για την 25η Μαρτίου, πέρα από αυτές που πήραν από την ιστορία τα Ελληνάκια. Ακούμε τις απόψεις τους και στην περίπτωση που μας πουν από το ίντερνετ, τα ρωτάμε να μας πουν που θα ψάξουμε και τι θα γράψουμε. Σε αυτό το σημείο βοηθάει η νηπιαγωγός της τάξης, η οποία γράφει τις λέξεις κλειδιά, ανοίγει τη μηχανή αναζήτησης και αφήνεια τα παιδιά που επιθυμούν να πληκτρολογήσουν τις λέξεις κλειδιά. Για τη σωστή επιλογή των βίντεο θα τα κατευθύνει η ίδια. Έτσι η Νηπιαγωγός θα μπορούσε να δείξει τα παρακάτω βίντεο στα παιδιά και κατά την διάρκεια της προβολής τους, θα τα σταματήσει και θα τους θέσει ερωτήσεις κατανόησης. 

Η 25η Μαρτίου 1821 για παιδιά – Τι γιορτάζουμε ; – Μαθαίνουμε κι αλλιώς ! – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=go1T8_vVjjQ

Εναλλακτικά θα μπορούσατε να δείξετε και τα κάτωθι βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=7kZze1EFH3E

https://www.youtube.com/watch?v=O0bXkQTf-ww

https://www.youtube.com/watch?v=CDhdiqp_ng8

Στο τέλος της προβολής θα παίξει μαζί τους ένα παιχνίδι γνώσεων με τους ήρωες για να διαπιστώσει τι έχουν καταλάβει  για τα γεγονότα του 1821. https://wordwall.net/resource/12622519/%ce%bf%ce%b9-%ce%ae%cf%81%cf%89%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7%cf%82

Επίσης τους δείχνουμε εικόνες ηρώων και ζητάμε να μας τις περιγράψουν.

οθόνης 2023 03 17 233440 οθόνης 2023 03 17 233527 οθόνης 2023 03 17 233554 οθόνης 2023 03 17 233617 οθόνης 2023 03 17 233642 οθόνης 2023 03 17 233706 οθόνης 2023 03 17 233731 οθόνης 2023 03 17 233751 οθόνης 2023 03 17 233812

πηγή εικόνων: https://gr.pinterest.com/pin/614530311627777719/

Δραστηριότητα 12η : Εμπέδωση

 Παιχνίδι μνήμης με τους ήρωες του 1821 και την ονομασία τους.https://learningapps.org/display?v=pm5vez3ga23

πηγή εικόνων: https://gr.pinterest.com/pin/614530311627777719/

Στο τέλος το κάθε παιδί ζωγραφίζει και από έναν ήρωα και μας τον παρουσιάζει.

661c966fc10f20fec14843efdc96d2a9

πηγή : https://gr.pinterest.com/pin/186969822008780709/ 

412babf880053034f004a2d276b650e2

πηγή εικόνας:https://gr.pinterest.com/pin/658651514261395504/

 

7572a2592cc7c2419c53c8e28ed195e7

πηγή εικόνας: https://gr.pinterest.com/pin/388505905363540892/ 

6443b824e65f6bfc573335e2f8cec9dc

πηγή εικόνας:https://gr.pinterest.com/pin/12314598968020429/

f9d13db0a20255f2b94808a00b6ba164 1

πηγή εικόνας:https://gr.pinterest.com/pin/617908011375274313/

Δραστηριότητα 13η : Εμπέδωση _Φωνολογική επίγνωση με τα ονόματα των ηρώων

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και παίζουμε ένα τηλεπαιχνίδι βρες τη φωνούλα του αρχικού γράμματος του ήρωά μας. Η Νηπιαγωγός κάνει την παρουσιάστρια του παιχνιδιού και ρωτάει τα παιδιά και των δύο ομάδων….πχ από ποιά φωνούλα ξεκινάει ο Κολοκοτρώνης. Το παιδί που θα απαντήσει πρώτο σωστά θα πάρει και τον πόντο για την ομάδα του. Εάν δεν απαντήσει κανένας από τους δύο παίχτες τότε ρωτάμε την ολομέλεια των δύο ομάδων και οποία πει πρώτη τη σωστή απάντηση θα πάρει και τον πόντο. Νικήτρια θα είναι η ομάδα που θα συγκεντρώσει περισσότερους πόντους.

Φύλλα εργασίας : Αντιστοιχούμε τον ήρωα με το αρχικό γράμμα του ονοματός του (προνήπια)

https://www.liveworksheets.com/oy3374544dd

Κυκλώνουμε το αρχικό γράμμα που ξεκινάει το όνομα κάποιων ηρώων του 1821

https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/Ηρωες.pdf

Δραστηριότητα 14η : Η Ελληνική μας Σημαία

Δείχνουμε στα παιδιά της Ελληνική μας σημαία και τα προτρέπουμε να μας την περιγράψουν. Στη συνέχεια καλούμε να μετρήσουν τις μπλε γραμμές και να βάλουν τον αριθμό που αντιστοιχεί στην ποσότητά τους και να κάνουν το ίδιο για τις άσπρες. Τα ρωμάτε να μας πουν εάν γνωρίζουν γιατί έχουν αυτό τον αριθμό. Ακούμε τις απόψεις τους και τους εξηγούμε ότι αναφέρονται οι μπλε γραμμές στη φράση Ελευθερία ή θάνατος, μπλε σειρά και συλλαβή. Είναι το σύμβολο της Πατρίδας μας για το οποίο θα πολεμήσουμε εάν χρειαστεί. Ολοκληρώνοντας δίνουμε σε κάποια προχωρημένα νήπια τις συλλαβές ελευθερία η θάνατος και τους ζητάμε να μας τις βάλουν πάνω στις μπλε γραμμές. Η φράση θα υπάρχει γραμμένη για να τη συμβουλεύονται. 

Ολοκληρώνοντας σχηματίζουν την Ελληνική σημαία σε παζλ της τάξης και του διαδικτύου.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35477c7f489f

Δραστηριότητα 15η : Τραγουδάμε πατριωτικά και χορεύουμε

Στην αρχή ακούμε τραγούδια για την 25η Μαρτίου, εξηγούμε το νόημά τους στα παιδιά και προσπαθούμε να τα τραγουδήσουμε και εμείς και να τα συνοδέψουμε με μουσικά όργανα. Χωρίζουμε τα παιδιά σε 3 ομάδες. Η μία ομάδα θα είναι οι τραγουδιστές, η δεύτερη ομάδα θα είναι η ορχήστρα και η τρίτη ομάδα θα είναι οι χορευτές μας. 

https://www.youtube.com/watch?v=PpP4e2RhTyk

Τα κλεφτόπουλα

https://www.youtube.com/watch?v=qk1lNcbAhxo

40 Παλικάρια

https://www.youtube.com/watch?v=78OcEBJPmgM&list=PLykflcFKN3gOdm6x-2aRmZj2KB-HbfdUS&index=6

Θούριος

https://www.youtube.com/watch?v=P6oxQdDfYIs&list=PLykflcFKN3gOdm6x-2aRmZj2KB-HbfdUS&index=18

Να τανε το 21

https://www.youtube.com/watch?v=hf9oCybaNbA&list=PLykflcFKN3gOdm6x-2aRmZj2KB-HbfdUS&index=4

Ύμνος για τη Σημαία μας

https://www.youtube.com/watch?v=-F5umUkrnIo

ttps://www.youtube.com/watch?v=GQqiwU6cjQ8    Ορχηστρικό

Εθνικός μας  ύμνος

https://www.youtube.com/watch?v=yZzxTOuXnbI

https://www.youtube.com/watch?v=1YZpzOLtnCg

Εμβατήριο Παρέλασης

Δραστηριότητα 16η : Αξιολόγηση

Ζωγραφίζουμε τι γιορτάζουμε στις 25 Μαρτίου 1821.

https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/Φύλλο-αξιολόγησης-Τι-γιορτάζουμε-την-25η-Μαρτίου.pdf

από κάτω από: Προτάσεις για Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες ανά Θεματική Ενότητα| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 25η Μαρτίου : Διπλή εορτή    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Πρόσφατα σχόλια

    Άδεια Creative Commons

    Ομάδες

    Μάρτιος 2023
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  

    Σαν σήμερα

    18/4/1951: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο, Ολλανδία και Λουξεμβούργο υπογράφουν στο Παρίσι την ιδρυτική πράξη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας ʼνθρακα και Χάλυβα (ΕΚΑΧ), προπομπό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Σκακιστική άσκηση

    Translate



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων