Δραστηριότητα 1η : Ανίχνευση των γνώσεων τους
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας ζωγραφίζουν την Άνοιξη ακούγοντας τη μελωδία του Vivaldi Spring- Άνοιξη
πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0
Δραστηριότητα 2η Διδασκαλία Τα Χελιδόνια
Προβάλλουμε στα παιδιά ένα ακουστικό ηλεκτρονικό παραμύθι σχετικά με τα χελιδόνια. Το ακούμε και τους ζητάμε να μας το αφηγηθούν.
πηγή: https://youtu.be/j7OGgrfjQj8
Στο τέλος τους δείχνουμε ένα χάρτη και τους ζητάμε να φανταστούν και να μας δείξουν με βελάκια τη διαδρομή των χελιδονιών μέχρι να φτάσουν στη χώρα μας. Τους ζητάμε να μετρήσουν τα βελάκια ως μονάδα μη συμβατής μέτρησης απόστασης και να αντιστοιχήσουν το αριθμητικό σύμβολο του πλήθους των βελών. Τα ρωτάμε να μας πουν τι καιρό έχει τώρα που έρχονται στην Ελλάδα και με τι καιρό φεύγουν από αυτή. Σημειώνουμε τις απόψεις τους, για να τις επαληθεύσουν τα ίδια στην επόμενη δρααστηριότητα.
Δραστηριότητα 3η Διδασκαλία
Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο για να πληροφορηθούν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου τη ζωή των Χελιδονιών και να επαληθεύσουν την υπόθεση που έκαναν για τον τόπο προέλευσής τους στην προηγούμενη δραστηριότητα.
πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=KE5Atjaftt8&t=88s
Στο τέλος του βίντεου τα παιδιά μας μας απαντούν για την υπόθεση που είχαν κάνει και την επαλήθευση ή τη διαψευσή της και απαντούν σε ερωτήσεις κατανόησης. Μετά παίρνουν τα κρουστά μουσικά όργανα και προσπαθώντας να έχουν ένα κοινό ρυθμό τραγουδούν το τραγούδι της Χελιδόνας!
Δραστηριότητα 4η εμπέδωσης
Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και παίζουμε το παιχνίδι ο εκατομμυριούχος….
https://learningapps.org/29388989
Το κάθε παιδί από την ομάδα του θα απαντάει σε μία ερώτηση που θα τους κάνουμε και εάν είναι σωστή θα παίρνει ένα χελιδόνι. Η ομάδα που θα συγκεντρώσει τα περισσότερα χελιδόνια θα είναι η νικήτρια ομάδα. Τα παιδιά από την κάθε ομάδα θα μετρήσουν τα χελιδόνια και θα βάλουν το αντίστοιχο αριθμητικό σύμβολο.
Δραστηριότητα 5η Διδασκαλίας του αριθμού Οχτώ
Τοποθετούμε στο πάτωμα της γωνιάς της παρεούλας χελιδόνια και τουβλακια. Ζητάμε από τα παιδιά να μας βοηθήσουν να φτιάξουμε μια γειτονιά όπου θα κατοικούν τα χελιδόνια που ήρθαν από την Αφρική. Τους εξηγούμε ότι στη γειτονιά αυτή μπορούν να κατοικήσουν μόνο 8 χελιδόνια. Επόμένως θα πρέπει να φτιάξουν μια φωλιά για κάθε χελιδόνι σε ομάδες των 3 παιδιών και στο τέλος να βρουν τον αριθμό 8 και να το βάλουν στη γειτονιά αυτή για να ξέρουμε πόσα χελιδόνια μένουν εκεί.
https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/χελιδονι.pdf
Δραστηριότητα 6η Εμπέδωση του αριθμού 8
Τα παιδάκια κάθονται στα τραπεζάκια εργασίας και σχηματίζουν τον αριθμό 8 με πλαστελίνη. Στη συνέχεια τους λέμε ότι η Χελιδόνα γέννησε 8 αυγά, τα οποία καλούνται να τα σχηματίσουν και να τα βάλουν δίπλα από τον αριθμό για να ξέρει η χελιδόνα πόσα αυγά έχει γεννήσει.
Δραστηριότητα 7η Εμπέδωση της Εποχής άνοιξη
Τοποθετούμε στα τραπεζάκια εργασίας τους μήνες και τις εποχές. Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυάδες και τους ζητάμε όσο χτυπάμε το ταμπουρίνο να μου φέρουν την εποχή της άνοιξης, τους 3 μήνες της και κάτω από τον κάθε μήνα να βάλουν καρτέλες με γεγονότα που συμβαίνουν στον κάθε μήνα. Η δυάδα που θα φέρει σωστά έστω και ένα στοιχείο από αυτά που τους ζητάμε θα πάρει ένα πόντο. Νικήτρια είναι η δυάδα των παιδιών που θα έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους. Όταν ολοκληρωθεί το παιχνίδι και η ταξινόμηση ανά μήνα, διαβάζουμε με τα παιδιά της καρτέλες και κάνουμε φωνολογική επίγνωση και γραφωφωνημική αντιστοίχηση για να επαληθεύσουμε την ορθότητα των απαντήσεών τους.
Καρτέλες με τα γεγονότα της Άνοιξης:
https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/Καρτέλες-με-γεγονότα-της-Άνοιξης.pdf
Δραστηριότητα 9η και 10η : Αξιολόγηση
Φύλλο εργασίας 1ο : Ζωγραφίζουν για την εποχή της άνοιξης : https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/03/Ζωγράφίστε-την-Άνοιξη.pdf
Φύλλο εργασίας 2ο: για προνήπια: https://www.liveworksheets.com/zy3365068ry
για Νήπια:https://www.liveworksheets.com/ua3365095qi
Φύλλο εργασίας 3ο : για προνήπια: https://www.liveworksheets.com/au3365087cq
για Νήπια: https://www.liveworksheets.com/sk3365099ch
Πρόσφατα σχόλια