Δραστηριότητα 1η
Ανίχνευση των γνώσεών τους
Ζωγραφίζουν τι γνωρίζουν για την αποκριά και στο τέλος καταγράφουμε τις απαντήσεις τους σε ένα cmap tools.
https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/02/Ζωγραφίστε-τι-είναι-η-Αποκριά-για-εσάς-Ανίχνευση.pdf
Δραστηριότητα 2η Διδασκαλία: η έννοια της Αποκριάς
Δείχνουμε τις εικόνες από το παραμύθι του Αρλεκίνου στα παιδιά και τους ζητάμε να μας αφηγηθούν τα ίδια την ιστορία χωρίς πρώτα να τους την έχουμε διαβάσει. Εάν δεν μπορέσουν αρχικά τους ζητάμε να περιγράψουν τι βλέπουν σε κάθε εικόνα και μετά να προσπαθήσουν να μας αφηγηθούν μία ιστορία χρησιμοποιώντας τις εικόνες του παραμυθιού. Στο τέλος τους διαβάζουμε το παραμύθι για να διαπιστώσουμε εάν η δική τους ιστορία ήταν η ίδια με την ιστορία του βιβλίου.
Δραστηριότητα 3η Διδασκαλία: Γεωμετρικά Σχήματα μέσα από την Τέχνη
Παρουσιάζουμε στα παιδιά την εικόνα αυτή στον υπολογιστή. Χωρίζουμε τα παιδιά σε 5 ομάδες των 5 ατόμων και τους ζητάμε να ψάξουν στην τάξη και να μας βρουν τα γεωμετρικά σχήματα που βλέπουν σε αυτό το έργο τέχνης του Χουάν Μιρό το καρναβάλι του Αρλεκίνου, να τα συγκεντρώσουν σε ένα στεφάνι της ομάδας τους στη γωνιά της παρεούλας και να μας τα ονομάσουν. Εάν δεν τα ξέρουν, η Νηπιαγωγός τους δείχνει τα σχήματα και τα ταιριάζει με τις ονομασίες τους σε ένα πίνακα αναφοράς.
Δραστηριότητα 4η Εμπέδωσης : Γεωμετρικά σχήματα
Χωρίζουμε τα παιδιά σε 5 ομάδες των 5 ατόμων και τους δίνουμε από ένα γεωμετρικό σχήμα. Στην μία ομάδα δίνουμε το τετράγωνο, στην άλλη το τρίγωνο, στην τρίτη δίνουμε το ορθογώνιο, στην τέταρτη το ρόμβο και στην 5η ομάδα τον κύκλο. Κάθε ομάδα καλείται να ζωγραφίσει με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού το περίγραμμα σώματος ενός μέλους της και μέσα σε αυτό να κολλήσει, αφού έχει σχεδιάσει και κόψει τα αντίστοιχα σχήματα ή να ζωγραφίσει τα σχήματα που του έχουμε δώσει μέσα στο ανθρώπινο περίγραμμα για να φτιάξει τη στολή του αρλεκίνου. Επιπρόσθετα μπορεί να φτιάξει τα γεωμετρικά σχήματα και με πλαστελίνη!
Επιπρόσθετα τα παιδιά μπορούν σε ομάδες των δύο παιδιών, όταν ολοκληρώσουν την α εργασία τους, να συμπληρώσουν παζλ με γεωμετρικά σχήματα στον υπολογιστή μέσω του web2 εργαλείου /www.jigsawplanet.com .
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3fc359907016
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=185eb912213d
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=079a4c0a9967
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3760129d9ad6
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=294c43045f2d
Δραστηριότητα 5η Εμπέδωσης για την έννοια της Αποκριάς
Κατασκευάζουμε με τα παιδιά καπέλα του Αρλεκίνου και στολές από σακούλες σκουπιδιών και γεωμετρικά σχήματα πάνω σε αυτές.
Δραστηριότητα 6η Εμπέδωσης για την έννοια της Αποκριάς
Φοράμε αποκριάτικες στολές και χορεύουμε καρναβαλικά τραγούδια. Επίσης ντυμένοι με στολές θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο μουσικά όργανα για να παράγουμε ένα καρναβαλικό αυτοσχέδιο μουσικό κομμάτι και να το χορέψουμε.
Δραστηριότητα 7η Αξιολόγηση
Φύλλα αξιολόγησης σχετικά με τα γεωμετρικά σχήματα και την αποκριά
https://blogs.sch.gr/gkanellaki/files/2023/02/Ζωγραφίστε-τι-είναι-η-Αποκριά-για-εσάς-Αξιολόγηση.pdf
https://www.liveworksheets.com/ve3349468gj
Ζωγραφίστε ορθογώνια Αξιολόγηση
Πρόσφατα σχόλια