Learning and Memory1

Δεν θέλει κόπο αλλά τρόπο, συστηματική, προγραμματισμένη, διαρκή, εστιασμένη δράση υπέρ της εγκεφαλικής ενέργειας… και η επιτυχία στις όποιες εξετάσεις εγγυημένη!

Σταχυολογώ τα ακόλουθα, με βάσει τη νευροφυσιολογία της μνήμης και της μάθησης, από το ενδιαφέρον άρθρο-βιβλιοκριτική που μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο από το:

http://www.kathimerini.gr/796772/article/epikairothta/episthmh/oi-pio-apotelesmatikoi-tropoi-ma8hshs-enos-keimenoy

  • Το διάβασμα καθίσταται πιο ενδιαφέρον, αποτελεσματικότερο και πιο διασκεδαστικό, αν φροντίζεις να αλλάζεις το περιβάλλον όπου συνηθίζεις να μελετάς. Συγκρατείς ευκολότερα τις πληροφορίες σε σκηνικό διαφορετικό!
  • Μήπως πρέπει να υποδείξεις στον εγκέφαλό σου ποιες πληροφορίες είναι σημαντικές να καταχωριστούν στη μνήμη;

* Προχώρησε σε μια επανάληψη λίγες μέρες μετά το αρχικό διάβασμα.

* Μπες στον ρόλο του δασκάλου: μίλησε σχετικά με όσα έχεις διαβάσει.

* Αυτοεξετάσου και κατάγραψε σε μικρές κάρτες όσες πληροφορίες θέλεις να διατηρείς στη μνήμη σου εύκολα ανακλητές.

  • Κατανεμημένη μελέτη: η μία και μοναδική φορά έντονου διαβάσματος δεν αρκεί… «σπάσε» τον χρόνο που θα αφιέρωνες στη μία αυτή φορά σε περισσότερες φορές μικρότερης διάρκειας, ώστε να επιτύχεις μνήμη πιο θαλερή! Επίσης, στέλνεις ισχυρότερο σήμα στον εγκέφαλό σου σχετικά με το ποια πληροφορία οφείλει να συγκρατήσει, εάν οι επαναλήψεις σου ακολουθούν κάποιο διάστημα ημερών ή βδομάδας μετά την πρώτη ανάγνωση.
  • Το βέλτιστο διάστημα για να μάθεις μια πληροφορία: αν το διαγώνισμά σου είναι προγραμματισμένο για την ερχόμενη Παρασκευή, διάβασε τη Δευτέρα και προχώρησε σε επανάληψη την Πέμπτη. Αν πάλι το διαγώνισμά σου είναι εντός του επόμενου μήνα, εφάρμοσε επαναλήψεις μία φορά ανά εβδομάδα.
  • Μην ξεχνάς την αξία του ύπνου: ο εγκέφαλος σε κατάσταση ύπνου επεξεργάζεται, κατηγοριοποιεί και σταθεροποιεί τις πληροφορίες που του πρόσφερες.

Learning and Memory2