Ανάπτυξη παιχνιδιών γνώσεων μουσικής

Στα παρακάτω αρχεία θα βρείτε το κείμενο και την παρουσίαση της εξής εργασίας:

Καρύδας Α., ΚεχαγιόγλουΙ., Μακρόπουλος Κ., Μανέ Α., Μάνος Τ., Μανουσαρίδης Π., ΜαυρομάτηΚ., Μιχελάκη Α., ΜπάγκαβουΜ., Νάνου Σ., ΠαντελιούΒ., ΠαπαβασιλείουΝ. , Χατζησταμάτη Σ. (2014), Ανάπτυξη παιχνιδιών γνώσεων μουσικής, Επιβλέπουσες καθηγήτριες: Αλεξούδα Γ. και Πατιώ Μ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

Eishghsh_Gymnasio_PPSPTH_

Parousiash_ppspth_gumnasio_3

Σχόλια

Ανάπτυξη Προγράμματος σε C για Μελέτη Φωτογραφικών Μεγεθών

Στo παρακάτω συμπιεσμένο αρχείο θα βρείτε το κείμενο, την παρουσίαση και το πρόγραμμα της εξής εργασίας:

Ζαφειρίου Λ., Λανταβός Π., Παπαδόπουλος Γ. (2014), Ανάπτυξη προγράμματος σε C για τη μελέτη φωτογραφικών μεγεθών, Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

ppspth_Lykeio_2

 

Σχόλια

Προγραμματισμός εφαρμογής γλωσσικής επεξεργασίας

Στο παρακάτω συμπιεσμένο αρχείο θα βρείτε το κείμενο, την παρουσίαση και το πρόγραμμα της εξής εργασίας:

Δόντσιος Σ., Καραμάνης Δ., Στοΐδης Α., Τζίνας Α.(2014). Προγραμματισμός εφαρμογής γλωσσικής επεξεργασίας, Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

ppspth_Lykeio_1

Σχόλια

Συμμετοχή στο 6ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

Στις 8, 9 και 10 Απριλίου 2014 υλοποιήθηκε το 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, όπου παρουσιάστηκαν οι εξής εργασίες που αναπτύχθηκαν υπό την επίβλεψη μου.

 [1]   Δόντσιος Σ., Καραμάνης Δ., Στοΐδης Α., Τζίνας Α.(2014). Προγραμματισμός εφαρμογής γλωσσικής επεξεργασίας, Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

[2]   Ζαφειρίου Λ., Λανταβός Π., Παπαδόπουλος Γ. (2014), Ανάπτυξη προγράμματος σε C για τη μελέτη φωτογραφικών μεγεθών, Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

[3]   Καρύδας Α., ΚεχαγιόγλουΙ., Μακρόπουλος Κ., Μανέ Α., Μάνος Τ., Μανουσαρίδης Π., ΜαυρομάτηΚ., Μιχελάκη Α., ΜπάγκαβουΜ., Νάνου Σ., ΠαντελιούΒ., ΠαπαβασιλείουΝ. , Χατζησταμάτη Σ. (2014), Ανάπτυξη παιχνιδιών γνώσεων μουσικής, Επιβλέπουσες καθηγήτριες: Αλεξούδα Γ. και Πατιώ Μ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

[4]   ΦόρογλουΙ., ΦράγκοςΙ., Χατζηδιαμαντής Θ., Προγραμματισμός παιχνιδιού γνώσεων για αυτοκίνητα, Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

[5]   Σοφικίτης, Ο. (2014). Προγραμματισμός παιχνιδιού «Κυνηγώντας το τυρί», Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για το μεράκι και το ζήλο με τα οποία εργάστηκαν καθώς και για το ιδιαίτερα αξιόλογο αποτέλεσμα που πέτυχαν!

Η καθηγήτρια σας

Γεωργία Αλεξούδα

 

Σχόλια

Προκήρυξη 6ου μαθητικού συνεδρίου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

Αγαπητοί μαθητές, όπως σας ενημέρωσα ήδη, βγήκε η προκήρυξη του 6ου μαθητικού συνεδρίου Πληροφορικής. Το σχολείο μας συμμετέχει ανελλιπώς κάθε χρόνο στο συνέδριο αυτό. Κατά την άποψή μου και σύμφωνα με την εμπειρία των μαθητών μας που συμμετείχαν στα προηγούμενα μαθητικά συνέδρια Πληροφορικής, η συμμετοχή στα συνέδρια αυτά είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική! Όπως κάνω και μέσα στην τάξη, έτσι και από το παρόν ιστολόγιο σας ενθαρρύνω να συμμετέχετε!

Ο δικτυακός τόπος του συνεδρίου είναι ο εξής:

http://www.math-syn-pli.gr/

Γεωργία Αλεξούδα

Καθηγήτρια Πληροφορικής

Σχόλια

Περιλήψεις εργασιών μαθητών του σχολείου μας που παρουσιάστηκαν στο 5ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας (ή/και το προσυνέδριο Ανατολικής Θεσσαλονίκης)

Κρυπτογράφηση και αποκρυπτογράφηση κειμένου με χρήση κλειδιού one time pad

Λανταβός Παναγιώτης1, Παπαδόπουλος Γεώργιος2

1Μαθητής Α΄ Λυκείου, Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

2Μαθητής Β΄ Λυκείου, Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέποντες:

 Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Σπυρίδων Χαλκίδης (Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19)

Προγραμματίσαμε στη γλώσσα C ένα πρόγραμμα κρυπτογράφησης και αποκρυπτογράφησης που εκτελείται σε γραμμή εντολών. Στην κρυπτογράφηση διαβάζει πεζό κείμενο, χωρίς κενά ή ειδικούς χαρακτήρες και το προσυμφωνημένο κλειδί με αριθμητικούς χαρακτήρες τόσους όσους περιλαμβάνει το κείμενο. Οι αριθμητικοί χαρακτήρες λειτουργούν ως σημειωματάριο μίας χρήσης (onetimepad). Η μετατόπιση των γραμμάτων στο κρυπτογραφημένο κείμενο εξαρτάται από τον αριθμό του κλειδιού που εμφανίζεται στη συγκεκριμένη θέση. Αυτό επιτρέπει μετατοπίσεις από 0-9. Αποτελεί υποπερίπτωση του σημειωματάριου μίας χρήσης, όπου οι μετατοπίσεις που επιτρέπονται στα αγγλικά είναι από 0-26. Έπειτα εμφανίζει το κρυπτογραφημένο κείμενο που αποτελείται από αριθμούς που χωρίζονται μεταξύ τους με τελείες. Στην αποκρυπτογράφηση διαβάζει το κρυπτογραφημένο κείμενο και το προσυμφωνημένο κλειδί και εμφανίζει το αρχικό κείμενο. Είναι κατάλληλο για μικρά συνθηματικά μηνύματα καίριας σημασίας που πρόκειται να μεταφερθούν μέσω κάποιου ηλεκτρονικού πλαισίου επικοινωνίας. Το σημειωματάριο μίας χρήσης θεωρείται ότι παρέχει τέλεια ασφάλεια στην περίπτωση που δε γίνεται υποκλοπή του κλειδιού.

Λέξεις Κλειδιά:Κρυπτογραφία, σημειωματάριο μίας χρήσης, κλειδί, γλώσσα προγραμματισμού C.

Παιχνίδι “SOS”

Λεωνίδας Ζαφειρίου

Μαθητής Α΄ Λυκείου, Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέποντες:

Χαλκίδης Σπυρίδων (Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19)

Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Η εργασία μας αφορά τον προγραμματισμό του παιχνιδιού “SOS” στη γλώσσα προγραμματισμού C. Σκοπός της εργασίας ήταν να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι το οποίο να παίζεται εύκολα σαν consoleapplication. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο επιλέξαμε να προγραμματίσουμε ένα παιχνίδι του οποίου το περιβάλλον δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις γραφικών. Στην εργασία μας γίνεται μια πλήρης παρουσίαση του παιχνιδιού. Παρουσιάζεται το περιβάλλον του παιχνιδιού, οι λειτουργίες του, οι κανόνες του καθώς και το πώς παίζεται. Υπάρχουνε εικόνες για την παραστατική περιγραφή της εφαρμογής μας, καθώς και κομμάτι από τον κώδικα και η ανάλυση του. Παρουσιάζεται η λογική την οποία ακολουθήσαμε για να φτιάξουμε το παιχνίδι και εξηγείται περαιτέρω, το πώς καταλήξαμε να φτάσουμε στην απόφαση προγραμματισμού μιας εφαρμογής στη γλώσσα προγραμματισμού C.

Λέξεις κλειδιά: Προγραμματισμός, γλώσσα προγραμματισμού C, παιχνίδι.

Προγραμματισμός του παιχνιδιού γνώσεων «Φιλίστωρ»

Βαΐα Νικολαΐδου  και Λυδία – Αριστέα Πουλικάκου

Μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου, Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Προγραμματίσαμε ένα παιχνίδι γνώσεων με θέμα την Ιστορία. Tο παιχνίδι μας ονομάζεται «Φιλίστωρ» και αναπτύχθηκε στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Microworlds Pro. Ο παίκτης καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν τις εξής εποχές: την Κλασική, τη Ρωμαϊκή, τη Βυζαντινή, την Οθωμανική και την Νεότερη. Μέσω του παιχνιδιού έρχεται αντιμέτωπος με τις γνώσεις του στην Ιστορία και τις ελέγχει με έναν ευχάριστο τρόπο. Για κάθε εποχή υπάρχουν δύο επίπεδα δυσκολίας. Ο παίκτης για κάθε εποχή μπορεί να επιλέξει το επίπεδο δυσκολίας που θέλει. Για κάθε εποχή υπάρχουν 3 ερωτήσεις του εύκολου επιπέδου και 3 ερωτήσεις του δύσκολου επιπέδου. Ο παίκτης για κάθε σωστή απάντηση του εύκολου επιπέδου επιβραβεύεται με 10 πόντους και του δύσκολου επιπέδου με 20 πόντους. Το παιχνίδι μας περιλαμβάνει συνολικά 30 ερωτήσεις κλειστού τύπου. Στον παίκτη δίνονται κατατοπιστικές οδηγίες για την εκτέλεση του παιχνιδιού. Γενικά το παιχνίδι είναι εύχρηστο και φιλικό προς το χρήστη.

Λέξεις κλειδιά:Προγραμματισμός παιχνιδιού γνώσεων, Ιστορία, MicroWorlds Pro.

Σχόλια

Περιλήψεις εργασιών μαθητών του σχολείου μας που παρουσιάστηκαν στο 3ο μαθητικό συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας ACSTAC

Η γλώσσα της διαδικτυακής επικοινωνίας

Εμπειρική μελέτη

 

Χρυσούλα Κουρεμένου, Παναγιώτης Λαμψίδης,

Ιωάννης Λεμπετλής, Αθανάσιος Προκοπάκης

Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσες Καθηγήτριες: Αλεξούδα Γεωργία (Καθηγήτρια Πληροφορικής), Ηλιοπούλου Κωνσταντίνα (Φιλόλογος)

 

Περίληψη

Θεματικός άξονας της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της γλώσσας που χρησιμοποιούν οι χρήστες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Μ.Κ.Δ.) κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας τους. Στόχος της έρευνας  υπήρξε η εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικών με τη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι έφηβοι – χρήστες στα Μ.Κ.Δ. ανάλογα με την ηλικία τους. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε περιελάμβανε σχεδιασμό, διανομή και επεξεργασία ερωτηματολογίου σε τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Π.Π.Σ.Π.Θ.). Κύρια αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία οδήγησαν και στα ανάλογα συμπεράσματα, ήταν η διαφορετική ηλικία από την οποία ξεκίνησαν οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου να χρησιμοποιούν τα Μ.Κ.Δ. καθώς και η διαφορετική διαδικτυακή γλώσσα που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία. Επίσης, από τις απαντήσεις των μαθητών διαφάνηκε ότι οι λόγοι που χρησιμοποιούν τα greeklish είναι οι ίδιοι, ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Όσον αφορά τον αντίκτυπο που έχουν τα greeklish στην σωστή ορθογραφία των ελληνικών, οι μαθητές του Γυμνασίου απάντησαν ομόφωνα πως δεν υπάρχει αντίκτυπος, ενώ η πλειοψηφία των μαθητών του Λυκείου απάντησε το αντίθετο. Παράλληλα, η διερεύνηση της χρήσης των emoticons κατέστησε σαφές ότι οι έφηβοι τα προτιμούν. Τα συμπεράσματα καταδεικνύουν ότι η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι νέοι στα Μ.Κ.Δ. υποβαθμίζει σημαντικά την ποιότητα του γλωσσικού τους εργαλείου.

 

Λέξεις-Κλειδιά:διαδικτυακή επικοινωνία, γλώσσα, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Μ.Κ.Δ.), greeklish, emoticons.

 

Στατιστική έρευνα για τα onlineηλεκτρονικά παιχνίδια

Εμπειρική μελέτη

Αθανασά Δήμητρα, Ανανιάδης Νικόλαος, Ανανιάδης Στέφανος, Γκούβης Αστέριος και Μαρίνης Νικόλαος

Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσες Καθηγήτριες: Αλεξούδα Γεωργία (Καθηγήτρια Πληροφορικής), Ηλιοπούλου Κωνσταντίνα (Φιλόλογος)

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Tα onlineηλεκτρονικά παιχνίδια αποτέλεσαν το θέμα της παρούσας έρευνας.   Πρόκειται για ένα θέμα που  άπτεται των ενδιαφερόντων της ομάδας σύνταξης και παράλληλα  προσφέρει ερέθισμα για διεισδυτική μελέτη και περεταίρω έρευνα. Η σύνθεση της εργασίας δομείται με βάση το δυαδικό σχήμα: θεωρητικό – ερευνητικό μέρος. Αρχικά παρουσιάζονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και στη συνέχεια η βιβλιογραφική παρουσίαση εστιάζει στην επιρροή που αυτά ασκούν στον ψυχισμό των παιδιών. Εργαλείο έρευνας αποτέλεσε ο σχεδιασμός, η διανομή και η επεξεργασία των απαντήσεων σχετικού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων, που απαντήθηκαν από τους μαθητές του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονικής των τάξεων α΄ Λυκείου και β΄ Γυμνασίου, απετέλεσαν την ομάδα ελέγχου της έρευνας. Στοχεύοντας περισσότερο σε ποσοστά που αφενός θα τεκμηριώνουν και αφετέρου θα συνεισφέρουν με επιπρόσθετο υλικό στη θεωρητική προσέγγιση του α΄ μέρους, η στατιστική μελέτη των απαντήσεων επικεντρώθηκε στον αντίκτυπο των onlineηλεκτρονικών παιχνιδιών στη ζωή των εφήβων.

 

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ:onlineηλεκτρονικά παιχνίδια, στατιστική έρευνα, επιδράσεις ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Σχόλια

Περιλήψεις εργασιών μαθητών του σχολείου μας που παρουσιάστηκαν στο 2ο μαθητικό συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας ACSTAC

Η κωδικοποίηση των μηνυμάτων στις αρχαίες πυρσίες (φρυκτωρίες)

Μπαργιώτα Ελευθερία,Παπαφυλάκη Μαγδαληνή, Λειβαδίτης Νικόλαος

Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

 Επιβλέποντες καθηγητές: Γεωργία Αλεξούδα, Καθηγήτρια Πληροφορικής,

 Αναστάσιος Πάλλας,Φυσικός – Ρ/Η

Η γνώση της κωδικοποίησης που χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες στη μετάδοση των πληροφοριών με τις πυρσίες (δυο πεντάδες δαδών) μας προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για τα κριτήρια μετάδοσης, αλλά και τη γλώσσα που χρησιμοποιούσαν στις επικοινωνίες τους. Η παρούσα εργασία σκοπεύει να καλύψει την έλλειψη τέτοιων πληροφοριών που είναι σημαντικές για ιστορικούς και τεχνολογικούς λόγους. Σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη και ανάλυση των κειμένων αρχαίων συγγραφέων και η εύρεση της σχέσης που υπάρχει μεταξύ της κωδικοποίησης της πληροφορίας στις φρυκτωρίες και της συχνότητας εμφάνισης των διαφόρων γραμμάτων στα κείμενα. Για τη συλλογή και ανάλυση των κειμένων χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό με τίτλο «Ψάξε χαρακτήρα» που αναπτύχθηκε από το Γεωλόγο Λευτέρη Παπαδόπουλο. Η έρευνα κατέληξε σε χρήσιμα τεχνολογικά, ιστορικά και γλωσσολογικά συμπεράσματα για τα κριτήρια κωδικοποίησης στις φρυκτωρίες  και τη σχέση της με τα αρχαία κείμενα.

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ:  Κωδικοποίηση, πυρσίες

 

Πειραματική μελέτη της Ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στο σχολικό περιβάλλον

 Καραμόσχου Ελένη, Μυκονιάτη Όλγα, Ρέκκας Ανδρέας και Σπανός Βασίλης

Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Παν/μίου Θες/νίκης

 Επιβλέποντες καθηγητές: Γεωργία Αλεξούδα, Καθηγήτρια Πληροφορικής,

 Αναστάσιος Πάλλας,Φυσικός – Ρ/Η

Η γνώση της ισχύος της κινητής τηλεφωνίας που εκπέμπεται σε διάφορα μέρη και χώρους ενός κτιρίου είναι πολύ σημαντικό θέμα. Η απαίτηση για ελαχιστοποίηση των συνεπειών που μπορεί να έχει η συχνή χρήση του κινητού τηλεφώνου στην υγεία μας επιβάλλει  την εύρεση της κατάλληλης τιμής που πρέπει να έχει ένα σήμα χωρίς να μειώνεται η ικανότητα μας για επικοινωνία. Βασική προϋπόθεση γι’αυτό είναι η πειραματική παρατήρηση και η κατασκευή ενός μοντέλου κατανομής της ισχύος για τα σήματα της κινητής ακτινοβολίας. Σκοπός της εργασίας είναι καταγραφή της ισχύος του σήματος της κινητής τηλεφωνίας που εκπέμπεται σε διάφορες ανοικτές περιοχές και χώρους ενός κτιρίου, η καταγραφή της ευαισθησίας που εμφανίζουν τα κινητά τηλέφωνα απέναντι στην ισχύ αυτή, όπως επίσης  και μελέτη των διαφόρων παραγόντων που επηρεάζουν την ισχύ και ευαισθησία του σήματος. Τα πειραματικά αυτά αποτελέσματα αναλύονται με την βοήθεια της ηλεκτρομαγνητικής θεωρίας και καταλήγουμε σε χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με το μοντέλο κατανομής ισχύος της ακτινοβολίας των κινητών τηλεφώνων. 

      ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: ηλεκτρομαγνητική θεωρία, ισχύς σήματος, ακτινοβολία, κινητά τηλέφωνα

Σχόλια

Περιλήψεις εργασιών μαθητών του σχολείου μας που παρουσιάστηκαν στο 4ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας (ή/και το προσυνέδριο Ανατολικής Θεσσαλονίκης)

Προγραμματισμός παιχνιδιού γνώσεων «Φιδάκι»

Δήμητρα Αθανασά, Αικατερίνη Αντωνίου, Νικόλαος Ανανιάδης, Μαρία Βουλκίδου

Μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Χρησιμοποιήσαμε τη γλώσσα προγραμματισμού Logoγια να προγραμματίσουμε στο MicroWorlds Pro ένα παιχνίδι γνώσεων «Φιδάκι». Στο  παιχνίδι μας ένα πουλί προχωράει βήμα – βήμα στην ράχη ενός φιδιού. Η ράχη του φιδιού αποτελείται από χρωματιστά κουτάκια πάνω στα οποία «κινείται» ο παίκτης. Σε κάθε κουτάκι εμφανίζεται μια ερώτηση, την οποία ο παίκτης καλείται να απαντήσει. Αν απαντήσει σωστά, κερδίζει βαθμούς. Αν απαντήσει λάθος, συνεχίζει κανονικά χωρίς να  πάρει βαθμούς. Τα θέματα των ερωτήσεων σχετίζονται με τον αθλητισμό, τη μουσική, τις επιστήμες, τον κινηματογράφο και τον πολιτισμό. Κάθε χρώμα κουτιού αντιστοιχεί σε  διαφορετική κατηγορία ερωτήσεων. Έχουμε 8 ερωτήσεις ανά κατηγορία και μία ακόμη τελική. Δηλαδή συνολικά στο παιχνίδι μας περιλαμβάνονται συνολικά 41 ερωτήσεις. Η ανάπτυξη του παιχνιδιού μας στηρίχτηκε στον προγραμματισμό διαδικασιών.

Λέξεις κλειδιά: Προγραμματισμός, MicroWorlds Pro, παιχνίδι γνώσεων

 

Προγραμματισμός στο Scratch ιστοριών και διαλόγων με το χρήστη για θέματα ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου

Σοφία-Νεφέλη Μελισσουργού, Κατερίνα Μυλωνά, Βαΐα Νικολαΐδου, Φωτεινή Νώτη, Φανή Ξερακιά, Λυδία Πουλικάκου, Άρτεμις Ράπτη

Μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Προγραμματίσαμε τρεις εφαρμογές στο Scratchμε θέμα την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Οι εφαρμογές μας αφορούν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τους ιούς και τις συνομιλίες με αγνώστους. Χρησιμοποιήσαμε ποικίλες μορφές, ενδυμασίες και υπόβαθρα και προγραμματίσαμε ποικίλα σενάρια. Οι ήρωες μας συνομιλούν μεταξύ τους και μερικές φορές θέτουν ερωτήματα προς το χρήστη.

Λέξεις – κλειδιά: Scratch, Προγραμματισμός, Ασφαλές Διαδίκτυο.

 

Saferinternet: Παιχνίδι, χορευτικές σκηνές και ιστορίες στο Scratch

Αλεξίκος Πέτρος, Ασλανίδης Ιωάννης, Γκάκος Γεώργιος, Γιαϊτζοπούλου Αικατερίνη, Ζεργιώτη Μάρθα, Καζάρα Μαρία

Μαθητές και μαθήτριες της Α’ Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Δημιουργήσαμε ένα παιχνίδι με αυξανόμενα επίπεδα δυσκολίας, στο οποίο ο παίκτης οδηγεί ένα αντιϊκό πρόγραμμα στην εξολόθρευση ενός ιού. Επίσης δημιουργήσαμε μια χορευτική σκηνή που συνοδεύεται από ένα τραγούδι με δικούς μας στίχους για το Saferinternet. Επιπλέον, δημιουργήσαμε δύο ιστορίες με θέματα που αφορούν την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου.

Λέξεις κλειδιά:Προγραμματισμός, Scratch, Saferinternet

 

Προγραμματισμός στο Scratch εφαρμογών με θέμα«Ταξίδια στην γνώση»

Σταύρος Δόντσιος, Παρασκευή Θεοφάνους, Δημήτριος Καραμάνης, Ευσταθία Καρύδα, Βασίλειος Λιάμης

Μαθητές και μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Προγραμματίσαμε στο Scratchδύο εφαρμογές που μπορούν να παρομοιαστούν με ταξίδια στη γνώση. Μέσω μιας εικονικής περιήγησης στον κόσμο η  πρώτη εφαρμογή δίνει στο χρήστη την ευκαιρία να «ταξιδέψει» σε διάφορες πρωτεύουσες. Η δεύτερη εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να «περιηγηθεί» στις αίθουσες του σχολείου μας.

Λέξεις κλειδιά:Scratch, Παιχνίδι γνώσεων, Προγραμματισμός.

 

Σχόλια

Περιλήψεις εργασιών μαθητών του σχολείου μας που παρουσιάστηκαν στο 3ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας (ή/και το προσυνέδριο Ανατολικής Θεσσαλονίκης)

Προγραμματισμός του παιχνιδιού «Νομίζεις πως τα ξέρεις όλα; Απόδειξε το!»

Ναθαναηλίδου Ειρήνη, Παρασκευάς Γεώργιος, Πλιάκης Αριστοτέλης,Τρικάλλης Τριαντάφυλλος

Μαθητές Α΄ Λυκείου, Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Στο πλαίσιο της συνθετικής εργασίας στο μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» η ομάδα μας είχε την ιδέα να δημιουργήσει το παιχνίδι «Νομίζεις πως τα ξέρεις όλα; Απόδειξε το!» και να συμμετέχει με αυτό στο μαθητικό συνέδριο. Πρόκειται για μία προσπάθεια μας να εφαρμόσουμε όσα διδαχτήκαμε για τον προγραμματισμό με τη βοήθεια του Διερμηνευτή της Γλώσσας και να δημιουργήσουμε ένα δικό μας παιχνίδι που στηρίζεται στη γνώση και απευθύνεται κυρίως σε μαθητές. Το παιχνίδι ξεκινάει με την επιλογή της κατηγορίας των ερωτήσεων (Αθλητισμός, Τέχνες, Γλώσσα – Ορθογραφία, Ιστορία, Τεχνολογία, Φιλοσοφία, Φυσική – Χημεία, Αυτοκίνητα) και στη συνέχεια οι μαθητές επιλέγουν το επίπεδο δυσκολίας των ερωτήσεων (Εύκολο, Δύσκολο). Κάθε κατηγορία περιλαμβάνει 10 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για κάθε επίπεδο δυσκολίας. Κάθε σωστή απάντηση ανταμείβεται με 2 βαθμούς, ενώ για κάθε λανθασμένη απάντηση αφαιρείται ένας βαθμός από τη συνολική βαθμολογία. Στο τέλος εμφανίζεται η τελική βαθμολογία μαζί με ένα χαρακτηρισμό επίδοσης.

Λέξεις κλειδιά:Προγραμματισμός, Παιχνίδι, Διερμηνευτής Γλώσσας

 

Επεξεργασία αγαπημένων μας εικόνων με τη χρήση του Gimp

Μαριάννα Καραβαγγέλη,  Αλκαίος Κατσέας, Μιχαέλα Παναγιωτίδου,Έλσα Σπαρτιώτη, Αντωνία Στέκα, Χριστοδούλου – Χασάπης Μιχάλης

Μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Τάξης Λυκείου, Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Στα πλαίσια του μαθήματος «Εφαρμογές Υπολογιστών» ασχοληθήκαμε πολύ με την επεξεργασία εικόνων χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα GIMP. Έτσι, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στο συνέδριο, συνθέτοντας μια εργασία με τη βοήθεια του παραπάνω προγράμματος, με βάση θέματα τα οποία μας ενέπνευσαν. Τα θέματα αυτά αφορούν τις τέσσερις εποχές και αγαπημένες δραστηριότητες της καθημερινής μας ζωής, όπως είναι το ποδήλατο και ο χορός. Κάποιες εικόνες απ’ αυτές προέρχονται από το Διαδίκτυο, ενώ άλλες από τις δικές μας ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές. Αυτή η προσπάθειαμας αντιτίθεται στο πρόβλημα του εθισμού, το οποίο έχει αρχίσει να παίρνει μορφές που σχετίζονται με τη στείρα χρήση του υπολογιστή και κυρίως του Διαδικτύου.

Λέξεις Κλειδιά:GIMP, επεξεργασία εικόνας, εθισμός

Σχόλια

« Προηγούμενη Σελίδα« Παλιότερα άρθρα Επόμενα άρθρα »Επόμενη σελίδα: »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων