Παρουσίαση έργου eTwinning “Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες!”

Το έργο eTwinning με τίτλο “Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες!” ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Πρόκειται για ένα έργο διασχολικής συνεργασίας μεταξύ του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς στο πλαίσιο της δράσης Teachers4Europe. Στο έργο συμμετείχαν μαθητές/τριες της α’ και της β΄ τάξης του Γυμνασίου των δύο σχολείων. Ο γενικός σκοπός του έργου είναι οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων να συνειδητοποιήσουν τι σημαίνει να είσαι ευρωπαίος πολίτης. Στο παραπάνω πλαίσιο οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων αλληλεπιδρούν και συνεργάζονται μεταξύ τους. Στο πλαίσιο διασχολικών ομάδων εργασίας μελετήθηκαν οι εξής προσεγγίσεις: Ιστορική, γεωγραφική, πολιτισμική, οικονομική, πολιτικοί θεσμοί, καθώς και τα δικαιώματα του Ευρωπαίου πολίτη.

Στις 11 Μαΐου 2017 οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν το έργο στη συνάντηση των Teachers4Europe στο δημαρχειακό μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Alexouda Georgia presentation Teachers4Europe

Presentation Teachers4Europe

 

Στα πλαίσια της γιορτής ευρωπαικών γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου 2017 το έργο παρουσιάστηκε στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς.

Παρουσίαση στο 2ο Γυμνάσιο Καλαριάς

Θερμά συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες μαθητές των δύο σχολείων!

Σχόλια

Συμμετοχή του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου του ΠΣΠΘ στο 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ) και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης» διοργάνωσαν το 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας που υλοποιήθηκε στις 25-28 Απριλίου 2017 στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» ΝΟΗΣΙΣ  – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (σχετική άδεια ΥΠΠΕΘ 92378/Δ2/11-11-2016) υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το συνέδριο επιδιώκει την  ενθάρρυνση των μαθητών, ώστε να ασχοληθούν με μία εργασία με, κατά το δυνατόν, επιστημονική προσέγγιση και τους δίνει την ευκαιρία να αποκτήσουν την εμπειρία συμμετοχής σε ένα συνέδριο.

Το ΠΣΠΘ συμμετείχε με τις εξής εργασίες:

  1. Ανάπτυξη της εφαρμογής «Matrix Matcher» για ένα πρόβλημα αναγνώρισης προτύπων σε JavaScript»

Μαθητές: Τσαπκίνης Χρήστος-Ευάγγελος (γ’ τάξη Γυμνασίου), Φαϊτατζής Πρόδρομος-Παναγιώτης (γ’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέποντες καθηγητές: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής), Καλογερίδης Κωνσταντίνος (ΠΕ03 Μαθηματικός)

  1. «Προγραμματισμός του παιχνιδιού «Crafting Challenge» σε python»

Μαθητές: Μωυσίδης Αναστάσιος (γ’ τάξη Γυμνασίου), Παπάρας Δημήτριος (γ’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής)

  1. «Προγραμματισμός της εφαρμογής Q-time στην python»

Μαθητές: Μπένης Αθανάσιος (γ’ τάξη Γυμνασίου), Παπάρας Δημήτριος (γ’ τάξη Γυμνασίου), Σακούλης Ευστάθιος(γ’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής)

  1. «Ανάπτυξη εφαρμογής χαρακτηρισμού τριγώνων σε python»

Μαθητές: Τσακίδης Γεώργιος (β’ τάξη Γυμνασίου), Φλάρη Άννα (β’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέποντες καθηγητές: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής), Καλογερίδης Κωνσταντίνος (ΠΕ03 Μαθηματικός)

  1. «Προγραμματισμός εφαρμογής υπολογισμών Γεωμετρίας στην Python»

Μαθητές: Λιουλιάκης Νικόλαος (Α’ τάξη Λυκείου), Φιλίππου Θεοφάνης (Α’ τάξη Λυκείου), Παπάρας Δημήτριος (γ’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής)

  1. «Προγραμματισμός υπολογισμών κυκλικής ταχύτητας και ορμής στην python»

Μαθητές: Καλάτζε Λεωνίδας (Β’ Λυκείου), Παρασίδης Στέργιος (Β’ Λυκείου), Πεσματζόγλου Αρχοντούλα (Β’ Λυκείου)

Συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες μαθητές!

Σχόλια

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ 29ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Ο Πανελλήνιος (Μαθητικός) Διαγωνισμός Πληροφορικής (ΠΔΠ) διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ). Ο ΠΔΠ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και αποτελεί το Εθνικό σκέλος της Διεθνούς Ολυμπιάδας Πληροφορικής που διεξάγεται κατ’ έτος υπό την αιγίδα της UNESCO. Η διεξαγωγή του γίνεται με τη συνεργασία τμημάτων Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ, Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών και Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ελληνικών Πανεπιστημίων και τμημάτων Πληροφορικής & Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων ΤΕΙ.

Ο ΠΔΠ αποσκοπεί κυρίως στην καλλιέργεια της Πληροφορικής παιδείας των μαθητών. Στον 29ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής συμμετείχαν οι εξής μαθητές του ομίλου Προγραμματισμού υπολογιστικών συστημάτων του σχολείου μας: ο Δημήτριος Παπάρας (γ΄ Γυμνασίου), ο Απόστολος Τζίνας (Α΄ τάξη Λυκείου), ο Χρήστος-Ευάγγελος Τσαπκίνης (γ’ Γυμνασίου) και ο Πρόδρομος-Παναγιώτης Φαϊτατζής (γ΄ Γυμνασίου). Την Α’ και τη Β’ φάση την πέρασαν με επιτυχία όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές του σχολείου μας. Ο Απόστολος Τζίνας πέρασε με επιτυχία και τη Γ’ φάση του διαγωνισμού και συμμετείχε στο Camp προετοιμασίας για την Ολυμπιάδα Πληροφορικής.

Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές!

Σχόλια

Συμμετοχή μαθητή του Γυμνασίου του ΠΣΠΘ στη Διεθνή Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής Νέων

Ο μαθητής της Γ’ τάξης και του ομίλου Προγραμματισμού του Γυμνασίου Απόστολος Τζίνας επιλέχτηκε να συμμετέχει στη Διεθνή Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής Νέων. Τα αποτελέσματα αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του 28ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής http://www.pdp.gr.

Θερμά συγχαρητήρια στον Απόστολο και καλή επιτυχία!

Σχόλια

Συμμετοχή του Γυμνασίου του ΠΣΠΘ στο 8ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ) και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης» διοργάνωσαν το 8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας που υλοποιήθηκε στις 19, 20 και 21 Απριλίου 2016 στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» ΝΟΗΣΙΣ  – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (σχετική άδεια ΥΠΠΕΘ 174629/Δ2/02-11-2015) υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το συνέδριο επιδιώκει την  ενθάρρυνση των μαθητών, ώστε να ασχοληθούν με μία εργασία με, κατά το δυνατόν, επιστημονική προσέγγιση και τους δίνει την ευκαιρία να αποκτήσουν την εμπειρία συμμετοχής σε ένα συνέδριο.

Στο 8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας υποβλήθηκαν και εγκρίθηκαν πέντε εργασίες που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο του ομίλου Προγραμματισμού του Γυμνασίου και τέσσερις εργασίες που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο του ομίλου Προγραμματισμού του Λυκείου.

Οι εξής εργασίες εκπονήθηκαν στο πλαίσιο του ομίλου Προγραμματισμού του Γυμνασίου:

1) «Ανάπτυξη εφαρμογής υπολογισμών Φυσικής σε C»

Μαθητές: Τσαπκίνης Χρήστος-Ευάγγελος (β’ τάξη Γυμνασίου), Φαϊτατζής Πρόδρομος-Παναγιώτης (β’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής)

 Περίληψη

Το “PhyPro” είναι ένα πρόγραμμα που αναπτύχθηκε στην επαγγελματική γλώσσα προγραμματισμού C. Μέσω του βασικού μενού της εφαρμογής δίνεται στο χρήστη η δυνατότητα να κάνει τα εξής: 1. Να υπολογίζει το βάρος του σε διάφορα σημεία του ηλιακού συστήματος χρησιμοποιώντας τη μάζα του. 2. Να υπολογίζει τη συνισταμένη δύναμη δύο δυνάμεων. 3. Να υπολογίζει την πίεση χρησιμοποιώντας τη δύναμη και το εμβαδόν. 4. Να υπολογίζει τη μέση ταχύτητα 5. Να υπολογίζει την υδροστατική πίεση. Στις επιλογές 1 και 2 υπάρχουν υποκατηγορίες. Η διεπαφή της εφαρμογής με το χρήστη είναι στην αγγλική γλώσσα.

 Λέξεις κλειδιά: Φυσική, Προγραμματισμός, Γλώσσα C

2) «Προγραμματισμός εφαρμογής συντεταγμένων σε C4droid»

Μαθητές: Μωυσίδης Αναστάσιος (β’ τάξη Γυμνασίου), Μπένης Αθανάσιος (β’ τάξη Γυμνασίου), Παπάρας Δημήτριος (β’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής)

Περίληψη

Το “XYMath” είναι μια εφαρμογή που αναπτύχθηκε στο προγραμματιστικό περιβάλλον C4droid και στο περιβάλλον Dev­C++ 4.9.9.2. Η εφαρμογή αυτή περιλαμβάνει τις εξής λειτουργίες: 1. Αυτόματος υπολογισμός απόστασης μεταξύ δύο σημείων σε σύστημα συντεταγμένων με την εφαρμογή του ανάλογου μαθηματικού τύπου και χωρίς τη χρήση σχεδιαγράμματος. 2. Έλεγχος ύπαρξης μεταξύ τους αναλογίας 3. Υπολογισμός του λόγου ανάλογων ποσών 4. Έλεγχος ύπαρξης μεταξύ τους αντιστρόφου αναλογίας 5. Υπολογισμός του λόγου αντιστρόφως ανάλογων ποσών. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται στην οθόνη και εγγράφονται σε αρχεία κειμένου (txt). Τα παραπάνω αποτελούν τα δομικά στοιχεία του προγράμματος, το οποίο μπορεί να εμπλουτιστεί με επιπλέον δυνατότητές. Το βιβλίο μαθηματικών της β’ γυμνασίου αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για την υλοποίηση αυτής της εφαρμογής που θα μπορούσε να βοηθήσει τους μαθητές της β’ γυμνασίου στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. Η εφαρμογή μας μπορεί να εκτελεστεί τόσο σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές όσο και σε Android συσκευές.

Λέξεις κλειδιά: Απόσταση σημείων, λόγος, προγραμματισμός στην C.

 

3) «Μαθηματικοί υπολογισμοί σε διαφορετικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα»

Μαθητές: Αλβανός Χρήστος (β’ τάξη Γυμνασίου), Νικόλαος Λιουλιάκης (γ’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής)

Περίληψη

Στο πλαίσιο της εργασίας μας προγραμματίστηκαν μαθηματικοί υπολογισμοί σε δύο διαφορετικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Πιο συγκεκριμένα, προγραμματίστηκαν οι εξής μαθηματικοί υπολογισμοί: Εύρεση μέγιστου κοινού διαιρέτη δύο αριθμών, εύρεση ελάχιστου κοινού πολλαπλάσιου δύο αριθμών, επίλυση εξισώσεων τύπου ax+b=0 και αx2+βx+γ=0 και εύρεση πρώτων αριθμών. Όλοι οι παραπάνω υπολογισμοί προγραμματίστηκαν στο προγραμματιστικό περιβάλλον της Dev-C++ 4.9.9.2. και του Scratch το οποίο διατίθεται δωρεάν. Επιχειρήθηκε η σύγκριση των δύο προγραμματιστικών περιβαλλόντων.

Λέξεις κλειδιά: Μαθηματικοί υπολογισμοί, Γλώσσα προγραμματισμού C, Scratch.

4) «Προγραμματισμός εφαρμογής μελέτης τριγώνων»

Μαθητές: Αλβανός Χρήστος (β’ τάξη Γυμνασίου), Φιλίππου Θεοφάνης (γ’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέποντες καθηγητές: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής), Καλογερίδης Κωνσταντίνος (ΠΕ03 Μαθηματικός)

Περίληψη

Αναπτύχθηκε εφαρμογή στη γλώσσα προγραμματισμού C, η οποία ως σκοπό έχει την  μελέτη ύπαρξης και μέτρησης του πλήθους των τριγώνων, τα μέτρα των πλευρών του οποίου ανήκουν σε ένα διάστημα τιμών που δίνει ο χρήστης,  και είναι φυσικοί αριθμοί. Αρχικά, η εφαρμογή ζητάει από το χρήστη να δώσει ένα διάστημα τιμών. Στη συνέχεια ελέγχει την ύπαρξη σκαληνών τριγώνων, των οποίων τα μέτρα των πλευρών ανήκουν στο δοσμένο διάστημα τιμών. Στη συνέχεια καταμετράει το πλήθος τους, δηλαδή υπολογίζει την πυκνότητά τους στο δοσμένο διάστημα και εξειδικεύει στις ειδικές περιπτώσεις των ισοσκελών και ισόπλευρων τριγώνων.

Λέξεις κλειδιά: Προγραμματισμός, Γλώσσα προγραμματισμού C, Ευκλείδια Γεωμετρία, Ευκλείδιος Χώρος.

 5) «Ανάπτυξη και προγραμματισμός αλγορίθμου με γράφους»

Μαθητές: Σοφικίτης Οδυσσέας (γ’ τάξη Γυμνασίου), Τζίνας Απόστολος (γ’ τάξη Γυμνασίου)

Επιβλέποντες καθηγητές: Αλεξούδα Γεωργία (ΠΕ19 Πληροφορικής), Καλογερίδης Κωνσταντίνος (ΠΕ03 Μαθηματικός)

 Περίληψη

Σκοπός της εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός αλγορίθμου στη γλώσσα C++ που θα βρίσκει το συντομότερο μονοπάτι αλλά και θα προσδιορίζει την εκκεντρότητα κάθε κορυφής ενός απλού κατευθυνόμενου/μη-κατευθυνόμενου γράφου με βάρη και κατ’ επέκταση το κέντρο του. Η εκκεντρότητα αποτελεί ένα μέτρο για την ποσοτική σύγκριση δύο γράφων ως προς το πόσο απέχουν οι κορυφές σε κάθε ένα από τους δύο γράφους μεταξύ τους.

Λέξεις κλειδιά: γράφοι, C++, εκκεντρότητα, Dijkstra

 

Σχόλια

Συμμετοχή στην 8η Διεθνή Μαθηματική Εβδομάδα

Ο όμιλος προγραμματισμού παρουσιάζει για δεύτερη φορά εργασία μαθητών στη μαθηματική εβδομάδα. Η πρώτη φορά ήταν στην 5η Μαθηματική Εβδομάδα στις 28 Μαρτίου 2013, όπου η Καλλιόπη Μαυρομάτη, ο Ιωάννης Κεχαγιόγλου και ο Κωνσταντίνος Μακρόπουλος παρουσίασαν την εργασία «Προγραμματισμός εφαρμογής  αλγεβρικών και γεωμετρικών υπολογισμών στη γλώσσα C», την οποία εκπόνησαν υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας πληροφορικής Γεωργία Αλεξούδα.

Φέτος η 8η διεθνής μαθηματική εβδομάδα πραγματοποιήθηκε στις 30 Μαρτίου – 3 Απριλίου 2016 στους χώρους της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο της μαθηματικής εβδομάδας δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές σχολείων να παρουσιάσουν τις εργασίες τους. Οι μαθητές της β’ τάξης του Γυμνασίου Χρήστος Αλβανός, Δημήτρης Παπάρας και Χρήστος – Ευάγγελος Τσαπκίνης στο πλαίσιο του ομίλου Προγραμματισμού Υπολογιστών του Γυμνασίου εκπόνησαν με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Πληροφορικής κ.Γεωργίας Αλεξούδα και του Μαθηματικού κ.Νικόλαου Γουναρόπουλου την εργασία με τίτλο «Οι γεωμετρικές πρόοδοι στην οργάνωση αθλητικών αγώνων: Ανάπτυξη εφαρμογής στη γλώσσα προγραμματισμού C». Οι παραπάνω μαθητές εργάστηκαν με ιδιαίτερο ζήλο και ενθουσιασμό και παρουσίασαν την εργασία τους σε ευρύτερο κοινό στην 8η διεθνή μαθηματική εβδομάδα.

Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε την παρουσίαση της εργασίας.

paroysiash_mathhmatikh_ebdomada

Οι μαθητές μας εργάστηκαν με ζήλο, ενθουσιασμό και μεθοδικότητα και είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τις διαδικασίες ενός συνεδρίου.

Συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες μαθητές μας!

Σχόλια

Συμμετοχή του Γυμνασίου του ΠΣΠΘ στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης & Τεχνολογίας ACSTAC 2016

Στις 4 – 6 Μαρτίου 2016 διεξήχθη το 5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης & Τεχνολογίας ACSTAC, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Το ACSTAC τελεί υπό την αιγίδα: του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, του CERN (European Organization for Nuclear Research) και του EPS (Εuropean Physical Society). Η λογική πίσω από το ACSTAC (Anatolia College Science & Technology Annual Conference) είναι η εκπαιδευτική προσομοίωση ενός επιστημονικού συνεδρίου. Με άλλα λόγια, οι μαθητές λειτουργούν ως μικροί επιστήμονες, και αφού επιλέξουν ένα θέμα, διεξάγουν έρευνα και στη συνέχεια προετοιμάζονται για το συνέδριο όπου παρουσιάζουν την εργασία τους. Την ίδια ώρα οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν με το σύνολο της ροής του επιστημονικού συνεδρίου, δηλαδή εκτός από συμμετέχοντες, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εξυπηρετήσουν ως διοργανωτές του συνεδρίου και ως κριτές των επιστημονικών εργασιών. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές δεν αποκτούν μόνο γνώση μέσω της συγγραφής της εργασίας τους, αλλά μια άλλη ομάδα μαθητών καταφέρνει να κερδίζει μια άλλη μορφή της γνώσης μέσα από τη διαδικασία κρίσης των εργασιών.

Οι μαθητές της β΄ Γυμνασίου Πρόδρομος – Παναγιώτης Φαϊτατζής και Χρήστος – Ευάγγελος Τσαπκίνης με μέντορα την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κ.Γεωργία Αλεξούδα προγραμμάτισαν στο πλαίσιο του ομίλου Προγραμματισμού του Γυμνασίου εφαρμογές μαθηματικών υπολογισμών και τις παρουσίασαν στο συνέδριο αυτό. Πιο συγκεκριμένα, ο μαθητής  Χρήστος – Ευάγγελος Τσαπκίνης  εκπόνησε και παρουσίασε την εργασία με τίτλο «Προγραμματισμός της εφαρμογής Matrix Master». Ο μαθητής Πρόδρομος – Παναγιώτης Φαϊτατζής εκπόνησε και παρουσίασε την εργασία με τίτλο «Mathematical Theorems Calculator». Ακολουθούν οι περιλήψεις των εργασιών.

  Προγραμματισμός της εφαρμογής Matrix Master για την εκτέλεση πράξεων με πίνακες

 ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η εφαρμογή Matrix Master αναπτύχτηκε στην επαγγελματική γλώσσα προγραμματισμού C. Μέσω του κεντρικού μενού της εφαρμογής, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει μία από τις διαθέσιμες πράξεις των πινάκων ή την έξοδο από την εφαρμογή. Οι διαθέσιμες από την εφαρμογή πράξεις των πινάκων είναι οι εξής: Πρόσθεση, Αφαίρεση, Βαθμωτός Πολλαπλασιασμός, Πολλαπλασιασμός, Μεταφορά. Αφού γίνει η επιλογή, ο χρήστης καλείται να εισάγει τον αριθμό των γραμμών και των στηλών για έναν ή δύο πίνακες, ανάλογα με τον υπολογισμό που επέλεξε. Στη συνέχεια εισάγει τα στοιχεία του πίνακα (ή των πινάκων, ανάλογα με τον υπολογισμό που επιλέχθηκε). Αφού ολοκληρωθεί ο υπολογισμός, το αποτέλεσμα εμφανίζεται στην οθόνη. Η διεπαφή της εφαρμογής είναι στην αγγλική γλώσσα.

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: Προγραμματισμός,, Πράξεις πινάκων.

 Mathematical Theorems Calculator

 ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Το “Mathematical Theorems Calculator” είναι ένα πρόγραμμα που αναπτύχθηκε στην επαγγελματική γλώσσα προγραμματισμού C. Το πρόγραμμα αυτό δίνει την δυνατότητα, μέσω του μενού του, στον χρήστη να κάνει τα εξής: 1. Να εμφανίζει όσους θετικούς αριθμούς επιθυμεί από την ακολουθία του Fibonacci, 2. Να εμφανίζει όσες σειρές θέλει από το τρίγωνο του Pascal και 3. Να εμφανίζει τις πυθαγόρειες τριάδες μέχρι τον αριθμό που θα πληκτρολογήσει 4. Να επιλέξει την έξοδο από το πρόγραμμα. Οι αριθμοί Fibonacci χρησιμεύουν στην ανάπτυξη του πληθυσμού σε π.χ. κουνέλια, μέλισσες κλπ. και επίσης είναι χρήσιμοι ακόμη και στη διακλάδωση στα δέντρα. Κάθε αριθμός Fibonacci είναι ίσος με το άθροισμα των δύο προηγούμενων αριθμών. Το Τρίγωνο του Pascal βοηθάει στον υπολογισμό του συντελεστή των ταυτοτήτων και είναι πολύ σημαντικό για τον υπολογισμό των πιθανοτήτων. Κάθε σειρά είναι άθροισμα της επόμενης δύναμης του 2 (π.χ. 1η σειρά 2^0 2η σειρά 2^1 κ.ο.κ.). Τέλος, οι πυθαγόρειες τριάδες είναι χρήσιμες στον υπολογισμό του Πυθαγόρειου Θεωρήματος, δηλαδή στο άθροισμα των πλευρών ενός ορθογωνίου τριγώνου.

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: Προγραμματισμός, Ακολουθία Fibonacci, Τρίγωνο Pascal, Πυθαγόρεια Τριάδα, Γλώσσα Προγραμματισμού C

  Οι μαθητές μας εργάστηκαν με ζήλο, ενθουσιασμό και μεθοδικότητα και είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τις διαδικασίες ενός συνεδρίου.

Συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες μαθητές μας!

Σχόλια

Συμμετοχή του Γυμνασίου του ΠΣΠΘ στο 7ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

Το 7ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας υλοποιήθηκε στις  21, 22 και 23 Απριλίου 2015 στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» του Κέντρου  Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου  Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ. Το σχολείο μας συμμετέχει στο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής σταθερά κάθε χρόνο από την πρώτη διοργάνωσή του μέχρι σήμερα. Το συνέδριο διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με τους Σχολικούς Σύμβουλους Πληροφορικής του Ν. Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης». Οι μαθητές ενθαρρύνονται, ώστε να ετοιμάσουν μία εργασία με – όσο είναι δυνατόν – επιστημονική προσέγγιση. Στο  συνέδριο δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες μαθητές να παρουσιάσουν τις εργασίες τους σε ευρύ κοινό, να επικοινωνήσουν με άλλους μαθητές, να παρακολουθήσουν την παρουσίαση των εργασιών άλλων μαθητών και γενικά να βιώσουν τις διαδικασίες ενός συνεδρίου.

Το Γυμνάσιο του σχολείου μας συμμετείχε στο 7ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας με τις εξής πέντε εργασίες:

 α) «Υπολογισμοί αριθμητικών και γεωμετρικών προόδων: Ανάπτυξη εφαρμογής στη γλώσσα προγραμματισμού C» από τους μαθητές Ιωάννη Κεχαγιόγλου, Καλλιόπη Μαυρομάτη και Κωνσταντίνο Μακρόπουλο (Όμιλος Προγραμματισμού υπολογιστών και έξυπνων συσκευών Γυμνασίου, γ΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής)

 Περίληψη

Αναπτύχθηκε πρόγραμμα στην επαγγελματική γλώσσα C, το οποίο κάνει διάφορους υπολογισμούς που αφορούν τις αριθμητικές και γεωμετρικές προόδους. Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζει και εμφανίζει τους όρους μιας αριθμητικής προόδου με τα εξής δεδομένα εισόδου: τον πρώτο όρο της προόδου, τη διαφορά της προόδου και το πλήθος των όρων που θέλουμε να εμφανιστούν. Επίσης υπολογίζει και εμφανίζει τους όρους μιας γεωμετρικής προόδου με τα εξής δεδομένα εισόδου: τον πρώτο όρο της προόδου, το λόγο της προόδου και το πλήθος των όρων που θέλουμε να εμφανιστούν. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται στην οθόνη ή εγγράφονται σε αρχείο ανάλογα με την επιλογή του χρήστη. Επιπλέον διαβάζει μια ακολουθία αριθμών και ελέγχει αν πρόκειται για αριθμητική ή γεωμετρική πρόοδο. Η ανάγνωση των δεδομένων γίνεται από το πληκτρολόγιο ή από αρχείο ανάλογα με την επιλογή του χρήστη. Η εφαρμογή της παρούσας εργασίας προγραμματίστηκε στο προγραμματιστικό περιβάλλον Dev-C++ 4.9.9.2

Λέξεις Κλειδιά: C, αριθμητική πρόοδος, γεωμετρική πρόοδος.

 β) «P.C. (Program Checking): Εφαρμογή Μελέτης Προγράμματος σε C» από τους μαθητές Οδυσσέα Σοφικίτη και Απόστολο Τζίνα (Όμιλος Προγραμματισμού υπολογιστών και έξυπνων συσκευών Γυμνασίου, β΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής)

 Περίληψη

Σκοπός της εργασίας είναι να αναπτυχθεί ένα πρόγραμμα στη γλώσσα C/C++, το οποίο θα διαβάζει από αρχείο ένα πηγαίο πρόγραμμα γραμμένο σε γλώσσα C/C++ και θα υπολογίζει πληροφορίες για το πρόγραμμα που αφορούν την πολυπλοκότητά του και το χρόνο εκτέλεσής του. Επίσης, θα εντοπίζει απλά συντακτικά λάθη (π.χ. παρενθέσεις, έλλειψη ερωτηματικού) και θα ενημερώνει τον προγραμματιστή για αυτά. Αρχικά εκτελείται ο έλεγχος των συντακτικών λαθών και αν δεν εντοπιστούν λάθη, ακολουθεί ο υπολογισμός της πολυπλοκότητας. Προγραμματίσαμε την εφαρμογή της εργασίας μας στο προγραμματιστικό περιβάλλον Dev-C++ 4.9.9.2 και της δώσαμε το όνομα P.C. (Program Checking).

Λέξεις Κλειδιά: C/C++, πολυπλοκότητα, μελέτη προγράμματος.

 γ) «Δημιουργία παιχνιδιών γνώσεων για τα μουσικά ρεύματα της Θεσσαλονίκης: Ερμηνευτές και μουσικά όργανα» από τους μαθητές  Αθανάσιο Γερασόπουλο, Χριστίνα Σιρμπιλάτζε, Άρη Σκενδέρη, Οδυσσέα Σοφικίτη, Απόστολο Τζίνα, Θεοδώρα Τορτοπίδου, Καλλιόπη Τσακμάνη, Θεοφάνη Φιλίππου, Νίκη – Αυγή Φιλίππου, Άνθεια Χαλκιά, Ινώ Χαριτίδη, Μαρία – Ερνέστα Χατζηλεμονίδου και Βασιλική Χατζηπαυλίδου (β΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσες καθηγήτριες την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής) και την κ.Μαρία Πατιώ (ΠΕ16.01 Μουσικής)

 Περίληψη

Αναπτύξαμε τρία διαφορετικά παιχνίδια γνώσεων για τα μουσικά ρεύματα της Θεσσαλονίκης. Πιο συγκεκριμένα τα παιχνίδια αφορούν στους ερμηνευτές της Θεσσαλονίκης, καθώς και το συνδυασμό των μουσικών οργάνων που συναντούμε στα παρακάτω μουσικά ρεύματα: έντεχνο – ροκ, λαϊκό – ρεμπέτικο και κλασσικό.  Αρχικά αναζητήσαμε πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές για τους Θεσσαλονικείς ερμηνευτές και το συνδυασμό των μουσικών οργάνων των συγκεκριμένων μουσικών ρευμάτων. Για κάθε παιχνίδι συντάξαμε 5 ερωτήσεις κλειστού τύπου για καθένα από τα εξής επίπεδα δυσκολίας: εύκολο, μέτριο, δύσκολο. Τα παιχνίδια δίνουν στο χρήστη τη δυνατότητα να επιλέξει το επίπεδο δυσκολίας που επιθυμεί. Όσο πιο προχωρημένο το επίπεδο, τόσο περισσότεροι είναι οι βαθμοί που κερδίζει ο παίκτης για τις σωστές απαντήσεις. Στα παιχνίδια μας χρησιμοποιείται η αγγλική γλώσσα. Τα παιχνίδια μας περιλαμβάνουν εικόνες και ήχους που αφορούν στο θέμα τους.

Λέξεις κλειδιά: Προγραμματισμός, Παιχνίδι, Μουσική

 δ) «Ανάπτυξη παιχνιδιών γνώσεων για τους μουσικούς δημιουργούς της Θεσσαλονίκης» από τους μαθητές Οδυσσέα Καραβιώτη, Καλλιόπη Καραγιάννη, Σπύρο Κλήμη, Γεώργιο Κοκκινάκο, Ελένη Κοτέλλη, Ανδρέα Κυρατζή, Γεώργιο Κωστίκα, Νικόλαο Λιουλιάκη, Τεϊμούρ Μαμεντλί, Γρηγόρη Μανωλίδη, Ελένη Μαστρογιάννη, Πωλίνα Μικροπούλου και Αγγελική Μπακαλιού (β΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσες καθηγήτριες την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής) και την κ.Μαρία Πατιώ (ΠΕ16.01 Μουσικής)

 Περίληψη

Συλλέξαμε πληροφορίες για τους μουσικούς δημιουργούς της Θεσσαλονίκης κατά τον 20ο αιώνα, με βάση αυτές συντάξαμε ερωτήσεις κλειστού τύπου για τρία διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας (εύκολο, μέτριο, δύσκολο) και αναπτύξαμε τρία παιχνίδια γνώσεων: ένα παιχνίδι για την έντεχνη – ροκ μουσική, ένα παιχνίδι για τη ρεμπέτικη – λαϊκή μουσική και ένα παιχνίδι για την κλασική μουσική. Τα παιχνίδια προγραμματίστηκαν στη γλώσσα Scratch. Χρησιμοποιήσαμε ήχους και εικόνες που κρίναμε κατάλληλους για το θέμα των παιχνιδιών. Σε κάθε παιχνίδι κάθε επίπεδο περιλαμβάνει 5 ερωτήσεις κλειστού τύπου. Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει το επίπεδο δυσκολίας που επιθυμεί. Για κάθε σωστή απάντηση κερδίζει έναν πόντο στο εύκολο επίπεδο, δύο πόντους στο μέτριο επίπεδο και τρεις πόντους στο δύσκολο επίπεδο. Στα παιχνίδια μας χρησιμοποιούμε την αγγλική γλώσσα.

Λέξεις κλειδιά: Παιχνίδι, Scratch, Μουσική.

 ε) «Προγραμματισμός παιχνιδιού ρόλων σε C» από το μαθητή Χρήστο – Ευάγγελο Τσαπκίνη (Όμιλος Προγραμματισμού υπολογιστών και έξυπνων συσκευών Γυμνασίου, α΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής).

Περίληψη

Στο πλαίσιο της εργασίας αυτής προγραμματίστηκε ένα παιχνίδι στην επαγγελματική γλώσσα προγραμματισμού C. Το παιχνίδι ονομάζεται «Crystal Gate». Πρόκειται για ένα  παιχνίδι ρόλων (RPG -Role Playing Game) που συνδυάζει και χαρακτηριστικά παιχνιδιού γνώσεων. Στο  Crystal Gate ο παίκτης βρίσκεται στη μέση του πουθενά με την εξής αποστολή: Να μαζέψει και τα τρία κλειδιά και να ξεκλειδώσει τις αντίστοιχες τρεις πύλες καταστρέφοντας μια για πάντα τον κακό βασιλιά των Goblin. Προκειμένου να πετύχει το στόχο του περνάει από ποικίλες δοκιμασίες που σχετίζονται με μάχες, λαβυρίνθους, το «γρίφο του Αϊνστάιν», ερωτήσεις Φυσικής, ερωτήσεις Μαθηματικών και ερωτήσεις Λογικής. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε στην android εφαρμογή Cpp-Droid και μπορεί να εκτελεστεί και στο περιβάλλον της Dev-C++ 4.9.9.2.

Λέξεις κλειδιά: RPG,Προγραμματισμός, Γρίφοι.

 Οι μαθητές μας εργάστηκαν με ζήλο, ενθουσιασμό και μεθοδικότητα και είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τις διαδικασίες ενός συνεδρίου.

Συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες μαθητές μας!

Σχόλια

Προγραμματισμός παιχνιδιού «Κυνηγώντας το τυρί»

Στo παρακάτω συμπιεσμένο αρχείο θα βρείτε το κείμενο, την παρουσίαση και το πρόγραμμα της εξής εργασίας:

Σοφικίτης, Ο. (2014). Προγραμματισμός παιχνιδιού «Κυνηγώντας το τυρί», Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

 ppspth_gumnasio_5

Σχόλια

Προγραμματισμός παιχνιδιού γνώσεων για αυτοκίνητα

Στo παρακάτω συμπιεσμένο αρχείο θα βρείτε το κείμενο, την παρουσίαση και το πρόγραμμα της εξής εργασίας:

Φόρογλου Ι., Φράγκος Ι., Χατζηδιαμαντής Θ., Προγραμματισμός παιχνιδιού γνώσεων για αυτοκίνητα, Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αλεξούδα Γ., Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, 8, 9 και 10 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη.

ppspth_gumnasio_4

Σχόλια

« Παλιότερα άρθρα Επόμενη σελίδα: »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων