Το 7ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας υλοποιήθηκε στις 21, 22 και 23 Απριλίου 2015 στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ. Το σχολείο μας συμμετέχει στο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής σταθερά κάθε χρόνο από την πρώτη διοργάνωσή του μέχρι σήμερα. Το συνέδριο διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με τους Σχολικούς Σύμβουλους Πληροφορικής του Ν. Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης». Οι μαθητές ενθαρρύνονται, ώστε να ετοιμάσουν μία εργασία με – όσο είναι δυνατόν – επιστημονική προσέγγιση. Στο συνέδριο δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες μαθητές να παρουσιάσουν τις εργασίες τους σε ευρύ κοινό, να επικοινωνήσουν με άλλους μαθητές, να παρακολουθήσουν την παρουσίαση των εργασιών άλλων μαθητών και γενικά να βιώσουν τις διαδικασίες ενός συνεδρίου.
Το Γυμνάσιο του σχολείου μας συμμετείχε στο 7ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας με τις εξής πέντε εργασίες:
α) «Υπολογισμοί αριθμητικών και γεωμετρικών προόδων: Ανάπτυξη εφαρμογής στη γλώσσα προγραμματισμού C» από τους μαθητές Ιωάννη Κεχαγιόγλου, Καλλιόπη Μαυρομάτη και Κωνσταντίνο Μακρόπουλο (Όμιλος Προγραμματισμού υπολογιστών και έξυπνων συσκευών Γυμνασίου, γ΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής)
Περίληψη
Αναπτύχθηκε πρόγραμμα στην επαγγελματική γλώσσα C, το οποίο κάνει διάφορους υπολογισμούς που αφορούν τις αριθμητικές και γεωμετρικές προόδους. Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζει και εμφανίζει τους όρους μιας αριθμητικής προόδου με τα εξής δεδομένα εισόδου: τον πρώτο όρο της προόδου, τη διαφορά της προόδου και το πλήθος των όρων που θέλουμε να εμφανιστούν. Επίσης υπολογίζει και εμφανίζει τους όρους μιας γεωμετρικής προόδου με τα εξής δεδομένα εισόδου: τον πρώτο όρο της προόδου, το λόγο της προόδου και το πλήθος των όρων που θέλουμε να εμφανιστούν. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται στην οθόνη ή εγγράφονται σε αρχείο ανάλογα με την επιλογή του χρήστη. Επιπλέον διαβάζει μια ακολουθία αριθμών και ελέγχει αν πρόκειται για αριθμητική ή γεωμετρική πρόοδο. Η ανάγνωση των δεδομένων γίνεται από το πληκτρολόγιο ή από αρχείο ανάλογα με την επιλογή του χρήστη. Η εφαρμογή της παρούσας εργασίας προγραμματίστηκε στο προγραμματιστικό περιβάλλον Dev-C++ 4.9.9.2
Λέξεις Κλειδιά: C, αριθμητική πρόοδος, γεωμετρική πρόοδος.
β) «P.C. (Program Checking): Εφαρμογή Μελέτης Προγράμματος σε C» από τους μαθητές Οδυσσέα Σοφικίτη και Απόστολο Τζίνα (Όμιλος Προγραμματισμού υπολογιστών και έξυπνων συσκευών Γυμνασίου, β΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής)
Περίληψη
Σκοπός της εργασίας είναι να αναπτυχθεί ένα πρόγραμμα στη γλώσσα C/C++, το οποίο θα διαβάζει από αρχείο ένα πηγαίο πρόγραμμα γραμμένο σε γλώσσα C/C++ και θα υπολογίζει πληροφορίες για το πρόγραμμα που αφορούν την πολυπλοκότητά του και το χρόνο εκτέλεσής του. Επίσης, θα εντοπίζει απλά συντακτικά λάθη (π.χ. παρενθέσεις, έλλειψη ερωτηματικού) και θα ενημερώνει τον προγραμματιστή για αυτά. Αρχικά εκτελείται ο έλεγχος των συντακτικών λαθών και αν δεν εντοπιστούν λάθη, ακολουθεί ο υπολογισμός της πολυπλοκότητας. Προγραμματίσαμε την εφαρμογή της εργασίας μας στο προγραμματιστικό περιβάλλον Dev-C++ 4.9.9.2 και της δώσαμε το όνομα P.C. (Program Checking).
Λέξεις Κλειδιά: C/C++, πολυπλοκότητα, μελέτη προγράμματος.
γ) «Δημιουργία παιχνιδιών γνώσεων για τα μουσικά ρεύματα της Θεσσαλονίκης: Ερμηνευτές και μουσικά όργανα» από τους μαθητές Αθανάσιο Γερασόπουλο, Χριστίνα Σιρμπιλάτζε, Άρη Σκενδέρη, Οδυσσέα Σοφικίτη, Απόστολο Τζίνα, Θεοδώρα Τορτοπίδου, Καλλιόπη Τσακμάνη, Θεοφάνη Φιλίππου, Νίκη – Αυγή Φιλίππου, Άνθεια Χαλκιά, Ινώ Χαριτίδη, Μαρία – Ερνέστα Χατζηλεμονίδου και Βασιλική Χατζηπαυλίδου (β΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσες καθηγήτριες την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής) και την κ.Μαρία Πατιώ (ΠΕ16.01 Μουσικής)
Περίληψη
Αναπτύξαμε τρία διαφορετικά παιχνίδια γνώσεων για τα μουσικά ρεύματα της Θεσσαλονίκης. Πιο συγκεκριμένα τα παιχνίδια αφορούν στους ερμηνευτές της Θεσσαλονίκης, καθώς και το συνδυασμό των μουσικών οργάνων που συναντούμε στα παρακάτω μουσικά ρεύματα: έντεχνο – ροκ, λαϊκό – ρεμπέτικο και κλασσικό. Αρχικά αναζητήσαμε πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές για τους Θεσσαλονικείς ερμηνευτές και το συνδυασμό των μουσικών οργάνων των συγκεκριμένων μουσικών ρευμάτων. Για κάθε παιχνίδι συντάξαμε 5 ερωτήσεις κλειστού τύπου για καθένα από τα εξής επίπεδα δυσκολίας: εύκολο, μέτριο, δύσκολο. Τα παιχνίδια δίνουν στο χρήστη τη δυνατότητα να επιλέξει το επίπεδο δυσκολίας που επιθυμεί. Όσο πιο προχωρημένο το επίπεδο, τόσο περισσότεροι είναι οι βαθμοί που κερδίζει ο παίκτης για τις σωστές απαντήσεις. Στα παιχνίδια μας χρησιμοποιείται η αγγλική γλώσσα. Τα παιχνίδια μας περιλαμβάνουν εικόνες και ήχους που αφορούν στο θέμα τους.
Λέξεις κλειδιά: Προγραμματισμός, Παιχνίδι, Μουσική
δ) «Ανάπτυξη παιχνιδιών γνώσεων για τους μουσικούς δημιουργούς της Θεσσαλονίκης» από τους μαθητές Οδυσσέα Καραβιώτη, Καλλιόπη Καραγιάννη, Σπύρο Κλήμη, Γεώργιο Κοκκινάκο, Ελένη Κοτέλλη, Ανδρέα Κυρατζή, Γεώργιο Κωστίκα, Νικόλαο Λιουλιάκη, Τεϊμούρ Μαμεντλί, Γρηγόρη Μανωλίδη, Ελένη Μαστρογιάννη, Πωλίνα Μικροπούλου και Αγγελική Μπακαλιού (β΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσες καθηγήτριες την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής) και την κ.Μαρία Πατιώ (ΠΕ16.01 Μουσικής)
Περίληψη
Συλλέξαμε πληροφορίες για τους μουσικούς δημιουργούς της Θεσσαλονίκης κατά τον 20ο αιώνα, με βάση αυτές συντάξαμε ερωτήσεις κλειστού τύπου για τρία διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας (εύκολο, μέτριο, δύσκολο) και αναπτύξαμε τρία παιχνίδια γνώσεων: ένα παιχνίδι για την έντεχνη – ροκ μουσική, ένα παιχνίδι για τη ρεμπέτικη – λαϊκή μουσική και ένα παιχνίδι για την κλασική μουσική. Τα παιχνίδια προγραμματίστηκαν στη γλώσσα Scratch. Χρησιμοποιήσαμε ήχους και εικόνες που κρίναμε κατάλληλους για το θέμα των παιχνιδιών. Σε κάθε παιχνίδι κάθε επίπεδο περιλαμβάνει 5 ερωτήσεις κλειστού τύπου. Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει το επίπεδο δυσκολίας που επιθυμεί. Για κάθε σωστή απάντηση κερδίζει έναν πόντο στο εύκολο επίπεδο, δύο πόντους στο μέτριο επίπεδο και τρεις πόντους στο δύσκολο επίπεδο. Στα παιχνίδια μας χρησιμοποιούμε την αγγλική γλώσσα.
Λέξεις κλειδιά: Παιχνίδι, Scratch, Μουσική.
ε) «Προγραμματισμός παιχνιδιού ρόλων σε C» από το μαθητή Χρήστο – Ευάγγελο Τσαπκίνη (Όμιλος Προγραμματισμού υπολογιστών και έξυπνων συσκευών Γυμνασίου, α΄ Γυμνασίου) με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ.Γεωργία Αλεξούδα (ΠΕ19 Πληροφορικής).
Περίληψη
Στο πλαίσιο της εργασίας αυτής προγραμματίστηκε ένα παιχνίδι στην επαγγελματική γλώσσα προγραμματισμού C. Το παιχνίδι ονομάζεται «Crystal Gate». Πρόκειται για ένα παιχνίδι ρόλων (RPG -Role Playing Game) που συνδυάζει και χαρακτηριστικά παιχνιδιού γνώσεων. Στο Crystal Gate ο παίκτης βρίσκεται στη μέση του πουθενά με την εξής αποστολή: Να μαζέψει και τα τρία κλειδιά και να ξεκλειδώσει τις αντίστοιχες τρεις πύλες καταστρέφοντας μια για πάντα τον κακό βασιλιά των Goblin. Προκειμένου να πετύχει το στόχο του περνάει από ποικίλες δοκιμασίες που σχετίζονται με μάχες, λαβυρίνθους, το «γρίφο του Αϊνστάιν», ερωτήσεις Φυσικής, ερωτήσεις Μαθηματικών και ερωτήσεις Λογικής. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε στην android εφαρμογή Cpp-Droid και μπορεί να εκτελεστεί και στο περιβάλλον της Dev-C++ 4.9.9.2.
Λέξεις κλειδιά: RPG,Προγραμματισμός, Γρίφοι.
Οι μαθητές μας εργάστηκαν με ζήλο, ενθουσιασμό και μεθοδικότητα και είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τις διαδικασίες ενός συνεδρίου.
Συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες μαθητές μας!