Περιλήψεις εργασιών μαθητών του σχολείου μας που παρουσιάστηκαν στο 4ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας (ή/και το προσυνέδριο Ανατολικής Θεσσαλονίκης)

Προγραμματισμός παιχνιδιού γνώσεων «Φιδάκι»

Δήμητρα Αθανασά, Αικατερίνη Αντωνίου, Νικόλαος Ανανιάδης, Μαρία Βουλκίδου

Μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Χρησιμοποιήσαμε τη γλώσσα προγραμματισμού Logoγια να προγραμματίσουμε στο MicroWorlds Pro ένα παιχνίδι γνώσεων «Φιδάκι». Στο  παιχνίδι μας ένα πουλί προχωράει βήμα – βήμα στην ράχη ενός φιδιού. Η ράχη του φιδιού αποτελείται από χρωματιστά κουτάκια πάνω στα οποία «κινείται» ο παίκτης. Σε κάθε κουτάκι εμφανίζεται μια ερώτηση, την οποία ο παίκτης καλείται να απαντήσει. Αν απαντήσει σωστά, κερδίζει βαθμούς. Αν απαντήσει λάθος, συνεχίζει κανονικά χωρίς να  πάρει βαθμούς. Τα θέματα των ερωτήσεων σχετίζονται με τον αθλητισμό, τη μουσική, τις επιστήμες, τον κινηματογράφο και τον πολιτισμό. Κάθε χρώμα κουτιού αντιστοιχεί σε  διαφορετική κατηγορία ερωτήσεων. Έχουμε 8 ερωτήσεις ανά κατηγορία και μία ακόμη τελική. Δηλαδή συνολικά στο παιχνίδι μας περιλαμβάνονται συνολικά 41 ερωτήσεις. Η ανάπτυξη του παιχνιδιού μας στηρίχτηκε στον προγραμματισμό διαδικασιών.

Λέξεις κλειδιά: Προγραμματισμός, MicroWorlds Pro, παιχνίδι γνώσεων

 

Προγραμματισμός στο Scratch ιστοριών και διαλόγων με το χρήστη για θέματα ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου

Σοφία-Νεφέλη Μελισσουργού, Κατερίνα Μυλωνά, Βαΐα Νικολαΐδου, Φωτεινή Νώτη, Φανή Ξερακιά, Λυδία Πουλικάκου, Άρτεμις Ράπτη

Μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Προγραμματίσαμε τρεις εφαρμογές στο Scratchμε θέμα την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Οι εφαρμογές μας αφορούν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τους ιούς και τις συνομιλίες με αγνώστους. Χρησιμοποιήσαμε ποικίλες μορφές, ενδυμασίες και υπόβαθρα και προγραμματίσαμε ποικίλα σενάρια. Οι ήρωες μας συνομιλούν μεταξύ τους και μερικές φορές θέτουν ερωτήματα προς το χρήστη.

Λέξεις – κλειδιά: Scratch, Προγραμματισμός, Ασφαλές Διαδίκτυο.

 

Saferinternet: Παιχνίδι, χορευτικές σκηνές και ιστορίες στο Scratch

Αλεξίκος Πέτρος, Ασλανίδης Ιωάννης, Γκάκος Γεώργιος, Γιαϊτζοπούλου Αικατερίνη, Ζεργιώτη Μάρθα, Καζάρα Μαρία

Μαθητές και μαθήτριες της Α’ Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Δημιουργήσαμε ένα παιχνίδι με αυξανόμενα επίπεδα δυσκολίας, στο οποίο ο παίκτης οδηγεί ένα αντιϊκό πρόγραμμα στην εξολόθρευση ενός ιού. Επίσης δημιουργήσαμε μια χορευτική σκηνή που συνοδεύεται από ένα τραγούδι με δικούς μας στίχους για το Saferinternet. Επιπλέον, δημιουργήσαμε δύο ιστορίες με θέματα που αφορούν την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου.

Λέξεις κλειδιά:Προγραμματισμός, Scratch, Saferinternet

 

Προγραμματισμός στο Scratch εφαρμογών με θέμα«Ταξίδια στην γνώση»

Σταύρος Δόντσιος, Παρασκευή Θεοφάνους, Δημήτριος Καραμάνης, Ευσταθία Καρύδα, Βασίλειος Λιάμης

Μαθητές και μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσα: Γεωργία Αλεξούδα (Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19)

Προγραμματίσαμε στο Scratchδύο εφαρμογές που μπορούν να παρομοιαστούν με ταξίδια στη γνώση. Μέσω μιας εικονικής περιήγησης στον κόσμο η  πρώτη εφαρμογή δίνει στο χρήστη την ευκαιρία να «ταξιδέψει» σε διάφορες πρωτεύουσες. Η δεύτερη εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να «περιηγηθεί» στις αίθουσες του σχολείου μας.

Λέξεις κλειδιά:Scratch, Παιχνίδι γνώσεων, Προγραμματισμός.

 

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων