ΕΡΓΟ 7 – ΕΠΑΛ Αριδαίας – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ 2015


KADOS ANAKYKLOSIS  2         KADOS ANAKYKLOSIS 1

 

Προβληματιστήκαμε ιδιαίτερα με το μεγάλο θέμα της ανακύκλωσης, το οποίο αντιμετωπίζουμε  στις μέρες μας καθημερινά,  και για αυτόν τον λόγο κάναμε πράξη την ιδέα που είχαμε ως κίνητρο ευαισθητοποίησης των συμμαθητών μας αλλά και των υπολοίπων γύρω μας.
Δημιουργήσαμε λοιπόν  έναν χάρτινο κάδο ανακύκλωσης στον οποίο θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας, ώστε να κάνουμε το περιβάλλον  που ζούμε λίγο καλύτερο μέσα από την ανακύκλωση.
Με τον τρόπο αυτό  βοηθάμε το περιβάλλον να αναπνεύσει περισσότερο, και βάζοντας και εμείς το λιθαράκι μας στο μεγάλο ζήτημα της ανακύκλωσης πιστεύουμε στην λύση του προβλήματος αλλά και στην ιδέα ενός καλύτερου περιβάλλοντος για εμάς και τις μεταγενέστερες γενιές.

~Υλικά που χρησιμοποιήσαμε ~
– Υγρή κόλλα στιγμής.
– Χαρτοταινία.
– Νερομπογιές.
– Τρία μεγάλα χαρτόνια(για τη διακόσμηση του κάδου ).
– Ένα μεγάλο χαρτόκουτο (ως βάση του κάδου ανακύκλωσης).

ΕΡΓΟ 6 – ΕΠΑΛ Έδεσσας – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ 2015


241IMG_20150318_124553IMG_20150318_124655 IMG_20150318_124614 IMG_20150318_124602

Κατά το χρονικό διάστημα του Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2015, εφαρμόστηκε η περιβαλλοντική δράση «Ανακύκλωση» . Οι μαθητές και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί κατασκεύασαν  αυτοσχέδιους κάδους , με σκοπό να συλλέγεται ανακυκλώσιμο υλικό από μαθητές και καθηγητές. Το υλικό των κάδων αυτών είναι από χοντρό χαρτόνι και προήλθε από συσκευασία μεγάλης οικιακής συσκευής. Ο πάτος των κάδων ενισχύθηκε με πρόσθετο κομμάτι από χαρτόνι για την περαιτέρω προστασία του. Το χρώμα επιλέχτηκε να γίνει με μπλε σπρέι και περιλαμβάνεται επιπλέον διακόσμηση από φωτογραφίες σχετικά με την ανακύκλωση. Ο χώρος που τοποθετήθηκαν οι κάδοι φιλοξενούν εικόνες σχεδιασμένες ή ζωγραφισμένες από μαθητές του σχολείου.

ΕΡΓΟ 5 – Γυμνάσιο Καλής – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ 2015


DSC01894      DSC01890    DSC01891

Πληροφορίες για την κατασκευή κάδου ανακύκλωσης

Για τη δημιουργία του αυτοσχέδιου κάδου ανακύκλωσης αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε χαρτοκούτι μετρίου μεγέθους, καθώς είναι υλικό που εύκολα βρίσκεται και μπορείς να το σηκώνεις  εύκολα για να τον αδειάζεις με τα υλικά του στον μεγάλο μπλε κάδο που υπάρχει στην αυλή του σχολείου.

Αξίζει να σημειώσουμε πως στην κατασκευή του κάδου πήρε μέρος με κάποιο τρόπο όλο το σχολείο, αφού τα παιδιά ζωγράφισαν έργα με θέμα την ανακύκλωση και ένα μεγάλο μέρος αυτών των έργων κολλήθηκαν πάνω στον κάδο.

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του είναι: χαρτόκουτα, μπλε χαρτί μέτρου, χαρτί ακουαρέλας, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, υγρή κόλλα, σελοτέιπ και πολύ μεράκι!

Το σύνθημα μας είναι «Ανακυκλώστε γιατί ….χανόμαστε!».

ΕΡΓΟ 4 – 2ο Γυμνάσιο Αριδαίας – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ 2015


O O

Για την κατασκευή του κάδου ανακύκλωσης χρησιμοποιήσαμε παλέτες τις οποίες τις βάψαμε και στη συνέχεια τις ενώσαμε. Φτιάξαμε το σήμα της ανακύκλωσης με πλαστικά  καπάκια μπουκαλιών και τέσσερις πινακίδες οδηγούς για το που ακριβώς πρέπει να πετάμε τα ανακυκλώσιμα υλικά. Γράψαμε τη λέξη «ανακύκλωση» με κομμάτια από χάρτινα κουτιά.

Το σύνθημά μας είναι  «Στο σχολείο μας η ανακύκλωση απέκτησε ομπρέλα προστασίας».

ΕΡΓΟ 3 – 1ο Γυμνάσιο Κρ. Βρύσης – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ 2015


2 1

Αρχικά η ιδέα ήταν να λάβουμε  μέρος  απλά για λόγους ευαισθητοποίησης που θα μας πρόσφερε αυτή η διαδικασία. Σκεφτήκαμε να το κάνουμε σαν παιχνίδι, έτσι βάλαμε μια μπασκέτα ώστε να πετάμε χαρτιά με διασκεδαστικό τρόπο. Ύστερα από φοβερή συνεργασία των παιδιών της ανακύκλωσης, έκαναν έναν πολύ δημιουργικό κάδο σε σχήμα ρομπότ όπου αποτέλεσε την αρχή της ιδέας ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι το εξαιρετικό μετά βάλαμε δύο χαρτόνια  στα οποία πάνω γράψαμε σλόγκαν και βάλαμε κάποιες εικόνες.

ΕΡΓΟ 2 – 1ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ 2015


Θέλουμε να περάσουμε το μήνυμα της ανακύκλωσης που αφορά όλους μας και επηρεάζει τη ζωή όλων των ζωντανών οργανισμών. Τα ζώα λοιπόν δίνουν το παράδειγμα : ” Ανακυκλώνουμε , φροντίζουμε τον πλανήτη μας”

 

2015-03-18 09.53.39

 

 

ΕΡΓΟ 1 – 1o Γυμνάσιο Αριδαίας – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ 2015


IMG_20150318_091100 10944708_715605845220762_193869449_n 1426662597745

ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης


BLOCK_A4_NERO.pdf - Adobe Acrobat Pro

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Ηλικιακή Ομάδα: Μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου

Εκπαιδευτικός σκοπός:Να αντιληφθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές  την ωφελιμότητα της  δικτύωσης και -μέσω αυτής-  της αλληλεπίδρασης με τους άλλους κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Εκπαιδευτικός στόχος: Να αντιληφθούν την ανάγκη συμμετοχής στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»,   κατά τη μελέτη του Νερού, ως φυσικού, ενεργειακού, κοινωνικού, πολιτιστικού ή οικονομικού πόρου, στο πλαίσιο ομοθεματικού πολύμηνου σχολικού προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Διδακτική στρατηγική: Ιστοεξερεύνηση, Βιβλιογραφική ανασκόπιση

Εκπαιδευτικό υλικό

Βιβλία:

Θεοδωρίδου, Σ., Τσιγγενοπούλου, Ε., Κολίνη, Κ., Τεστέμπαση, Α., Λόγγος, Δ., Λόγγος, Ε. (2009). Το κάλεσμα της Λίμνης. Έκδοση του ΚΠΕ Έδεσσας, Έδεσσα

Θεοδωρίδου, Σ., Τσιγγενοπούλου, Ε., Κολίνη, Κ., Τεστέμπαση, Α., Σαββαντόγλου, Κ. (2006). Το κάλεσμα της Λίμνης. Έκδοση του ΚΠΕ Έδεσσας, Έδεσσα

Σύνδεσμος: http://kpe-edess.pel.sch.gr/  επιλογή: Εθνικό Δίκτυο Νερό

ΕΛΙΑ, Ασημένια φυλλωσιά


DSC0899s

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Ηλικιακή Ομάδα: Μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού,  Γυμνασίου και Λυκείου

Εκπαιδευτικός σκοπός: Να αντιληφθούν οι μαθητές την αξία της Ελιάς (δένδρο και καρπός)

Εκπαιδευτικοί στόχοι: 

Η φωτογραφία

-να αποτελέσει κεντρική έννοια γύρω από την οποία οι μαθητές θα σχεδιάσουν έναν εννοιολογικό χάρτη στη θεματική της ελιάς.

-να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση συζήτησης προκειμένου ο εκπαιδευτικός, αλλά και η ομάδα των μαθητών, να προβούν σε  διαγνωστική αξιολόγηση (αρχική). Αυτή η διαδικασία θα συνεισφέρει στην προσπάθεια  διερεύνησης των εμπειριών των μαθητών κατά την ανάπτυξη ενός προγράμματος στη θεματική του ελιάς.

Διδακτική στρατηγική:Ιδεοθύελλα/Χαρτογράφηση εννοιών, Συζήτηση (με αναφορές σε προηγούμενες εμπειρίες και με επιχειρηματολογία)

Εκπαιδευτικό υλικό (συμπληρωματικά): http://www.kpe-kalamatas.gr/gr_pages/newimages/music3/eliacd.html

(μουσικό κομμάτι)

 

ΕΛΙΑ, Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης


 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Ηλικιακή Ομάδα: Μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου

Εκπαιδευτικός σκοπός:Να αντιληφθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές  την ωφελιμότητα της  δικτύωσης και -μέσω αυτής-  της αλληλεπίδρασης με τους άλλους κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Εκπαιδευτικός στόχος: Να ενστερνιστούν την ανάγκη συμμετοχής στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ “ΕΛΙΑ”,   κατά τη μελέτη της Ελιάς στο πλαίσιο ομοθεματικού πολύμηνου σχολικού προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Διδακτική στρατηγική: Ιστοεξερεύνηση

Εκπαιδευτικό υλικό

Σύνδεσμοι:

http://www.kpe-kalamatas.gr/gr_pages/diktia.html

http://www.elia-diktyo.gr/stoxoi_gr.htm

http://www.elia-diktyo.gr/ekpaideytiko_gr.htm

http://www.elia-diktyo.gr/ergasies_gr.htm


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση