Μάντεψε από τι είμαι φτιαγμένη…


imagesCP4QVTFJ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Ηλικιακή Ομάδα: Μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου

Εκπαιδευτικός σκοπός: Να αντιληφθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές  την ωφελιμότητα της  σωστής διατροφής μέσω της καλλιέργειας λαχανικών σε σχολικούς κήπους και της διατροφής τους με αυτά.

Εκπαιδευτικός στόχος: Να  παρασκευάσουν  οι μαθητές σαλάτες με είδη λαχανικών που ευδοκιμούν  στην περιοχή τους, καταγράφοντας  συνοδευτικά για τα συγκεκριμένα είδη που θα χρησιμοποιήσουν τα θρεπτικά συστατικά που παρέχουν αυτά στον άνθρωπο.

Διδακτική στρατηγική: Διαγωνισμός παρασκευής σαλάτας, χειροτεχνία

Εκπαιδευτικό υλικό

Σύνδεσμος: https://blogs.sch.gr/schoolgardens/  

Είμαι ότι τρώω!


a00300376f7eb4c22e61001e1889e3a8[1]

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Ηλικιακή Ομάδα: Μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου

Εκπαιδευτικός σκοπός: Να αντιληφθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές  την ωφελιμότητα της  σωστής διατροφής μέσω της καλλιέργειας λαχανικών σε σχολικούς κήπους.

Εκπαιδευτικός στόχος: Να  συλλέξουν οι μαθητές πληροφορίες για τα είδη των λαχανικών που ευδοκιμούν  στην περιοχή τους, τον κύκλο ζωής τους, τις καλλιεργητικές ενέργειες που απαιτούνται για την ανάπτυξή τους και τα θρεπτικά συστατικά που παρέχουν στον άνθρωπο.

Διδακτική στρατηγική: Ανακαλυπτική μέθοδος, Ιστοεξερεύνηση, Βιβλιογραφική ανασκόπηση, συνεντεύξεις από εμπειροτέχνες και γεωπόνους

Εκπαιδευτικό υλικό

Σύνδεσμος: https://blogs.sch.gr/schoolgardens/  

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ, 2015


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΔΟΥ

3η Θέση 3ο Γυμνάσιο Έδεσσας

3η Θέση
3ο Γυμνάσιο Έδεσσας

3η Θέση 4ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών

3η Θέση
4ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών

3η Θέση ΓΕΛ Κρ.Βρύσης

2η Θέση
ΓΕΛ Κρ.Βρύσης

2η Θέση 2ο Γυμνάσιο Κρ. Βρύσης

2η Θέση
2ο Γυμνάσιο Κρ. Βρύσης

1η Θέση ΓΕΛ Καλής

1η Θέση
ΓΕΛ Καλής

ΕΡΓΟ 24 – 2o Γυμνάσιο Κρ. Βρύσης ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ, 2015


P1170030 P1170035 P1170026 P1170027 P1170029

Η  ιδέα της δημιουργίας κάδου ανακύκλωσης  στο σχολείο μας  προέκυψε μετά από συζήτηση με τους μαθητές. Οι  πρώτες ύλες που χρησιμοποιήσαμε  ήταν  χρώματα, ανακυκλώσιμο  χαρτί  και πλαστικό ( οικολογικά  υλικά ). Κύριος  σκοπός  ήταν να  δημιουργήσουμε    έναν κάδο  όπου  στερεώσαμε  μια υδρόγειο σφαίρα για να προβάλλουμε το  οικολογικό μας μήνυμα: «SOS ΤΕ τον πλανήτης μας».

ΕΡΓΟ 23- 4ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ, 2015


???????????????????????????????

Kάδος ανακύκλωσης πλαστικών μπουκαλιών : «Ενδιαφέρομαι για τον σχολΟΙΚΟ μου χώρο, δημιουργώ τον  Κάδο Ανακύκλωσης του Σχολείου μου».

Οι ιδέες για την κατασκευή τους ήταν αποκλειστικά των μαθητών, και χρησιμοποιήθηκαν  ανακυκλώσιμα υλικά όπως πλαστικά μπουκάλια και καπάκια.

ΕΡΓΟ 22- 1ο ΓΕΛ Γιαννιτσών ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ, 2015


OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Εμπνευσμένη από την ανακύκλωση οι μαθητές και Χρησιμοποιώντας οικολογικά υλικά για την δημιουργία του κάδου, έχοντας ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών, της κοινωνίας μεταδίδοντας το μήνυμα και στις υπόλοιπες γενιές. Ο Δικός Σου Κόσμος, Η Δικιά Σου Φωνή, Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ, κύριο σύνθημα στον αγώνα μας για την ανακύκλωση διότι προστατεύοντας το περιβάλλον είναι η προστασία του ίδιου μας του εαυτού και του συνανθρώπου μας.

ΕΡΓΟ 21-Γυμνάσιο Πέλλας ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ, 2015


WP_000595 (2) WP_000585 (2) WP_000587 (2)

«ΚΑΝΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, ΣΩΣΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΣΩΣΕ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ»

Την ιδέα την εμπνευστήκαμε από το φύλλο εργασίας της δράσης και το βίντεο με τα πουλιά στον ειρηνικό. Θέλαμε οι συμμαθητές μας να μην ξεχάσουν ό,τι κάναμε στην δράση και να βοηθήσουμε με την κατασκευή μας να πετύχει η ανακύκλωση στο σχολείο μας.

Κατασκευάσαμε λοιπόν έναν μπλε μεταλλικό κάδο με βασικό σύνθημα το τραγούδι της ανακύκλωσης, που γράψαμε οι ίδιοι και άλλα συνθήματα όπως, «Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙΓΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ», «ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΤΕ, ΣΩΣΤΕ ΤΗ ΓΗ», «ΔΩΣΤΕ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ». Στη βάση του κάδου κατασκευάσαμε ένα ξύλινο καράβι με μια σημαία με το σύνθημα «ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ», στην αμμουδιά ένα πουλί ακόμη ζωντανό μας ρωτάει «ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΑΥΤΑ?», δείχνοντας τα καπάκια, ενώ δίπλα σε ένα νεκρό πουλί, ζωγραφίσαμε τη λέξη «SOS» στην άμμο.

Τέλος φτιάξαμε μία αφίσα με το τραγούδι μας, με φωτογραφίες και μηνύματα, που παρακινεί τους συμμαθητές μας, να είναι ενεργοί και τους δείχνουμε τον τρόπο, που μπορεί να γίνει αυτό.

ΕΡΓΟ 20- ΓΕΛ ΚΡ. Βρύσης ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ, 2015


11046985_1623663017867064_37356520_n

Για την κατασκευή του κάδου ανακύκλωσης, χρησιμοποιήθηκαν ανακυκλώσιμα υλικά: πλαστικά τελάρα, σύρματα και χαρτόνι. Σκοπός της κατασκευής μας είναι να μεταδώσουμε σε όλους το μήνυμα της ανακύκλωσης. Για την υλοποίηση της, ενώσαμε δυο τελάρα μεταξύ τους και τα περιτυλίξαμε με χαρτόνι, πάνω στο οποίο σχεδιάσαμε έναν πιγκουίνο.

ΕΡΓΟ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΥ. 3ο Γυμνάσιο Έδεσσας ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ, 2015


Καδος Α3 για χαρτια 2 Καδος Α3 για χαρτια 3-1 Καδος Α3 για χαρτια 4 Καδος Α3 για χαρτια 1

ΕΡΓΟ 18- 3ο Γυμνάσιο Έδεσσας ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΔΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ, 2015


SANYO DIGITAL CAMERA                    SANYO DIGITAL CAMERA

Καδος για χαρτιά 1                                 Καδος για χαρτιά 3

Κάδος για χαρτιά στο σχήμα της γης

Για να κάνουμε τα άχρηστα χρήσιμα φτιάξαμε ένα κάδο ανακύκλωσης χαρτιών στο σχήμα της γης. Χρησιμοποιήσαμε  παλιές σιδερένιες κρεμάστρες τις οποίες αφού τροποποιήσαμε στη μορφή που χρειαζόμασταν τις τοποθετήσαμε στις θέσεις των μεσημβρινών. Στη συνέχεια πήραμε παλιά άσπρα σεντόνια όπου απεικονίσαμε πάνω τους τη γη, την οποία χωρίσαμε σε βόρειο και νότιο ημισφαίριο και το καθένα από αυτά είχε ένα συγκεκριμένο θέμα.

Στο βόρειο ημισφαίριο ζωγραφίσαμε τις ανεπτυγμένες χώρες, οι οποίες είναι μολυσμένες και γεμάτες καυσαέρια και πυρηνικά δηλ. αναπαραστήσαμε το ανθυγιεινό παρόν.

Αντίθετα στο νότιο ημισφαίριο ζωγραφίσαμε τις μη ανεπτυγμένες χώρες οι οποίες είναι γεμάτες με οξυγόνο και υπάρχει καθαρό περιβάλλον όπως θα θέλαμε να γίνει η γη μας στο μέλλον.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής φωνάζαμε κάποια συνθήματα δικής μας δημιουργίας.  Κάποια από αυτά είναι τα εξής:

  • Δένδρα, κλαδιά και φυτά όχι άλλα πυρηνικά
  • Το περιβάλλον μας χρειάζεται
  • ΟΧΙ στη μόλυνση του περιβάλλοντος ΝΑΙ στην καθαρή φύση
  • Η ανακύκλωση είναι προϋπόθεση για τη σωτηρία του κόσμου

 

 


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση