Μια άλλη ενότητα στη συναισθηματική νοημοσύνη είναι το θέμα της ακρόασης. Είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να ακούμε για να είμαστε καλοί ακροατές και καλοί συνομιλητές σε μια συζήτηση. Όπως πάντα με συζήτηση και παιχνίδι δουλέψαμε κι αυτό το θέμα. Προσπαθώντας να ανιχνεύσουμε τα συστατικά της καλής ακρόασης είπα στα παιδιά ότι θα κάνουμε τρεις σύντομες ασκήσεις. Χωρίστηκαν σε ζευγάρια, όπως ήθελαν και τους ζήτησα στην αρχή να αφηγηθούν ο ένας στον άλλον ταυτόχρονα κάτι από τις διακοπές τους. Στο τέλος έπρεπε να πει ο καθένας τι κατάφερε να καταλάβει από αυτά που έλεγε ο συνομιλητής του και πώς αισθάνθηκε.
Κατόπιν θα προσπαθούσαν με γυρισμένες τις πλάτες να πουν τι τους αρέσει να κάνουν. Στο τέλος της άσκησης είπαν πώς τους φάνηκε αυτή η επικοινωνία τους, εντοπίσαμε ποιο ήταν το πρόβλημα και συνειδητοποιήσαμε ότι σε μια συζήτηση είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε τον άλλον για να μπορούμε να καταλάβουμε καλά όσα μας λέει- μια και δε μιλάει μόνο το στόμα μας, όπως είδαμε στην προηγούμενη ενότητα, αλλά και το σώμα μας με τις εκφράσεις του- και επίσης γιατί το να βλέπεις τον άλλον δείχνει ότι τον προσέχεις και τον εκτιμάς.
Η τελευταία άσκηση ήταν να καθίσουν ο ένας απέναντι από τον άλλον και να πουν με τη σειρά για ένα ζώο που αγαπούν ή για ό,τι άλλο ήθελαν και στο τέλος να πει ο καθένας τα βασικά σημεία της αφήγησης του άλλου. Μετά την ολοκλήρωση κι αυτής της άσκησης είπαν πότε ευχαριστήθηκαν τη συζήτησή τους και τι ήταν αυτό που τους έκανε να αισθανθούν έτσι. Συνοψίσαμε αυτά που επισημάναμε ύστερα από την ολοκλήρωση κάθε άσκησης και φτιάξαμε την αφίσα της καλής ακρόασης.