Αβερώφειο Γυμν.-Λύκειο Αλεξάνδρειας ΑΙΓΥΠΤΟΥ

ΕΚΠΟΜΠΗ 20:00-Επίσκεψη μαθητών του Αβερώφειου Γυμνασίου –Λυκείου στο Μουσείο Καβάφη . Ακούστε το Θερμοπύλες” του Κ.Π. Καβάφη, απαγγελία των μαθητών σε Ελληνικά, Αγγλικά και Αραβικά, στο σπίτι του Κ.Π.Καβάφη, Ακούστε και Συνέντευξη με τον Μανώλη Μαραγκούλη, διευθυντής του Παραρτήματος στην Αλεξάνδρεια του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού στο σπίτι του Καβάφη.

Στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής του Αβερώφειου Γυμνασίου –Λυκείου οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου επισκέφτηκαν το Σπίτι του Καβάφη στην Αλεξάνδρεια που λειτουργεί και ως μουσείο, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες Ε. Καλαϊτζίδου πληροφορικό και Ι. Κωστάρα – φιλόλογο. Στο Μουσείο Καβάφη διατηρούνται σπάνιο βιβλιογραφικό υλικό, μεταφράσεις της ποίησης του Καβάφη σε 35 γλώσσες, χειρόγραφα, βιβλία του, άρθρα και εργασίες που έχουν γραφτεί για την ποίησή του, εικαστικά έργα που ενέπνευσαν καλλιτέχνες απ’ όλο τον κόσμο. Έχουν συγκεντρωθεί επίσης κειμήλια του ποιητή, όπως το εικονοστάσι του και πορτρέτα που σχεδιάστηκαν από καλλιτέχνες της εποχής του. Μια αίθουσα επίσης του μουσείου είναι αφιερωμένη σε έναν άλλο Αλεξανδρινό συγγραφέα, το Στρατή Τσίρκα.

Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου στο μάθημα της Πληροφορικής συνεργάζονται με το Γενικό Λύκειο Αξιού και το 6ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης στην κατασκευή ενός wiki (wiki είναι ουσιαστικά ένας ιστοχώρος που μέσα σε αυτόν περιλαμβάνονται επιμέρους ιστοσελίδες και η πληροφορία και το περιεχόμενό τους δημιουργούνται από μία κοινότητα χρηστών, οι οποίοι συνεργάζονται και συντονίζονται μεταξύ τους, προκειμένου να παράγουν ένα τελικό προϊόν. Το θέμα της συνεργασίας τους είναι τα μελοποιημένα ποιήματα του Καβάφη.

Στο μουσείο Καβάφη υποδέχτηκε τους μαθητές ο  Μανώλης Μαραγκούλης, διευθυντής του Παραρτήματος στην Αλεξάνδρεια του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού. Τους μίλησε για τη ζωή και το έργο του Καβάφη και έγινε ένας εποικοδομητικός διάλογος,  αφού οι μαθητές χαρούμενοι από την πρώτη τους επίσκεψη στο χώρο προσπάθησαν να εκμαιεύσουν όσο το δυνατό περισσότερες γνώσεις και ερμηνείες από τον ειδικό.

Στην ερώτηση των μαθητών αν «ο Κωνσταντίνος Καβάφης φαίνεται από το έργο του να αισθάνεται περισσότερο Αλεξανδρινός ή Έλληνας», ο κ. Μαραγκούλης άδραξε την ευκαιρία να περιγράψει το χαρακτηρισμό «ελληνικό» για τον Καβάφη διακρίνοντάς τον από τον «ελλαδικό», καθώς και τον όρο των «σοφιστικών προσαρμογών» ως φιλοσοφία του ίδιου του ποιητή, δημιουργώντας ένα προβληματισμό στο κοινό των μαθητών και στην αξία εφαρμογής της φιλοσοφίας αυτής στη ζωή του ανθρώπου.

Στην ερώτηση αν «το έργο του ποιητή είναι επίκαιρο με την οικονομική κρίση να μαστίζει την Ευρώπη και τις αλλαγές που διαδραματίζονται στον αραβικό κόσμο» ο διευθυντής του Παραρτήματος στην Αλεξάνδρεια του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού διάβασε το ποίημα «Εν μεγάλη Eλληνική αποικία, 200 π.X.», ένα ποίημα που ανήκει στην συλλογή Ποιήματα 1897-1933, μια εποχή πολιτικών αλλαγών.

Η απορία των μαθητών αν «υπάρχουν και άλλοι Έλληνες Αλεξανδρινοί ποιητές εκτός από τον Καβάφη» απαντήθηκε με την αναφορά στην περίοδο μεγάλης λογοτεχνικής άνθησης στην Αλεξάνδρεια το 1904-1922 και την υπόσχεση του κ. Μαραγκούλη να επισκεφτεί το Αβερώφειο Γυμνάσιο – Λύκειο στο μέλλον για να μιλήσει σχετικά με την περίοδο αυτή.

Σχετικά με το πώς επέδρασε η καβαφική ποίηση στις άλλες τέχνες αλλά και αν επηρέασε άλλους ποιητές,  ο κ. Μαραγκούλης μίλησε δίνοντας παραδείγματα από το παγκόσμιο καλλιτεχνικό, πνευματικό, μουσικό και εικαστικό σκηνικό ενώ ταυτόχρονα παρουσίασε στο χώρο του Μουσείου ανάλογες δράσεις.

Ο κ. Μαραγκούλης, κλείνοντας την επίσκεψη στο Μουσείο, κάλεσε τους μαθητές  να συμμετέχουν στην εκδήλωση που θα λάβει χώρα στον ίδιο χώρο στις 17 Απριλίου στα πλαίσια του εορτασμού των 150 χρόνων από τη γέννησή του μεγάλου ποιητή.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ και την ΕΚΠΟΜΠΗ σήμερα 21 Μαρτίου Ημέρα Ποίησης, στις 20:00

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/esrblog/2013/03/21/aberofeio_alexandria_aigyptos/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση