Παραμυθούπολη Σ/Κο 3-4 Μαρτίου

κι αυτό το σ.κο πολλά τραγούδια και τα παραμύθια:

1. Λιλιπούπολη,  “Η Πιπινάζα Κάνει Καθαριότητα 9 Μαρτίου 1979

2. Το Καπαρέλλι πάει Παραμυθούπολη,Η Γάτα η Μαγδάλω“, της Μαριανίνας Κριεζή

3. “Ινδιάνικος Μύθος: Πώς γεννήθηκε το Παραμύθι“, από το περιοδικό “παραμύθι” τεύχος  1 φθινόπωρο 2010

4.“Η Γλυκιά Πιτούλα”, “Τα ωραιότερα παραμύθια από τη Ρωσία”, Ζερβού Φωτεινή

5. “Η τουλιπίτσα“, Λαικό Παραμύθι, κύριος Συγγραφέας Σαρή Ζωρζ.

Ένα Παραμύθι και Τραγούδια απο την εκπομπή  ‘Εδώ Λιλιπούπολη’ (Το «Εδώ Λιλιπούπολη» ήταν μια παιδική ραδιοφωνική σειρά που ξεκίνησε το 1976 και διήρκεσε μέχρι το 1980. Η σειρά ακουγόταν στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, το οποίο ήταν την περίοδο εκείνη υπό τη διεύθυνση του Μάνου Χατζιδάκι, πηγή, Βικιπαίδεια,), στίχοι των τραγουδιών μπορούν να βρεθούν εδώ ).

Αυτή την φορά θα ακούσουμε το Η Πιπινάζα Κάνει Καθαριότητα που πρωτοακούστηκε 9 Μαρτίου 1979.

…..

.

.

.

.Ακολουθεί, «Το Καπαρέλλι πάει Παραμυθούπολη» απο τη Νηπιαγωγό Αννα Καρύδη-Πυρουνάκη

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Καπαρελλίου είναι μαζί μας και αυτό το Σαββατοκύριακο με την 7η εκπομπή του … θα απολαύσουμε όλοι μαζί την ‘Γάτα τη Μαγδάλω’ της Μαριανίνας Κριεζή, μια γάτα σε βαθύ προβληματισμό για το τι θα ήθελε να είναι .. η να μοιάζει .. ‘με μέλισσα ή πεταλούδα’; Γρήγορα όμως θα ανακαλύψει αυτό που πραγματικά επιθυμεί να είναι, καθώς και την Ειρήνη να μας λέει ένα μικρό ποιηματάκι με μια κουρούνα! από το βιβλίο: «ο Μπρεχτ για παιδιά..»

….

.


Ακολουθεί ένας “Ινδιάνικος Μύθος: Πώς γεννήθηκε το Παραμύθι”, από το περιοδικό “παραμύθι” τεύχος  1 φθινόπωρο 2010. (βρείτε και ‘Οναρ‘)Διαβάζει η Θεατρολόγος-ηθοποιός Χριστίνα Γιαγκούλη

Οι Ινδιάνοι έχουν μεγάλη παραμυθοιστορία. Μαζεύονταν γύρω απο τη φωτιά στην σκηνή τους και οι ιστορίες δίνουν και παίρνου. Στη δικιά μας ιστορία θα ακούσουμε πώς η Παραμυθόπετρα εξιστορεί την πανάρχαια ιστορία της!

Με την ονομασία Ινδιάνοι συνηθίζεται να αποκαλούνται γενικά οι ιθαγενείς πληθυσμοί της Αμερικής πριν την ανακάλυψή της από τους Ευρωπαίους στα τέλη του 15ου αιώνα. Με την ίδια ονομασία αποκαλούνται μέχρι και σήμερα ορισμένες εθνικές μειονότητες, των οποίων οι ρίζες προέρχονται από τους ιστορικούς αυτούς λαούς. Ορισμένοι από αυτούς τους ιθαγενείς διατηρούν μέχρι σήμερα ένα νομαδικό τρόπο ζωής, ενώ κάποιοι άλλοι αναζήτησαν μόνιμη διαμονή δημιουργώντας μικρές κοινότητες και χωριά, ενώ σε κάποιες περιοχές κατάφεραν να οργανωθούν σε μεγαλύτερες κοινότητες, ακόμα και πόλεις, με πολιτική οργάνωση. Η ονομασία προέρχεται από την πεποίθηση του Κολόμβου ότι έφτασε στην Ινδία, ενώ στην πραγματικότητα είχε φτάσει στην Αμερική και ότι οι κάτοικοι που συνάντησε είναι Ινδοί....

.

και μετά, ¨Η Γλυκιά Πιτούλα”, απο το βιβλίο, “Τα ωραιότερα παραμύθια από τη Ρωσία”, Ζερβού Φωτεινή, εικονογράφηση Μαριάνα Μπελιάγεβα, από τις εκδόσεις Πατάκη. Διαβάζει η δασκάλα Θεατρικής Αγωγής Βασιλική Λαμπίρη.

Απο τη στιγμή που ο παππούς ζήτησε απο τη γριά γυναίκα του να του φτιάξει μια γλυκιά πιτούλα, αρχίζει μια περιπέτεια δίχως άλλο! Τι απέγινε η γλυκιά πιτούλα; Παρακολούθηστε την περιπέτεια της μέχρι το τέλος…

.

..

.

Τέλος, θα ακούσουμε την “Η τουλιπίτσα“, ένα λαϊκό παραμύθι, κύριος Συγγραφέας: ΣΑΡΗ ΖΩΡΖ,, Εκδοτικός Οίκος: ΠΑΤΑΚΗ, ISBN: 9789601604572

  • Στα κατάβαθα της γης, ζούσε μονάχη η Τουλιπίτσα. Μάταια ο Ήλιος και η Βροχή προσπαθούν να την πείσουν να βγάλει το κεφάλι της να αντικρίσει τον ουρανό. Μα πώς θα έρθει η άνοιξη αν δεν ανθίσει η τουλιπίτσα;

.

.

.

.

.

Ηχοληψία, Μοντάζ της θεατρικής ομάδας και των μαθητικών ηχογραφήσεων, τεχνική επιμέλεια Παραμυθούπολης: Ν.Γιαγκούλης, καθηγητής Πληροφορικής

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/esrblog/2012/03/02/34-03-2012/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση