ΣΤ’ -ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 15-2-2021

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

ΒΙΒΛΙΟ, Σελ. 62, εφαρμογή 2η και Ερωτήσεις για αυτοέλεγχο και συζήτηση.

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Β’ ΤΕΥΧΟΣ: Σελ. 21, ασκ.1η και 2η και Πρόβλημα 1 και 2.

Να εργαστείτε στην πρώτη και στη δεύτερη διαδραστική εφαρμογή εξερεύνησης εξισώσεων

ΕΞΕΡΕΥΝΩ ΤΙΣ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ!

ΦΥΣΙΚΗ

Ακολουθήστε τις οδηγίες που θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ

 

 

 

Κατηγορίες: ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ’ -ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 15-2-2021

ΣΤ’ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ

 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΑ, ΕΚΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΛΥΣΤΕ ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ. ΠΟΣΑ ΚΥΒΑΚΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΣΑΚΟΥΛΑΚΙ;

EΞΕΡΕΥΝΗΣΤΕ!

ΛΥΣΤΕ ΤΙΣ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΤΡΑΒΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (ΤΕΛΕΙΕΣ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΘΕΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ. ΎΣΤΕΡΑ ΠΑΤΗΣΤΕ CONTINUE

 

Κατηγορίες: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ’ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ

ΣΤ- ΦΥΣΙΚΗ – ΦΕ3: ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ

Έχεις ακούσει ποτέ την λέξη “ηλεκτρομαγνήτης”; Τι να σημαινει; Παρατήρησε την εικόνα ενός ηλεκτρομαγνήτη  στο βιβλίο σου, στη σελ. 129.

Έχεις ακούσει τη λέξη πηνίο; Δεν είναι παρά ένα καλώδιο, ένας αγωγός δηλαδή από χαλκό, που είναι πολλές φορές τυλιγμένος σε σπείρες, όπως στην εικόνα:

Παρακολούθησε, τώρα,  τα παρακάτω πειράματα (αν έχεις τα υλικά, επανάλαβέ τα στο σπίτι).

Αφού μελετήσεις προσεκτικά τις παρατηρήσεις και το συμπέρασμα των πιο πάνω πειραμάτων και τα αντιγράψεις στο τετράδιο εργασιών στις σελ. 129-131, κάνε τις εργασίες της σελίδας 132 (του τετραδίου εργασιών) Ύστερα μελέτησε την παρακάτω παρουσίαση:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ : ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ

Τώρα μπορείς να διορθώσεις τις εργασίες σου. Δες κι ΕΔΩ

Τώρα άνοιξε το βιβλίο σου στη σελ. 96, μελέτησέ την πολύ προσεκτικά και μάθε απ’ έξω.  Κάνε το ίδιο για την σελ. 98, τις πρώτες δύο παραγράφους (“Όταν μέσα από έναν αγωγό… ηλεκτρικών φορτίων).

 

Κατηγορίες: ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΦΥΣΙΚΗ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ- ΦΥΣΙΚΗ – ΦΕ3: ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12-2-2021

  1. ΦΥΣΙΚΗ: Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΑΙ.

ΠΑΙΞΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΕΣ.  Πλησίασε τον μαγνήτη στην πυξίδα και παρατήρησε το αποτέλεσμα. Ύστερα πάρε την Γη και πλησίασε την πυξίδα στη γη. Παρατήρησε τι  συμβαίνει.

ΠΥΞΙΔΑ ΚΑΙ ΜΑΓΝΗΤΗΣ

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ  ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ

ΚΑΝΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 1, 2 ΚΑΙ 3 από το τετράδιο εργασιών στη σελ. 128. Ύστερα μελέτησε την παρουσίαση  συμπλήρωσε το τετράδιο εργασιών εάν δεν το έχεις ήδη κάνει. Μάθε απ’ έξω το συμπέρασμα. Διόρθωσε τις εργασίες σου.

(ΚΛΙΚ)

2.  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ

ΠΑΙΞΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ. Βρες το αποτέλεσμα βάζοντας τον αριθμό που σου δίνεται στην μεταβλητή y.

BASKET BALL

Αναλογίσου ΚΑΙ ΛΥΣΕ το παρακάτω ΠΡΟΒΛΗΜΑ:

Αν κάθε μαθητής και μαθήτρια της τάξης μας κάνει 2 ζωγραφιές την ημέρα και ο σκύλος μου ο Πεπίτο τρώει 3  από αυτές κάθε μέρα, γράψε:

α) μια μαθηματική σχέση που να μας δίνει τις ζωγραφιές που θα μαζέψουμε σε ΚΆΠΟΙΕΣ (Χ) μέρες,

β) μια μαθηματική σχέση  που να μας δίνει τις ζωγραφιές που θα φάει ο Πεπίτο σε ΚΑΠΟΙΕΣ (Χ) μέρες,

γ) μια μαθηματική σχέση που να μας δίνει τις ζωγραφιές που θα μας μείνουν σε ΚΑΠΟΙΕΣ (Χ) μέρες.

Από το Τετράδιο Εργασιών Μαθηματικών β’ τεύχος, σελ. 19 να κάνεις τις ασκήσεις 1 και 2.

ΤΩΡΑ ΠΑΙΞΕ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ! 

ΤΑ ΓΛΥΚΑ

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ, ΦΥΣΙΚΗ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12-2-2021

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ – ΠΕΜΠΤΗ 11-2-2021

Γλώσσα

Να διαβάσετε τις προσωπικές αντωνυμίες από το φυλλάδιο (ή και από το βιβλίο της γραμματικής σελ. 114 και 115) και να μάθετε απ’ έξω την κλίση τους, να τις αντιγράψτε στο τετράδιό σας και να μάθετε να τις γράφετε σωστά .

Να κλίνετε στο τετράδιό σας τη φράση “ο τρίτος όροφος”.

Μαθηματικά

Να ξαναλύσετε την άσκηση 6  και τα προβλήματα 7, 10 (εφόσον τα έχετε λύσει λάθος).

Να διορθώστε τις ασκήσεις της γλώσσας και των μαθηματικών που είχατε για σήμερα (γραμματική αναγνώριση και φυλλάδιο μαθηματικών) με βάση τις παρακάτω λύσεις (πατήστε για να κατεβάστε ή να δείτε τα αρχεία).

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ – ΛΥΣΗ



Λήψη αρχείου

ΑΡΧΕΙΟ WORD

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΛΥΣΕΙΣ



Λήψη αρχείου

AΡΧΕΙΟ WORD

Κατηγορίες: ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ – ΠΕΜΠΤΗ 11-2-2021

ΣΤ’ – ΙΣΤΟΡΙΑ – Η ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Παρακολουθήστε ντοκιμαντέρ για τη Φιλική Εταιρεία:

 

 

Αποσπάσματα από την ταινία “Παπαφλέσσας” που αναφέρονται στην Φιλική εταιρεία.

 

Μελετήστε την παρουσίαση:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

 

Κατηγορίες: ΒΙΝΤΕΟ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ’ – ΙΣΤΟΡΙΑ – Η ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΣΤ’ -ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ – ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΥΛΗ (Γ.ΡΙΤΣΟΣ)

 

Παρακολουθήστε ένα βίντεο για τη ζωή του Γ. Ρίτσου.

 

Ο Γιάννης Ρίτσος έχει γράψει βιβλία με ποίηση  που μπορεί να διαβαστεί από παιδιά.

Το βιβλίο “Πρωινό  άστρο” με υπότιτλο -“Μικρή εγκυκλοπαίδεια υποκοριστικών για την κορούλα μου” που το έγραψε  το 1955 και το εμπνέεται από τη γέννηση της αγαπημένης του κόρης, της Έρης. Το ονομάζει Είναι ένα μεγάλο, τρυφερό ποίημα, αφιερωμένο στην μικρή του κόρη. Αποτελείται από δεκαεννέα αυτοτελείς ενότητες.  Το ποίημα διαδραματίζεται μέσα στο παιδικό δωμάτιο. Ο ποιητής εκφράζει την τρυφερότητα και την αγάπη του για το νεογέννητο κοριτσάκι. Το ποίημα ξεκινά με το ξύπνημα του μικρού παιδιού από τον μακάριο ύπνο του. 

 Μπορείτε να ακούστε όλο το έργο με απαγγελίες και τραγούδια  από γνωστούς τραγουδιστές, σε μουσική του Σ.Τσαλίκη.

 

Τ0 “Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού”, ένα ακόμα ποίημα του Ρίτσου με ήρωες παιδιά. Σε αυτό το έργο ο ποιητής ανασύρει αναμνήσεις από την παιδική του ηλικία. Είναι και ο ίδιος ανάμεσα στα παιδιά που παίζουν και κάνουν σκανταλιές και αταξίες με την αθωότητα και την ελευθερία να αναδύεται μέσα από τους στίχους που πλέκουν τοπία φανταστικά όπου παιδιά, άνθρωποι, πουλιά, λουλούδια, ζώα μπλέκονται σε ρόλους ανοίκειους όπως στα όνειρα.

Αν και θα μπορούσε κανείς να πει ότι  είναι ένα μεγάλο ποίημα για παιδιά, στην πραγματικότητα είναι η προσπάθεια του ποιητή να αντιμετωπίσει με αισιοδοξία και να κρατηθεί ζωντανός σε μια δύσκολη περίοδο της ζωής του. Το έγραψε το 1938, οπότε βρισκόταν άρρωστος από φυματίωση στη σανατόριο της Πάρνηθας, ενώ είχε χάσει ήδη τον αδερφό του και τη μητέρα του από την ίδια ασθένεια και είχε ζήσει τον πατέρα του και την αδερφή του να χάνουν τα λογικά τους.  Ο ποιητής   μέσα από την ποίησή του υμνεί τη φύση, τη νιότη και τη ζωή, ξορκίζοντας τον θάνατο που τον περιβάλλει.

Διαβάστε ένα απόσπασμα

ΣΗΜΕΡΑ μια μικρή κοπέλα, με θαλασσιά κορδέλα στα μαλλιά,
στάθηκε στην κορφή της λεύκας και κελαϊδάει.
Απ’ το τραγούδι της πετούν μικρά πουλιά που γεμίζουν τις αυλές και
τις στέγες.
Τα πουλιά κάθουνται στους ώμους των παιδιών.
Οι άνθρωποι μπλέκονται στα δίχτυα των αχτίνων και τρεκλίζουν σαν
πρωτόβγαλτα πουλιά.
Τα τριαντάφυλλα τρελάθηκαν και κάνουν τούμπες μέσα στο νερό.
4
Θέ μου, το μεθυσμένο φως θα σπάσει τα τζάμια, θα πλημμυρίσει τις
κάμαρες και δε θ’ αφήσει μήτε έναν ίσκιο για να σκεπάσει η μάνα μου
τα μάτια της.
Τότε θα τινάξει στον αέρα το μαντήλι της και θα χορέψει κείνο το
νησιώτικο χορό που χόρευε στα νιάτα της μαζί με τον πατέρα – ένα
χορό που μυρίζει θάλασσα και βάρκες φορτωμένες πορτοκάλια.
Ο πατέρας θα κάνει πως ξέχασε τον χορό και θα χαμογελάει καθώς
θα κρούει τη φτέρνα στον αέρα.
Κι εμείς ξοπίσω τους, παιδιά, πουλιά, λουλούδια και λιθάρια, θα
χορεύουμε στ’ αλώνι του ήλιου τραγουδώντας τις μέρες που δε
χάνουνται μες στο σκοτάδι, όταν οι μεγάλοι χορεύουν μαζί με τα παιδιά
τον ίδιο χορό της κάθε άνοιξης.

Το 1964 ( εννέα χρόνια μετά το “Πρωίνό άστρο”) ο ποιητής κυκλοφορεί τη δεύτερη ποιητική του συλλογή  με παιδικά ποιήματα που είναι αφιερωμένη στο Φωτούλη, δευτερότοκο γιο των επιστήθιων φίλων του, Τάσου και Μιράντας Φιλιακού και στην αγαπημένη του κόρη Έρη. Έχει τον τίτλο «Παιχνίδια του ουρανού και του νερού» και έχει περιληφθεί στον τρίτο τόμο της έκδοσης των ποιημάτων του. Σε αυτή τη συλλογή ανήκουν και τα ποιήματα που βρίσκονται στο ανθολόγιο της Ε’ και ΣΤ’ τάξης με τίτλο “Τα τραγούδια του Φωτούλη”.  Ο ποιητής τοποθετεί τους ήρωές του σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον, μέσα στη φύση, γεμάτο εικόνες, ήχους και αρώματα, από διαφορετικές εποχές του χρόνου, από τη μέρα αλλά και από τη νύχτα. Κι εδώ η πραγματικότητα μπλέκεται με ονειρικές και φανταστικές εικόνες.

Ζωγραφιά της Τζένης Δρόσου από την εικονογράφηση του βιβλίου. 

Για το άρθρο αυτό αντλήθηκαν στοιχεία από τα ιστολόγια  Υπάρχει-Λόγος(Εν αρχή ην ο Λόγος) και ΑΤΕΧΝΩΣ

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ’ -ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ – ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΥΛΗ (Γ.ΡΙΤΣΟΣ)

ΣΤ’ – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ ΚΑΙ ΡΗΓΑΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ

Η παρουσίαση του μαθήματος  (κλικ στην εικόνα)

Πίνακας του Θεόφιλου. Πηγή: Βικιπαίδεια

Αδαμάντιος Κοραής  και  Ρήγας Βελεστινλής από το ιστολόγιο “ΑΝΤΙΜΑΘΗΜΑ”

Ντοκιμαντέρ για τον Αδαμάντιο Κοραή

Ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του Ρήγα Βελεστινλή

Ο Θούριος του Ρήγα τραγουδισμένος από τον Νίκο Ξυλούρη σε μουσική του Χρήστου Λεοντή:

Και σε άλλη εκτέλεση από τον Μίλτο Πασχαλίδη

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ’ – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ ΚΑΙ ΡΗΓΑΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ

ΣΤ’ – ΦΥΣΙΚΗ – ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Τι είναι το ηλεκτρικό ρεύμα; Είναι η προσανατολισμένη κίνηση των ελεύθερων ηλεκτρονίων που υπάρχουν μέσα στους αγωγούς (καλώδια, ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ.)

Όπως έχουμε μάθει, το άτομο αποτελείται από τον πυρήνα και τα ηλεκτρόνια που είναι αρνητικά φορτισμένα και κινούνται σε τροχιές γύρω απο τον πυρήνα. Μέσα στον πυρήνα υπάρχουν τα πρωτόνια που είναι θετικά φορτισμένα και τα νετρόνια που είναι ουδέτερα.

Σε μερικά υλικά όμως όπως τα μέταλλα, κάποια ηλεκτρόνια ξεφεύγουν από την έλξη του πυρήνα και κινούνται ελεύθερα μέσα σε αυτά.

Πατήστε στην εικόνα.

 

Τι είναι η ¨διαφορά δυναμικού” ή αλλιώς “τάση” σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα; Είναι η  δύναμη η οποία “σπρώχει” τα ηλεκτρόνια που υπάρχουν ελεύθερα μέσα στα μεταλλικά καλώδια και τους αντιστάτες και τα αναγκάζει να κινηθούν σε συγκεκριμένη κατεύθυνση. Είναι δηλαδή, η αιτία του ηλεκτρικού ρεύματος.  Όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η “δύναμη” τόσο πιο γρήγορα κινούνται τα ηλεκτρόνια.

Η πιο κοινή πηγή διαφοράς ηλεκτρικού δυναμικού είναι η μπαταρία. Όταν συνδέουμε τους δυο πόλους της μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα θα παρατηρήσουμε την έλευση ηλεκτρικού ρεύματος σε αυτό. Η τάση που παρέχει η μπαταρία, η οποία ωθεί την κίνηση των φορτίων, δηλαδή το ηλεκτρικό ρεύμα, ονομάζεται ηλεκτρεγερτική δύναμη. Ηλεκτρεγερτική δύναμη μπορεί να παρέχει και μια ηλεκτρογεννήτρια, μια φωτοβολταϊκή συστοιχία ή θερμοηλεκτρικές συστοιχίες. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η τάση προκαλείται με διαφορετικό τρόπο. Στην μπαταρία, η διαφορά δυναμικού δημιουργείται από χημικές αντιδράσεις που συμβαίνουν μέσα στην μπαταρία μεταξύ των συστατικών της. Κατά τη διάρκεια της ζωής μιας μπαταρίας, οι ποσότητες των στοιχείων που αντιδρούν για να δώσουν τη διαφορά δυναμικού ελαττώνονται και έτσι η παραγόμενη διαφορά δυναμικού εξασθενεί (κοινώς, η μπαταρία “τελειώνει”, “αδειάζει”).

Πατήστε την παρακάτω εικόνα για να δείτε τι συμβαίνει στο εσωτερικό ενός κυκλώματος και της μπαταρίας και την  διαφορά δυναμικού (τάση) στα άκρα της μπαταρίας.

Μπορείτε να κατασκευάσετε μια μπαταρία από λεμόνια! Πάρτε δύο λεμόνια και κόψτε τα στη μέση. Χρειάζεστε ακόμα λωρίδες χαλκού και αλουμίνιου που θα χρησιμεύσουν για ηλεκτρόδια, καλώδια και ένα πολύ μικρό λαμπάκι από αυτά που χρησιμοποιούνται στα λαμπιόνια των χριστουγεννιάτικων δέντρων.  Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για να δείτε πώς θα φτιάξετε την μπαταρία λεμονιού και θα την δοκιμάσετε!

Για να καταλάβουμε καλύτερα τι είναι το ηλεκτρικό ρεύμα και το ηλεκτρικό κύκλωμα το παρομοιάζουμε με την ροή του νερού σε ένα κύκλωμα νερού. Παρατηρήστε το παρακάτω κινούμενο σχέδιο:

 

Πατήστε την παρακάτω εικόνα για να εργαστείτε με τα ηλεκτρικά κυκλώματα.

Κατηγορίες: ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΦΥΣΙΚΗ | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ’ – ΦΥΣΙΚΗ – ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ

ΣΤ’ – ΙΣΤΟΡΙΑ- Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ – ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ

Ο Αδαμάντιος Κοραής Πηγή: wikipedia

«… Οι νέες συνθήκες του εμπορίου…, ο νέος πλούτος που συγκεντρώθηκε στο έθνος και, προφανώς, η χαλάρωση της κυβερνητικής εξουσίας ενέπνευσαν σε μερικούς νησιώτες την ιδέα να κατασκευάσουν εμπορικά καράβια κατ’ απομίμηση… των Ευρωπαίων…

Από τη μια μεριά, ευνοώντας το εμπόριο των Ελλήνων και πολλαπλασιάζοντας τα χρηματικά μέσα, αυτή η εμπορική ναυτιλία βοήθησε πολύ στον πολλαπλασιασμό των μέσων για τη μόρφωση…

Από την άλλη… Αυτοί οι νησιώτες απέκτησαν και διέδωσαν σ’ όλο το έθνος μια ψυχική έξαρση, άγνωστη τον καιρό της υποταγής.

Σκέψεις του Α. Κοραή για το ελληνικό εμπόριο και τη μόρφωση. Μετάφραση από τα γαλλικά.  Πηγή : Βασίλης Κρεμμυδάς, Νεότερη Ιστορία Ελληνική και Ευρωπαϊκή

Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε στο παραπάνω απόσπασμα, 

α) Πώς συνδέει ο Κοραής την εμπορική ναυτιλία με τη μόρφωση των Ελλήνων;

β) Τι εννοεί όταν λέει ” Αυτοί οι νησιώτες απέκτησαν και διέδωσαν σ’ όλο το έθνος μια ψυχική έξαρση, άγνωστη τον καιρό της υποταγής.”; Μπορείς να το πεις με δικά σου λόγια;

 

Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός είναι ιδεολογικό και πνευματικό ρεύμα που επιχείρησε να μεταφέρει τις ιδέες και τις αξίες του ευρωπαϊκού διαφωτισμού, στην πνευματική ζωή του ελληνισμού.

Μελετήστε το κεφάλαιο από το ιστολόγιο του συναδέλφου κ. Σπυρόπουλου, ώστε να δείτε τα πορτραίτα των μεγάλων Ελλήνων διαφωτιστών.

Πατήστε στην εικόνα:

Picture

Σχολική τάξη. Από αλφαβητάριο του 1820 (τελευταίο κουδούνι)

 

 

 

Τι βλέπετε στην παρακάτω εικόνα; Πατήστε την για να μάθετε πώς αναπτύχθηκε η Ύδρα, το νησί του Αργοσαρωνικού  και  έγινε η μεγάλη ναυτική δύναμη που αργότερα πρωταγωνίστησε στην Ελληνική Επανάσταση.

Κατηγορίες: ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ’ – ΙΣΤΟΡΙΑ- Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ – ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ