ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ’ – ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

Μηχανή του Χρόνου 1821Ιωάννης Καποδίστριας Α’ Μέρος: Ο Διπλωμάτης που Διέσωσε την Ελληνική Επανάσταση

ΚΑΠΟ

Μηχανή του Χρόνου 1821Ιωάννης Καποδίστριας Α’ Μέρος: Ο Διπλωμάτης που Διέσωσε την Ελληνική Επανάσταση

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ – Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΗΚΕ ΜΕ ΤΟ “ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ” – Β’ ΜΕΡΟΣ (από την εκπομπή ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ)

 

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ’ – ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ


Μετάβαση στο sway.office.com.

Κατηγορίες: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ

2022-23 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 10/2/2023

ΓΛΩΣΣΑ

Τετράδιο Εργασιών σελ. 48 ασκ, 4, σελ. 49 ασκ. 5, σελ. 50 ασκ. 6 Βιβλίο σελ. 86, πολύ καλή ανάγνωση

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ θα γράψουμε τεστ στα κλάσματα στην ΘΕΩΡΙΑ και ΤΕΤΑΡΤΗ σε ασκήσεις και προβλήματα.

Να κάνετε τα παρακάτω προβλήματα στο πορτοκαλί τετράδιο.



Λήψη αρχείου

ΙΣΤΟΡΙΑ

Από το φυλλάδιο 3. Η έναρξη της επανάστασης να κάνετε τις δραστηριότητες που αναφέρονται στο βιβλίο και γραπτά τις ερωτήσεις 1,2,6,7. (όλες οι ερωτήσεις προφορικά).

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΚΛΑΣΜΑΤΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2022-23 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 10/2/2023

ΣΤ’ ΙΣΤΟΡΙΑ – κεφ. 3 και 4 – ΜΑΡΤΙΟΣ 1821- Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ / Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΠΛΩΝΕΤΑΙ

  1. Ας ακούσουμε ένα τραγούδι!
    Να το ακούσετε προσεκτικά  και να σημειώσετε στο τετράδιό σας τα ονόματα των αγωνιστών του 1821 που ακούγονται στο τραγούδι.
    Ποια είναι η “φλούδα γης” που αναφέρει το τραγούδι;
    Ποιος είναι το τσακάλι και η αρκούδα;

2. Διαβάστε την παρακάτω πηγή. να περιγράψτε με λίγα λόγια την ατμόσφαιρα που επικρατούσε μεταξύ των ξεσηκωμένων Ελλήνων στο ξεκίνημα του Αγώνα.

Πηγή: Οι απαρχές της ελληνικής επανάστασης

Oι περισσότεροι από αυτούς [ενν. τους Έλληνες] στην αρχή της επανάστασης ήσαν χωρίς άρματα […] και αι σημαίαι των περισσοτέρων ήσαν τσεμπέρες των γυναικών των. Ερωτούσαν οι απλοί Έλληνες τότε ο ένας τον άλλον διά τι εμαζώχθησαν εδώ και τι θα κάμωμεν. […] Oι Έλληνες εις την αρχήν της επαναστάσεως αυτομάτως εσυναθροίζοντο εις τα στρατόπεδα […]. Έπειτα όμως ο Κολοκοτρώνης επρολάμβανε και τους εσυνάθροιζε διά διαταγής αυτού, ή της κυβερνήσεως, και δεν τους άφηνε να συνέρχωνται αυτομάτως, διότι εφοβείτο την ραδιουργίαν και την λιποταξίαν και ήθελε να τους έχη όλους υπό επιτήρησιν.
Φωτάκος (Φώτιος Χρυσανθακόπουλος), Απομνημονεύματα περί της Ελληνικής Επαναστάσεως, Αθήναι 1858, τόμ. Α‘, σ. 81.

3. α. Μελετήστε τα γεγονότα του πρώτου χρόνου της επανάστασης με δαδραστικούς χάρτες:

ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ, ΟΙ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ 1821

3.β Μελετήστε τον τόπο και τον χρόνο των γεγονότων της κήρυξης της Ελληνικής Επανάστασης:

Η ΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΤΕΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ

 

4 .ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ του 3ου κεφαλαίου, μελετήστε τα και απαντήστε γραπτά στις τρεις πρώτες ερωτήσεις. Θα σας βοηθήσει και το βίντεο που ακολουθεί.

ΑΡΧΕΙΟ WORD

ΑΡΧΕΙΟ PDF

Μελετήστε την ενότητα από το ιστολόγιο του κ. Νίκου Σπυρόπουλου  ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ (το κεφάλαιο 3 είναι μέχρι 1.17 και το 4 μέχρι 2.27)

 

5. Κατεβάστε τα αρχεία του 4ου κεφαλαίου της ενότητας και απαντήστε γραπτά στις τέσσερις πρώτες ερωτήσεις. (Θα σε βοηθήσει και το βίντεο πιο πάνω).

ΑΡΧΕΙΟ WORD

ΑΡΧΕΙΟ PDF

Μελετήστε το κεφάλαιο από το ιστολόγιο του κ. Νίκου Σπυρόπουλου  ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

Δείτε το στο slideshare.net

ΟΙ ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΙ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟ  8,57 ΚΑΙ ΜΕΤΑ.

 

6. Μελετήστε την ιστορική γραμμή των γεγονότων του πρώτου έτους της επανάστασης.

Προσπαθήστε τώρα να λύστε την άσκηση. Μετακινήστε τα γεγονότα στον σωστό μήνα:

ΑΣΚΗΣΗ

 

 

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ’ ΙΣΤΟΡΙΑ – κεφ. 3 και 4 – ΜΑΡΤΙΟΣ 1821- Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ / Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΠΛΩΝΕΤΑΙ

2022-23 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 3/2/2023

ΓΛΩΣΣΑ

Μαθαίνω να επιχειρηματολογώ: Κάνε τις εργασίες που αναφέρονται στο παρακάτω φυλλάδιο: (copyright; Ζερβός Γρηγόρης, από το ιστολόγιο “ανοιχτό σχολείο”)



Λήψη αρχείου

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ___

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ι. Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗ ΜΟΛΔΟΒΛΑΧΙΑ

Βιβλίο σελ. 79 μελέτη, Να κάνετε τις παρακάτω εργασίες:

  1. Να βρείτε έναν τίτλο (θέμα) για κάθε παράγραφο.
  2. Να απαντήσετε γραπτά:

Α) Τι ήταν ο Ιερός Λόχος;

Β) Γιατί οι Φιλικοί αποφάσισαν να ξεκινήσει η εξέγερση από τη Μολδοβλαχία;

Γ) Γράψτε τα σημαντικότερα γεγονότα της εξέγερσης με χρονολογική σειρά.

Δ) Γιατί απέτυχε η εξέγερση στη Μολδοβλαχία; Διαβάστε το παρακάτω παράθεμα από την «Βικιπαίδεια» και απαντήστε:

Λόγοι αποτυχίας της εξέγερσης

Σύμφωνα με τον Στέφανο Π. Παπαγεωργίου “Η συντριπτική αποτυχία της Επανάστασης στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες κατέδειξε ότι καθένας από τους λόγους που είχαν προβληθεί ως πλεονεκτήματα δεν λειτούργησε υπέρ των επαναστατών. Συγκεκριμένα, οι λόγοι της αποτυχίας της εξέγερσης θα μπορούσαν να συνοψιστούν στους εξής:

Στην πίεση των ευρωπαϊκών δυνάμεων, και ιδιαίτερα της Αυστρίας, επί της Ρωσίας. Οι ηγέτες και οι υπουργοί Εξωτερικών των Μεγάλων δυνάμεων είχαν συγκεντρωθεί, από τον Ιανουάριο του 1821, στο Λάιμπαχ (σημερινή Λιουμπλιάνα) της Δαλματίας στα πλαίσια του Συστήματος συνεδρίων (Congress System), που λειτούργησε μετά τη νίκη των αντι-ναπολεόντειων δυνάμεων, το 1815, γνωστό ως Συνέδριο του Λάιμπαχ.

Στη μη πραγματοποίηση (ως συνέπεια των ανωτέρω) της προσδοκίας των επαναστατών για ρωσική στρατιωτική βοήθεια. Αυτό είχε ως περαιτέρω συνέπεια, την πτώση του ηθικού στο επαναστατικό στρατόπεδο και την απόσυρση αριθμού ενόπλων από τις πολεμικές επιχειρήσεις.

Στην αποσκίρτηση του σημαντικού Ρουμάνου οπλαρχηγού, Θεόδωρου Βλαδιμηρέσκου, προσώπου με σημαντική επιρροή στον τοπικό πληθυσμό.

Στην προσχώρηση του ισχυρού οπλαρχηγού Σάββα (Φωκιανού) στο οθωμανικό στρατόπεδο.

Στην είσοδο στις Ηγεμονίες, με τη συγκατάθεση της Ρωσίας, ισχυρών οθωμανικών στρατευμάτων από την Κωνσταντινούπολη”.[16]

 Ε) Τι πέτυχε η εξέγερση στη Μολδοβλαχία, παρόλα τα ολέθρια αποτελέσματα που είχε η ήτα για την ελληνική πλευρά;

Παρακολουθήστε

 TA 7 ΠΡΩΤΑ ΛΕΠΤΑ από  το ΒΙΝΤΕΟ στο ERTFLIX

ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ NATIONAL GEOGRAPHIC

 

ΙΙ. ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Β’ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

Συνδεθείτε με τους κωδικούς που σας έχω δώσει και λύστε τις ασκήσεις:

LIVEWORKSHEET

https://www.liveworksheets.com/workbooks/

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2022-23 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 3/2/2023

2022-23 TA ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 2/2/2023

ΓΛΩΣΣΑ

Βιβλίο, σελ. 83, ασκ. 1 (α και β) και ασκ. 2 (α και β) γραπτά στο πράσινο τετράδιο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Να ολοκληρώσετε ή να διορθώσετε το φυλλάδιο με τις ασκήσεις που σας έδωσα σήμερα:



Λήψη αρχείου

ΦΥΣΙΚΗ

Επανάληψη στο βιβλίο (πράσινο) σελ. 16-18, 22-23, 26-31.

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ, ΦΥΣΙΚΗ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2022-23 TA ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 2/2/2023

ΣΤ’ ΙΣΤΟΡΙΑ – Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΜΟΛΔΟΒΛΑΧΙΑ

.jpg

Κλικ στον χάρτη για να δείτε σε κινούμενη εικόνα την πορεία του Αλέξανδρου Υψηλάντη.

 

 

 

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤ’ ΙΣΤΟΡΙΑ – Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΜΟΛΔΟΒΛΑΧΙΑ

2022/2023 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 22 ΚΑΙ 23/2023

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Βιβλίο, σελ. 56, όλη.

Τ.Ε. σελ. 17, ασκ. 1,2

Φυλλάδιο με ασκήσεις εμπέδωσης στα κλάσματα, σελ. 2



Λήψη αρχείου

Για την σύνταξη του παραπάνω φυλλαδίου χρησιμοποιήσαμε ασκήσεις του κ. Τυλλιανάκη Εμμανουήλ. 

ΓΛΩΣΣΑ

Βιβλίο σελ. 79, Λίμερικ (Γ. Σεφέρης, ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά) – ανάγνωση και μελέτη με βάση το παρακάτω φυλλάδιο. Να κάνετε τις δύο εργασίες.



Λήψη αρχείου

Για τη σύνταξη του παραπάνω φυλλαδίου χρησιμοποιήσαμε την ανάρτηση στο ιστολόγιο ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Βιβλίο, σελ. 46-48, μελέτη προσεκτική.

Βιβλίο σελ. 47, να κάνετε την εργασία στο τέλος της σελίδας

Τ.Ε. σελ. 19 όλες οι ασκήσεις.

Την Δευτέρα θα γράψουμε τεστ στους γεωγραφικούς όρους (μελετήστε ξανά)

ΙΣΤΟΡΙΑ

1. Για την Παρασκευή

Κάνουμε επανάληψη τα φυλλάδια:

8. Νεοελληνικός διαφωτισμός – οι δάσκαλοι του γένους

9. Αδαμάντιος Κοραής και Ρήγας Φεραίος

10. Η εκπαίδευση στην Τουρκοκρατία-ελληνικά σχολεία

11. Εξεγέρσεις και πόλεμοι με τους Οθωμανούς Τούρκους πριν το 1821

12. Τα κάστρα της λευτεριάς 

2. Για την Τρίτη

Μελετάμε για την Φιλική Εταιρεία.

Από τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ

Από το βιβλίο σελ. 74-75

Μαθαίνουμε καλά όσα αναφέρονται στο ΦΥΛΛΑΔΙΟ και απαντάμε στις ερωτήσεις



Λήψη αρχείου

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Βιβλίο σελ. 52, πολύ καλή μελέτη (απ’ έξω το πρώτο μισό που εξηγεί τι είναι το σύνταγμα)

.png

Κατηγορίες: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΓΛΩΣΣΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΚΛΑΣΜΑΤΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ | Ετικέτες: , , , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2022/2023 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 22 ΚΑΙ 23/2023

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΣΤ – ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

Γωγραφικοί όροι του ανάγλυφου της γης. 

Πατήστε πάνω στα σημάδια στον χάρτη, διαβάστε και δείτε τα βίντεο ώστε  να θυμηθείτε τους γεωγραφικούς όρους του ηπειρωτικού ανάγλυφου.

Ήταν πάντα το ανάγλυφο της γης ίδιο; Η κατανομή των ηπείρων και των θαλασσών;

Εξερευνήστε την γη στη διάρκεια του χρόνου. Πώς ήταν πριν μερικά εκατομμύρια χρόνια; Αλλάξτε τον χρόνο που βρίσκεται στο πάνω μέρος της οθόνης και δείτε!

γη εκατομμύρια χρόνια πριν

Και πώς δημιουργήθηκαν τα βουνά, τα ποτάμια, οι πεδιάδες;

Οι ενδογενείς και οι εξωγενείς δυνάμεις διαμόρφωσαν και διαμορφώνουν το ανάγλυφο της γης εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Σεισμοί, ηφαίστεια, άνεμος, βροχές, χιόνια παγετώνες, οι αλλαγές της θερμοκρασίας, αλλά και η ανθρώπινη παρέμβαση αλλάζουν την επιφάνεια της γης.

Γιατί, λοιπόν, στο Έβερεστ, την ψηλότερη κορυφή των Ιμαλαϊων βρίσκουμε απολιθώματα ψαριών;

Και να πώς δημιουργήθηκε η Σαντορίνη!

Οι πεδιάδες δημιουργούνται με διάφορες διαδικασίες από εξωγενείς αλλά και ενδογενείς δυνάμεις:

 

Και τώρα, βρέστε τους γεωγραφικούς όρους της ξηράς!

και της θάλασσας!

Κατηγορίες: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΣΤ – ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ – Η ΤΑΦΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΙΑΝΝΩΝ

Στην παρακάτω δραστηριότητα μπορείτε να δείτε το ψηλότερο και το χαμηλότερο σημείο της επιφάνειας της γης, δηλαδή την κορυφή του Έβερεστ και τον βυθό της Τάφρου των Μαριανών. Περάστε το ποντίκι σας πάνω από τα σημάδια για να δείτε πληροφορίες. Πατήστε πάνω τους για να μεταφερθείτε στην δορυφορική εικόνα κάθε σημείου.

Το βάθος των ωκεανών, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι περισσότερο ανεξερεύνητο από ότι η επιφάνεια του Άρη.

Η Τάφρος των Μαριανών είναι μια πρόκληση για τους εξερευνητές εξαιτίας του απέραντου βάθους της. Την τάφρο έχουν επισκεφθεί πολύ λίγοι εξρευνητές. Οι πρώτη εξρεύνηση στην άβυσο Challenger, όπως λέγεται το βαθύτερο σημείο της τάφρου, έγινε το 1960. Πολύ αργότερα έγινε η επόμενη αποστολή με την κατάδυση του Καναδούσκηνοθέτη Τζέιμς Κάμερο σε βάθος λίγο λιγότερο από 10.808 μέτρα. Ο Κάμερον περιέγραψε τις εικόνες που αντίκρυσε ως “απόκοσμες “και “εξωγήινες.”.

Δείτε πως είναι μια κατάδυση στην τάφρο των Μαριαννών.

Το 2019 καταδύθηκε ένας Τεξανός επιχειρηματίας και εξερευνητής,  φτάνοντας σε 10.927 μέτρα, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ. Ανάμεσα στα δείγματα πετρωμάτων που συνέλεξε και τα νέα θαλάσσια είδη που ανακάλυψε, βρήκε και ανθρώπινα σκουπίδια: μια πλαστική σακούλα και περιτυλίγματα γλυκισμάτων.

Δείτε κι εσείς με τα δικά του μάτια!

Το 2020, ένα βαθυσκάφος που κατασκεύσαν Κινέζοι επιστήμονες, καταδύθηκε  νέου, αρκετές φορές, για να εξερευνήσει την άβυσο Challenger. Έφτασε σε βάθος 10.909 μέτρα σε μία από αυτές τις καταδύσεις.

Το κινεζικό βαθυσκάφος Le Fendouzhe κινείται μέσα στο σκοτάδι καθώς το φως του ήλιου δεν φτάνει σε τέτοια βάθη, ενώ σύννεφα από θαλασσινό αλάτι περιβάλλουν το σκάφος. Ύστερα, “προσγειώνεται” ομαλά στον πυθμένα του βυθού.  Παρατηρεί τα πολυάριθμα είδη και την κατανομή των ζωντανών οργανισμών στα θαλάσσια βάθη, όπως δήλωσαν οι επιστήμονες. Ο βυθός καλύπτεται από ένα στρώμα λάσπης που είναι γεμάτο μικροοργανισμούς καθώς αυτοί τρέφονται από αυτήν την πλούσια σε οργανικά υπολείμματα λάσπη. και μας αποκαλύπτουν τα μυστικά της ζωής.

Κατηγορίες: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ – Η ΤΑΦΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΙΑΝΝΩΝ