Ταξιδεύοντας με τη Μουσική
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εννοιολογικοί χάρτες – περιβάλλοντα wikis

Περιβάλλοντα Wikis

Ένα σενάριο αξιοποίησης περιβαλλόντων wikis που μου φάνηκε ενδιαφέρον είναι το «Δημιουργώ το δικό μου wiki», βρίσκεται στο αποθετήριο Αίσωπος και αφορά το μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό .

Εννοιολογικοί χάρτες

Μία απλή πρόταση  που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Γ και Δ τάξης είναι η δημιουργία εννοιολογικού χάρτη ρυθμικών αξιών στο Coggle it. Στόχος είναι να εμπεδώσουν οι μαθητές τις ρυθμικές αξίες με έναν πιο ενδιαφέρον τρόπο από την απλή αντιγραφή του σχεδιαγράμματος στο τετράδιό τους. Στους μαθητές θα δίνεται στον υπολογιστή τους φάκελος με εικόνες των ρυθμικών αξιών από το ολόκληρο ως το όγδοο (σε μεγαλύτερες τάξεις μπορεί να ζητηθεί η δημιουργία πλήρους σχεδιαγράμματος και να επεξεργαστούν οι μαθητές εικόνες με ρυθμικές αξίες) και θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά χρώματα για κάθε ρυθμική αξία και να ανεβάσουν την εικόνα της σε κάθε κλαδί. Επιπλέον θα φροντίσουν όλες οι λέξεις να έχουν το ίδιο μέγεθος γραμματοσειράς. Ο χάρτης θα έχει περίπου την εξής μορφή.

Μία δεύτερη πρόταση που αφορά τους μαθητές Γυμνασίου είναι να δημιουργήσουν εννοιολογικό χάρτη της Μπαρόκ / Κλασικής / Ρομαντικής εποχής με τα σημαντικότερα μουσικά είδη και τους πιο αντιπροσωπευτικούς συνθέτες και αντιπροσωπευτικά μουσικά έργα ανά μουσικό είδος. Οι μαθητές θα δημιουργήσουν νέο φάκελο στο αρχείο του Cmaps όπου θα αποθηκεύουν εικόνες και άλλα αρχεία που θα χρειαστούν για τον εμπλουτισμό του χάρτη και θα δημιουργήσουν υπερσυνδέσμους προς video στο YouTube.

Οι μαθητές της Ε & ΣΤ δημοτικού, αλλά και των τάξεων του Γυμνασίου θα παρουσιάσουν μία εργασία για την εξέλιξη της μουσικής σημειογραφίας από την αρχαιότητα έως σήμερα.

Οι μαθητές θα χωριστούν σε τέσσερις ομάδες των πέντε, θα αντλήσουν υλικό από το διαδίκτυο και από τα διαδραστικά βιβλία της ΣΤ δημοτικού (κεφ. 7) και της Γ γυμνασίου (κεφ 2) και θα το παρουσιάσουν με διαφορετικούς τρόπους.

  1. Η πρώτη ομάδα θα δημιουργήσει μία χρονογραμμή αιώνων στο excell στην οποία θα αναγράφονται τα σπουδαιότερα στάδια στην εξέλιξη της μουσικής σημειογραφίας και θα ετοιμάσει ένα ερωτηματολόγιο – quizz στο blog με ερωτήσεις που θα επιδέχονται διαφορετικού τύπου απαντήσεις (π.χ. η 1η απάντηση να είναι με κλίμακα από 1-5, η 2η να είναι πολλαπλής επιλογής, η 3η να απαντήσει κανείς γραπτά σύντομα κ.ο.κ.) για τους συμμαθητές τους.
  2. Η δεύτερη ομάδα θα συντάξει στα συνεργατικά έγγραφα google docs ένα αρχείο κειμένου για τον Guido d’ Arezzo και για το ρόλο που έπαιξαν οι μοναχοί στη διάσωση των μουσικών έργων και στην εξέλιξη της μουσικής σημειογραφίας, με χρήση εικόνων και υπερσυνδέσμων σε σχετικά video.
  3. Η τρίτη ομάδα θα δημιουργήσει μία παρουσίαση στο prezi ή στο power point με τις διαφορετικές μορφές μουσικής σημειογραφίας χρησιμοποιώντας λίγες πληροφορίες και πολλές εικόνες ή video.
  4. Η τέταρτη ομάδα θα δημιουργήσει μία παρουσίαση στο prezi αποκλειστικά για τη σύγχρονη σημειογραφία χρησιμοποιώντας κυρίως εικόνες παραδείγματα και video από τη σύγχρονη μουσική εργογραφία.
  5. Κάθε ομάδα θα ανεβάσει στο padlet του μαθήματος ή στο ιστολόγιο στο χώρο των σχολίων, τους συνδέσμους από τις ιστοσελίδες που χρησιμοποίησαν, αλλά και από όσες δεν χρησιμοποίησαν αλλά θεωρούν ότι αξίζει κανείς να επισκεφτεί. Θα δημιουργήσουν δηλαδή ένα είδος ψηφιακής “βιβλιογραφίας” – αναφορά ηλεκτρονικών πηγών με ημερομηνίες προσπέλασης και μία προτεινόμενη λίστα ηλεκτρονικών πηγών.
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επισωρευτικό – κλιμακωτό τραγούδι

Επισωρευτικό  – κλιμακωτό τραγούδι

Ένα κλιμακωτό τραγούδι είναι ειδικά δομημένο ώστε συνεχώς να επεκτείνει τους προηγούμενους στίχους του. H συνηθισμένη δομή ενός  αλυσιδωτού τραγουδιού είναι: Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κλιμακωτό παραμύθι

Κλιμακωτό παραμύθι

Το ρωσικό λαϊκό παραμύθι, ο πύργος της μύγας, παρουσιάζει δύο ειδών κλιμακώσεις. Η πρώτη αφορά τη δομή του παραμυθιού που έχει το σχήμα: Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επισώρευση στην τέχνη του χορού

Η λέξη accumulation στον χορό εισήχθη για πρώτη φορά από την Αμερικανίδα χορογράφο Trisha Brown τη δεκαετία του 1970. Την χρησιμοποίησε για να ονομάσει έτσι ένα κομμάτι που περιέγραφε με προοδευτικό και επαναληπτικό τρόπο τις κινήσεις που αποτελούσαν τη χορογραφία. Με αυτό τον τρόπο η Brown δημιούργησε τη χορογραφία του κομματιού σαν συνθετική μέθοδο. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο WOMAD the world’ festival

Κάθε χρόνο, μουσικοί, χορευτές, ζωγράφοι και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο συναντιούνται σ’ ένα μεγάλο «πανηγύρι». Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Cosmopolis μουσικό φεστιβάλ Καβάλας

 

Το Διεθνές Φεστιβάλ Cosmopolis πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2000 και από το 2002 έως και το 2009 αποτέλεσε ετήσιο σημείο αναφοράς στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Rainforest World Music Festival

Το Rainforest World Music Festival (RWMF) είναι ένα ετήσιο τριήμερο μουσικό φεστιβάλ το οποίο πραγματοποιείται στο KuchingSarawak,  της Μαλαισίας και προβάλλει την ομορφιά της διαφορετικότητας  της “Μουσικής του κόσμου”. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μια μουσική καλημέρα!

Καλωσήρθατε στο προσωπικό μου Blog στο ΠΣΔ. Περπατάμε σε μουσικά μονοπάτια, ταξιδεύουμε μέσα στον κόσμο της μουσικής, ανταλλάσσουμε απόψεις, ιδέες, σχολιάζουμε και ενθαρρύνουμε τις δημιουργικές και εκπαιδευτικές προσπάθειες. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επισωρευτικές τεχνικές στην ποπ και ροκ μουσική

Εξετάζοντας πιο προσεκτικά τα τραγούδια της ποπ και ροκ μουσικής, παρατηρούμε ότι οι συνθέτες συχνά χρησιμοποιούν τεχνικές με σημαντική πολυπλοκότητα, για να δημιουργήσουν ενδιαφέρουσες και μοναδικές δομές που υπερβαίνουν τα συνηθισμένα όρια. Παραδείγματα σωρευτικών και επισωρευτικών δομών βρίσκονται σε τραγούδια στην Ευρώπη και στην Αμερική και κυρίως σε συνθέτες ποπ και ροκ μουσικής μετά την εποχή των Beatles. Διαβάστε όλο το άρθρο »