Στέλλα Βιολάντη: τα γράμματα των δύο ερωτευμένων

Μετά τη διδασκαλία του έργου οι μαθητές του Α4 χωρισμένοι σε ομάδες εκπόνησαν δημιουργικές εργασίες σε θέματα που επέλεξαν οι ίδιοι.

Οι μαθήτριες Τσιάρα Χαρά και Χαϊδευτού Γιώτα έγραψαν τις ερωτικές επιστολές που αντάλλαξαν η Στέλλα και ο Χρηστάκης:

Τραγουδώντας την ήττα

Μετά τη διδασκαλία της ναυμαχίας στους Αιγός ποταμούς και της ήττας των Αθηναίων η μαθήτρια του Α1 Μαριτίνα Αλιατήμη εμπνεύστηκε στίχους από αυτό το γεγονός, που τους προσάρμοσε στη μουσική

Εικόνα1

Artful Thinking, Άλλες αναγνώσεις

Μετά τη διδασκαλία των παραγράφων 2, 3-4 των Ελληνικών επιχειρήθηκε μια σύνδεση του ιστορικού κειμένου με σύγχρονα έργα τέχνης μέσα από το πρόγραμμα Artful Thinking. Οι μαθητές των τμημάτων Α1

Δημιουργική γραφή: Ιστορίες Αθηναίων (Α1)

Μετά τη διδασκαλία των παραγράφων 2, 3-4 από τα Ελληνικά του Ξενοφώντα όπου ο ιστορικός περιγράφει την αναγγελία στους Αθηναίους της ήττας τους στους Αιγός Ποταμούς, οι μαθητές ασκήθηκαν στη δημιουργική γραφή και στην ενσυναίσθηση. Συγκεκριμένα, κλήθηκαν να γράψουν  ένα μικρό προσωπικό κείμενο ως Αθηναίοι εκείνων των ημερών, βασιζόμενοι σε ένα κοινό για όλους ερωτηματολόγιο και σε μια φωτογραφία ενός προσώπου που δόθηκε ξεχωριστά στον καθένα.

Το ερωτηματολόγιο είναι το ακόλουθο:

Γράφω τη δική μου ιστορία

7λο

Αθήνα, Φθινόπωρο 405 π.Χ.

Πώς ονομάζεσαι;
Ποια είναι η ηλικία σου;
Με τι ασχολείσαι;
Τι σ’ αρέσει πάρα πολύ να κάνεις;
Τι δε σ’ αρέσει καθόλου να κάνεις;
Ποιο είναι το μεγαλύτερό σου όνειρο;
Τι άλλαξε στη ζωή σου χθες βράδυ;
Τι φοβάσαι;
Τι ελπίζεις;
Τι θα κάνεις αύριο;
Ποιο πρόσωπο χρειάζεσαι κοντά σου;
Τι θα του πεις;

Δημιουργική γραφή: Ιστορίες Αθηναίων (Α2)

7

Με λένε Ιάσονα και είμαι εφτά χρονών. Συνήθως βοηθούσα τον πατέρα μου στον στάβλο και τη μητέρα τη βοηθάω με τις κουραστικές δουλειές στο σπίτι. Μ΄ αρέσει να φτιάχνω ξύλινα καραβάκια. Τα κάνω να επιπλέουν στο ποταμάκι δίπλα στο σπίτι. Δεν μου αρέσει ο πόλεμος. Με στενοχωρεί πολύ. Όταν ζήτησαν τον μπαμπά μου για τον στόλο, είδα τη μαμά αναστατωμένη και όταν τη ρώτησα τι έχει, απλά με αγκάλιασε.

Τι απέγινε “Η νύφη που κακοπάθησε”;

Στα πλαίσια της διδασκαλίας για τα φύλα στη λογοτεχνία οι μαθητές του Α4 διάβασαν το δημοτικό τραγούδι “Της νύφης που κακοπάθησε” το οποίο αφήνει ανοιχτά διάφορα ενδεχόμενα για το τέλος της ιστορίας. Το γεγονός αυτό τους έδωσε τη δυνατότητα να φανταστούν τη συνέχεια την οποία μάλιστα μετέγραψαν σε ποιητική μορφή, ανάλογη μ’ αυτή της παραλογής.

2

Οι εργασίες των μαθητών:

Τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου

Οι μαθητές του Α1 με αφορμή τη διδασκαλία των πολιτισμών της Εγγύς Ανατολής και την αναφορά στα μεγάλα δημιουργήματά τους, ετοίμασαν εργασίες για τα επτά θαύματα του αρχαίου αλλά και του σύγχρονου κόσμου.

Δείτε το στο slideshare.net
CHERIA

Artful Thinking, Συνομιλίες έργων

Μετά τη διδασκαλία των παραγράφων 2.1. 16-32 όπου περιγράφεται η ήττα των Αθηναίων στους Αιγός Ποταμούς, οι μαθητές του Α1 και Α2 συνέδεσαν το έργο “Χέρια” του Μπάμπη Βενετόπουλου με

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση