Βιβλία

1

“Υποχρεωτική Εκπαίδευση Τύπος Σχολείου και Επίδοση των Μαθητών”

Έχουν περάσει, ήδη, 28 χρόνια από τότε που θεσμοθετήθηκε η εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση (Νόμος 309/76) κατ’ επιταγή του ελληνικού συντάγματος του 1975 (άρθρο 16 § 3). Επίσης είναι γνωστό ότι από τη γενιά που ξεκίνησε την εκπαίδευση, στην Α΄ δημοτικού, το σχολ. έτος 1975-76 ένα ποσοστό περίπου 25% δεν έφτασε στην Γ΄ γυμνασίου εννέα χρόνια μετά, το σχολ. έτος 1983-84. Λίγο καλύτερη φαίνεται να είναι η κατάσταση για τη μαθητική γενιά που τελείωσε το γυμνάσιο το σχολ. έτος 1993-94 αφού το ποσοστό που δεν τελείωσε μειώνεται στο 9,6%.

Με την παρούσα εργασία επιχειρείται ο εντοπισμός των παραγόντων εκείνων που επηρεάζουν την επίδοση των μαθητών, του Ν. Μεσσηνίας, και κατά συνέπεια οδηγούν στην πρόωρη έξοδο από το σχολικό σύστημα τους μαθητές εκείνους που έχουν χαμηλή επίδοση. Το δείγμα που χρησιμοποιήθηκε αφορά μαθητές, του Ν. Μεσσηνίας, που γράφτηκαν στην Α΄ δημοτικού το σχολ. έτος 1994-95 και αποφοίτησαν ολοκληρώνοντας την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, όσοι τελικά το κατάφεραν, το σχολ. έτος 2001-2002. Ιδιαίτερα ενδιαφέρει η διερεύνηση της ύπαρξης σχέσης μεταξύ της επίδοσης των μαθητών, στις τρεις τάξεις του γυμνασίου, και του τύπου του δημοτικού σχολείου (ολιγοθέσιο ή πολυθέσιο) στο οποίο φοίτησαν.

Τέλος επιχειρείται η δημιουργία μοντέλων που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην πρόβλεψη της επίδοσης που μπορεί να κατακτήσει ένας μαθητής στην τελευταία τάξη του γυμνασίου γνωρίζοντας την επίδοσή του στην Α΄ γυμνασίου.

Εξώφυλλα, περίληψη & περιεχόμενα

Ολόκληρο το Βιβλίο


2

ΨΗΦΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η καταγραφή της εκπαιδευτική πολιτικής, για τα μικρά ολιγοθέσια σχολεία, μέσα από νομοθετικά κείμενα, από απόψεις και θέσεις κομμάτων, βουλευτών και συνδικαλιστικών οργανώσεων και η επίδρασή της στη λειτουργία τους σύμφωνα με τις απόψεις των ίδιων των δασκάλων, που έχουν υπηρετήσει ή όχι σε αυτά τα σχολεία, αποτελούν το διττό στόχο αυτής της εργασίας.

Μια εργασία που φιλοδοξεί να αποκαλύψει, στο μέτρο του δυνατού, όλο το πλέγμα των θέσεων και ενεργειών που συνθέτουν την εκπαιδευτική πολιτική για τα ολιγοθέσια σχολεία, από τη μεταπολίτευση και εντεύθεν, έτσι ώστε να σχεδιαστεί το μέλλον, για αυτά τα μικρά σχολεία, γνωρίζοντας την αντικειμενική αλήθεια, όπως αυτή θα προκύψει μέσα από την επιστημονική έρευνα και όχι με βάση την υποκειμενική αλήθεια που κατά καιρούς πρεσβεύουν οι υπεύθυνοι της ελληνικής πολιτείας.

Ολόκληρο το ψηφιακό βιβλίο εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *