Στο σχολείο μας μιλήσαμε για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό. Όλοι οι μαθητές του σχολείου συγκεντρώθηκαν με σκοπό να συμμετέχουν στην ενημέρωση για την ενδοσχολική βία. Η συνάντηση αυτή έγινε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, αλλά και στα πλαίσια ενός σχεδίου δράσεων που υλοποιούνται στο σχολείο μας και αφορούν την ανάπτυξη θετικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών.
Αρχικά με καταιγισμό ιδεών προσδιορίσαμε τον όρο σχολική βία. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση και όλοι μαζί κατέληξαν στην αρνητική σημασία της λέξης βία.
Έπειτα διαβάσαμε μία κοινωνική ιστορία από τη σελίδα prosvasimo.gr, η οποία μιλά για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό και σε ποιές μορφές χωρίζεται. Οι μαθητές παρακολούθησαν με προσοχή. Προβάλαμε και τη δραματοποίηση της κοινωνικής ιστορίας στην οποία συμμετείχαν μαθητές κατά την περσινή χρονιά 2020-2021. Μέσα από παίξιμο ρόλων ( θύτη, θύματος και θεατών) όρισαν τις μορφές που μπορεί να παρει η βία στο σχολείο και τοποθετήθηκαν συναισθημαικά σε σχέση με αυτό.
Στη συνέχεια προβλήθηκαν εικόνες που δείχνουν παιδιά που δέχονται και ασκούν βία στο σχολείο αλλά και παιδιά που συνυπάρχουν αρμονικά και βοηθούν το ένα το άλλο. Οι μαθητές κρατώντας μια κάρτα φιλίας και μια βίας κλήθηκανν να αναγνωρίσουν σε ποιά κατάσταση βρίσκονται τα παιδιά στις εικόνες. Έτσι ψήφιζε ο καθένας τι έβλεπε στην εικόνα: βία ή φιλία. Διαφοροποίησαν έτσι συμπεριφορές αποδεκτές και μη αποδεκτές στο χώρο τοου σχολείου.
Τέλος, μοιράστηκε στο κάθε παιδί από ένα γράμμα και ζητήθηκε να το ζωγραφίσουν όπως θέλουν. Αφου τελειώσαν ανακάλυψαν πως η λέξη που σχηματίζονταν με τα γράμματα ήταν η λέξη STOP. Έτσι σε ένα μεγάλο χαρτόνι συνθέσαμε τη λέξη STOP η οποία έγινε το σύνθημα μας για τη σχολική βία. Είπε ο καθένας στοπ σε κάθε μορφή βίας και εκφοβισμού. Σκεφτήκαμε πώς μπορουμε να χρησιμοποιουμε τη λέξη ΣΤΟΠ για να δηλώσουμε τα όριά μας και εξασκηθήκαμε μέσα από παιξιμο ρόλων πώς μπορούμε να πούμε σε κάποιον να σταματήσει να κάνει κάτι που δεν μας αρέσει.
Υπεύθυνες Δράσης
Ορέστη Ελένη ΠΕ23 Ψυχολόγος
Μητσοπούλου Ελένη ΠΕ30 Κοινωνική Λειτουργός





