Α΄ τάξη
1η διδακτική ώρα
Δραστηριότητα 1:
1η φάση:
Προβολή βίντεο: https://youtu.be/TggfTurEeNQ?si=LsqBxAx1rhbWoXVe
Ο/Η εκπαιδευτικός εισάγει τα παιδιά τις λέξεις “προγραμματισμός, προγραμματιστής, εντολή, ρομπότ” κάνοντας τους ερωτήσεις αφόρμησης, ενώ έχει γράψει στον πίνακα τις λέξεις αριστερά, δεξιά, πάνω, κάτω, χοροπήδα, στροφή.
- Εκπαιδευτικός: Παιδιά, έχετε δει ποτέ ένα ρομπότ ή έχετε ακούσει για αυτά; (αφήνει τα παιδιά να απαντήσουν)
- Εκπαιδευτικός: Τι νομίζετε, μπορεί ένα ρομπότ να σκεφτεί μόνο του; (αφήνει τα παιδιά να απαντήσουν)
Σύνοψη: Τα ρομπότ δεν σκέφτονται μόνα τους! Κάποιος πρέπει να τους πει τι να κάνουν. Αυτός ο κάποιος λέγεται προγραμματιστής!
2η φάση:
- Εκπαιδευτικός: Αν ήμουν ρομπότ και μου πεις “Πήγαινε μπροστά”, εγώ τι θα έκανα;
- Εκπαιδευτικός: Κι αν μου πεις “Χοροπήδα!”;
- Εκπαιδευτικός: Αν όμως δεν μου πεις τίποτα… εγώ τι θα κάνω;
Σύνοψη: Το ρομπότ περιμένει τις εντολές. Και ο προγραμματιστής είναι αυτός που δίνει τις εντολές σε σωστή σειρά. Αυτό λέγεται προγραμματισμός!
Δραστηριότητα 2:
Σε αυτή τη φάση ο/η εκπαιδευτικός χωρίζει τα παιδιά σε ομάδες των 2 ατόμων. Ο/η εκπαιδευτικός ξεκινάει να δείχνει καρτέλες με εντολές και τα παιδιά ακολουθούν. Η κάθε ομάδα είναι υπεύθυνη να βοηθάει το ταίρι της, σε περίπτωση λάθους. Οι εντολές αρχίζουν να έχουν μια συγκεκριμένη σειρά, ενώ σταδιακά ο εκπαιδευτικός σταματάει να δείχνει και λέει προφορικά τις εντολές “μεταφράζοντας” τες σε κίνηση.
Δραστηριότητα 3:
Τα παιδιά στις ίδιες ομάδες αναλαμβάνουν τους ρόλους του «προγραμματιστής» και του «ρομπότ», εναλλάξ. Φυσικά, έχει δοθεί μια συγκεκριμένη αλφαβητική σειρά στους μαθητές. Ο/η εκπαιδευτικός έχει φροντίσει τον χωρισμό ομάδων και την σειρά των παιδιών (ρομποτ-προγραμματιστής) Η πρώτη ομάδα ξεκινάει. Χρησιμοποιεί τις καρτέλες εντολών και δίνει έως 3 οδηγίες στο ταίρι του, τις οποίες εκτελεί. Στη συνέχεια, όλα τα παιδιά αλλάζουν ρόλους.
Ανάλογα των αριθμό των παιδιών προσαρμόζουμε των αριθμό εντολών. Σε μικρά τμήματα, μπορούμε να αυξήσουμε κι άλλο τις εντολές, ενώ σε μεγαλύτερα μειώνουν σε δύο εντολές ανά παιδί.
Δραστηριότητα Αξιολόγησης:
Ζητάω από τα παιδιά να μου πουν λέξεις σχετικές με τις δραστηριότητες που κάναμε! Έτσι φτιάχνεται ένα συννεφόλεξο. Φυλλάδιο αξιολόγησης: https://wordart.com/
2η διδακτική ώρα
Από: (1.20 – 2.15)



