ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Οι ΤΠΕ εντάσσονται στο Πρόγραμμα Σπουδών του Δημοτικού Σχολείου με στόχο την ενίσχυση της μάθησης, τη συνεχή ανάπτυξη των μαθητών και την προετοιμασία της συμμετοχής τους στην Κοινωνία της ΓνώσηςΤο σημερινό σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της νέας εποχής. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ΤΠΕ θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται και να διεισδύουν στο κοινωνικό πεδίο με ταχύτατους ρυθμούς, η διδασκαλία των ΤΠΕ και του πληροφορικού γραμματισμού στο Δημοτικό Σχολείο, προσδιορίζει και εξειδικεύει τις διαστάσεις του πληροφορικού γραμματισμού και της υπολογιστικής, αναλυτικής, διεπιστημονικής κριτικής σκέψης, δηλαδή τις ικανότητες (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες για τις ΤΠΕ) που θα πρέπει να αναπτύξουν όλοι οι μαθητές και είναι απαραίτητες για τη συνέχιση των σπουδών τους στο Γυμνάσιο και την παραπέρα ζωή τους. Απώτερος στόχος είναι οι ΤΠΕ να συμβάλουν με νέα μέσα και νέες πρακτικές στη βελτίωση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος και, τελικά, στη διαμόρφωση ενός νέου σχολείου.

Το προτεινόμενο πλαίσιο ένταξης των ΤΠΕ στη βασική εκπαίδευση, διαρθρώνεται σε τέσσερις αλληλοεξαρτώμενες συνιστώσες:

  1. Οι ΤΠΕ ως μαθησιακό-γνωστικό εργαλείο (cognitive tool): Οι ΤΠΕ διατρέχουν οριζόντια όλα τα αντικείμενα του Προγράμματος Σπουδών και θεωρούνται μέσο υποστήριξης των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων, εργαλείο επικοινωνίας, διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης, ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και της δημιουργικής ικανότητας των μαθητών. 
  2. Οι ΤΠΕ ως μεθοδολογία επίλυσης προβλημάτων: Οι μαθητές εμπλέκονται σε δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων που έχουν ως σκοπό την καλλιέργεια δεξιοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα (επεξεργασία δεδομένων, μοντελοποίηση λύσεων, δημιουργικότητα και καινοτομία) και δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου διερεύνηση, κριτική και αναλυτική σκέψη, συνθετική ικανότητα, ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας). 
  3. Οι ΤΠΕ ως τεχνολογικό εργαλείο: Οι μαθητές εξοικειώνονται με τους υπολογιστές και τα σύγχρονα εργαλεία των ΤΠΕ. Ο άξονας αυτός στοχεύει στη συνεχή ανάπτυξη τεχνικών δεξιοτήτων και στην επάρκεια χειρισμού των σύγχρονων περιβαλλόντων των ΤΠΕ (λογισμικά γενικής χρήσης, εκπαιδευτικό λογισμικό, υπηρεσίες Διαδικτύου κ.λπ.). 
  4. Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο: Οι μαθητές γνωρίζουν και αξιολογούν τις εφαρμογές των ΤΠΕ στη σύγχρονη κοινωνία (διοίκηση, εργασία, επιστήμες, εκπαίδευση, ψυχαγωγία, πολιτισμός κ.λπ.). Απώτερος στόχος είναι να αποκτήσουν ευρύτερη ψηφιακή παιδεία και να διαμορφώσουν στάσεις και αξίες, ώστε να κατανοήσουν το νέο κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στη σημερινή εποχή.
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Καλωσόρισμα στο Ιστότοπό μου!

Καλώς ήρθατε! 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλωσόρισμα στο Ιστότοπό μου!

Η τεχνητή νοημοσύνη

Safer video

Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη;

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η ικανότητα ενός υπολογιστή ή ρομπότ να «σκέφτεται» και να μαθαίνει όπως ο άνθρωπος.
Μπορεί να καταλαβαίνει το περιβάλλον του, να λύνει προβλήματα, να παίρνει αποφάσεις και να προσαρμόζεται από τα λάθη του.


Πού τη συναντάμε στην καθημερινότητα;

Η ΤΝ υπάρχει παντού γύρω μας! Μερικά παραδείγματα:

  • Chatbots και εικονικοί βοηθοί (όπως η Siri, η Alexa ή το ChatGPT)

  • Μηχανές αναζήτησης (όπως η Google)

  • Online αγορές που προτείνουν προϊόντα που ίσως σου αρέσουν

  • Αυτόματες μεταφράσεις (π.χ. Google Translate)

  • Έξυπνα αυτοκίνητα με συστήματα ασφάλειας

  • Έξυπνα σπίτια με θερμοστάτες και φώτα που λειτουργούν αυτόματα

  • Έξυπνες πόλεις με φανάρια και συστήματα που μειώνουν την κυκλοφορία


Οφέλη της Τεχνητής Νοημοσύνης

Η ΤΝ μπορεί να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη, ασφαλή και αποτελεσματική:

  • Καλύτερη υγεία – βοηθά γιατρους να κάνουν διαγνώσεις

  • Ασφαλέστερες μεταφορές

  • Πιο «έξυπνα» εργοστάσια και πιο καθαρή ενέργεια

  • Καλύτερη εκπαίδευση και πρόσβαση στη γνώση

  • Νέες δουλειές και ευκαιρίες

  • Λιγότερη σπατάλη ενέργειας και πιο καθαρό περιβάλλον


Κίνδυνοι και προκλήσεις

Η ΤΝ φέρνει και δυσκολίες που πρέπει να προσέξουμε:

  • Κατάχρηση – όταν χρησιμοποιείται με λάθος τρόπο, π.χ. για να παρακολουθεί ανθρώπους

  • Ευθύνη – ποιος φταίει αν χαλάσει ένα αυτόνομο αυτοκίνητο;

  • Ιδιωτικότητα – συλλογή και χρήση προσωπικών δεδομένων

  • Παραπληροφόρηση – ψεύτικες ειδήσεις και βίντεο (deepfakes)

  • Ανισότητες – μπορεί να γίνει μεροληπτική (bias) και να αδικεί ανθρώπους

  • Δημοκρατία – επηρεάζει την ενημέρωση και τις απόψεις μας στο διαδίκτυο


Συμπέρασμα

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον κόσμο μας με γρήγορους ρυθμούς.
Αν τη χρησιμοποιήσουμε με υπευθυνότητα και ηθική, μπορεί να κάνει τη ζωή μας πολύ καλύτερη.
Όμως χρειάζεται προσοχή, κανόνες και εκπαίδευση, για να εξασφαλίσουμε ότι θα υπηρετεί το κοινό καλό.


Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο What is Artificial Intelligence and how is it used?

Safer video 2

Τεχνητή Νοημοσύνη με Ασφάλεια

Μαθαίνουμε – Προστατευόμαστε – Αποφεύγουμε Παγίδες

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) υπάρχει παντού γύρω μας: στα κινητά, στους υπολογιστές, στα παιχνίδια, στα social media.
Μπορεί να μας βοηθήσει, αλλά χρειάζεται προσοχή για να τη χρησιμοποιούμε σωστά!


Τα Οφέλη

Η ΤΝ μπορεί να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και δημιουργική:

  • Μας βοηθά να μάθουμε νέα πράγματα και δεξιότητες

  • Μπορεί να προτείνει ιδέες, να οργανώσει εργασίες ή να μας βοηθήσει στα μαθήματα

  • Κάνει τη μάθηση πιο διασκεδαστική με βίντεο, παιχνίδια και έξυπνες εφαρμογές

Όμως: Η ΤΝ δεν είναι άνθρωπος! Δεν έχει συναισθήματα ή κατανόηση — είναι ένα πρόγραμμα που απαντά με βάση δεδομένα.


Οι Κίνδυνοι

Η χρήση εργαλείων ΤΝ έχει και ρίσκα. Χρειάζεται προσοχή γιατί:

  • Μπορεί να συλλέγει προσωπικά δεδομένα (όνομα, φωτογραφίες, τοποθεσία)

  • Μπορεί να δώσει λάθος ή μεροληπτικές πληροφορίες

  • Μπορεί να δημιουργήσει παραπλανητικό περιεχόμενο (όπως fake news ή deepfakes)

  • Μπορεί να οδηγήσει σε λογοκλοπή, αν αντιγράψουμε απλώς έτοιμο υλικό χωρίς να σκεφτούμε


Πώς Προστατευόμαστε

  1. Δεν μοιραζόμαστε προσωπικά στοιχεία (όνομα, φωτογραφίες, διεύθυνση)

  2. Ρωτάμε πάντα έναν ενήλικο ή δάσκαλο πριν χρησιμοποιήσουμε νέο πρόγραμμα

  3. Σκεφτόμαστε κριτικά – δεν πιστεύουμε ό,τι διαβάζουμε

  4. Χρησιμοποιούμε την ΤΝ για να μαθαίνουμε, όχι για να εξαπατούμε

  5. Δοκιμάζουμε εφαρμογές μαζί με ενηλίκους – είναι πιο ασφαλές και πιο διασκεδαστικό!


 Θυμήσου:

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο, όχι φίλος.
Όπως μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο με ασφάλεια, έτσι πρέπει να μάθουμε και να χρησιμοποιούμε υπεύθυνα την ΤΝ.

Μπορεί να μας βοηθήσει να δημιουργούμε, να μαθαίνουμε και να προστατευόμαστε, αρκεί να τη χρησιμοποιούμε με σύνεση!

Πηγή: https://saferinternet4kids.gr/nea/helping_kids_with_ai/

Δραστηριότητα:

Τίτλος: Ρομπότ μαγειρεύει για όλους τους μαθητές του σχολείου!

Στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, ένα ρομπότ που φτιάχτηκε μέσα σε δύο μέρες από μαθητές, ετοιμάζει κάθε πρωί πρωινό για 300 παιδιά! Το ρομπότ μαγειρεύει μόνο του, διαλέγει φρέσκα υλικά από το κυλικείο και σερβίρει μέσα σε λίγα λεπτά. Οι δάσκαλοι λένε ότι το ρομπότ δεν κάνει ποτέ λάθη και μπορεί να φτιάξει ακόμα και μπουγάτσα ή πίτσα σε 5 δευτερόλεπτα! Το υπουργείο σχεδιάζει να στείλει το ίδιο ρομπότ σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας ως τα Χριστούγεννα.


💡 Οδηγίες για τους μαθητές

  1. Διαβάστε προσεκτικά την είδηση.

  2. Συζητήστε σε ομάδες:

    • Ποιες πληροφορίες σάς φαίνονται ύποπτες ή υπερβολικές;

    • Τι αποδείξεις ή πηγές λείπουν;

    • Τι θα μπορούσε να είναι πιο ρεαλιστικό;

  3. Ξαναγράψτε την είδηση έτσι ώστε να είναι πιο πιστευτή και σωστή.

    • Π.χ. «Οι μαθητές έφτιαξαν ένα μικρό ρομπότ που βοηθά στη μεταφορά φαγητού στο κυλικείο».

  4. Παρουσιάστε τη νέα, “διορθωμένη” εκδοχή στην τάξη.


💬 Συζήτηση – Αναστοχασμός

  • Πώς μπορούμε να καταλάβουμε αν μια είδηση είναι αληθινή;

  • Ποιος θα μπορούσε να ελέγξει τις πληροφορίες;

  • Πώς μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να βοηθήσει ή να μπερδέψει τους ανθρώπους με ψεύτικες ειδήσεις;

Κατηγορίες: Ασφάλεια | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η τεχνητή νοημοσύνη

Δ. Σ. ΚΑΠΗΣ – ΚΛΕΙΟΥΣ – ΠΕΛΟΠΗΣ

Code week

photo collage 1.png 1

Τα παιδιά της Α’ και Β΄ τάξης ζωγράφησαν ζωάκια σε pixel art ενώ μετά προγραμμάτισαν τη bee bot να περπατήσει στο χάρτη της Ελλάδας και να αναζητήσουν ζωάκια που θα κοιμηθούν τον χειμώνα. Η δράση “Coding animals” έγινε με πρόσκληση από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Παμφίλων: https://codeweek.eu/view/1304414/coding-animals

Bebras day 



Λήψη αρχείου

 

Κατηγορίες: Δ. Σ. Κάπης | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δ. Σ. ΚΑΠΗΣ – ΚΛΕΙΟΥΣ – ΠΕΛΟΠΗΣ

Δ. Σ. ΠΑΡΑΚΟΙΛΩΝ

Code week

code week

Τα παιδιά της Α’ και Β΄ τάξης ζωγράφησαν ζωάκια σε pixel art ενώ μετά προγραμμάτισαν τη bee bot να περπατήσει στο χάρτη της Ελλάδας και να αναζητήσουν ζωάκια που θα κοιμηθούν τον χειμώνα. Η δράση “Coding animals” έγινε με πρόσκληση από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Παμφίλων: https://codeweek.eu/view/1304414/coding-animals

photo collage.png 1

photo collage.png

logo

Ακόμη, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης περιηγήθηκαν στον χάρτη της Ελλάδας, περνώντας ανάμεσα στους νομούς της, με τη βοήθεια της bee bot. Ακόμη, ο τροχός της τύχης επέλεγε τις αποστολές των 2 ομάδων, στις οποίες υπήρχε και ξεχωριστός ρόλος εκφωνητή και προγραμματιστή. Η δράση “Περίπλους της Ελλάδας με τη Bee-Bot – Αγώνας δρόμου” σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτικό και συμμετείχε στη code week: https://codeweek.eu/view/1338882/periploys-tis-elladas-me-ti-bee-bot-aghwnas-dromoy

photo collage.png 2

Bebras day



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Δ.Σ. Παρακοίλων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δ. Σ. ΠΑΡΑΚΟΙΛΩΝ

Δ. Σ. ΠΕΤΡΑΣ

Logo, poster, vote for our logo

logo poster vote

Οι μαθητές/τριες  Ε’-Στ’ στα πλαίσια του έργου e-twinning “e-kids, safe kids” έφτιαξαν ένα λογότυπο καθώς και μια αφίσα για να συμμετέχουν στον διαγωνισμό λογότυπου-αφίσας. Τα παιδιά ζωγράφισαν το λογότυπο και έπειτα από ψηφοφορία, κατέληξαν στην πρότασή τους, την οποία δημιούργησαν και ψηφιακά μαζί με την αφίσα τους.

Code week

Kolaz all

Στα πλαίσια της εβδομάδας Code Week οργανώθηκε μια εκδήλωση για λογαριασμό του ευρωπαϊκού έργου μας “e-kids, safe kids”. Η δράση πραγματοποιήθηκε με κωδικό συνεργασίας μεταξύ των χωρώ-συνεργατών: cw25-Iu6Jp. Η πλήρη δραστηριότητα: https://codeweek.eu/view/1346237/e-kids-safe-kids-e-twinning-project, στην οποία τα παιδιά ζωγράφισαν σε pixel art το όνομα του έργου μας! (Ε’-Στ’)

Kolaz ekids

Halloween

🎃 Παρέλαση Octocat για το Halloween

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου e-kids, safe kids και στοχεύει στην ενίσχυση της ψηφιακής ασφάλειας και δημιουργικότητας των μαθητών μέσα από μια διασκεδαστική, θεματική εκδήλωση με αφορμή το Halloween.

kolaz

Οι μαθητές/τριες (Ε’-Στ’) δημιούργησαν ψηφιακά Octocat ντυμένοι με στολές Halloween, χωρίς να αποκαλύψουν προσωπικές πληροφορίες (όνομα, φωτογραφία, τοποθεσία κ.λπ.). Κάθε octocαt συνοδεύεται από μια φράση που θα ξεκινά με «Είμαι ασφαλής επειδή…», εξηγώντας έναν τρόπο με τον οποίο προστατεύουν τον εαυτό τους στο διαδίκτυο.

Όλες οι δημιουργίες παρουσιάζονται σε έναν τοίχο στο Padlet , αναδεικνύοντας την υπεύθυνη και δημιουργική χρήση των ψηφιακών εργαλείων.

Η δραστηριότητα συμβάλλει στην καλλιέργεια ασφαλούς ψηφιακής ταυτότητας, στη συνεργασία και στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την υπεύθυνη διαδικτυακή συμπεριφορά — αξίες που βρίσκονται στο επίκεντρο του έργου «e-kids, safe kids».

My Digital Children’s Rights-Δικαιώματα των παιδιών στο διαδίκτυο – visual cards

drag drop kahoot flash cards video all cards

Τα παιδιά (Ε’-Στ’) αφού είδαν ένα βίντεο, έπαιξαν kahoot, flash cards και drag and drop με θέμα τα ψηφιακά δικαιώματα των παιδιών. Έπειτα, δημιούργησαν visual cards με θέμα το δικαίωμα στη συμμετοχή και στην έκφραση.

Bebras day

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε τα αποτελέσματα των μαθητών/τριών μας που συμμετείχαν φέτος στο διαγωνισμό πληροφορικής Bebras 2025. Όλα τα παιδιά έδειξαν ζήλο, επιμονή και δημιουργική σκέψη, και αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την προσπάθεια και τη συμμετοχή τους!

Παραθέτουμε τις υψηλότερες βαθμολογίες της φετινής συμμετοχής:

  • 84 πόντοι: Α.Κ.
  • 64 πόντοι: Α. Γ
  • 53 πόντοι: Σ. Κ., Σ.Τ

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους και όλες! Η επίδοσή σας μας κάνει υπερήφανους και δείχνει την αγάπη σας για την εξερεύνηση, την επίλυση προβλημάτων και τη δημιουργική σκέψη.

 Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν, ανεξαρτήτως βαθμολογίας. Η συμμετοχή σας και μόνο αποτελεί μεγάλη επιτυχία και απόδειξη της διάθεσής σας να δοκιμάζετε νέες εμπειρίες και να μαθαίνετε μέσα από την προσπάθεια.

Συνεχίστε με τον ίδιο ενθουσιασμό!
Συγχαρητήρια! Μπράβο σας!



Λήψη αρχείου

Safe Internet Use – Ασφαλή χρήση του διαδικτύου

Μετά από τη παρακολούθηση βίντεο, οι μαθητές/τριες φτιάχνουν 5 κανόνες για ασφαλές διαδίκτυο και γράφουν 3 λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό στο https://answergarden.ch/5093193.

answer all binteo kanones all

5 kanones saferinternet

Poster 

all poster

all logo

Ψηφίσαμε για το λογότυπο και την αφίσα που θα επιλέξουμε για το έργο μας!

Season’s Greetings

merry all

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα e-twinning ” e-kids, safe kids”, έστειλαν τις ευχές τους για χαρούμενα Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά στα παιδιά που συνεργαζόμαστε!

Meeting

all meeting

Η πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση με τις χώρες που συνεργαζόμαστε. Τα παιδιά συστήθηκαν, μίλησαν για τον τόπο τους και αντάλλαξαν ευχές!

Τα Χριστούγεννα έφτασαν

Δημιουργίες στο μάθημα της Πληροφορικής, για τα Χριστούγεννα από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ και Β΄. Τα παιδιά με τη βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας αφού ζωγράφησαν, ζωντάνεψαν τις χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές τους.

all

Επιπλέον, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ’ και Δ’ τάξεων κατά τη διάρκεια του μαθήματος έμαθαν τα pixel (εικονοστοιχεία),  ζωγραφίζοντας χριστουγεννιάτικες δημιουργίες κατανόησαν πως τα μικρότερα στοιχεία συνθέτουν μια ψηφιακή εικόνα, μια οθόνη…

Έγινε με το Padlet
Κατηγορίες: e-twinning, Δ. Σ. Πέτρας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δ. Σ. ΠΕΤΡΑΣ

Δ. Σ. ΕΡΕΣΣΟΥ

CODE WEEK

Τα παιδιά της Α’ και Β΄ τάξης ζωγράφησαν ζωάκια σε pixel art ενώ μετά προγραμμάτισαν τη bee bot να περπατήσει στο χάρτη της Ελλάδας και να αναζητήσουν ζωάκια που θα κοιμηθούν τον χειμώνα. Η δράση “Coding animals” έγινε με πρόσκληση από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Παμφίλων: https://codeweek.eu/view/1304414/coding-animals

code a b c eressos

Ακόμη, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης περιηγήθηκαν στον χάρτη της Ελλάδας, περνώντας ανάμεσα στους νομούς της, με τη βοήθεια της bee bot. Ακόμη, ο τροχός της τύχης επέλεγε τις αποστολές των 2 ομάδων, στις οποίες υπήρχε και ξεχωριστός ρόλος εκφωνητή και προγραμματιστή. Η δράση “Περίπλους της Ελλάδας με τη Bee-Bot – Αγώνας δρόμου” σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτικό και συμμετείχε στη code week: https://codeweek.eu/view/1338882/periploys-tis-elladas-me-ti-bee-bot-aghwnas-dromoy

code e eressos

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ SAFERINTERNET



Λήψη αρχείου

Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Σχολείο Ερεσού ασχολήθηκε με

Data Privacy (Προσωπικά Δεδομένα)

(Δημοτικό Σχολείο Ερεσού)

Ο Πέτρος κατεβάζει μια “έξυπνη” εφαρμογή που ζητά φωτογραφία και πρόσβαση σε επαφές. Στην αρχή νομίζει ότι είναι αθώο, αλλά μετά καταλαβαίνει πόσο σημαντικό είναι να μην μοιραζόμαστε προσωπικές πληροφορίες χωρίς λόγο. «Το app που ήξερε τα πάντα για μένα» «Μοιράσου χαμόγελα – όχι δεδομένα!»

Christmas

5

Δημιουργίες στο μάθημα της Πληροφορικής, για τα Χριστούγεννα από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ και Β΄. Τα παιδιά με τη βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας αφού ζωγράφησαν, ζωντάνεψαν τις χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές τους.

all red

Επιπλέον, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ’ και Δ’ τάξεων κατά τη διάρκεια του μαθήματος έμαθαν τα pixel (εικονοστοιχεία),  ζωγραφίζοντας χριστουγεννιάτικες δημιουργίες κατανόησαν πως τα μικρότερα στοιχεία συνθέτουν μια ψηφιακή εικόνα, μια οθόνη…

 

Κατηγορίες: Δ.Σ. Ερεσού | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δ. Σ. ΕΡΕΣΣΟΥ

Δράσεις

SaferInternet

Bebras

Δ. Σ. ΕΡΕΣΣΟΥ

Δ. Σ. ΠΕΤΡΑΣ

Δ. Σ. ΠΑΡΑΚΟΙΛΩΝ

Δ. Σ. ΚΑΠΗΣ – ΚΛΕΙΟΥΣ – ΠΕΛΟΠΗΣ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράσεις

Ε’ ΤΑΞΗ

E΄ τάξη

Scratch 3.0



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Κατηγορίες: Ε' - ΣΤ' ΤΑΞΗ, Προγραμματισμός | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ε’ ΤΑΞΗ

Δ’ ΤΑΞΗ

Δ΄ τάξη

1η διδακτική ώρα

Από: (1.30-5.50)

Πηγή



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

2η διδακτική ώρα



Λήψη αρχείου

Μετάβαση στο padlet.com

3η διδακτική ώρα

https://avatarmaker.com/

Μετάβαση στο padlet.com

Play kahoot!

What is a Kahoot Quiz and how does it work? — Hyett Education

Κατηγορίες: Ασφάλεια, Γ' - Δ' ΤΑΞΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δ’ ΤΑΞΗ

Α’ Τάξη

Α΄ τάξη

1η διδακτική ώρα

Δραστηριότητα 1:

1η φάση: 

Προβολή βίντεο: https://youtu.be/TggfTurEeNQ?si=LsqBxAx1rhbWoXVe 

Ο/Η εκπαιδευτικός εισάγει τα παιδιά τις λέξεις “προγραμματισμός, προγραμματιστής, εντολή, ρομπότ” κάνοντας τους ερωτήσεις αφόρμησης, ενώ έχει γράψει στον πίνακα τις λέξεις αριστερά, δεξιά, πάνω, κάτω, χοροπήδα, στροφή.

  • Εκπαιδευτικός: Παιδιά, έχετε δει ποτέ ένα ρομπότ ή έχετε ακούσει για αυτά; (αφήνει τα παιδιά να απαντήσουν)
  • Εκπαιδευτικός: Τι νομίζετε, μπορεί ένα ρομπότ να σκεφτεί μόνο του; (αφήνει τα παιδιά να απαντήσουν)

Σύνοψη:  Τα ρομπότ δεν σκέφτονται μόνα τους! Κάποιος πρέπει να τους πει τι να κάνουν. Αυτός ο κάποιος λέγεται προγραμματιστής!

2η φάση: 

  • Εκπαιδευτικός: Αν ήμουν ρομπότ και μου πεις “Πήγαινε μπροστά”, εγώ τι θα έκανα;
  • Εκπαιδευτικός: Κι αν μου πεις “Χοροπήδα!”;
  • Εκπαιδευτικός: Αν όμως δεν μου πεις τίποτα… εγώ τι θα κάνω;

Σύνοψη: Το ρομπότ περιμένει τις εντολές. Και ο προγραμματιστής είναι αυτός που δίνει τις εντολές σε σωστή σειρά. Αυτό λέγεται προγραμματισμός!

Δραστηριότητα 2:

Σε αυτή τη φάση ο/η εκπαιδευτικός χωρίζει τα παιδιά σε ομάδες των 2 ατόμων. Ο/η εκπαιδευτικός ξεκινάει να δείχνει καρτέλες με εντολές και τα παιδιά ακολουθούν. Η κάθε ομάδα είναι υπεύθυνη να βοηθάει το ταίρι της, σε περίπτωση λάθους. Οι εντολές αρχίζουν να έχουν μια συγκεκριμένη σειρά, ενώ σταδιακά ο εκπαιδευτικός σταματάει να δείχνει και λέει προφορικά τις εντολές “μεταφράζοντας” τες σε κίνηση.

entoles

Δραστηριότητα 3: 

Τα παιδιά στις ίδιες ομάδες αναλαμβάνουν τους ρόλους του  «προγραμματιστής» και του «ρομπότ», εναλλάξ. Φυσικά, έχει δοθεί μια συγκεκριμένη αλφαβητική σειρά στους μαθητές. Ο/η εκπαιδευτικός έχει φροντίσει τον χωρισμό ομάδων και την σειρά των παιδιών (ρομποτ-προγραμματιστής) Η πρώτη ομάδα ξεκινάει. Χρησιμοποιεί τις καρτέλες εντολών και δίνει έως 3 οδηγίες στο ταίρι του, τις οποίες εκτελεί. Στη συνέχεια, όλα τα παιδιά αλλάζουν  ρόλους. 

Ανάλογα των αριθμό των παιδιών προσαρμόζουμε των αριθμό εντολών. Σε μικρά τμήματα, μπορούμε να αυξήσουμε κι άλλο τις εντολές, ενώ σε μεγαλύτερα μειώνουν σε δύο εντολές ανά παιδί.

Δραστηριότητα Αξιολόγησης:

Ζητάω από τα παιδιά να μου πουν λέξεις σχετικές με τις δραστηριότητες που κάναμε! Έτσι φτιάχνεται ένα συννεφόλεξο. Φυλλάδιο αξιολόγησης: https://wordart.com/

2η διδακτική ώρα

Από: (1.20 – 2.15)

Scratch junior

Έργο Α’ αρχή



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Α' - Β' ΤΑΞΗ, Προγραμματισμός | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Α’ Τάξη

Γαλλικά παραμύθι

http://Canva παρμύθι

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γαλλικά παραμύθι