Γ – Δ

Γ’-Δ’ τάξη

 Α. Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ

  •  Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή

Λειτουργικό σύστημα και Βοηθητικές εφαρμογές όπως: Ζωγραφική, Ημερολόγιο, Αριθμομηχανή

Υπολογιστικό σύστημα, Σκληρός δίσκος, Εξωτερικοί δίσκοι, Σαρωτής, Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, Βιντεοκάμερα, Εκτυπωτής, Διαδίκτυο, Εκπαιδευτικά βίντεο

Από ποιες πρώτες ύλες παράγονται τα ρούχα που φοράμε; Δ’ http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/5055?locale=el

Σκουληκάκι http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3126

Αρχές εργονομίας: Η σωστή στάση εργασίας στον υπολογιστή https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/757

Οργάνωση και ταξινόμηση ηλεκτρονικών αρχείων και φακέλων http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9554

  •  Δημιουργώ και εκφράζομαι με παρουσιάσεις και πολυμέσα

Λογισμικό παρουσιάσεων

Ενδεικτικά έργα που προτείνονται να δημιουργήσουν οι μαθητές/τριες (Γ’ & Δ’ τάξη):

Πολυμεσικό παραμύθι ή κόμικ (με ήχους, αφήγηση και εικόνες/ζωγραφιές).
Οπτικοποίηση και μουσική επένδυση ενός τραγουδιού ή ποιήματος
Το ηλιακό μας σύστημα
Οι τέσσερις εποχές
Πολυμεσικό φυτολόγιο
Ο ήλιος: πηγή ζωής και επικίνδυνος
Φυτά που ευδοκιμούν στην περιοχή μας
Κάστρα του τόπου μας
Οι άθλοι του Ηρακλή
Η Μινωική Εποχή
Σύγχρονα μέσα μεταφοράς
Αγαπημένοι ήρωες κινουμένων σχεδίων και κόμικ
Αθλητισμός και υγιεινή διατροφή
Το γενεαλογικό μου δένδρο

Βασικές έννοιες πολυμέσων, Υπόδειγμα διαφανειών σε παρουσίαση, Σχεδίαση διαφανειών παρουσίασης , Δημιουργία παρουσίασης, Εισαγωγή και διαγραφή διαφανειών σε παρουσίαση, Εισαγωγή εικόνας σε παρουσίαση, Διάταξη διαφανειών σε παρουσίαση, Εφέ σε παρουσίαση, Διαδραστική παρουσίαση των δομικών στοιχείων που χρησιμοποιούνται κατά την ανάπτυξη μιας εφαρμογής πολυμέσων, Διαδραστικό βιντεομάθημα για τη χρήση των εφέ (εφέ εναλλαγής διαφανειών, προσαρμογή κίνησης) στο λογισμικό παρουσίασης

  • Δημιουργώ με τον κειμενογράφο

Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου (π.χ. OpenOffice) Ηλεκτρονικά λεξικά και σώματα κειμένων

Ενδεικτικά έργα που προτείνονται (Γ’ & Δ’ τάξη):

Πρόσκληση σε σχολική εκδήλωση
Αφίσα για τη σχολική γιορτή ή εκδήλωση
Ημερολόγιο δραστηριοτήτων τάξης
Γράμμα σε ένα φίλο μου
Άλμπουμ (έκθεση) εντυπώσεων από εκπαιδευτική εκδήλωση ή δραστηριότητα
Στίχοι αγαπημένου τραγουδιού- ποιήματος
Δημιουργία ψηφιακού στατικού κόμικ
Άρθρο για τη σχολική εφημερίδα
Το πλάνο της τάξης μας
Ημερολόγιο σχολικού έτους με ζωγραφιές των μαθητών

Ο Κειμενογράφος μου Γ’ http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2428

Σχεδιάζω τη δική μου κάρτα στον κειμενογράφο

Δημιουργώ πινακίδες σήμανσης με τον κειμενογράφο Δ’

Κατασκευάζω σταυρόλεξα με τον κειμενογράφο Δ’

Διαδραστικό βιντεομάθημα για την αντιγραφή και τη μετακίνηση κειμένου σε ένα έγγραφο Γ’

Β. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ

  •  Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

 Φυλλομετρητές, Πλατφόρμα ψηφιακού σχολείου, Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, Wikipedia, Εκπαιδευτική τηλεόραση: http://www.edutv.gr, Εκπαιδευτικές πύλες

Διδακτικό σενάριο: Γνωριμία με το διαδίκτυο και τις υπηρεσίες του: http://aesop.iep.edu.gr/node/13647

Διδακτικό Σενάριο: Δημιουργώ το δικό μου Wiki: http://aesop.iep.edu.gr/node/15997

Διαδικτυακή τηλεόραση & ραδιόφωνο: webtv.ert.gr, webradio.ert.gr

Πλατφόρμες Ασύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (eclass ή/και e-me)

Γ. Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ

  •  Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες

Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης(π.χ. CmapTools)

Διαδίκτυο, Εκπαιδευτικά Λογισμικά

Ενδεικτικά έργα εννοιολογικής χαρτογράφησης που προτείνονται:

Έμβια και άβια όντα
Σπονδυλωτά ζώα
Πτηνά
Η τροφική αλυσίδα
Ο κύκλος του νερού
Η μόλυνση του περιβάλλοντος
Τα μέρη του Λόγου
Η κοινωνική ιεραρχία της Αρχαίας Αθήνας/Σπάρτης
Ο χρυσός αιώνας του Περικλή
  • Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό

Εννοιολογική Χαρτογράφηση http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3423

Εννοιολογική Χαρτογράφηση – Σχολική εκδρομή

Γνωρίζω τα είδη των Η/Υ με Εννοιολογικούς Χάρτες http://aesop.iep.edu.gr/node/11543

Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project) με τις ΤΠΕ

Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου, Λογισμικό Παρουσιάσεων, Λογισμικά πολυμέσων, Λογισμικό Ζωγραφικής, Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, Λογισμικό δημιουργίας χρονογραμμής

Εκπαιδευτικό λογισμικό, Wikipedia, GoogleMaps, Ιστοεξερευνήσεις, Ιστολόγια, Wiki

π.χ. Ιστοεξερεύνηση (Γ’ & Δ’ τάξη)

Οι μαθητές/τριες εργάζονται σε μικρές ομάδες και αναλαμβάνουν ρόλους-διαθεματικές προσεγγίσεις, με στόχο να υλοποιήσουν ένα σχέδιο έρευνας με τη μορφή ιστοεξερεύνησης (WebQuest). Το θέμα διερεύνησης και μελέτης μπορεί να αντληθεί από τα άλλα μαθήματα του Π.Σ., το διαθεματικό πεδίο, τη σχολική ή την κοινωνική ζωή.Ενδεικτικά θέματα που προτείνονται:

Η ιστορία του τόπου μας
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στη αρχαιότητα
Οι θεοί του Ολύμπου
Οι κλιματικές αλλαγές
Το βασίλειο των μελισσών
Είναι υγιεινό; Διατροφή και υγεία
Προστατεύουμε το δάσος της περιοχής μας

Δ. Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο

  •  Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, Κόμβος του ΠΣΔ https://internet-safety.sch.gr/

Εκπαιδευτική Τηλεόραση http://www.edutv.gr/index.php/diadiktio

Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου https://saferinternet4kids.gr

Επικοινωνώ αλλά δεν αποκαλύπτω http://aesop.iep.edu.gr/node/15135

CyberKid – Οδηγίες ψηφιακής ασφάλειας http://www.cyberkid.gov.gr/

Υλικό για το Δημοτικό (για την ορθή χρήση του διαδικτύου και τη διαδικτυακή φήμη) https://saferinternet4kids.gr/ylikodhmotikou/https://goo.gl/68Is0L

Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων https://www.dpa.gr/el

Πνευματική ιδιοκτησία https://www.copyrightschool.gr/

 

 

Κατηγορίες: Γ' - Δ' ΤΑΞΗ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.