ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ Η ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑ

ΜΕΤΡΟ

Οι αρχαίοι Έλληνες βάσιζαν το μετρικό τους σύστημα στην προσωδία, δηλαδή στην εναλλαγή συλλαβών πού ήσαν μακρές ή βραχείες. Αλλά η διάκριση σε μακρά και βραχέα σιγά – σιγά εγκαταλείφθηκε. Κι έτσι η νέα ποίηση αναγκάστηκε να πάρει ως βάση τού μετρικού της συστήματος τον τόνο. Θεώρησε δηλαδή ως μακρά την τονισμένη συλλαβή και ως βραχεία την άτονη.Το σύστημα αυτό λέγεται και τονικό σύστημα.

Η εναλλαγή κατά ορισμένο σύστημα τονισμένων και άτονων συλλαβών αποτελεί το μέτρο. Το μέτρο λέγεται επίσης και πόδας. Ένας ή και περισσότεροι πόδες αποτελούν το στίχο.

Όταν θέλουμε να συμβολίσουμε τους πόδες ή τα μέτρα χρησιμοποιούμε    το “_” για την τονισμένη συλλαβή και το “υ” για την άτονη.

Κάθε πόδας μπορεί να περιλαμβάνει δύο ή τρεις συλλαβές.

Τα μέτρα (μετρικοί πόδες) στη νεοελληνική ποίηση είναι πέντε : ο ίαμβος, ο τροχαίος, ο ανάπαιστος, ο δάκτυλος, και ο αμφίβραχυς (ή μεσοτονικός).

 

Α’. ΙΑΜΒΙΚΟ ΜΕΤΡΟ

Το ιαμβικό μέτρο περιλαμβάνει δυο συλλαβές από τις οποίες τονίζεται ή δεύτερη. (υ_). Σε ιαμβικό μέτρο, π.χ. είναι γραμμένη η «Ξανθούλα» τού Σολωμού:

Την ει |  δα την | ξανθού | λα υ_, υ_, υ_, υ
την ει  | δα ψες | αργά,  υ_, υ_, υ_,
που εμπή | κε στή | βαρκού | λα υ_, υ_, υ_, υ
να πάει  | στην ξε  | νιτιά υ_, υ_, υ_ .

 

(Τραγουδώντας το ρυθμικά ακούγεται κάπως έτσι: νανά – νανά – νανά )

 

Β’. ΤΡΟΧΑΪΚΟ ΜΕΤΡΟ

Το τροχαϊκό μέτρο περιλαμβάνει επίσης δυο συλλαβές, πού τονίζονται όμως αντίστροφα απ’ ό,τι στον ίαμβο. Δηλαδή τονι­σμένη είναι η πρώτη συλλαβή και άτονη η δεύτερη ( _υ ):

Σε τροχαϊκό μέτρο είναι γραμμένος και ο «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» του Σολωμού.

«Σε γνω  | ρίζω α  |πό την |κόψη  _υ, _υ, _υ, _υ
του σπα  | θ|ού την | τρομε | ρή _υ, _υ, _υ, _
σε γνω  | ρίζω α | πό την | όψη I  _υ, _υ, _υ, _υ
που με  | βιά με | τράει τη | γή. _υ, _υ, _υ, _

 

(Τραγουδώντας το ρυθμικά ακούγεται κάπως έτσι: νάνα – νάνα – νάνα )

 

Γ. ΑΝΑΠΑΙΣΤΙΚΟ ΜΈΤΡΟ

Το αναπαιστικό μέτρο αποτελείται από τρεις συλλαβές, από τις οποίες τονίζεται η τελευταία, ενώ οι δυο πρώτες είναι άτονες (υυ_). ‘Σε αναπαιστικό μέτρο είναι γραμμένο το επίγραμμα του Σολωμού, « Η καταστροφή των Ψαρών» :

Στων Ψαρών | την ολό | μαυρη ρά | χη  υυ_, υυ_, υυ_, υ
περπατώ  | ντας η δό | ξα μονά | χη  υυ_, υυ_, υυ_, υ
μελετά | τα λαμπρά | παλληκά | ρια υυ_, υυ_, υυ_, υ
και στην κό | μη στεφά  |  νι φορεί υυ_, υυ_, υυ_,
γινωμέ  | νο απο λί  | γα χορτά | ρια υυ_, υυ_, υυ_, υ
πού ειχαν μεί | νει στην έ  | ρημη γή. υυ_, υυ_, υυ_,

 

(Τραγουδώντας το ρυθμικά ακούγεται κάπως έτσι: νανανά – νανανά – νανανά)

 

Δ’. ΔΑΚΤΥΛΙΚΟ ΜΕΤΡΟ

Εδώ, όπως στον ανάπαιστο, υπάρχουν επίσης τρεις συλλαβές. Άλλα τονίζεται η πρώτη, ενώ οι δυο επόμενες μένουν άτονες (_υυ). Σε δακτυλικό μέτρο είναι γραμμένα τα «Χαμένα Χρόνια» τού Πολέμη:

Αχ και να | γύριζαν, | να ‘ρχονταν | πίσω _υυ,  _υυ, _υυ, _υ
τα χρόνια | που έζησα  |πριν σ’ αγα |   πήσω _υυ, _υυ, _υυ, _υ
Χρόνια αμνη | μόνευτα, | σα να ‘ταν | ξένα, _υυ, _υυ, _υυ, _υ
τα χρόνια | που έζησα | δίχως ε | σένα…   _υυ, _υυ, _υυ, _υ

 

(Τραγουδώντας το ρυθμικά ακούγεται κάπως έτσι: νάνανα – νάνανα – νάνανα )

 

 Ε’. ΑΜΦΙΒΡΑΧΥΣ

Όταν ο πόδας περιλαμβάνει τρεις συλλαβές, από τις οποίες τονίζεται η μεσαία (υ_υ), τότε έχουμε αμφίβραχυ ή μέτρο μεσοτονικό, όπως λέγεται ακόμη. Τέτοιο μέτρο βρίσκομε στο «Μια πίκρα» του Παλαμά:

Τα πρώτα | μου χρόνια | τ’ αξέχα | στα τα ‘ζη  |  σα υ_υ, υ_υ, υ_υ, υ_υ, υ
κοντά στ’ α | κρογιάλι, | υ_υ, υ_υ,
στη θάλασ  |  σα εκεί τη | ρηχή και | την ήμε | ρη, υ_υ, υ_υ, υ_υ, υ_υ,υ
στη θάλασ  | σα εκεί την|  πλατειά, τη | μεγάλη  υ_υ, υ_υ, υ_υ, υ_υ

(Τραγουδώντας το ρυθμικά ακούγεται κάπως έτσι: νανάνα – νανάνα – νανάνα)

ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑ

H ομοιοκαταληξία έχουμε όταν δυο ή περισσότεροι στίχοι να τελειώνουν με ομόηχες συλλαβές ή λέξεις. Φυσικά η ορθογραφία δεν παίζει κανένα ρόλο. Σημασία έχει μόνον ο ήχος.

Η ομοιοκαταληξία είναι ένα από τα στολίδια τού στίχου. Οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν ομοιοκαταληξίες στα ποιήματα τους. Επίσης η «μοντέρνα» λεγόμενη ποίηση δε χρησιμοποιεί ομοιοκαταληξίες.

ΕΙΔΗ ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑΣ

α) ζευγαρωτή : Ο πρώτος στίχος ομοιοκαταληκτεί με το δεύτερο, ο τρίτος με τον τέταρτο, ο πέμπτος με τον έκτο κτλ.

β) πλεχτή : μέσα σ’ ένα τετράστιχο, ο πρώτος με τον τρίτο και ο δεύτερος με τον τέταρτο.

γ) σταυρωτή : σε τετράστιχο ο πρώτος με τον τέταρτο και ο δεύτερος με τον τρίτο.

δ) ζευγαροπλεχτή : μέσα σ’ ένα εξάστιχο, ο πρώτος με το δεύτερο, ο τέταρτος με τον πέμπτο και ο τρίτος με τον έκτο.

ΠΗΓΕΣ

http://paroutsas.jmc.gr/verses.htm

https://el.wikipedia.org/

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΣΤΙΧΟΥΡΓΙΚΗ 3 Απριλίου 2016 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΤΑ ΖΩΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

[slideboom id=1424264&w=425&h=370]

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 29 Μαρτίου 2016 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ

Η 21 Μαρτίου είναι ημέρα αφιερωμένη στην ποίηση και στον αγώνα κατά του ρατσισμού. Οι μαθητές του  Α2 τμήματος, στα πλαίσια του αφιερώματος  στην ποίηση και στον αγώνα κατά του ρατσισμού,  εξέφρασαν τα συναισθήματά τους με ποιητικό λόγο. Αξίζει να τα αφουγκραστούμε…

ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ

επιμέλεια:Ελένη Αρκουλή

Α)

Μικρό με έλεγαν κοντό.

Τώρα με λένε κοντό.

Αύριο πάλι κοντό θα με λένε.

Όμως με φοβούνται.

Με φοβούνται πολύ.

Μακάρι να ‘ξερα γιατί.

Έτσι θα μπορούσα να τους πω

Ότι δεν υπάρχει λόγος να ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ.

Β)

Ο κόσμος είναι άδειος χωρίς τους Αφρικανούς!

Ο κόσμος είναι έρημος χωρίς τους Ασιάτες!

Ο κόσμος είναι άδικος χωρίς τους Έλληνες!

Μα ας κάνουμε μια προσπάθεια

να τον κρατήσουμε γεμάτο και γελαστό,

όλοι μαζί.

Γιατί όλοι μαζί είμαστε

Η αλυσίδα αυτού του κόσμου!

Κι ας φροντίσουμε αυτή η αλυσίδα

Να μη σπάσει ποτέ…..

 

Γ)

Χρόνια τώρα οι άνθρωποι

 καταδικάζουν το διαφορετικό

και δέχονται μόνο το κοινό.

Αγάπη, όμως, σημαίνει να αγαπάς

χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα.

Όλοι  οι άνθρωποι είμαστε ίσοι,

αλλά διαφορετικοί!

Δ)

Μπορεί να πεινάω,

μα έχω ψωμί να φάω,

έχω σπίτι να κοιμηθώ….

Μα άλλοι δεν έχουν ούτε φαί για να φάνε

ούτε σπίτι για να κοιμηθούνε…..

Ε)

Εγώ είμαι διαφορετική

Εσύ είσαι διαφορετικός

Αλλά όλοι είμαστε άνθρωποι

ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ.

ΣΤ)

Δεν έχει καμιά σημασία τι χρώμα έχει ο καθένας

Δεν έχει σημασία αν είναι φτωχός

Δεν έχει σημασία αν είναι πλούσιος.

Ζ)

Ο ρατσισμός με ενοχλεί πολύ.

Είναι πρόβλημα παγκόσμιο,

αλλά πρέπει να το αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί.

Δεν έχει σημασία η θρησκεία, το χρώμα, η φυλή.

Όλοι είμαστε ίσοι, όλοι διαφορετικοί!

Η)

Γιατί κάποιοι άνθρωποι

προσφέρουν το κακό στους άλλους;

Όλοι είμαστε άνθρωποι.

Άνθρωποι όταν γεννιόμαστε,

άνθρωποι όταν πεθαίνουμε.

Γιατί τότε πολεμάμε;

Ας είναι ο ένας για τους πολλούς!

Θ)

Εσύ που νιώθεις όμορφα

Όταν μιλάς άσχημα στον διπλανό σου,

Γιατί το κάνεις αυτό;

Νομίζεις ότι είσαι ανώτερος, αλλά δεν είσαι!

Σκέψου, αν ήσουν στη θέση του, θα σου άρεσε;

Κι εσύ που είσαι θύτης, μίλα μας!!!

Μα φοβάσαι! Άκουσέ με, μη φοβάσαι!

Ι)

Να μιλήσω φοβήθηκα.

Μα να κοιτάξω, δε φοβήθηκα!

Τα μάτια μου κλείνω.

Τώρα κοιμήθηκα.

Θυμήθηκα τα πάντα.

Πως δεν έχει σημασία ποιος είσαι!

Είσαι άνθρωπος σαν εμένα,

Διαφορετικός με το δικό σου πλεονέκτημα!

Μη με κακολογείς! Σε σκέφτομαι…

Και  πιστεύω σε σένα…

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ!

ΙΑ)

Όλοι οι άνθρωποι πρέπει να αλληλοβοηθιούνται,

Γιατί, άμα δε βοηθιούνται,

όταν θα έρθει η ώρα και κάτι  πάθουνε,

τότε θα καταλάβουνε….

ΙΒ)

Ρατσισμός, ρατσισμός…

Κάτι απερίγραπτο να σου πω.

Όταν κάποιος βιώνει κάτι τέτοιο,

δεν μπορεί να κάνει τίποτα!

Μόνο να μιλήσει!

Αν το κάνει αυτό,

σίγουρα θα βγει κερδισμένος.

Τι κι αν είσαι μαύρος, άσπρος, κίτρινος…

Όλοι είμαστε ίσοι.

Είμαστε ΙΣΟΙ, ΙΣΟΙ, ΙΣΟΙ.

Αυτό είμαστε!

ΙΓ)

Όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίδιοι.

Δεν έχει σημασία το χρώμα ή η θρησκεία.

Είμαστε όλοι άνθρωποι

κι αν έχουμε κάποια διαφορά,

μπορεί να είναι και καλό.

Δεν είναι κακό να διαφέρουμε!

ΙΔ)

Δε νοιάζομαι για κανέναν…

Δε σκέφτομαι για κανέναν..

Ας ξυπνήσω,

Ας σηκωθώ μια μέρα κι ας έρθω να σε βοηθήσω

Γιατί μια μέρα

Μπορεί να έρθει και η δική μου σειρά

Και τότε δε θα με βοηθήσει κανείς…

 

ΙΕ)

Ο ρατσισμός είναι ΒΙΑ!

Οι ρατσιστές προσβάλλουν,

χτυπάνε, βρίζουνε…

 

ΙΣΤ)

Να τους αγαπάμε όλους

Γιατί όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίδιοι

Και μπορούμε όλοι να είμαστε

Ενωμένοι και ευτυχισμένοι…

ΙΖ)

Εσείς,

άνθρωποι της ίδιας μητέρας γης,

ενωμένοι σαν αδέρφια,

ίσοι όπως ο καθένας μας.

Σαν μια γροθιά,

στα δύσκολα και στα εύκολα,

σαν αδέρφια

για τον άγνωστο άνθρωπο….

 

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΕΠΕΤΕΙΑΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ 27 Μαρτίου 2016 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΤΙΔΑΣ

Από τον μαθητή του Β1 Αρσένη Γκ.

Δημ.1: Καλησπέρα σας! Είμαι ο Σόλωνας και παρακολουθείτε τις μεσημβρινές ειδήσεις. Σήμερα, έχουμε καλεσμένο τον τρανό Αχιλλέα.

Δημ.2: Καλημέρα και από εμένα. Καλησπέρα Σόλωνα! Επίτρεψε μου να προσθέσω πως και η λαμπρή Θέτιδα θα εμφανιστεί από στιγμή σε στιγμή στο στούντιο.

Δημ1: Ευχαριστώ Πολυξένη. Για την ώρα, όμως, εμείς ας ρωτήσουμε μερικά πράγματα τον Αχιλλέα. Πρώτον και κύριoν, ποιο είναι το αίτημα σου προς τον Δία;

Αχιλλέας: Το μόνο που θέλω είναι να εξαφανιστούν από προσώπου γης οι Αχαιοί!

Δημ2: Μάλιστα. Μπορείς να μας πεις τον λόγο που βρίσκεσαι σε αυτήν την κατάσταση;

Αχιλλέας: Νομίζω ότι είναι προφανές ότι δεν έχω τιμηθεί ούτε στο ελάχιστο.

Cameraman: [Ψιθυρίζοντας] Έχει έρθει η Θέτιδα. Τι κάνουμε;

Δημ1: [Ψιθυρίζοντας] Πες την να περάσει μέσα.

Θέτιδα: Τι θέλετε από την ζωή μου ώ θνητοί;

Δημ2: Καλησπέρα και σε ‘σένα.

Θέτιδα: Ελπίζω να υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος που με καλέσατε.

Δημ1: Αναπαύσου Θέτιδα. Θα θέλαμε να σου κάνουμε κάποιες ερωτήσεις. Πως αντέδρασε ο Δίας έπειτα από το αίτημα του γιού σου;

Θέτιδα: Ωωωωω… Τι σε κόφτει εσένα θνητέ για τις πράξεις των Θεών. Σκυλοπρόσωπε Σόλωνα σε διατάζω εσένανε και την άσεμνη συν-δημοσιογράφο σου να μην χώνεται την μύτη σας ανάμεσα στα προβλήματα των Θεών, αλλιώς θα υποστείτε τις συνέπειες. Εμπρός τώρα Αχιλλέα, ας τους αδειάσουμε την γωνιά.

Αχιλλέας: Μάλιστα μητέρα!

Δημ1: Μας συγχωρείται, διακόπτουμε το δελτίο μας λόγο μιας απρόσμενης εξέλιξης. Επιστρέφουμε σε λίγο!

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ 23 Μαρτίου 2016 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ

Από τη μαθήτρια του Β3 Βιβή Π.

Αξιότιμε βασιλιά Αγαμέμνονα ,

Σας   στέλνω   αυτή  την  επιστολή  για  να  σας  κάνω κάποιες προτάσεις,  προκειμένου  να  πείσετε  τον  Αχιλλέα  να επιστρέψει   στο πεδίο  της  μάχης, ώστε  να  νικήσετε  τους  Τρώες.

Καταλαβαίνω ότι  βρίσκεστε  σε  πολύ  δύσκολη  θέση,  γιατί  χάθηκαν  τόσες ζωές   από το στράτευμα  σας και  η  σύγκρουση   με τον  Αχιλλέα μόνο  κακά  φέρνει. Γι’ αυτό,  θα  σας πρότεινα να  πάτε ο ίδιος στον  Αχιλλέα,  να  του μιλήσετε ευγενικά  και  να  του δείξετε  ότι  μετανιώσατε  για  τα  σκληρά  λόγια  που  του είπατε.

Το ξέρω πως είναι  δύσκολο  για  εσάς, αλλά είναι  ο  μόνος   τρόπος  να μεταπείσετε  τον  πιο  ικανό βασιλιά, να συμμετέχει  και  πάλι  στην  μάχη, γιατί  αυτή την  στιγμή είναι  πολύ  πικραμένος  και  προσβεβλημένος. Παραμερίστε τον εγωισμό  σας! Κατανοώ   τα  ανάμεικτα   συναισθήματά σας, αλλά  σκεφτείτε  τον  αρχικό σας  στόχο , που είναι  η νίκη. Ίσως  αν είχατε  μαζί   σας  κάποια  πολύτιμα  δώρα (όπως τη Βρισηίδα)  να άλλαζε γνώμη  ευκολότερα .

Με εκτίμηση και σεβασμό,

Φρυξαλίας

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ 23 Μαρτίου 2016 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΛΥΚΗ

Μια μικρή ανάσα, εν μέσω διαγωνισμάτων, ήταν η εκδρομή μας στην Αλυκή την Τετάρτη, 17-02-16. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους…

IMG1376  IMG1383

IMG1389 IMG1391

IMG1394IMG1397 IMG1392 IMG1378

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 18 Φεβρουαρίου 2016 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ

Μια σελίδα από το ημερολόγιο του οργισμένου Αχιλλέα από την  Κλειώ Σ., μαθήτρια του Β4

10η μέρα Ιλιάδας

Την πήραν!

Την πήραν γιατί τόλμησα να σηκώσω το κεφάλι στον Ατρείδη!!

Η Βρισηίδα δεν μου ανήκει πια….

Εγώ!!  Εγώ που νοιάστηκα για τους Αχαιούς που πέθαιναν από τον λοιμό και συγκάλεσα συνέλευση!! Και να η ανταμοιβή μου: εγώ θα μείνω ατίμητος! Εγώ που πρώτος πάντα πολεμάω.

Τώρα, πάει, έφυγα από την μάχη …

Θεοί, Θεοί!! Ακούτε την οργή μου!

Αν όσα μου είπε η Αθηνά ήταν αλήθεια, μια μέρα θα πάρω τριπλά δώρα! Μέχρι τότε η Θέτιδα παρήγγειλε στον Δία να πεθαίνουν οι Αχαιοί μέχρι να καταλάβουν ποιος είναι ο Αχιλλέας!! ΕΚΔΙΚΗΣΗΗΗΗΗΗΗΗ

Μια ακόμη σελίδα ημερολογίου του Αχιλλέα από τον   Άγγελο Σ., μαθητή του Β4 τμήματος.

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Τις τελευταίες μέρες όλα μου πηγαίνουν στραβά. Χθες συγκάλεσα μια γενική συνέλευση για το θέμα με την Χρυσηίδα, αλλά ο Αγαμέμνονας ήθελε ένα εναλλακτικό δώρο. Έτσι επενέβηκα για να τον λογικέψω…Όμως νευρίασε περισσότερο και ήθελε το δικό μου και με αυτό τον τρόπο πρόσβαλε την τιμή μου. Είχα εξοργιστεί τόσο που ήθελα να τον σκοτώσω αλλά την τελευταία στιγμή εμφανίζεται η Αθηνά που με τα λόγια της με απέτρεψε. Για να βγάλω όμως τον θυμό μου, τον έβρισα και ανακοίνωσα πως θα αποχωρούσα από την μάχη.

Ύστερα πήγα στην ακρογιαλιά όπου με βρήκε η μάνα μου και της αφηγήθηκα τα γεγονότα. Τέλος της ζήτησα να μου κάνει μια χάρη και να ζητήσει από τον Δια να νικάνε οι Τρώες και να σκοτώνονται οι Αχαιοί ώστε να καταλάβουν την αξία μου. Αυτά ήταν τα μέχρι τώρα νέα μου…

Δικός σου,

Αχιλλέας

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ 13 Ιανουαρίου 2016 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ

Η σελίδα του ημερολογίου  του Αγαμέμνονα που ακολουθεί είναι μια εργασία του μαθητή Κωσταντίνου Λ. από το τμήμα Β2 του Γυμνασίου μας…

10η ημέρα της  Ιλιάδας (Α ραψωδία)

Άλλη μια δύσκολη μέρα έφτασε στο τέλος της. Στη συνέλευση που συγκαλέσαμε, ψάξαμε να βρούμε το λόγο που τόσοι Αχαιοί χάνονται άδικα. Καλέσαμε το μάντη Κάλχα να μας πει γιατί είναι μαζί μας θυμωμένος ο Φοίβος. Κι εκείνος αποκρίθηκε πως πως δεν του έχει λείψει τάμα, αλλά είναι γιατί δεν επέστρεψα την κόρη στο Χρύση και δεν δέχτηκα τα λύτρα που μου δόθηκαν. Τα λόγια του με φαρμάκωσαν, στα σωθικά μου πλημμύρισε χολή και από τα μάτια μου έβγαιναν φλόγες  από θυμό. Μα, να με κατηγορούν πως για όλες τις συμφορές των Αχαιών φταίω εγώ!

Τους ανακοίνωσα πως θα παραδώσω πίσω την κόρη, αν είναι για το καλό του λαού μου, παρόλο που σαν βασιλεύς τη θέλω στην οικία μου αυτήν τη γυναίκα. Αν όμως γίνει έτσι, τότε πρέπει να μου φέρουν μια άλλη συμβία στη θέση της. Εκεί λοιπόν λογομαχήσαμε με τον Πηλείδη, γιατί καθόλου δεν σεβάστηκε τη θέση μου και με δυο λόγια μου είπε να περιμένω την ανταμοιβή μου, μετά την άλωση της Τροίας. Για φαντάσου! Ο στρατηγός να έχει το δικό του «δώρο» κι εγώ ο βασιλεύς να αναμένω!!!! Μας απειλούσε ολημερίς πως θα φύγει με τα πλοία του, πως θα εγκαταλείψει τον πόλεμο, πως μας έκανε χάρη που ήρθε μαζί μας στην Τροία και πως εκείνος είναι αδικημένος, γιατί εγώ τάχα παίρνω τα καλύτερα δώρα!!!

Του είπα λοιπόν κι εγώ, να φύγει αν τόσο το επιθυμεί, γιατί έτσι κι αλλιώς έχω άλλους πολεμιστές με το μέρος μου, ακόμα και τον ίδιο το Δία! Τον απείλησα πως θα του πάρω τη Βρισηίδα, για να μάθει πως είμαι ανώτερός του. Με φώναζε δειλό και αναιδή, επειδή κλέβω τα δώρα των άλλων. Καυχήθηκε με αλαζονεία πως θα τον γυρέψουν πίσω οι Αχαιοί γιατί θα μετανιώσουν για την αποχώρησή του από τον πόλεμο.

Τότε παρενέβη ο Νέστορας, που ως σοφότερος, συμβούλεψε ο Αχιλλέας να σταματήσει να τα βάζει με μένα τον αρχιστράτηγο κι εγώ να μην ζητώ το δώρο του Πηλείδη.  Ευθύς τον συγχάρηκα για τα λόγια του και τη σύνεσή του, αλλά του επισήμανα ότι ο Πηλείδης αρέσκεται να εξουσιάζει τους άλλους. Θύμωσε τότε  ο Αχιλλέας  αλλά υποχώρησε, καθώς, λέει, δεν ήθελε να δημιουργηθούν άλλες διαμάχες για τη Βρισηίδα. Κι έτσι άδοξα έληξε η συνέλευση των Αχαιών.

Δεν μπορώ να τον καταλάβω αυτόν το νέο! Φέρεται τόσο υπεροπτικά και απερίσκεπτα! Είμαι τόσο θυμωμένος πως δεν νοιάζεται καθόλου για τους Αχαιούς που σε λίγο θα χάνονται, κι είναι ικανός με τη στάση του και με το πείσμα του να αιματοκυλήσει όλο το στρατόπεδό μας!!!!Άμυαλος νέος!

Λ.  Κων/νος

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ 13 Ιανουαρίου 2016 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ

IMG1261

ΟΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ εύχονται σε όλους καλές διακοπές και επιστροφή με περισσότερο κέφι και μεγαλύτερη δημιουργικότητα το 2016!!

Τις ευχές μας συνοδεύουν τα χαμόγελα των μαθητών του Β3 γύρω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης…..

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 23 Δεκεμβρίου 2015 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΑΠΟ ΤΟ Α2

Οι μαθητές του Α2 τμήματος του Γυμνασίου Πάρου, αφού στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο τους, προσδοκούν με ανυπομονησία τις διακοπές.

IMG1257   IMG1256

IMG1258    IMG1259

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 19 Δεκεμβρίου 2015 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

Επόμενα άρθρα Προηγούμενα άρθρα


Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Ιστορικό

    Kατηγορίες

    Μεταστοιχεία


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση