Παγκόσμιο παζάρι στις «βιτρίνες» του Facebook

businnes_facebookΤην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook χρησιμοποιούν περισσότερες από 60 εκατομμύρια επιχειρήσεις παγκοσμίως αναζητώντας να έρθουν σε επαφή με 1,7 δισ. πελάτες, εκ των οποίων τα 4,7 εκατ. βρίσκονται στην Ελλάδα. Ο αριθμός των εταιρειών, ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που χρησιμοποιούν το Facebook όλο και αυξάνεται με στόχο την ενίσχυση των επιδόσεων και των πελατών τους, καθώς και την είσοδό τους σε νέες, διεθνείς αγορές.

Είναι ζωτικής σημασίας οι μικρές επιχειρήσεις να έχουν παρουσία στο Διαδίκτυο καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται εκεί για να ανακαλύψουν προϊόντα και υπηρεσίες. Οι εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο που χρησιμοποιούν ενεργά τις σελίδες Facebook το κάνουν επειδή παρέχονται δωρεάν, είναι εύχρηστες και έχουν καλή λειτουργία στα κινητά τηλέφωνα, όπως ανέφερε ο κ. Στέφανος Λουκάκος, γενικός διευθυντής της ομάδας για τις ΜμΕ στο Facebook για την περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.

Οι αριθμοί

Οι μικρές επιχειρήσεις, συνέχισε ο ίδιος, «ανακαλύπτουν το Facebook για την επιχείρησή τους, επειδή ξέρουν πώς να το χρησιμοποιήσουν προσωπικά: η δημιουργία μιας σελίδας είναι εξίσου εύκολη με τη δημιουργία ενός προφίλ. Και το Facebook είναι εκεί όπου οι πελάτες τους βρίσκονται ήδη. Γνωρίζουμε ότι ο χρόνος είναι χρήμα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και έτσι επενδύουμε συνεχώς ώστε η χρήση των εργαλείων μας να είναι εύκολη, απλή και γρήγορη».

Το Facebook, η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με 1,7 δισ. πελάτες σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 4,7 εκατ. πελατών στην Ελλάδα. Πάνω από 60 εκατ. μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις παγκοσμίως χρησιμοποιούν ενεργά το Facebook για να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους. Η πλατφόρμα αποτελεί ένα αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας με υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της πλειοψηφίας των ατόμων που έχουν κινητά και χρησιμοποιούν το Facebook. Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ατόμων αυτών ανέρχεται σε 3,8 εκατ. τον μήνα. Οι στατιστικές δείχνουν ότι 89% των ατόμων που χρησιμοποιούν το Facebook στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένα με την εταιρική σελίδα τουλάχιστον μιας μικρής ή μικρομεσαίας επιχείρησης.

Συμβουλές

Κατά μέσο όρο, οι άνθρωποι μπαίνουν στο Facebook από τα κινητά τους 14 φορές την ημέρα. Στην Ελλάδα 3 εκατ. άτομα χρησιμοποιούν το Facebook καθημερινά από το κινητό.

Οταν κάποιος είναι ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης και έχει πολλά πράγματα να κάνει και λίγο ελεύθερο χρόνο, συχνά, τα μικρά βήματα είναι τα καλύτερα μέτρα για ανάπτυξη. Με το Facebook ένας μικρός επιχειρηματίας, σύμφωνα με τον κ. Στέφανο Λουκάκο,  μπορεί να δει την επιχείρησή του να αυξάνεται με 10 τρόπους, ξεκινώντας από σήμερα.

1. Ξεκινώντας τη συζήτηση:
πόσο καλά γνωρίζει κάποιος τους πελάτες του; Η σελίδα της επιχείρησης στο Facebook είναι το ιδανικό μέρος για να μάθει. Θα μπορούσε να κάνει ερωτήσεις, να μοιραστεί ειδήσεις και συμβουλές, και να καλέσει τους ανθρώπους να του πουν αυτό που έχει σημασία γι’ αυτούς.


2. Παρακινώντας τους ανθρώπους:
για να ακολουθήσουν περισσότεροι άνθρωποι μια σελίδα επιχείρησης στο Facebook ή να αγοράσουν το προϊόν της χρειάζεται να τους δοθεί ένας καλός λόγος για να αναλάβουν δράση. Δημοσιεύσεις που αφορούν σε διαγωνισμούς, προσφορές και εκπτωτικούς κωδικούς μπορεί να βοηθήσουν τους επιχειρηματίες να καταφέρουν περισσότερη αλληλεπίδραση του ευρύτερου κοινού και να κερδίσουν νέους πελάτες. Και όταν ενισχύονται οι αναρτήσεις της σελίδας ή οι προσφορές και με διαφημίσεις, περισσότεροι άνθρωποι αναλαμβάνουν δράση.

3. Κάνοντας τους πελάτες μέρος της ιστορίας της επιχείρησης:
η κοινοποίηση των σχολίων από ικανοποιημένους πελάτες είναι ένας δυνατός τρόπος προβολής της ιστορίας κάθε μάρκας. Τα θετικά σχόλια ενθαρρύνουν κατά πολύ το web traffic και δημιουργούν συζητήσεις.

4. Δημιουργώντας σελίδες με εκπληκτικό περιεχόμενο που πρέπει κάποιος να επισκεφθεί (go-to place):
διασκεδαστικό, βοηθητικό ή ενημερωτικό περιεχόμενο εμπλέκει και εμπνέει το κοινό. Για τον λόγο αυτό χρειάζεται ο επιχειρηματίας να κάνει το περιεχόμενό του μέρος του brand.

5. Θέτοντας προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των πελατών:
η εξαιρετική παροχή υπηρεσιών κάνει κάποιον επιχειρηματία να ξεχωρίζει από το πλήθος και καλλιεργεί την αφοσίωση των πελατών του. Υπάρχουν πλέον πολλοί νέοι τρόποι για παροχή υπηρεσιών με προσωπικό τόνο. Απαντώντας μέσα από τα μηνύματα της Σελίδας (Page Messaging) είναι ένας γρήγορος και εύκολος τρόπος για να απαντήσει ένας επιχειρηματίας στις ερωτήσεις κατ’ ιδίαν.

6. Δοκιμάζοντας τη χρήση βίντεο:
δεν χρειάζεται να έχει κάποιος επιχειρηματίας ένα μεγάλο εμπορικό σήμα με μεγάλο προϋπολογισμό για να δημιουργήσει βίντεο που θα οδηγήσουν σε αλληλεπίδραση με τους fans και τους πιθανούς πελάτες.

7. Χρησιμοποιώντας τις ειδικές γνώσεις (insights) για την αξιολόγηση των πιο αποδοτικών βημάτων:
ποιος ψάχνει τη σελίδα μιας επιχείρησης; Πότε; Πώς; Ποιο περιεχόμενο προσελκύει περισσότερο το ενδιαφέρον των ανθρώπων;

8. Προωθώντας το περιεχόμενο με ακρίβεια:
δεν υπάρχει καλύτερο συναίσθημα από το να νιώθει κάποιος πως κάτι δημιουργήθηκε μόνο για αυτόν. Θα πρότεινα λοιπόν να προωθούν οι επιχειρηματίες το περιεχόμενό τους αποκλειστικά στους ανθρώπους για τους οποίους προορίζεται, στοχεύοντας στα ενδιαφέροντά τους και στις δημογραφικές επιλογές.

9. Βρίσκοντας νέα κοινά:
κάποιος μπορεί να ανοίξει την επιχείρησή του αποκτώντας ένα νέο κοινό το οποίο να ταυτίζεται με τους υπάρχοντες πελάτες του. Αν χρησιμοποιηθεί η βάση δεδομένων της σελίδας μπορεί να δημιουργηθούν προσαρμοσμένα και παρεμφερή κοινά για τις διαφημίσεις της επιχείρησης, ώστε κάποιος να είναι σίγουρος ότι προσεγγίζει ανθρώπους που κατά πάσα πιθανότητα θα ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη επιχείρηση.

10. Μετατρέποντας τους υποστηρικτές σε πελάτες
. Για παράδειγμα, οι νέες διαφημίσεις Carousel τραβούν την προσοχή, αναδεικνύοντας συγχρόνως διάφορες εικόνες του προϊόντος. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής τα προβαλλόμενα προϊόντα να σχετίζονται με το αντικείμενο της πρόσφατης πλοήγησης στην εφαρμογή, με τις «Δυναμικές Διαφημίσεις Προϊόντων» (Dynamic Product Ads).

Funkmartini – Nannuka (Διαδικτυακές εμπειρίες ανάπτυξης)

Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν το Facebook και έχουν διαπιστώσει αύξηση πελατών και εσόδων. Δύο ελληνικές εταιρείες, όπως το Funkmartini και το Nannuka, έχουν αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό μέσω του Facebook.

funkMartiniΤο Funkmartini είναι μια ολοκληρωμένη βάση δεδομένων με περισσότερα από 1.000 κομμωτήρια και ινστιτούτα ομορφιάς στην Ελλάδα, που διαθέτει μια πλατφόρμα η οποία επιτρέπει στα άτομα να ψάξουν βάσει της κατηγορίας των υπηρεσιών και να κλείσουν ραντεβού στους εκάστοτε χώρους. Το one-stop κατάστημα ομορφιάς δίνει επίσης στα άτομα την ευκαιρία να αξιολογήσουν και να σχολιάσουν τις υπηρεσίες. Τα αποτελέσματα της καμπάνιας του περιλαμβάνουν 25% αύξηση της μέσης μηνιαίας επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας, διπλάσιες κρατήσεις μέσα σε τέσσερις μήνες, ενώ είναι, σύμφωνα με στοιχεία από τη Facebook, η νούμερο 1 μηχανή αναζήτησης υπηρεσιών ομορφιάς στην Ελλάδα. «Χρησιμοποιώντας τις διαφημίσεις του Facebook, ήμασταν σε θέση να αυξήσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά από άποψη κόστους την αναγνωρισιμότητα του brand στις αντίστοιχες ομάδες ατόμων που χειρίζονται το μέσο, το οποίο μας παρέχει μια ποιοτική βάση επαναλαμβανόμενων πελατών» επεσήμανε η κυρία Αλεξία Κωτσή, συνιδρύτρια και γενική διευθύντρια μάρκετινγκ του Funkmartini.

nannukaΤο Nannuka, που ιδρύθηκε από δύο μαμάδες, τη Λέλα Δρίτσα-Ψαρρού και τη Νάταλι Λεβή, σε μόλις δύο χρόνια έχει γίνει ο ηγέτης στη φύλαξη παιδιών στο Διαδίκτυο στην Ελλάδα, γεφυρώνοντας τους γονείς με 16 διαφορετικές κατηγορίες παιδικής φύλαξης, και τώρα επεκτείνεται σε δύο ακόμα χώρες (Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο). Μέχρι σήμερα το Nannuka έχει ήδη διευκολύνει τη ζωή χιλιάδων γονέων, προσφέροντάς τους τη διαδικτυακή εμπειρία της εξεύρεσης ειδικών στην παιδική φύλαξη με ένα κλικ. Το Facebook επέτρεψε στην εταιρεία να επικοινωνεί και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών της και να δημιουργήσει μια ισχυρή κοινότητα με υψηλά επίπεδα συμμετοχής. Ως αποτέλεσμα, το Facebook είναι το πιο αποτελεσματικό κανάλι συζήτησης, επιτυγχάνοντας σχεδόν το 30% των συνολικών συζητήσεων του Nannuka με το χαμηλότερο κόστος ανά ενέργεια σε σύγκριση με άλλα μέσα επικοινωνίας.

Στη Nannuka αποτελεί προτεραιότητα η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ του brand και των κοινών που απευθύνεται (γονείς και επαγγελματίες παιδικής φροντίδας). Το Facebook αποτελεί για εμάς το κύριο όχημα επικοινωνίας, τόσο για τη δημιουργία ποιοτικών επισκέψεων προς το site, χάρη στις επιλογές στόχευσης που προσφέρει, όσο και για το χτίσιμο μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης μέσα από τη διάδραση με το κοινό” τόνισε η κυρία Λέλα Δρίτσα-Ψαρρού, συνιδρύτρια του Nannuka.

Πηγή: “Το ΒΗΜΑ“, άρθρο της Τόνιας Τσακίρη

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση